Makso's Sporttopic | Djalu 3e graad!
Makso's Sporttopic | Djalu 3e graad!
Toen ik ooit Oryn kreeg in 2013, ben ik gestart met een pagina "Makso's Stars" op Facebook, inclusief website. Inmiddels houd ik beide niet meer bij maar de naam Makso's gebruik ik wel nog steeds. Op die pagina hield ik vooral alle activiteiten bij en dat doe ik nog steeds ruimschoots. Dus om te voorkomen dat ik straks 300 verschillende topics heb en om te zien hoe ik train, wedstrijden loop en andere leuke dingen doe, alles maar in één topic! Wel zo overzichtelijk.
_______________________________________________________________________________________________________________________
Sinds 2017 ben ik bezig met K9 Fitness. Inmiddels ben ik 1 opleiding tot fitness instructeur, 2 workshops bij Bobbie Lyons & een heleboel lessen bij Sporthond in Conditie verder. Het laatste jaar was het allemaal wat wisselend: drukke baan, opleiding, sporten... het lukte niet. Nu weer vastbesloten om het structureler op te pakken met de heren!
Dus laten checken bij de osteopaat, programma gemaakt en vandaag Djalu gefilmd (ik had Kenji ook gefilmd dacht ik maar was vergeten op start te drukken )
Hopelijk binnenkort Kenji ook een keer filmen, al heeft die grotendeels hetzelfde programma
_______________________________________________________________________________________________________________________
Sinds 2017 ben ik bezig met K9 Fitness. Inmiddels ben ik 1 opleiding tot fitness instructeur, 2 workshops bij Bobbie Lyons & een heleboel lessen bij Sporthond in Conditie verder. Het laatste jaar was het allemaal wat wisselend: drukke baan, opleiding, sporten... het lukte niet. Nu weer vastbesloten om het structureler op te pakken met de heren!
Dus laten checken bij de osteopaat, programma gemaakt en vandaag Djalu gefilmd (ik had Kenji ook gefilmd dacht ik maar was vergeten op start te drukken )
Hopelijk binnenkort Kenji ook een keer filmen, al heeft die grotendeels hetzelfde programma
Laatst gewijzigd door Eilfy op 26 jul 2022, 11:58, 4 keer totaal gewijzigd.
~Choose what helps your heart bloom~
-
- Posts in topic: 5
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Re: K9 Fitness - Kenji & Djalu
Superknap!
Ja we hebben het weer samen! Na een periode drukte (echt en in mijn hoofd) en ook wel een algehele motivatie dip qua sporten komt het langzaam terugCrutz schreef:Had hem gezien.
Gaat lekker!
Het links-rechts verschil wat we lang gezien hebben blijft ook weg, daar ben ik heel blij mee. Iliopsoas was bij laatste check ook beiderzijds goed. Dus nu loopband en fitness, agility weer opstarten en hopelijk een mooi sportjaar
Dank! Djalu is ook een super knappe hondMizzsylver schreef:Superknap!
Top en ehhhh dipjes zijn herkenbaar hoorEilfy schreef:Ja we hebben het weer samen! Na een periode drukte (echt en in mijn hoofd) en ook wel een algehele motivatie dip qua sporten komt het langzaam terugCrutz schreef:Had hem gezien.
Gaat lekker!
