Voel mij gevlei maar helaas is Akira 16 augustus overleden
Welke forumhond wil jij hebben?
- Tiny
- Posts in topic: 6
- Honden: 1
- Welke: Siberian Husky
Re: Welke forumhond wil jij hebben?
Nee, dat denk ik niet. Een gemiddelde huskykruising is ook geen 30 centimeter, dat scheeltFrootje schreef: ↑26 sep 2021, 16:35 Alleen van Zus weet ik niet of ze niet wat teveel hond voor me zou zijn, dat klinkt als een draakje. Wel een hele leuke, daarom staat ze ook op mijn lijst. Maar ik weet niet of ik zo’n hondje zou kunnen bieden wat er nodig is. Een Huskykruising staat ook expres niet op mijn lijst van volgende hondenrassen, ik krijg al snel de indruk dat ik dan met mijn handen in het haar zou zitten na een jaar.
Ze is wel ondeugend en ondernemend, maar goed te sturen.
Nu ze volwassen is, is ze veel rustiger. Echt heel druk zijn de eerste paar jaar is wel keeseigen. Ze is hartstikke vrij, stabiel en sociaal heel handig. Kan met iedere hond overweg en zou nooit ook maar lelijk kijken naar een mens. Alles ondergaat ze lijdzaam, dus er moet wel op haar gepast worden.
Ze heeft vooral aandacht nodig. Het is (gelukkig) geen hondje dat je kunt vergeten. Tegen je aan liggen, aai, interactie, een uurtje haar eigen route bedenken en ze is meer dan tevreden.
Alleen moet ze aan de flex of lange lijn en kunstjes kun je vergeten. Volgens mij is ze al met al niet moeilijker dan Froo.
Oh, sorry.
Dat had ik niet meegekregen en het staat nog wel in je onderschrift.
Evengoed een hond om trots op te zijn. Ben ik ook nog steeds op wijlen mijn Jorla.
Dat had ik niet meegekregen en het staat nog wel in je onderschrift.
Evengoed een hond om trots op te zijn. Ben ik ook nog steeds op wijlen mijn Jorla.
- Tiny
- Welke: Siberian Husky
Geen sorry hoor, vind het ergens wel fijn
dat ze je is opgevallen.
En trots op haar ben en blijf ik zeker.
- Gretha
- Posts in topic: 5
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Zo heftig is de Pyrenese Berghond niet hoor. Ze zijn enorm groot, maar de makkelijkste van de witte Berghonden.kooi schreef: ↑26 sep 2021, 20:45Oké, in dat geval wil ik een Pyrenese berghond. spierwit met wat bruin aan de oortjes en een langharige Oud-Duitse herder met veel zwart. Beide reu.
En dat zou dan in werkelijkheid inhouden dat ze me alle kanten op sleuren buiten, de Pyreneër zou steeds ontsnappen uit mijn tuin, de herder zou mij bijten en ik zou hun haar in huis vervloeken. Maar dat gaf niet want ze zouden elkaar slopen.
Ik breid mijn lijstje uit, ik hou Yuna, neem de smouspup en de hond van Biene Maja, de hond uit Tiny's onderschrift en de Saarloos Wolfshond van Flamme.
- Frootje
- Posts in topic: 8
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Oh dat valt me inderdaad alles mee. Ze klinkt inderdaad gewoon als een leuk hondje met een goed gevoel voor humor. Ik ben inderdaad altijd wat huiverig voor alle Huskykruisingen (maar ik dacht ook wel dat het gemiddelde veel groter was ) maar een Zus zou hier inderdaad best passen volgens die beschrijving.Dagmar schreef: ↑26 sep 2021, 21:26 Nee, dat denk ik niet. Een gemiddelde huskykruising is ook geen 30 centimeter, dat scheelt
Ze is wel ondeugend en ondernemend, maar goed te sturen.
Nu ze volwassen is, is ze veel rustiger. Echt heel druk zijn de eerste paar jaar is wel keeseigen. Ze is hartstikke vrij, stabiel en sociaal heel handig. Kan met iedere hond overweg en zou nooit ook maar lelijk kijken naar een mens. Alles ondergaat ze lijdzaam, dus er moet wel op haar gepast worden.
Ze heeft vooral aandacht nodig. Het is (gelukkig) geen hondje dat je kunt vergeten. Tegen je aan liggen, aai, interactie, een uurtje haar eigen route bedenken en ze is meer dan tevreden.
Alleen moet ze aan de flex of lange lijn en kunstjes kun je vergeten. Volgens mij is ze al met al niet moeilijker dan Froo.
Maya zou je nooit van de sokken trekken want ze is erg netjes aan de lijn, ook is ze erfvast en sinds ze geschoren is heb je ook geen last meer van veel haarkooi schreef: ↑26 sep 2021, 20:45Oké, in dat geval wil ik een Pyrenese berghond. spierwit met wat bruin aan de oortjes en een langharige Oud-Duitse herder met veel zwart. Beide reu.
En dat zou dan in werkelijkheid inhouden dat ze me alle kanten op sleuren buiten, de Pyreneër zou steeds ontsnappen uit mijn tuin, de herder zou mij bijten en ik zou hun haar in huis vervloeken. Maar dat gaf niet want ze zouden elkaar slopen.
