En Raaf vind ik echt schitterend.. alsof hij zo uit een oud Engels schilderij komt lopen.
Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)
Re: Murphy ● Wandeling met Lothian
Wat een leuke verslagen en mooie foto's van Murphy en zijn vrienden en roedel. Er staan ook echt mooie foto's van hem tussen, met die blauwe lucht bijvoorbeeld waarop hij op een heuveltje staat in het gras, erg mooi
En Raaf vind ik echt schitterend.. alsof hij zo uit een oud Engels schilderij komt lopen.
- Zamunda
- Posts in topic: 402
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Murphy ● Wandelen met Yuna en bezoek van Nisvan
We hebben een tweede wandeldate gehad met Random en haar Yuna. Ik kon goed zien dat Murf Yuna herkende, erg leuk.
Elkaar uitdagen en aftasten

Kom je spelen, ik ben er klaar voor hoor

Was weer een mooi bos om in te lopen

Het duurde even maar toen kwam Yuna toch echt los, ze vond Murf wel wat groot en zwaar deze keer had ik het idee, ze zocht nog weleens de veiligheid rondom onze benen. Toch ging ze ook lekker rennen en achter Murf aan

Dáár jij gestreepte ondeugd!

*pets* Dat kan ik beter tegenwoordig

Murf was weer lekker moe van alle indrukken en het socializen

We hebben ook bezoek gehad van Hamilton met Nisvan. Zo kon Nisvan lekker loslopen in onze tuin en meteen even spelen met Murf. Ik heb eerst Nisvan lekker alleen laten rommelen, die vond het leuk om alle geurtjes te snuiven hier. Een lieverd is het, weet niet of het een allemansvriend is maar die indruk kreeg ik wel.
Daarna Murf mee naar buiten maar jee wat werd Nisvan dolenthousiast
! Zoveel enthousiasme vond Murf teveel van het goede, die moest echt even wennen. Hij zocht mij gelukkig op voor steun (heel blij mee, altijd handig voor als je een onbekende/vervelende hond tegenkomt) en ik heb wat lekkers gestrooid zodat de mannen samen konden scharrelen.
Daarna kreeg Nisvan dorst en kon Murf gelijk even een beetje aan hem snuffelen

Daarna hebben we nog een stukje door de tuin gelopen en toen ging het snel: Nisvan was een andere kant opgelopen en toen nam Murf zijn nieuwsgierigheid het over en ging achter hem aan. Toen begon ook al snel het drukke spelen/worstelen

Even afgeleid

Murf kreeg zelfs de kans om even goed te snuffelen

En toen weer verder worstelen

Nisvan verwarde deze bak af en toe voor de waterbak en was dan toch wel verbaasd waar het water nou gebleven was

Euh, Nivan...
?

Nix was moe maar Murf nog niet dus die probeerde hem toch nog te verleiden

Toe nou Nixie!

Na het bezoek waren ze allebei uitgeteld en voldaan, alhoewel Murf uiteraard al snel weer opgeladen was.

.
Elkaar uitdagen en aftasten

Kom je spelen, ik ben er klaar voor hoor

Was weer een mooi bos om in te lopen

Het duurde even maar toen kwam Yuna toch echt los, ze vond Murf wel wat groot en zwaar deze keer had ik het idee, ze zocht nog weleens de veiligheid rondom onze benen. Toch ging ze ook lekker rennen en achter Murf aan

Dáár jij gestreepte ondeugd!

*pets* Dat kan ik beter tegenwoordig

Murf was weer lekker moe van alle indrukken en het socializen

We hebben ook bezoek gehad van Hamilton met Nisvan. Zo kon Nisvan lekker loslopen in onze tuin en meteen even spelen met Murf. Ik heb eerst Nisvan lekker alleen laten rommelen, die vond het leuk om alle geurtjes te snuiven hier. Een lieverd is het, weet niet of het een allemansvriend is maar die indruk kreeg ik wel.
Daarna Murf mee naar buiten maar jee wat werd Nisvan dolenthousiast
Daarna kreeg Nisvan dorst en kon Murf gelijk even een beetje aan hem snuffelen

Daarna hebben we nog een stukje door de tuin gelopen en toen ging het snel: Nisvan was een andere kant opgelopen en toen nam Murf zijn nieuwsgierigheid het over en ging achter hem aan. Toen begon ook al snel het drukke spelen/worstelen

Even afgeleid

Murf kreeg zelfs de kans om even goed te snuffelen

En toen weer verder worstelen

Nisvan verwarde deze bak af en toe voor de waterbak en was dan toch wel verbaasd waar het water nou gebleven was

Euh, Nivan...

