Feta's Foxjes: uitgevlogen!

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
Marc

Re: Feta spam: Feta's Foxjes

Bericht door Marc »

Net wat Nanna zegt. Een newfoundlander of een golden of setter of ontzettend veel andere rassen zijn beter geschikt voor kinderen dan vasthoudende hittepetitten terriërs die zich mee laten slepen in drukke energie en dan best wel pittig uit de hoek kunnen komen. Voor mij de meest geweldige hondjes maar ik let ontzettend goed op dat ik mijn hittepetitten niet opnaai maar steeds weer naar rust stuur. Guus opnaaien (is niet eens een terriër maar een maneto ) is heel dom. Hij verliest de controle en gaat zich vreselijk misdragen. Hangen in broekspijpen. Blaffen recht in je smoel. Springen en op mensen rijden. Trekt truien kapot etc.. Maar in rust en gedoseerd wild is hij de grootste schat die er is. Kinderen zijn niet in staat op tijd weer rust te creëren en drijven hem tot dat ongecontroleerde hypergedrag. Ik stop hem altijd op standje 7 want daarboven is er geen rem meer en gaat meneertje helemaal door het lint.
Noor
Posts in topic: 11

Bericht door Noor »

Marc schreef: 05 apr 2022, 20:15
Noor schreef: 05 apr 2022, 19:07
Nanna schreef: 05 apr 2022, 19:01 Ik snap Tamara ergens wel hoor. Kleine drukke terriërs zijn vaak ‘teveel’ voor bij heel jonge kinderen.
Fokte ik Newfoundlanders dan plaatste ik die daar blind want die maak je de pis niet lauw.
En het zijn Tamara’s pups dus zij mag beslissen aan wie ze wel of niet verkoopt. Als fokker moet je daar ook een goed gevoel bij hebben.
Ik verkocht nooit aan tweeverdieners. Zo hebben we allemaal wat🕊
Ik snap haar prima en ze mag helemaal doen waar ze zich goed bij voelt, uiteraard.
Maar het is ook met terriers niet zo zwart wit, echt ik heb best fanatieke pupjes verkocht aan mensen met jonge kinderen, geen centje pijn en fanatiek waren ze wanneer het kon, bij de kindjes zo zoet als suiker ( nou ja..je snapt me) Dus dat kan ook nog. En ik heb het in mijn geval niet over 1 nestje.

Maar nogmaals, het blijft lastig selecteren en je gevoel laten meewegen. Garantie heb je immers nooit.
Maar het kan ook ontzettend mis gaan. Want Hein zat in een bench, was gecastreerd met 7 maanden om hem rustig te maken en hij werd beschuldigd van moedwillig wangedrag om de eigenaar te zieken. En Hein had jij vast en zeker met een goed gevoel in dat gezin met kinderen geplaatst. Het is gewoon super lastig. Ik verwijt je niks natuurlijk en ik bedoel er ook niks mee maar zo gaat het wel soms. Guus was ook door een hele fijne stichting geplaatst bij een kind via een hele lieve medeforummer. Maar hij was zo weer teruggebracht want met dat kind ging het helemaal niet. Kinderen zijn vreselijk leuk maar ik zou er zelf nooit een druk klein pittig hondje bij willen. Bas snapt alleen maar dan ook echt alleen naar kinderen en alleen als ze onder hoge druk komt. Maar dat gebeurd wel echt snel met kinderen en ze werd ooit geplaatst als een hondje dat overal kan. Klopt helemaal behalve bij kleine kinderen want ze bijt die :engel:
Goh. Ik wist dat deze reactie zou komen.

Hein ,toen nog bikkel, zijn herplaatsing had niks met kinderen te maken, dit ging om de vrouw van het gezin welke verzwegen hadden dat ze met een burn out thuis zat, achteraf dachten ze, of iig haar man, dat een hond haar goed zou doen, hun kinderen ( ook geen super kleine kinderen toen) waren erg fijne kids bij de ontmoeting en ook de ouders dus, pas nadat Hein daar was, kwam ik erachter dat ze overspannen thuis zat. En ze dus de zorg niet aan kon ,had helemaal niks met de kinderen te maken.

Verzwijgen en liegen van volwassen mensen kan dus ook bij pupkopers. Helaas.

