Potentiële nieuwe huisgenoot

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Gudrun
Posts in topic: 4
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Potentiële nieuwe huisgenoot

Bericht door Gudrun »

Mit schreef: 14 feb 2022, 19:13
Gudrun schreef:Oh... ik weet een cocker reutje ter herplaatsing wat kinderen gewend is... even zoeken en zien of hij er nog is.

Ik denk ook dat er best veel honden passen... alleen zeker niks met claimen of voernijd, te energiek of nerveus.
Niet te klein ivm kwetsbaar, niet te groot ivm te sterk, zo formatie sheltie/cocker?
Qua formaat ergens tussen een teckel en inderdaad sheltie/Cocker is een mooi formaatje. Halloumi is een teckel kruising denk ik, wel een stevige. Ze weegt een kilo of 7 gok ik.

We gaan sowieso alleen voor DE klik met ons gezin inclusief Halloumi. En dat dan wederzijds.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Gevonden, maar vergist, het is een teef en heeft "werk" nodig als speuren of zo om tevreden te zijn.
Maar ik houd het in de gaten, er komen best vaak leuke hondjes langs.
Marc

Bericht door Marc »

Mit schreef: 14 feb 2022, 19:07
Marc schreef:Goed dat Bas ruwharig is. Want die is zo bijzonder. Als ze gladharig was geweest had je haar vast nooit aan mij gegeven haha
Als ik haar nu had gehad niet nee haha. Maar destijds had ik al 3 honden dus dat was prima, een vierde erbij zagen we ook niet zitten. Ook maar goed ook, achteraf gezien.
Maar Bas is wel het liefste hondje dat ik ooit heb meegemaakt ja, naast Tsuki.

Dat is ze nog steeds 🥰 Had jij nog meegekregen waarom ze zo raar loopt? Je herinnert je vast dat gekke hupsje dat op patella lijkt. Ik heb haar heupen laten röntgenen omdat ze twee jaar geleden toch onder narcose moest voor een enge bult in haar gezicht. Kijk en huiver .... De dierenarts keek me echt aan van wtf heb je met die hond gedaan? Moest helemaal bewijzen dat ze al zo was en wij dat niet gedaan hadden... Geen idee wat er in Spanje mee gebeurd is maar de hele heupen zijn losse stukjes en ooit helemaal verbrijzeld. Best zielig want daar is nooit iets mee gedaan dus ze moet intens veel geleden hebben. En ze had nog een pup ook....😢 Dat moet in die periode zijn geweest want met deze heupen kan ze niet baren zei de dierenarts en we moeten blij zijn dat ze nog leeft en kan plassen en poepen. Daar past geen pup meer door. Denk dat ze door het oog van de naald is gegaan dus daarom zo dankbaar en lief en vooral kranig en sterk.

Afbeelding

Afbeelding
Mit
Posts in topic: 13

Bericht door Mit »

Marc schreef:
Mit schreef: 14 feb 2022, 19:07
Marc schreef:Goed dat Bas ruwharig is. Want die is zo bijzonder. Als ze gladharig was geweest had je haar vast nooit aan mij gegeven haha
Als ik haar nu had gehad niet nee haha. Maar destijds had ik al 3 honden dus dat was prima, een vierde erbij zagen we ook niet zitten. Ook maar goed ook, achteraf gezien.
Maar Bas is wel het liefste hondje dat ik ooit heb meegemaakt ja, naast Tsuki.

Dat is ze nog steeds Afbeelding Had jij nog meegekregen waarom ze zo raar loopt? Je herinnert je vast dat gekke hupsje dat op patella lijkt. Ik heb haar heupen laten röntgenen omdat ze twee jaar geleden toch onder narcose moest voor een enge bult in haar gezicht. Kijk en huiver .... De dierenarts keek me echt aan van wtf heb je met die hond gedaan? Moest helemaal bewijzen dat ze al zo was en wij dat niet gedaan hadden... Geen idee wat er in Spanje mee gebeurd is maar de hele heupen zijn losse stukjes en ooit helemaal verbrijzeld. Best zielig want daar is nooit iets mee gedaan dus ze moet intens veel geleden hebben. En ze had nog een pup ook....Afbeelding Dat moet in die periode zijn geweest want met deze heupen kan ze niet baren zei de dierenarts en we moeten blij zijn dat ze nog leeft en kan plassen en poepen. Daar past geen pup meer door. Denk dat ze door het oog van de naald is gegaan dus daarom zo dankbaar en lief en vooral kranig en sterk.

Afbeelding

Afbeelding
Ja dat appte je toen nog geloof ik. Bizar dat het zo'n lieverd is gebleven, die heeft het niet best gehad in Spanje. Maar goed, ze haalt het ruimschoots in gelukkig en ik ben echt blij dat je in al je woorden en uitingen nog steeds even gek op haar bent als toen je mij een berichtje stuurde 'voor een kennis' hahahaha! Je wilde toen niet zeggen dat jijzelf interesse had haha

Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Marc schreef: 14 feb 2022, 19:28 Kijk en huiver .... De dierenarts keek me echt aan van wtf heb je met die hond gedaan? Moest helemaal bewijzen dat ze al zo was en wij dat niet gedaan hadden... Geen idee wat er in Spanje mee gebeurd is maar de hele heupen zijn losse stukjes en ooit helemaal verbrijzeld. Best zielig want daar is nooit iets mee gedaan dus ze moet intens veel geleden hebben. En ze had nog een pup ook....😢 Dat moet in die periode zijn geweest want met deze heupen kan ze niet baren zei de dierenarts en we moeten blij zijn dat ze nog leeft en kan plassen en poepen. Daar past geen pup meer door. Denk dat ze door het oog van de naald is gegaan dus daarom zo dankbaar en lief en vooral kranig en sterk.