Het links-rechts verschil wat we lang gezien hebben blijft ook weg, daar ben ik heel blij mee. Iliopsoas was bij laatste check ook beiderzijds goed. Dus nu loopband en fitness, agility weer opstarten en hopelijk een mooi sportjaar
Hier ook gekke tijden
Re: K9 Fitness Kenji, Djalu & Yukai | Yukai 1e les (p1)
Inmiddels ook begonnen met m'n jongste telg bij Crutz (Sporthond in Conditie) met afgelopen maandag de eerste les. We zijn vergeten filmpjes en foto's te maken dus dan maar filmpje van een deel van het huiswerk
Ik ga kijken of het mij lukt regelmatig wat te posten hier zodat de opbouw zichtbaar is :-)
Ik ga kijken of het mij lukt regelmatig wat te posten hier zodat de opbouw zichtbaar is :-)
Leuk om te zien
-
- Contacteer:
Erg leuk! Wat een heerlijke ruimte ervoor ook
En blijf vooral filmen en posten Na de ervaring met Dali ben ik nog meer overtuigd van fitness voor de sporthond dus mijn pup (die nog geboren moet worden) moet er ook aan geloven
En blijf vooral filmen en posten Na de ervaring met Dali ben ik nog meer overtuigd van fitness voor de sporthond dus mijn pup (die nog geboren moet worden) moet er ook aan geloven
- Zamunda
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Wat een leuke filmpjes! Die kickback is gaaf om te zien.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Gudrun
- Posts in topic: 3
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Leuk he!
Ik doe het veel te weinig.
Terwijl als het regent het best een goed idee zou zijn, is alleen onhandig dat ik de andere honden weg moet zetten of er is ruzie, en als ik al diegenen die fitness leuk vinden een voor 1 moet doen ben ik wel even bezig.
Maar je post werkt motiverend, eens zien of ik morgen een gaatje vind
Terwijl als het regent het best een goed idee zou zijn, is alleen onhandig dat ik de andere honden weg moet zetten of er is ruzie, en als ik al diegenen die fitness leuk vinden een voor 1 moet doen ben ik wel even bezig.
Ja ben heel blij met m'n fitnesskamer! Ik had ook de luxe om, toen ik op mijzelf ging wonen, te zoeken naar een appartement met 2 slaapkamers. Voor het mooie had hij nog iets groter gemogen maar dit is al heel erg fijn. En dat blijven filmen gaat lukkenMizzsylver schreef: ↑24 feb 2022, 13:36 Erg leuk! Wat een heerlijke ruimte ervoor ook
De kickback stand is denk ik ook wel één van Djalu's betere oefeningen. We zijn hier relatief jong (ik denk dat hij een maand of 4-5 was @Crutz? ) begonnen en doordat hij de beweging zelf goed snapt en z'n core bespiering echt goed op orde is, kan hij heel veel kracht genereren. En dat ziet er gaaf uit :-)
Gaatje gevonden?Gudrun schreef: ↑24 feb 2022, 22:52 Leuk he!
Ja maand of 5. Vooral ook ivm z’n enorme flexibiliteit. Dat we daar wat kracht tegenover wilden zetten ondanks dat hij jong was
Dat dus, in principe start je niet zo jong met krachtoefeningen (wel met de beweging) maar Djalu was een uitzondering op de regel. En ben blij met de aanpak want hij blijft nu prima bespierd
Ondertussen afgelopen paar dagen met Yukai verder aan de slag. We lessen om de week bij Crutz dus deze week geen les. Ik had thuis een obstakelparcours gebouwd (lang leve heel veel spullen) en we zijn bezig geweest met het huiswerk. Doel voor het begin is vooral kijken hoe hij leert en wat daarin wel en niet werkt. Waarbij hij sowieso een snelle leerling is, enorm voergericht en in dat voergerichte vergeet hij nog wel eens te denken in eerste instantie. Haaks daarop vond ik hem wel meer steady bij zijn achterpoot target t.o.v. zijn voorpoot target en dat zie je meestal andersom zeker als honden niet altijd goed denken.
De clicker is nu al wel z'n beste vriend net als de fitnesskamer
-
- Contacteer:
Re: K9 Fitness Kenji, Djalu & Yukai | Yukai nieuwe oefeningen (p1)
Wat knap!
En zo fijn dat je zoveel materiaal hebt, maakt het voor Yukai ook lekker uitdagend
En zo fijn dat je zoveel materiaal hebt, maakt het voor Yukai ook lekker uitdagend
- Zamunda
Leuk filmpje weer. Wat voor commando gebruik jij voor target voorpoten en target achterpoten?
Voorpoten = pootjesZamunda schreef:Leuk filmpje weer. Wat voor commando gebruik jij voor target voorpoten en target achterpoten?