Ik vind het oprecht jammer dat je dit aanhaalt, of misschien ook niet, want het geeft juist aan dat ook mensen zonder kinderen een mooi plaatje kunnen scheppen.
Ik heb als fokker direct gereageerd zodra ik het bericht kreeg dat hij weg moest en ben martijn eeuwig dankbaar dat hij hem wilde.

Maar tamara, hou ze maar allemaal, want ook dit kan gebeuren 😁
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Noor schreef: 05 apr 2022, 20:52

Ik snap haar prima en ze mag helemaal doen waar ze zich goed bij voelt, uiteraard.
Maar het is ook met terriers niet zo zwart wit, echt ik heb best fanatieke pupjes verkocht aan mensen met jonge kinderen, geen centje pijn en fanatiek waren ze wanneer het kon, bij de kindjes zo zoet als suiker ( nou ja..je snapt me) Dus dat kan ook nog. En ik heb het in mijn geval niet over 1 nestje.

Maar nogmaals, het blijft lastig selecteren en je gevoel laten meewegen. Garantie heb je immers nooit.
Maar het kan ook ontzettend mis gaan. Want Hein zat in een bench, was gecastreerd met 7 maanden om hem rustig te maken en hij werd beschuldigd van moedwillig wangedrag om de eigenaar te zieken. En Hein had jij vast en zeker met een goed gevoel in dat gezin met kinderen geplaatst. Het is gewoon super lastig. Ik verwijt je niks natuurlijk en ik bedoel er ook niks mee maar zo gaat het wel soms. Guus was ook door een hele fijne stichting geplaatst bij een kind via een hele lieve medeforummer. Maar hij was zo weer teruggebracht want met dat kind ging het helemaal niet. Kinderen zijn vreselijk leuk maar ik zou er zelf nooit een druk klein pittig hondje bij willen. Bas snapt alleen maar dan ook echt alleen naar kinderen en alleen als ze onder hoge druk komt. Maar dat gebeurd wel echt snel met kinderen en ze werd ooit geplaatst als een hondje dat overal kan. Klopt helemaal behalve bij kleine kinderen want ze bijt die :engel:

Hein ,toen nog bikkel, zijn herplaatsing had niks met kinderen te maken, dit ging om de vrouw van het gezin welke verzwegen hadden dat ze met een burn out thuis zat, achteraf dachten ze, of iig haar man, dat een hond haar goed zou doen, hun kinderen ( ook geen super kleine kinderen toen) waren erg fijne kids bij de ontmoeting en ook de ouders dus, pas nadat Hein daar was, kwam ik erachter dat ze overspannen thuis zat. En ze dus de zorg niet aan kon ,had helemaal niks met de kinderen te maken.

Ik vind het oprecht jammer dat je dit aanhaalt, of misschien ook niet, want het geeft juist aan dat ook mensen zonder kinderen een mooi plaatje kunnen scheppen.
Ik heb als fokker direct gereageerd zodra ik het bericht kreeg dat hij weg moest en ben martijn eeuwig dankbaar dat hij hem wilde.

Dan heb ik dat verkeerd begrepen en is het toch anders overgekomen dan ik het bedoelde. Ik dacht dat het ze allemaal teveel werd met de hond erbij. Maar blijkbaar was het iets anders. Prima. Ik bedoelde er niks lulligs mee. Waarom wist je dat dit aangehaald zou worden? Ik haalde het alleen aan omdat ik dacht dat het die mensen veel teveel bleek als gezin om er ook een terriër bij te krijgen. Totaal los van jou maar jij schreef alleen over successen en dat vond ik wat eenzijdig.
Noor

Bericht door Noor »