Afbeelding
:O: :schrik:
Wat een vreselijke foto, arm hondje, wat moet ze geleden hebben.
Mit

Bericht door Mit »

Eigenlijk kwam ik tot de conclusie dat ik een Gijs wil, maar dan 6 maten kleiner.
Een Senior Sul met een lieve blik die alles wel best vindt als hij zijn natje en droogje maar krijgt.
Maar dan wel een iets gezondere versie van Gijs, dus dat hij ook nog leuk mee op vakantie kan naar de Ardennen ofzo.
Lin-C
Posts in topic: 1

Bericht door Lin-C »

Je gaf aan een Chi leuk te vinden maar het niet te doen omdat het krengen zijn. :mrgreen:

Ik heb zelf een Chi teefje van nu een jaar en dat heeft dat beeld voor mij wel echt veranderd. Ik heb ook een dochter, wel wat ouder (nu 7 jaar) maar mijn Chi is echt een heel lief, zacht en blij hondje wat het heerlijk vindt om te wandelen maar ook graag wil slapen op de bank, haha. Nu heb ik haar natuurlijk zelf opgevoed en dat zal in sommige dingen wel helpen. Lang verhaal kort: ik zou in jouw geval niet perse een Chi uitsluiten

Afbeelding

Je zou haar zo kwijtraken tussen de knuffels
Mit

Bericht door Mit »

Lin-C schreef: 15 feb 2022, 11:50 Je gaf aan een Chi leuk te vinden maar het niet te doen omdat het krengen zijn. :mrgreen:

Ik heb zelf een Chi teefje van nu een jaar en dat heeft dat beeld voor mij wel echt veranderd. Ik heb ook een dochter, wel wat ouder (nu 7 jaar) maar mijn Chi is echt een heel lief, zacht en blij hondje wat het heerlijk vindt om te wandelen maar ook graag wil slapen op de bank, haha. Nu heb ik haar natuurlijk zelf opgevoed en dat zal in sommige dingen wel helpen. Lang verhaal kort: ik zou in jouw geval niet perse een Chi uitsluiten

Afbeelding

Je zou haar zo kwijtraken tussen de knuffels
Ik ben bekend met Chi's :I:
Wel kortharen, maar de mijne waren wel echt krengetjes. Ook vreselijk lief en ik denk dat zij wel hadden geklikt met dochterlief, maar ik vind er ook wel veel rotzooi tussen zitten. Zeker bij herplaatsers.
Het is ook niet Hugo zijn eerste keuze :mann:
Heleboelie

Bericht door Heleboelie »

Mit schreef:Eigenlijk kwam ik tot de conclusie dat ik een Gijs wil, maar dan 6 maten kleiner.
Een Senior Sul met een lieve blik die alles wel best vindt als hij zijn natje en droogje maar krijgt.
Maar dan wel een iets gezondere versie van Gijs, dus dat hij ook nog leuk mee op vakantie kan naar de Ardennen ofzo.
Je gunt iedereen toch een Gijs Afbeelding
Zo’n lieverd…

Als tijd niet de factor is, dan komt er geheid iets moois voorbij wat bij jullie, dochter en Halloumi past, ik zal alvast mee blijven denken als er iets voorbij komt!
Célie
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Mit

Bericht door Mit »

Célie schreef:
Wat een ontzettend leuk hondje!
Wie is deze mevrouw? Werkt ze voor een bepaalde stichting of bemiddelt ze? Ik kan het zo snel niet vinden, ook niet waar bijvoorbeeld Cheffie dan vandaan komt.

Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Mit schreef: 15 feb 2022, 13:39 Wat een ontzettend leuk hondje!
Wie is deze mevrouw? Werkt ze voor een bepaalde stichting of bemiddelt ze? Ik kan het zo snel niet vinden, ook niet waar bijvoorbeeld Cheffie dan vandaan komt.
Cheffie komt uit de Oekraïne. Anita vangt op en bemiddelt voor een stichting (ik dacht shelter friends Ukraine). Ze is altijd heel vriendelijk en als je haar een berichtje doet geeft ze echt alle info.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Via Dutch animal care
hakunamatata
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Hoe gaat het met je zoektocht?

Er is intussen een filmpje van Astrid. Moest ik toch even delen. Zo'n lief zachtaardig hondje
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

hakunamatata schreef: 02 mar 2022, 21:47 Hoe gaat het met je zoektocht?

Er is intussen een filmpje van Astrid. Moest ik toch even delen. Zo'n lief zachtaardig hondje
Superleuke hond maar denk wel dat deze een stevig maatje nodig heeft en lange wandelingen want het ziet eruit als een goed gebouwde sportieve hond.
Johnny Jones
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Bericht door Johnny Jones »

Als je toch voor een pup zou willen gaan.. Dit is zo'n leuk nest. Voor deze twee is nog geen baasje gevonden.

https://helpeenhond.nl/nova/
https://helpeenhond.nl/nica/
Afbeelding
Plaats reactie