Nix was moe maar Murf nog niet dus die probeerde hem toch nog te verleiden

Toe nou Nixie!

Na het bezoek waren ze allebei uitgeteld en voldaan, alhoewel Murf uiteraard al snel weer opgeladen was.

Ja met die blauwe lucht vind ik ook heel gaaf! Ah leuk dat je Raaf zo mooi vindtTamara schreef: 23 mar 2022, 07:45 Wat een leuke verslagen en mooie foto's van Murphy en zijn vrienden en roedel. Er staan ook echt mooie foto's van hem tussen, met die blauwe lucht bijvoorbeeld waarop hij op een heuveltje staat in het gras, erg mooi![]()
OS met dank aan Hakunamatata

Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥

Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- kloesje
- Posts in topic: 6
- Welke: Australian kelpies
Re: Murphy ● Wandelen met Yuna en bezoek van Nisvan
Wat leuk!
Wij kunnen ook weer eens proberen een afspraak te plannen, Bindi heeft weer tijd in haar agenda
Wij kunnen ook weer eens proberen een afspraak te plannen, Bindi heeft weer tijd in haar agenda
- Hondenpoot
- Posts in topic: 18
Wat leuk die twee worstelende mannen!
- Zamunda
Leuk, ik zal je van het weekend even pb'enkloesje schreef: 01 apr 2022, 20:41 Wat leuk!
Wij kunnen ook weer eens proberen een afspraak te plannen, Bindi heeft weer tijd in haar agenda![]()
Ja dat ging er best ruig aan toe af en toe, zal kijken of ik nog een filmpje kan plaatsen later.

- Zamunda
Zomaar wat foto's van mijn ontzettend lieve en leuke mannetje
Hij is zo zoet

En hij vindt mijn mopjes altijd heel grappig

Hier zag hij buiten iets vreemds, dus hij zat met grote ogen
en een verbaasd bekje

Murf is erg creatief. Je kunt namelijk graven in het gras, maar waarom ook niet in een ton waar aarde in zit
(tuin vol met dingen die Murf als speelgoed ziet en dat dan in duizend stukjes want álles moet in stukjes gekauwd
)

Zie je die twee zwarte stipjes rechtsachterin? Dat zijn mijn partners in crime

Lekker darren

Beetje slaan

Nog meer slaan

Even uitrusten van al dat gespeel

Samen uitrusten

Tja, hondenmand, kattenmand... potato potato

Mijn mooie ventje

Hij is zo zoet

En hij vindt mijn mopjes altijd heel grappig

Hier zag hij buiten iets vreemds, dus hij zat met grote ogen

Murf is erg creatief. Je kunt namelijk graven in het gras, maar waarom ook niet in een ton waar aarde in zit

Zie je die twee zwarte stipjes rechtsachterin? Dat zijn mijn partners in crime

Lekker darren

Beetje slaan

Nog meer slaan

Even uitrusten van al dat gespeel

Samen uitrusten

Tja, hondenmand, kattenmand... potato potato

Mijn mooie ventje

Re: Murphy ● Zomaar wat foto's
Die oren gaan nog alle kanten op hè
hij heeft nu dezelfde look als Heavy
Hoe gaat het nu met Willem?
Hoe gaat het nu met Willem?

-
Manuma
Op die laatste foto is het twee druppels water met Meeko. Zo grappig hoe ze toch zo verschillen maar ook op elkaar lijken. Ik ben echt benieuwd wat zijn oren gaan doen.
Jouw weiland is wel echt jaloersmakend, zo gaaf.
- Zamunda
Ja, het is nog niet veelSmoushond schreef: 03 apr 2022, 21:29 Die oren gaan nog alle kanten op hèhij heeft nu dezelfde look als Heavy
Ruk. Wachten tot onze afspraak bij Heukels en hopen dat zij iets kan betekenen. Anders weer naar de orthopeed (die afspraak staat ook al, anders heb ik daar weer een wachttijd).
Ja hè, zo hetzelfde en toch ook weer anders. Ja ik ben ook benieuwd naar die oren, ze zijn nog veel te slapManuma schreef: 03 apr 2022, 21:33 Op die laatste foto is het twee druppels water met Meeko. Zo grappig hoe ze toch zo verschillen maar ook op elkaar lijken. Ik ben echt benieuwd wat zijn oren gaan doen.
Dank je, als ik 'ooit' een eigen weiland zou hebben dan zou ik er een poel in laten graven en met de aarde die eruit kwam een heuvel laten maken... toen kwamen we dit huis tegen en was het er al, het was gewoon voor ons bedoeld

