Gudrun schreef: ↑17 apr 2022, 23:49
Ze zien er super leuk uit, echt genieten!
Dankje Gudrun!
Het is heerlijk met de pups. Ze zijn zo ondernemend en speels
Gisteren waren ze voor het eerst buiten in een binnentuin verderop, ze werden geknuffeld door de bewoners daar en hebben kort rond gescharreld in het gras. Ze schrokken wel enorm van blaffende honden in de verte, en toen schoten ze met zijn allen onder de doggyride. Ze kwamen al weer snel tevoorschijn om op schoot te kruipen.
In huis is het tussen het slapen door een groot feest. Slepen met speelgoed, bevechten, knuffels halen bij mij en met Feta spelen. Feta speelt heel lief met haar puppies, ik smelt weg wanneer ik daar naar kijk.
In het nest zijn de karakters erg uiteenlopend. Koetje is zeer pittig en herstelt snel van schrik. Hij is best een pestkop en speelt niet altijd even gezellig mee. Koetje wil alles meemaken en overal bij zijn. Ik had hem gisteren op schoot voor de TV omdat hij als enige in de ren liep te klooien en in poten van zijn nestgenoten zat te happen. Op schoot viel hij al snel in slaap.
Anna is van de teefjes de ontdekkingsreiziger, ze is ondernemend, en best een felle donder tijdens spel en stoeien. Ik word rustig wanneer ik haar vast heb en ze houd ook van knuffelen en op schoot liggen.
Elsa is timide en kijkt de kat uit de boom, maar als ze eenmaal los komt dan is ze een leuke lieve en speelse pup.
Jager, de witte pup, laat zich de kaas niet van het brood eten. Ze is introvert en afwachtend maar ook erg grappig en doet dingen op haar eigen manier.
Slinger, de reu met de donkere kop, is ieders speelmaatje en knuffelbeer. Hij speelt ook veel met Feta. Hij heeft best veel weg van haar karakter eigenlijk en heeft ook trekjes van haar zoals speelgoed naar een verzamelplek slepen.
Dan hebben we nog Tippie, dit pupje is gewoon een dotje. Conflictvermijdend, grappig, speels, leuke vrolijke uitstraling, ja, leuk pupje.
Tippie en Slinger hebben al een baasje gevonden en dat voelt voor mij ook meer dan goed. Die zwaai ik straks met een goed gevoel uit.
Voor Koetje komen er vandaag mensen kijken en volgend weekend krijgt Jager puppybezoek.
Dan blijven voor mij Anna en Elsa over om tussen te kiezen voor als ik zelf een pup wil aanhouden. Ik had er een heel verslag over geschreven... staat in conceptem denk ik. Ik zal er nog wel over schrijven, wat mijn overwegingen zijn. Een jong stel uit Den Haag die willen komen kijken voor een teefje weten van mijn twijfel tussen Anna en Elsa en of ik überhaupt een derde hond wil. Dus we kunnen samen nog uitgebreid overleggen wat het beste zou passen en waar de voorkeuren liggen.
Hier wat foto's:
Koetje voor de TV
Anna
Slinger
Tippie (de mini Sint Bernard)
Koetje
Elsa
Slapende Jager en verkeerde tepel