Marc schreef: 05 apr 2022, 21:10

Dan heb ik dat verkeerd begrepen en is het toch anders overgekomen dan ik het bedoelde. Ik dacht dat het ze allemaal teveel werd met de hond erbij. Maar blijkbaar was het iets anders. Prima. Ik bedoelde er niks lulligs mee. Waarom wist je dat dit aangehaald zou worden? Ik haalde het alleen aan omdat ik dacht dat het die mensen veel teveel bleek als gezin om er ook een terriër bij te krijgen. Totaal los van jou maar jij schreef alleen over successen en dat vond ik wat eenzijdig.
Ik weet niet waarom, maar met dat ik mijn reacties gaf in dit topic,dacht ik aan Hein, en dat het wel zou kunnen zijn dat ik daarop gewezen werd.
Martijn kan het bevestigen, hij was immers betrokken bij dat verhaal, maar wat ik zei is waar. Ik ben echt enorm boos geweest op die mensen, heel leuk en zinnig bij mij op bezoek, meerdere malen, en klonk gewoon leuk. Achteraf was alles teveel voor deze vrouw, ze zat thuis, burn out, ook een golden retriever pup was teveel geweest. Ik hoorde dit pas toen het al te laat was en Hein direct weg moest, alle contact daarvoor was alles oke.
Dus.... met Hein had het niks te maken, hij was slachtoffer van mensen die mij en zichzelf voor de gek hielden.

En ik schrijf niet zozeer over successen ,maar ik heb nog nooit een hond terug gehad omdat het met de kinderen niet ging. Sorry.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Leuke discussie :F: Blijkbaar is het een gevoelige snaar.
EchoMira
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Maar wat is dit? Hooguit een valse start en de vroege castratie had wat mij betreft niet gehoeven maar Hein heeft een topleven, hoor.

De mevrouw was sociaal niet zo vaardig en zat inderdaad diep in wat Heintje allemaal fout deed. Ik geloof (maar het is een decennium geleden) dat ze ook nog iets zeiden over dat hij op het jongetje zijn been gewipt had maar het kwam er op grote lijnen bij neer dat inderdaad de mevrouw gewoon helemaal geschift werd van Hein zijn drukke gedrag.
En dat geloof ik meteen want Hein is een gevoelig hondje die heel goed weet wanneer hij niet op een redelijke benadering kan rekenen en uitte dat vroeger dan is Heel Veel Gedoe. Blaffen, achter merels aanhollen, voor je voeten lopen. Dat trok ze niet dus hij zat inderdaad veel in de bench en was niet braaf genoeg. Dus hij moest weg.
Maar hoe erg is het als je gewoon contact houdt en bijspijkert wat er kennelijk niet meteen goed gegaan is?

Mensen blij, fokker blij, ik blij, hein blij.
En inmiddels zijn mijn ouders dolblij met hem. Kan niet zorgzamer of beter en als dat dan een ritje naar een ander huis moet kosten is dat wat mij betreft niet meteen fout of iets wat per se vermeden moet worden.

Toch zou ik zelf nooit honden bij kinderen plaatsen. Opgroeien met honden is geweldig maar de kwaliteit van de jeugd van de kinderen staat niet op mijn lijstje, dat is jouw werk.
Ouders prioriteren de zorg voor hun kinderen boven de hond. Die komt pas aan de beurt als moe voor pa, de kinders en zichzelf gezorgd heeft en als de tijd dan op is vist de hond achter het net.
Is dat raar? Nee. Is dat erg? Nee, ook niet. Maar het is niet wat ik voor mijn pups zoek. Als ik die kan plaatsen waar de hond een verwend oogappeltje wordt dan doe ik dat en dat kan gewoon. Waarom zou ik water bij die wijn doen als het niet hoeft?
Want hoe leuk kinderen met honden ook zijn is de combinatie volwassen hondenliefhebber en een goed verzorgde hond vanuit de hond bezien nog steeds veel leuker.

Goed, en terug naar Feta's mooie nest.
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Noor schreef: 05 apr 2022, 21:22ook een golden retriever pup was teveel geweest.
Absoluut.
Die mevrouw had absoluut geen ruimte in haar hoofd of hart voor een jonge hond.
Helemaal niet gek want het eerste jaar is ook gewoon veel gedoe.

