Feta's Foxjes: uitgevlogen!
Re: Feta spam: Feta's Foxjes
Oh zo zoet en hun karakters klinken ook geweldig zoals je ze beschrijft
- Zamunda
- Posts in topic: 20
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Wat een zoete plaatjes weer .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Ik zie jou ook nog wel eens met een nest pups in huis Het is zo zoet, ik ben de laatste tijd ook helemaal week
Bijzonder hoe dat zich ontpopt in een nest pups. Ik ben zo benieuwd of ze in basis hetzelfde blijven van wat ze nu laten zien.
Vooral Tippie, die kan haast niet anders slapen dan tegen een knuffel aan.
Slinger zijn ogen zijn weer helemaal beter, gelukkig. Vanochtend heb ik de ruimte van de pups groter gemaakt en een wc erin gezet. Ze waren er echt aan toe! Meteen spelen in de ren en naar Feta en mij gromblaffen door de tralies heen.
Feta gaat helaas in het PUPPYmandje liggen en gaat daar ook gewoon de pups voeden, terwijl dat nauwelijks past. En ze maakt het PUPPYspeelgoed stuk, dit had ik wel verwacht
Ik moet nog iets verzinnen om de drempel van werpkist naar ren te verlagen. Alleen Slinger klimt probleemloos van de werpkist naar de ren en gaat dan prinsheerlijk in dat puppymandje liggen.
Hier wat foto's en wat portretjes van gisteren. Alleen Slinger staat niet op het portret want die heb ik met rust gelaten op zijn ontstoken-oog-dag.
Feta gaat helaas in het PUPPYmandje liggen en gaat daar ook gewoon de pups voeden, terwijl dat nauwelijks past. En ze maakt het PUPPYspeelgoed stuk, dit had ik wel verwacht
Ik moet nog iets verzinnen om de drempel van werpkist naar ren te verlagen. Alleen Slinger klimt probleemloos van de werpkist naar de ren en gaat dan prinsheerlijk in dat puppymandje liggen.
Hier wat foto's en wat portretjes van gisteren. Alleen Slinger staat niet op het portret want die heb ik met rust gelaten op zijn ontstoken-oog-dag.
Ps De ren moet ik nog even met tie rips vast zetten, ga ik straks doen.
En Lanaitje mag van Feta ook bij de pups komen kijken. Lanai vind het zeer interessant, haha.
En Lanaitje mag van Feta ook bij de pups komen kijken. Lanai vind het zeer interessant, haha.
- pioenroos
- Posts in topic: 4
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Wat een heerlijke pups, lekker dikke rolmopsen
Die van mij zijn al zulke mini hondjes. Kan je alsnog goed zoenen hoor
Die van mij zijn al zulke mini hondjes. Kan je alsnog goed zoenen hoor
- Inge O
- Posts in topic: 19
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Zijn die eenoogjes nu elkaars spiegelbeelden, of zijn dat gedraaide foto's?
- Zamunda
- Posts in topic: 20
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ah, Lanaitje erbij .
Ik ook wel . Geen idee of het er ook echt van gaat komen, voorlopig in elk geval niet aangezien het met reuen wat lastiger gaat om een nest in huis te krijgen .
OS met dank aan Hakunamatata
- HillieS
- Posts in topic: 5
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
De overgang van werpkist naar ren kan je wellicht iets van 1 of 2 dikke stukken plank leggen en die onder je vetbed leggen tegen de onderrand ín de werpkist. En dan dat schuine plankje wat ik op een van de foto's zag is al ideaal
Ja, ze zien er nu al een beetje als echte hondjes uit. Ze gromblaffen ook en gaan achter bewegend speelgoed aan, en ze pakken mijn broekspijp met hun tandloze bekjes.
Ja, dat daar dacht ik ook aan. Dat schuine plankje is een stuk yogamat, maar dit wordt natuurlijk helemaal onder geplast. Ik ga vandaag gewoon het voorste paneel van de werpkist verwijderen en de ren dan door het schroefgat vast zetten met tie rips. Of ik wacht even een week, dan kunnen ze vanzelf over de drempel heen, of dan kan ik het voorste paneel weer terug zetten. Het is allemaal zo gedaan.
