Bij Chara moet ik er erg om lachen als we een "vrij" geven op een nu nog stukje leeg veld. Binnenkort zullen er ongetwijfeld weer schapen staan, en dan mag het uiteraard niet.
Ze gaat me dan toch een partij racen nu.
Op het oog heb je met een herder van doen, maar als ze de sprint inzet en vrij kan rennen
dan zie ik wel degelijk verschil qua snelheid en behendigheid/souplesse.
Op stukken binnen de bebouwde kom met wegen in de nabijheid vind ik het dan nog steeds niet echt lekker om het maar te laten gaan, ze is zo ontiegelijk snel.
Gisteren was ik haar ook even "kwijt" op pad naast de Rijn is een crosspad voor mountenbikers, als er niemand fietst kunnen ze daar ook even rennen. Laat mijn vriend vaak doen.
Dus ik dacht gisteren, ach.. doe maar even dan. Chara foetsjie ineens..
Aak komt verderop pad uit.. en zij niet.
Komt ze ineens van achteren terug.. ze had me horen roepen en bedacht pad terug te gaan om me weer achterop te komen.
Je schrikt je soms de tandjes bij die beesten.
Bij haar vind ik het wel een dingetje merk ik. Laatst waren we ook op onbekend terrein en dan is ze even in haar eigen wereld bezig, en die vrijheid geef ik haar ook met liefde.
Ineens komt ze langs me stieren in paniek en rent pad af. Ze zag mij niet, Aki en baas stonden even verderop van pad af te spelen en zij was dus even van padje af en zelfs geluid maakte niet dat ze besefte dat we vlakbij stonden.
Daar schrok ik wel van. Deed me ook denken aan duin toen ik haar kort kwijt was, ze raakt blijkbaar in paniek als ze denkt dat we "weg" zijn. En gaat dan in 1 streep terug naar waar we vandaan zijn gekomen.
Nu konden we toch nog door heftig geluid en bewegen met armen haar gang stoppen, want ze keek toch ineens om. Maar oei.. zag mijn geest dwalen want we waren in een parkje vlakbij de brug met fietspad en autoweg. Bijna doof bleek ze ook voor ons geluid en roep.