Ik denk wel dat je meer ruimte voor gedoe hebt als je niet ook kleine kinderen hebt maar dat gaat meer over je agenda dan over het soort hond.
Noor

Bericht door Noor »

Idd terug naar feta's nest, en dat het helemaal prima is zoals ze kritisch is ,maar ik mag ook uit mijn ervaring vertellen dat ook kleine terror pupjes bij een gezin met kinderen kunnen, dat weet ik nl en het verhaal van Hein heeft daar juist niks mee te maken.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Noor schreef: 05 apr 2022, 23:11 Idd terug naar feta's nest, en dat het helemaal prima is zoals ze kritisch is ,maar ik mag ook uit mijn ervaring vertellen dat ook kleine terror pupjes bij een gezin met kinderen kunnen, dat weet ik nl en het verhaal van Hein heeft daar juist niks mee te maken.
Inderdaad terug naar Feta's nest dan nu want er is ook niemand die beweert dat dat niet kan.
Alfilillo
Posts in topic: 18
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

@Tamara : het was zeker ook niet als kritiek bedoeld naar jou hoor, mocht je het zo opgevat hebben :vlinder: . Jij kent Feta en de vader het beste, dus kan als geen ander inschatten waar de hondjes het best op zijn plek zijn. Ze zijn trouwens vreselijk lief en mooi :I: .
Ik bedoelde het meer in het algemeen: ik denk dat sommige gezinnen geschikt zijn voor een hond/kleine terriers en andere niet. Eigenlijk precies hetzelfde als bij kinderloze mensen.

@Marc ik snap dat de kinderen van je partner druk zijn als ze bij jullie zijn, maar neem van me aan dat het altijd veel vermoeiender is om kinderen van een ander bij je thuis thuis te hebben dan die van jezelf.
EchoMira schreef: 05 apr 2022, 23:03 Die komt pas aan de beurt als moe voor pa, de kinders en zichzelf gezorgd heeft en als de tijd dan op is vist de hond achter het net.
:LOL: dat is wel een heel erg jaren 60 gedachte. Mijn vriend is jaloers op de honden :lol1: .
Afbeelding
Dagmar
Posts in topic: 4

Bericht door Dagmar »

Marc schreef: 06 apr 2022, 06:53 Inderdaad terug naar Feta's nest dan nu want er is ook niemand die beweert dat dat niet kan.
Ja. Gelukkig kunnen we allemaal onze eigen criteria bedenken zonder dat dat een ander in de weg zit of een aanval is.
Je fokt ze niet om ze met een slecht gevoel mee te geven.
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 13
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Tamara schreef: 02 apr 2022, 11:23 Het gaat nog steeds goed met de pups en Feta. De pups hebben nu allemaal de ogen open; ik ga het eens proberen vast te leggen op de foto de komende dagen.
:mann: hoe gaat het met dit project?
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 20

Bericht door Smoushond »

Ik hoop op filmpjes 🥰
Afbeelding
Tamara
Posts in topic: 90

Bericht door Tamara »

Haha, terug naar mijn nest. Leuk toch, zo'n discussie tussendoor. Ik vind het prima hoor.

Nou, Fetje was maandag ziek in de ochtend, overgeven en weinig eetlust. Ik heb haar laten slapen en in de middag ging het weer en had ze weer goed gegeten. Geen idee wat dat nou weer was. En dan gisteren: Slinger had een oogontsteking :( Beide oogjes dicht geknepen. De dierenarts heeft een zalfje gegeven en als het niet zou helpen moet ik met pup en al naar de DA voor antibioticum, wat ik liever niet doe. De oogjes van Slinger heb ik goed gereinigd en gezalfd en vandaag lijkt het al veel beter. Vanmiddag maar weer reinigen en zalven en extra vaak de kleedjes verschonen.
Verder is Slinger gelukkig levendig en speels en drinkt hij goed, dus ik vertrouw erop dat het wel goed zou komen.

Verder gaat het goed, de pups spelen zo leuk met elkaar, en ook met mij. Koetje lag vanochtend op zijn rug met mijn hand te spelen, net een kitten. Ik ben verliefd op die kleine berenhoofdjes van de reutjes (Koetje en Slinger) en het schattige hoofdje van Tippie. Tippie slaapt altijd met een knuffel, wanneer je ook kijkt: hij ligt tegen een knuffel aan. Van de teefjes is Anna het meest nieuwsgierig en speels, en ze heeft een heerlijke eigenwijze expressie. Elsa is een pittige tante, en Jager staat wat op de achtergrond.

Morgen ga ik de werpkist wat verruimen met de puppyren en maak ik een plashoekje.