Lanaitje heeft gisteren aan Tippie gesnuffeld; hij stond zo voor in de ren aan Lanai te snuffelen dat ik hem eruit heb gehaald en voor Lanai heb neergezet. De begroeting ging heel voorzichtig: Tippie nieuwsgierig snuffelen en Lanai naar mij kijkend terwijl ze af en toe aan Tippie snuffelde.
Haha, nee, voorlopig nog geen nest voor jou. Wie weet een nakomeling van Raaf als je hem als dekreu gaat inzetten, en uit dat nest een teefje nemen Of van Murphy later, ook leuk! Je kunt alle kanten op.
Dat was wel heel tof geweest, twee spiegelbeeld pups! Nee, het zijn inderdaad gedraaide foto's.
Nou! Een van de reutjes is echt flink geworden, hij wordt volgens mij echt een heel stuk groter dan Feta als hij is uitgegroeid.
Die van jou zijn echt van die knuffelberen Mijn cavia's passen nog in twee handen, jij hebt veel meer pup om te knuffelen
Gisteravond ben ik de hele tijd van de TV naar de pups gelopen; ze zijn langer wakker tussen het drinken door en dan zijn ze leuk aan het spelen. Ook de interactie die ze met mij zoeken is leuk: ze komen meteen naar me toe als ik ga kijken. De meesten dan, want Jager en Elsa doen wat meer hun eigen ding. Slinger vind ik zo leuk Hij speelt zo lekker lomp en is erg aanwezig, de gangmaker. Anna begint zich meer te laten zien; ze is een nieuwsgierig stoer ding en trekt veel met de reutjes op.
Mooi en boeiend om te zien hoe pups in deze fase al echt hondengedrag laten zien en hoe ze dit tot uiting brengen en oefenen tijdens spel. Gisteren heb ik wat puppymelk proberen te geven, maar dit vonden ze nog niet aantrekkelijk. Vandaag weer een vingertje melk, voor de smaak. Feta vond de puppymelk trouwens wel erg lekker.
Lanai mag als privémoment elke dag naast de fiets mee, los,en dit vind ze heerlijk. Ze rent met haar blije bekje voor me uit en geniet zichtbaar van ons fietsrondje samen.
Feta ging gisteren ook weer mee op een langere ronde en zocht naar muizen op het muizenveldje. Wanneer ze weer terug naar de pups wil laat ze dit ook meteen merken en neemt de afslag richting huis.
Wat foto's:
Wat zijn het toch knappe pups, ahum:
Mooi en boeiend om te zien hoe pups in deze fase al echt hondengedrag laten zien en hoe ze dit tot uiting brengen en oefenen tijdens spel. Gisteren heb ik wat puppymelk proberen te geven, maar dit vonden ze nog niet aantrekkelijk. Vandaag weer een vingertje melk, voor de smaak. Feta vond de puppymelk trouwens wel erg lekker.
Lanai mag als privémoment elke dag naast de fiets mee, los,en dit vind ze heerlijk. Ze rent met haar blije bekje voor me uit en geniet zichtbaar van ons fietsrondje samen.
Feta ging gisteren ook weer mee op een langere ronde en zocht naar muizen op het muizenveldje. Wanneer ze weer terug naar de pups wil laat ze dit ook meteen merken en neemt de afslag richting huis.
Wat foto's:
Wat zijn het toch knappe pups, ahum:
-
- Posts in topic: 9
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Feta in dat doosje
Ze worden steeds leuker!
Ze worden steeds leuker!
Laatst gewijzigd door Mizzsylver op 09 apr 2022, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Omega
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Nu een echte toller
Wat zien ze er goed uit, en ze kijken al wakker uit hun oogjes, de ondeugd straalt er al vanaf.