Achterpoten = vlakje
4 op 2 = alle
4 op 1 = op
- Zamunda
Dank je. Pootjes (op) gebruk ik ook en op voor 4 op 1 ook maar eigenlijk alleen bij iets met hoogte, gebruik jij daar andere commando's voor of hetzelfde? Het lijkt me verwarrend voor de hond om het ook voor een matje/target te gebruiken.
Voor Djalu en Kenji is het niet verwarrend. Zeker Djalu, die fitnesst sinds hij 8-9 weken is, weet dat hij moet zoeken naar een andere structuur onder z'n poten. Ik denk dat het anders is voor honden die op veel latere leeftijd begonnen zijnZamunda schreef:Dank je. Pootjes (op) gebruk ik ook en op voor 4 op 1 ook maar eigenlijk alleen bij iets met hoogte, gebruik jij daar andere commando's voor of hetzelfde? Het lijkt me verwarrend voor de hond om het ook voor een matje/target te gebruiken.
Re: Makso's Sporttopic | Hoopers training Kenji & Djalu (P1)
Gisteren na een week isolatie in verband met COVID weer getraind met beide heren. Een pittig parcours van 37 toestellen waar we echt even over na moesten denken. Maar beide super gelopen! Djalu mist 1 hoop omdat hij te braaf was
- Lothian
- Posts in topic: 1
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Helemaal te gek! Ik vind dit zo leuk om te zien
Na 2 weken wat rustiger aan met Yukai qua formele training (wel wat dingetjes gedaan maar vooral focus op het "normale" leven) in de afgelopen dagen wel weer wat gedaan. We bouwen het langzaam op waarbij de focus nu nog ligt op zich bewust worden van zijn lijf en leren denken. Ook hierbij blijkt het weer een enorm snelle leerling en dat is heel fijn
Re: Makso's Sporttopic | Schapen & Hoopers
Yukai is alweer bijna 7 maanden en we zijn rustig aan gestart met wat hoopers. Veel jonger dan gepland was maar heb veel pech gehad met blessure van Kenji & een open voetzool bij Djalu. Yukai vond het helemaal niet erg, geeft zich voor 110% en is gewoon een heerlijk ventje om mee te werken
Hoopers 15 juli
En gisteren mocht hij ook naar de schapen voor het eerst. Spannend want je hoopt altijd wel op interesse en voldoende instinct. Nou... Dat was er! Direct naar de schapen toe, even onzeker maar dat sloeg al vlug om toen ze wat meer gingen bewegen. Toppertje
Schapen 16 juli (Yukai)
Ook Djalu mocht weer eens naar de schapen. Hij moest even opwarmen maar liet daarna prima dingen zien
Schapen 16 juli (Djalu)
Hoopers 15 juli
En gisteren mocht hij ook naar de schapen voor het eerst. Spannend want je hoopt altijd wel op interesse en voldoende instinct. Nou... Dat was er! Direct naar de schapen toe, even onzeker maar dat sloeg al vlug om toen ze wat meer gingen bewegen. Toppertje
Schapen 16 juli (Yukai)
Ook Djalu mocht weer eens naar de schapen. Hij moest even opwarmen maar liet daarna prima dingen zien
Schapen 16 juli (Djalu)
Re: Makso's Sporttopic | JFD Outdoor Event (26-07)
Afgelopen (lang) weekend waren de Makso's en ikzelf (mede namens) Distance4Dogs weer uitgenodigd op het Just For Dogs Outdoor Event in Dronten. 4 dagen met agility, hoopers, frisbee en fitness! Ik had een vol schema, voor de honden had ik gelukkig wel voldoende rust ingebouwd! Maar dan nog merk je dat ze nu, inmiddels bijna 2 dagen thuis, nog vooral lekker bijkomen en bijslapen van alle prikkels en indrukken.