Leuke foto's van de 2 mannen
Na even aftasten waren ze wel aan elkaar gewaagd. Nisvan heeft genoten en kon lekker rondrennen bij de Murph, vrij worstelen en in z'n waterbak gaan staan en dan ook nog snoepjes krijgen, zijn dag kon niet meer stuk ( al was Nis wel stuk na dit bezoek
)

- Fenneke
- Posts in topic: 4
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Wat weer prachtige foto's
altijd genieten .
Groetjes Fenneke en Baloe

In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster

In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Wat een mooie indoor foto's met mooi licht! Die oren zijn zo aandoenlijk
En wat kan hij heerlijk met andere honden spelen!
En wat kan hij heerlijk met andere honden spelen!
- Zamunda
Leuke foto's @Hamilton ! Nisvan is een dankbare klant als het om snoepjes gaat haha, daar had hij wel (hele lange) oren naar
.
.
Leuk!
Dank, ik was er ook wel blij mee (gewoon met de mobiel). Ja die oren zijn wel aandoenlijk, maar dat is toch eigenlijk niet helemaal de bedoeling haha. Hij is al aandoenlijk genoeg en kan wel wat stoere oren gebruikenTamara schreef: 04 apr 2022, 15:26 Wat een mooie indoor foto's met mooi licht! Die oren zijn zo aandoenlijk![]()
En wat kan hij heerlijk met andere honden spelen!![]()
Zo leuk dat dat zo kan dankzij het forum!

- Zamunda
Re: Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)
Ah m'n droppie

- Zamunda
Re: Murphy ●
Murphy is op date geweest met Boelie van @Heleboelie. En wát voor date: de twee halfwasjes hadden een superklik en hebben samen het bos onveilig gemaakt
. Ik vond het heel gelijkwaardig tussen hen, Murf nam iets meer initiatief maar luisterde ook super naar Boelie's subtiele signalen. Ze hebben het zó leuk gehad, ze hebben gerend, gespeeld en nog veel meer gerend en wij hebben met volle teugen genoten van die twee blije eieren!
Murf vond Boel wel even spannend in het begin, Boel was namelijk meteen enthousiast en Murf moest even acclimatiseren. Dat duurde een minuut of twee en toen was het goed. Ze moesten even aangelijnd mee naar de overkant van de weg en vanaf het moment dat we ze losklikten renden ze samen op
.
Kennismaken

Ze hadden elkaar al eens eerder ontmoet (op de forumwandeling van 21 november) en toen was Boel zo lief voor de kleine Murf. Ik geloof dat Murf daar niets meer van wist en Boel herkende hem ook niet terug denk ik. Wat een minismurfie nog
en zo druk
Hoi, gezellig hè!

Woei!

Ga je mee Boel?

Jee

Zal ik jou eens wat in je oor fluisteren?

Wat een heerlijke mafketels met z'n tweeën
We kwamen ook nog twee stabijna's(?) tegen. Onze helden vonden het eerst heel spannend en we zijn met ze een stukje van het pad gaan staan. Murf was wel héél nieuwsgierig en toen de stabijna's rustig kennis kwamen maken wilde Murf wel even kijken. Al snel zette hij z'n charmes in hoor
. Boel was er ook meteen bij en vond het ook leuk

Hij kán z'n oren wel omhoog dragen, hij doet het gewoon meestal niet

Murf is dól op hoog gras, daar kun je zo heerlijk doorheen hupsen en Boelie wilde ook wel meedoen

Hoi!

Doei!

Weer samen op pad

Toen kwamen we bij het water en kwam de bonus van de wandeling. Wat hebben ze zich hier nog vermaakt en uitgeleefd samen
en wat stonden wij te genieten

Sjezen

Whoeps, beetje modder

Euh, Boelie...

