Afgelopen (lang) weekend waren de Makso's en ikzelf (mede namens) Distance4Dogs weer uitgenodigd op het Just For Dogs Outdoor Event in Dronten. 4 dagen met agility, hoopers, frisbee en fitness! Ik had een vol schema, voor de honden had ik gelukkig wel voldoende rust ingebouwd! Maar dan nog merk je dat ze nu, inmiddels bijna 2 dagen thuis, nog vooral lekker bijkomen en bijslapen van alle prikkels en indrukken.
Kenji
Op de terugweg van z'n iliopsoas blessure waarvan we nog steeds niet zo goed weten waar deze nu vandaan komt. Ik mag hem langzaam gaan testen door steeds wat belasting toe te voegen. In het begin leek frisbee compleet onhaalbaar, zeker omdat Kenji volledig hysterisch wordt als hij frisbees ziet, maar in overleg met degene die workshop geeft en een beetje geholpen dat dit niet mijn eerste keer frisbee was toch geprobeerd. En ik had de gelukkigste hond van heel Dronten

Hij heeft genoten en nog veel belangrijker: hij heeft geen pas kreupel gelopen voor, tijdens of na de workshop
Geen bewegende beelden, wel foto's
Djalu
Hij mocht twee keer aan de slag bij Nina Gregl, één van de Europese tophandlers en iemand die je graag tot het uiterste pushed... nou dat hebben we geweten! Toestelafstanden van soms 10+ meter en vooral heel hard lopen. Maar wat was het gaaf om te doen! Weer veel nuttige tips mee gekregen en nieuwe skills gezien waar we in de trainingen mee aan de slag kunnen. Filmpje is van het laatste stuk van de tweede workshop, de rest is helaas niet gefilmd
Yukai
De bruine puber moest eerst leren om hekjes, omheiningen en andere afzettingen te respecteren. Daar waren we gelukkig na 5 minuten en één goed getimede correctie (nee, we springen NIET over je puppyren EN de afrastering van de tuin van 1,25m heen) al klaar mee. Toen we die les erin hadden konden we aan de slag: op vrijdag puppy/pubergym bij Nimble K9 en op zaterdag een workshop jonge honden agility. Waar hij bij de fitness de oudste was, was hij bij de agility veruit de jongste. En het was grappig te zien wat dat met ons als duo deed: bij de fitness had ik de neiging hem wat te overvragen waardoor het niet zo goed lukte als dat ik weet dat hij kan. Bij de agility had ik 0 verwachtingen en ging hij als een speer
Nu even vakantie qua trainingen en wedstrijden, we starten ergens begin augustus weer