- Diana
- Posts in topic: 6
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Heerlijk, ik zou denk ik de hele dag nergens anders aan toekomen, zeker nu ze ook gaan spelen
Regent het bij jou in huis?
Regent het bij jou in huis?
- Inge O
Dat wou ik ook juist vragen .
Is dat een plasbak, in het nest?
Ik weet dat het in ieder geval wél werkt met moedermelk en een hondenoog. Als Feta het toelaat zou ik het gewoon proberen, als het nog aan de orde is.Tamara schreef:Hahaha, [mention]Marlett[/mention].
Geen idee, ik zal het eens googelen. Tot nu toe heb ik met afgekoeld gekookt water de oogjes schoon gemaakt.
En nu ga ik weer stilletjes genieten van de foto's.
- Lothian
- Posts in topic: 13
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
De pups in een zacht mandje en Feta in een kartonnen doos
Heerlijke foto's weer. Het wordt nu elke dag leuker.
Heerlijke foto's weer. Het wordt nu elke dag leuker.
Ja, dat het past
Haha, ik kan niet wachten totdat ze hun streken laten zien straks!
Die plu heb ik boven de puppy WC hangen omdat Feta anders de pups op de WC gaat voeden, en met een stok ligt het niet lekker. Alles wat mand-achtig is is voor Feta, van puppy plasbak tot een kartonnen doosje.
Ja... op het moment voelt het alsof ik de bak van de woestijnratjes die ik vroeger had telkens opnieuw aan het inrichten ben. Daar kon ik ook al zo mee bezig zijn. Mijn idee was: de pups slapen in het nest (werpkist) aan de rand, op het vetbed, en dan kunnen ze meteen als ze wakker worden op die plasbak. Hoeven ze niet ver te lopen, anders plassen ze onderweg. Maar de plasbak staat nu wel in het nest... ook niet het beste idee.
Ik ga morgen de plaat voor eruit halen en weer eens puzzelen.
Op Google kon ik inderdaad vinden dat moedermelk, van welk diersoort ook, goed kon zijn voor een oogontsteking omdat het veel vitamine a bevat. Gelukkig zijn de oogjes van Slinger weer helemaal genezen, dus ik hoef het niet meer te proberen.Kipo schreef: ↑09 apr 2022, 12:15Ik weet dat het in ieder geval wél werkt met moedermelk en een hondenoog. Als Feta het toelaat zou ik het gewoon proberen, als het nog aan de orde is.Tamara schreef:Hahaha, @Marlett.
Geen idee, ik zal het eens googelen. Tot nu toe heb ik met afgekoeld gekookt water de oogjes schoon gemaakt.
En nu ga ik weer stilletjes genieten van de foto's.
Dat kan ik me zo voorstellen; je krijgt natuurlijk ook steeds meer actie te zien van de pups, en interactie.
- Inge O
Ik snap het idee, maar zou dat - voor je eigen gemak en zeker dat van de puppies - even loslaten : dat 'onderweg plassen' ontkom je in het begin toch niet aan, het belangrijkste is hun intentie om het 'buiten' te willen doen, maar door die bak 'binnen' te zetten maak je hen vrees ik wat in de war .Tamara schreef: ↑09 apr 2022, 15:04 Mijn idee was: de pups slapen in het nest (werpkist) aan de rand, op het vetbed, en dan kunnen ze meteen als ze wakker worden op die plasbak. Hoeven ze niet ver te lopen, anders plassen ze onderweg. Maar de plasbak staat nu wel in het nest... ook niet het beste idee.
Niet dat het allemaal zo nauw komt hoor, maar dat komen die eerste plasjes per ongeluk in de kist ook niet .
En misschien staakt Feta dan ook haar piesplekzoogbeurten .
wat zijn ze toch snoezig ik zou de hele dag zitten zwijmelen
Nou wat een heerlijke foto's, ze zijn wel van het goed leven
Het lijken soms net kooikerpupjes, maar toch ook weer niet.
Het lijken soms net kooikerpupjes, maar toch ook weer niet.