Het verschil tussen Murf en Boel: Murf gaat spoelt z'n poten lekker schoon in het water en Boel niet, daardoor heeft Boel nog lekker vieze poten als hij de auto in gaat

En weer sjezen

Murf daagt Boel nog even uit

De druktemakers in actie, ik lag af en toe in een deuk
. Helemaal op het einde werd Boelie nog even vocaal, de rest van de tijd deden ze alles in stilte (in tegenstelling tot hun baasjes
)
En nog wat poseerfoto's van de moegespeelde jongelingen

Murf vond Boel wel even spannend in het begin, Boel was namelijk meteen enthousiast en Murf moest even acclimatiseren. Dat duurde een minuut of twee en toen was het goed. Ze moesten even aangelijnd mee naar de overkant van de weg en vanaf het moment dat we ze losklikten renden ze samen op
Kennismaken

Ze hadden elkaar al eens eerder ontmoet (op de forumwandeling van 21 november) en toen was Boel zo lief voor de kleine Murf. Ik geloof dat Murf daar niets meer van wist en Boel herkende hem ook niet terug denk ik. Wat een minismurfie nog
Hoi, gezellig hè!

Woei!

Ga je mee Boel?

Jee

Zal ik jou eens wat in je oor fluisteren?

Wat een heerlijke mafketels met z'n tweeën
We kwamen ook nog twee stabijna's(?) tegen. Onze helden vonden het eerst heel spannend en we zijn met ze een stukje van het pad gaan staan. Murf was wel héél nieuwsgierig en toen de stabijna's rustig kennis kwamen maken wilde Murf wel even kijken. Al snel zette hij z'n charmes in hoor

Hij kán z'n oren wel omhoog dragen, hij doet het gewoon meestal niet

Murf is dól op hoog gras, daar kun je zo heerlijk doorheen hupsen en Boelie wilde ook wel meedoen

Hoi!

Doei!

Weer samen op pad

Toen kwamen we bij het water en kwam de bonus van de wandeling. Wat hebben ze zich hier nog vermaakt en uitgeleefd samen

Sjezen

Whoeps, beetje modder

Euh, Boelie...

Het verschil tussen Murf en Boel: Murf gaat spoelt z'n poten lekker schoon in het water en Boel niet, daardoor heeft Boel nog lekker vieze poten als hij de auto in gaat

En weer sjezen

Murf daagt Boel nog even uit

De druktemakers in actie, ik lag af en toe in een deuk
En nog wat poseerfoto's van de moegespeelde jongelingen

- hakunamatata
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Vrienden voor het leven
En wat een heerlijkheid dat Boelie nu zo lekker los kan
(wat had Boelie met zijn oor gedaan?
)
En wat een heerlijkheid dat Boelie nu zo lekker los kan
(wat had Boelie met zijn oor gedaan?
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~

Wat een lekker stel zeg!
En wat leuk om Boelie ook eindelijk in volle vaart te kunnen bewonderen.
- Alfilillo
- Posts in topic: 16
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Dat is echt genieten. Super trouwens dat Boelie zo goed rent nu.

-
Mellow
Prachtige foto's van Murf samen met Nivan en Boelie
Kan Nikki niet een keer komen spelen bij jou?
Samen rennen met Raaf (en/of Murf) lijkt haar een strak plan.
Voor mij ook, veilig (omheind) vooral
Kan Nikki niet een keer komen spelen bij jou?
Voor mij ook, veilig (omheind) vooral
- Zamunda
Dat zou wel echt heel leuk zijn, ik vond hun energie echt zo gelijkwaardig. Niet precies hetzelfde maar het ging zo gelijk op tussen die twee! Ze gingen meteen al samen rennen, zij aan zij in hetzelfde tempo op pad, elkaar af en toe aankijkend, dat heb ik nog niet eerder gezien buiten mijn roedel om.hakunamatata schreef: 04 jun 2022, 23:06 Vrienden voor het leven![]()
En wat een heerlijkheid dat Boelie nu zo lekker los kan![]()
(wat had Boelie met zijn oor gedaan?)
Ze gingen verder ook achter elkaar aan en lekker stoeien, maar zo in samenspraak (Ga je mee? Ja? Woei! - Ga je mee? Nee? Okee, pomtiedom). Echt onwijs leuk. Dus het zou mooi zijn als we af en toe kunnen blijven afspreken en de mannen dan inderdaad een vriendschap voor het leven zouden smeden
Boelie was een valse kelpiekruising tegengekomen
mijke schreef: 04 jun 2022, 23:20 Wat een lekker stel zeg!En wat leuk om Boelie ook eindelijk in volle vaart te kunnen bewonderen.
Ja leuk hè! Je ziet nog wel dat hij een afwijkende gang heeft maar hij lijkt er zelf geen last van te hebben en rende dat het een lieve lust was. Hoe hij door het hoge gras hupste verbaasde me enormAlfilillo schreef: 05 jun 2022, 00:10 Dat is echt genieten. Super trouwens dat Boelie zo goed rent nu.
Ja hoor, lijkt me gezellig, stuur maar een pb'tjeMellow schreef: 05 jun 2022, 08:46 Prachtige foto's van Murf samen met Nisvan en Boelie![]()
Kan Nikki niet een keer komen spelen bij jou?![]()
Voor mij ook, veilig (omheind) vooral![]()