Ik breid mijn lijstje uit, ik hou Yuna, neem de smouspup en de hond van Biene Maja, de hond uit Tiny's onderschrift en de Saarloos Wolfshond van Flamme.
- Sanne
- Honden: 3
- Welke: Chihuahua en Saluki
- Contacteer:
Geschoren? Waarom? Wat zonde.. Ze heeft toch geen hele lange vacht?BieneMaya schreef: ↑27 sep 2021, 10:14Maya zou je nooit van de sokken trekken want ze is erg netjes aan de lijn, ook is ze erfvast en sinds ze geschoren is heb je ook geen last meer van veel haarkooi schreef: ↑26 sep 2021, 20:45Oké, in dat geval wil ik een Pyrenese berghond. spierwit met wat bruin aan de oortjes en een langharige Oud-Duitse herder met veel zwart. Beide reu.
Ze is wel een knapperd trouwens!
Oh het waarom stond op het hf. Ze had een lange maar voornamelijk heel dikke vacht. Waar ze veel last van had want elke dag boven de 18 graden was al te warm.Sanne schreef: ↑27 sep 2021, 10:23Geschoren? Waarom? Wat zonde.. Ze heeft toch geen hele lange vacht?BieneMaya schreef: ↑27 sep 2021, 10:14Maya zou je nooit van de sokken trekken want ze is erg netjes aan de lijn, ook is ze erfvast en sinds ze geschoren is heb je ook geen last meer van veel haarkooi schreef: ↑26 sep 2021, 20:45
Oké, in dat geval wil ik een Pyrenese berghond. spierwit met wat bruin aan de oortjes en een langharige Oud-Duitse herder met veel zwart. Beide reu.
Ze is wel een knapperd trouwens!
Nu is ze blij en vrij en maakt de zon geen reet meer uit
Nou goed, dan ben ik onderweg!
Qua kleur past ze prima bij mijn eveneens en om dezelfde reden geschoren hondje. En die zal zich erg veilig voelen buiten met zo'n sterke verdediger bij zich.
Qua kleur past ze prima bij mijn eveneens en om dezelfde reden geschoren hondje. En die zal zich erg veilig voelen buiten met zo'n sterke verdediger bij zich.
-
- Posts in topic: 3
- Welke: Smoothie
- Contacteer:
- Diana
- Posts in topic: 9
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ja, Mila is precies zo Reuen die haar meteen leuk vinden, vindt ze heel stom. Hoe harder ze haar negeren, hoe leuker zij ze vindt.
geef mij maar tutu van Johnny Jones en uiteraard Guus van Marc
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
-
- Posts in topic: 3
- Welke: Smoothie
- Contacteer:
- Diana
- Posts in topic: 9
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
- Kells
- Posts in topic: 1
- Welke: Ierse Setters
Ben eigenlijk best wel blij dat niemand mijn honden wil. Nu hoef ik ook niet zo bang te zijn voor mannen met witte busjes! :-D
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- sabine
- Site Admin
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Wat is dit nou weer!!Lothian schreef: ↑26 sep 2021, 14:26Bij mij in de eerste plaats of het een hond is waarvan ik op basis van de beschrijving van de eigenaar zou denken dat ik er blij van word. En daarnaast is een mooi uiterlijk ook heel welkom.kooi schreef: ↑24 sep 2021, 19:19 Wat ik me hierbij afvraag is wat je dan tot die bepaalde keuze brengt.
Gaat het om het ras of om het karakter? Ken je de hond IRL? Of vind je de eigenaar erg sympathiek, of schrijft die mooie verhalen over diens hond?
Ik vind de hond in Tiny's onderschrift waanzinnig mooi. Maar die zou ik nooit willen hebben omdat dat ras totaal niet bij me past.
Maar bijvoorbeeld Karel van Sabine vind ik helemaal niet bijzonder mooi (sorry Sabine!), en toch word ik altijd zo blij van zijn hoofd op foto's, op de één of andere manier spreekt hij me heel erg aan zoals mijn eigen Lucca me ook aanspreekt ondanks dat ze mijn type niet is.
En er vallen dus ook wel bloedmooie lieve honden af omdat mensen er weinig over schrijven en ik dus eigenlijk geen idee heb hoe het zou zijn om die hond in huis te hebben. Straks is het een chagrijnige uitvaller en heb ik gezegd dat ik 'm wel wil
- Lothian
- Posts in topic: 8
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Ohh Kárel met de liefste oogjes van hondenland en eh, zijn prachtig diepzwart glanzende vacht.
Ik mag hem dus niet hebben?
Ik mag hem dus niet hebben?
- sabine
- Site Admin
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik vind hem zelf ook niet echt mooi
Als ik ooit van m af wil dan bel ik jou als eerste, goed?
En ik wil Echo er ook nog bij.❤
Ideaal race maatje voor Nikki
Ideaal race maatje voor Nikki
- Heleboelie
- Posts in topic: 1
Ik wil Lucie's beauceron!
Net terug uit Frankrijk en heb daar weer zulke fantastische Boosjes gezien...
denk dat ze mij wel passen ook, al ga ik Mara vast nooit in het echt ontmoeten
Net terug uit Frankrijk en heb daar weer zulke fantastische Boosjes gezien...
denk dat ze mij wel passen ook, al ga ik Mara vast nooit in het echt ontmoeten