Ik zal wat foto's plaatsen van mijn telefoon hieronder. Ik heb nog geen individuele portretjes gemaakt nu ze de oogjes open hebben, maar hoop dit deze week nog te doen.
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 13
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Tamara schreef: 06 apr 2022, 11:32
Afbeelding
Nooooh :hartjes:
Afbeelding
Marlett
Posts in topic: 4

Bericht door Marlett »

Tamara schreef: 06 apr 2022, 11:29 Haha, terug naar mijn nest. Leuk toch, zo'n discussie tussendoor. Ik vind het prima hoor.

Nou, Fetje was maandag ziek in de ochtend, overgeven en weinig eetlust. Ik heb haar laten slapen en in de middag ging het weer en had ze weer goed gegeten. Geen idee wat dat nou weer was. En dan gisteren: Slinger had een oogontsteking :( Beide oogjes dicht geknepen. De dierenarts heeft een zalfje gegeven en als het niet zou helpen moet ik met pup en al naar de DA voor antibioticum, wat ik liever niet doe. De oogjes van Slinger heb ik goed gereinigd en gezalfd en vandaag lijkt het al veel beter. Vanmiddag maar weer reinigen en zalven en extra vaak de kleedjes verschonen.
Verder is Slinger gelukkig levendig en speels en drinkt hij goed, dus ik vertrouw erop dat het wel goed zou komen.
(...)
Is het met puppy's ook zo dat je er wat moedermelk op kan doen? Met mensenbaby's is dat een beproefde methode.

('Beproefde methode' klinkt uiteraard een stuk beter dan 'ik duwde een tepel in het oog van mijn baby.' :F: )
Tamara

Bericht door Tamara »

Hahaha, @Marlett.

Geen idee, ik zal het eens googelen. Tot nu toe heb ik met afgekoeld gekookt water de oogjes schoon gemaakt.
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 18
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Oh god, ik ben verliefd op allemaal. Is Jager de kleinere pup?
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 20

Bericht door Smoushond »

Oh dat stippel neusje 🥰
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ongelofelijk hoe snel dat gaat en hoe snel het al echte hondjes zijn geworden :80: Ze zijn prachtig :I:
Afbeelding
Sekreetje
Posts in topic: 5

Bericht door Sekreetje »

Lothian schreef: 06 apr 2022, 11:36
Afbeelding
Nou zeg dat wel. Glazuur springt van mijn tanden. :hartjes:

Welke is dit?
Afbeelding
Sekreetje
Posts in topic: 5

Bericht door Sekreetje »

Afbeelding

En deze is ook om op te vreten zeg.
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Afbeelding
Te zoet gewoon. Slinger was zijn moeder aan het plagen toen ik hem op de foto wilde zetten; Feta reageert daar altijd erg rustig op. Ze blaffen ook gewoon in haar gezicht soms :lol1:
Alfilillo schreef: 06 apr 2022, 13:11 Oh god, ik ben verliefd op allemaal. Is Jager de kleinere pup?
Ik ook hoor. Ik vind ze allemaal iets hebben en allemaal schattig. Jager is inderdaad de kleinste, het witte pupje. Alhoewel ze al bijna net zo 'groot' is als haar zusjes, dus is wel bijgetrokken.
Smoushond schreef: 06 apr 2022, 14:12 Oh dat stippel neusje 🥰
Ja, leuk, die pigmentvlekjes :I:
Diana schreef: 06 apr 2022, 14:36 Ongelofelijk hoe snel dat gaat en hoe snel het al echte hondjes zijn geworden :80: Ze zijn prachtig :I:
Je knippert een keer met je ogen en het is al groter. Ga jij straks ook weer beleven met je pupsel :I:
Sekreetje schreef: 06 apr 2022, 14:44
Afbeelding
Nou zeg dat wel. Glazuur springt van mijn tanden. :hartjes:

Welke is dit?
Dat is Slinger... ik vind hem geweldig qua karakter, erg stoer, constant iedereen uitdagen, altijd de achterste tepel, en een kroelkontje als hij op de arm komt.
Sekreetje schreef: 06 apr 2022, 14:47 Afbeelding

En deze is ook om op te vreten zeg.
Tippie, die dus standaard met een knuffel slaapt. Hij staat altijd meteen vooraan als ik kom kijken voor een aaitje.

Ze zijn leuk. Ik ben blij met het nestje :I:
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 9
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Zo lief hoe ze op en tegen de knuffels aan slapen :I:
Afbeelding
Plaats reactie