- Heleboelie
- Posts in topic: 9
Oh! Wat was het een feest met @Zamunda !
Heel leuk om zo nog weer even na te genieten van de wandeling!
Prachtverslag
Boelie en Murphy zijn geweldig samen, zo'n prettige energie en gelijkwaardigheid, ik vond dat heerlijk.
Vooral met in het hoofd waar Boelie natuurlijk vandaan komt, kereltje heeft zoveel in te halen!
Wat dat betreft is het 10 maanden van Murph haast gelijk aan de 17 maand van Boelie, ik vond ze daarin ook aardig gelijk op gaan, met Boel zijn achterstand(je).
Maar ook geen zorgen om beukerij, of een veel zwaardere kompaan, zorgde voor een heel ontspannen wandeling.
Dat heb ik ongelofelijk gemist ook, zo fijn om weer lekker samen op te stappen!
En die Murphy, dat is een geweldig ventje... zo'n hond wil je gewoon meteen hebben!
Dus ja, ik hoop ook op een vriendschap voor het leven tussen die twee mannen.
Ze hebben beide zo'n zacht karakter, kan mij haast niet voorstellen dat die ballen ooit nog roet in het eten gaan gooien.
Ziet er heftig uit door het geklepper van de oortjes, maar stelt niet zoveel voor.
Blood & Mud
Geloof wel echt dat hij pijnbrij is, maar wil het toch wel weer binnenkort laten bekijken allemaal.
Maar wel al heel blij dat dit gewoon kan!

Heel leuk om zo nog weer even na te genieten van de wandeling!
Prachtverslag
Boelie en Murphy zijn geweldig samen, zo'n prettige energie en gelijkwaardigheid, ik vond dat heerlijk.
Vooral met in het hoofd waar Boelie natuurlijk vandaan komt, kereltje heeft zoveel in te halen!
Wat dat betreft is het 10 maanden van Murph haast gelijk aan de 17 maand van Boelie, ik vond ze daarin ook aardig gelijk op gaan, met Boel zijn achterstand(je).
Maar ook geen zorgen om beukerij, of een veel zwaardere kompaan, zorgde voor een heel ontspannen wandeling.
Dat heb ik ongelofelijk gemist ook, zo fijn om weer lekker samen op te stappen!
En die Murphy, dat is een geweldig ventje... zo'n hond wil je gewoon meteen hebben!
Dus ja, ik hoop ook op een vriendschap voor het leven tussen die twee mannen.
Ze hebben beide zo'n zacht karakter, kan mij haast niet voorstellen dat die ballen ooit nog roet in het eten gaan gooien.
Rotwondje idd... wil maar niet dicht, tenminste; als knuppeltje het zo iedere keer weer nat rauscht.hakunamatata schreef: 04 jun 2022, 23:06 Vrienden voor het leven![]()
En wat een heerlijkheid dat Boelie nu zo lekker los kan![]()
(wat had Boelie met zijn oor gedaan?)
Ziet er heftig uit door het geklepper van de oortjes, maar stelt niet zoveel voor.
Blood & Mud
Heerlijk, zo gelijkwaardig spel en zonder geluid ook... ik vind dat wel prettig, temeer dat zegt dat er geen frustraties bij kwamen kijken!
Hij komt heel lekker mee, maar het verdient geen schoonheidsprijs helaas.Alfilillo schreef: 05 jun 2022, 00:10 Dat is echt genieten. Super trouwens dat Boelie zo goed rent nu.
Geloof wel echt dat hij pijnbrij is, maar wil het toch wel weer binnenkort laten bekijken allemaal.
Maar wel al heel blij dat dit gewoon kan!
Kan al best hard hoor!mijke schreef: 04 jun 2022, 23:20 Wat een lekker stel zeg!En wat leuk om Boelie ook eindelijk in volle vaart te kunnen bewonderen.
- Yvette
- Posts in topic: 64
- Honden: 1
- Welke: Toy Poedel
- Contacteer:
Wat een leuk stel zo samen, heerlijke wandeling! 
Groetjes Yvette

Freek (2020)

Freek (2020)