Kenji
Op de terugweg van z'n iliopsoas blessure waarvan we nog steeds niet zo goed weten waar deze nu vandaan komt. Ik mag hem langzaam gaan testen door steeds wat belasting toe te voegen. In het begin leek frisbee compleet onhaalbaar, zeker omdat Kenji volledig hysterisch wordt als hij frisbees ziet, maar in overleg met degene die workshop geeft en een beetje geholpen dat dit niet mijn eerste keer frisbee was toch geprobeerd. En ik had de gelukkigste hond van heel Dronten Hij heeft genoten en nog veel belangrijker: hij heeft geen pas kreupel gelopen voor, tijdens of na de workshop
Geen bewegende beelden, wel foto's
Djalu
Hij mocht twee keer aan de slag bij Nina Gregl, één van de Europese tophandlers en iemand die je graag tot het uiterste pushed... nou dat hebben we geweten! Toestelafstanden van soms 10+ meter en vooral heel hard lopen. Maar wat was het gaaf om te doen! Weer veel nuttige tips mee gekregen en nieuwe skills gezien waar we in de trainingen mee aan de slag kunnen. Filmpje is van het laatste stuk van de tweede workshop, de rest is helaas niet gefilmd
Yukai
De bruine puber moest eerst leren om hekjes, omheiningen en andere afzettingen te respecteren. Daar waren we gelukkig na 5 minuten en één goed getimede correctie (nee, we springen NIET over je puppyren EN de afrastering van de tuin van 1,25m heen) al klaar mee. Toen we die les erin hadden konden we aan de slag: op vrijdag puppy/pubergym bij Nimble K9 en op zaterdag een workshop jonge honden agility. Waar hij bij de fitness de oudste was, was hij bij de agility veruit de jongste. En het was grappig te zien wat dat met ons als duo deed: bij de fitness had ik de neiging hem wat te overvragen waardoor het niet zo goed lukte als dat ik weet dat hij kan. Bij de agility had ik 0 verwachtingen en ging hij als een speer
Nu even vakantie qua trainingen en wedstrijden, we starten ergens begin augustus weer
Kenji
Op de terugweg van z'n iliopsoas blessure waarvan we nog steeds niet zo goed weten waar deze nu vandaan komt. Ik mag hem langzaam gaan testen door steeds wat belasting toe te voegen. In het begin leek frisbee compleet onhaalbaar, zeker omdat Kenji volledig hysterisch wordt als hij frisbees ziet, maar in overleg met degene die workshop geeft en een beetje geholpen dat dit niet mijn eerste keer frisbee was toch geprobeerd. En ik had de gelukkigste hond van heel Dronten Hij heeft genoten en nog veel belangrijker: hij heeft geen pas kreupel gelopen voor, tijdens of na de workshop
Geen bewegende beelden, wel foto's
Djalu
Hij mocht twee keer aan de slag bij Nina Gregl, één van de Europese tophandlers en iemand die je graag tot het uiterste pushed... nou dat hebben we geweten! Toestelafstanden van soms 10+ meter en vooral heel hard lopen. Maar wat was het gaaf om te doen! Weer veel nuttige tips mee gekregen en nieuwe skills gezien waar we in de trainingen mee aan de slag kunnen. Filmpje is van het laatste stuk van de tweede workshop, de rest is helaas niet gefilmd
Yukai
De bruine puber moest eerst leren om hekjes, omheiningen en andere afzettingen te respecteren. Daar waren we gelukkig na 5 minuten en één goed getimede correctie (nee, we springen NIET over je puppyren EN de afrastering van de tuin van 1,25m heen) al klaar mee. Toen we die les erin hadden konden we aan de slag: op vrijdag puppy/pubergym bij Nimble K9 en op zaterdag een workshop jonge honden agility. Waar hij bij de fitness de oudste was, was hij bij de agility veruit de jongste. En het was grappig te zien wat dat met ons als duo deed: bij de fitness had ik de neiging hem wat te overvragen waardoor het niet zo goed lukte als dat ik weet dat hij kan. Bij de agility had ik 0 verwachtingen en ging hij als een speer
Nu even vakantie qua trainingen en wedstrijden, we starten ergens begin augustus weer