Freek weg gelopen! GRAVE N-BR - Weer thuis!!

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Marlett
Posts in topic: 1

Re: Freek weg gelopen! GRAVE N-BR - Weer thuis!!

Bericht door Marlett »

Pfoe, wat een opluchting! Ik zat al iedere keer te loeren of er al nieuws was. Vorige week was het hier in de wijk ook al raak met zo'n klein hondje.
Marc schreef: 10 apr 2022, 11:13 Dat is echt een heel ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest. Soms is dat niet te voorkomen. Ik denk dat hij zich inderdaad opgejaagd heeft gevoeld en op een bepaald moment maakt vluchten de angst groter en groter en is het voor zo'n hondje een kwestie van leven of dood en gaat hij super ver in ontkomen. Ik heb het zelf ook een keer gehad. Tom was heel erg trouw en liep absoluut niet weg. Tot ik in een onbewaakt ogenblik de flex liet vallen en die dus heel hard op hem af kwam door de vering. Hij ging rennen maar dat handvat vloog natuurlijk al ratelend over de grond achter hem aan. Elke keer als hij stopte kwam omdat die flex nieuw was dat ding op hem af met veel kabaal. En weg was hij weer. Goddank de struiken in dus kwam hij vast te zitten. Voor hetzelfde geld was hij ook helemaal weg geweest. Ongeluk zit in een klein hoekje en dit liep bij jullie goed af. Mazzel want zo'n kleintje is wel erg kwetsbaar voor jou en toch ook wel wilde dieren en obstakels. Wat een opluchting.
Dat is de reden waarom ik mijn honden in huis soms met de flex achter zich aan laat lopen, als ik mijn schoenen nog aan het aantrekken ben.
Er zit sowieso al een extra lijntje tussen, maar zo leren ze een beetje dat dat ding af en toe aan ze vast zit.
katerke
Posts in topic: 3

Bericht door katerke »

:cheer: :cheer: :cheer:

Wat goed dat hij terug is . Knuffel hem maar extra veel .
Afbeelding
Tiny
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Siberian Husky

Bericht door Tiny »

Wat een opluchting zeg!!!
Afbeelding

in liefdevolle herinnering
Jeda 14-12-2004 -23-07-2010
Beau 08-11-2001- 30-07-2011
Akira 01-11-2009 -16-08-2021
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Wat fijn dat hij er weer is!! :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Suzanne
Honden: 2
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Ohhh wat een verhaal! Arme kleine freek.
Wat zullen jullie allemaal gesloopt zijn
malinois
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Wat een verhaal! Wat fijn dat ie weer thuis is!!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Oef!!!
Freekje weer veilig thuis, wat een opluchting!
sonj@

Bericht door sonj@ »

Pffff, wat fijn dat hij weer thuis is.
HillieS
Posts in topic: 4
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Wat een verhaal zeg! Fijn dat hij weer veilig thuis is!
Afbeelding
Annets

Bericht door Annets »

Super dat hij weer thuis is. :cheer: :cheer:
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
Floortje
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Bericht door Floortje »

Wat fijn! :cheer:
Afbeelding
Mirri

Bericht door Mirri »

Wat een nachtmerrie. Fijn dat hij veilig thuis is.
** Angela **
Welke: Duitse herder

Bericht door ** Angela ** »

Wat fijn dat hij weer veilig thuis is
Lekker verwennen hoor , arme beestje moet ook doodsangsten hebben uitgestaan denk
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Wat een opluchting voor jullie dat hij weer lekker thuis is.
Afbeelding

Tanja en Anne
Zamunda
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Ik wilde het gisteren niet zeggen maar nu hij veilig terug is kan het wel, ik vond vooral de combinatie zo zorgelijk: koud, klein hondje en ook nog nat van het zwemmen. Wat ontzettend fijn dat hij er zo goed vanaf gekomen is en wat super van die speurhond zeg, en dan Freek die heel fijn nog op dezelfde plek was en vanmorgen op jullie roepen kwam.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Fenneke
Posts in topic: 5
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Ben je al een beetje bijgekomen?
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Pendrag

Bericht door Pendrag »

Wat een opluchting zeg.
Tis but a scratch
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Hoe is het nu met jullie en met Freek?
Afbeelding
Yvette
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Re: Freek weg gelopen! GRAVE N-BR

Bericht door Yvette »

Barkley schreef: 10 apr 2022, 10:12 Zo. En nu 5 jaar slapen om de spanning en schrik weg te werken
Dat is inderdaad wel waar ik nu nog steeds de meeste behoefte toe voel, man wat is dat slopend, ik ben nog steeds een soort van total loss :oeps:
Marc schreef: 10 apr 2022, 11:13 Dat is echt een heel ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest. Soms is dat niet te voorkomen. Ik denk dat hij zich inderdaad opgejaagd heeft gevoeld en op een bepaald moment maakt vluchten de angst groter en groter en is het voor zo'n hondje een kwestie van leven of dood en gaat hij super ver in ontkomen. Ik heb het zelf ook een keer gehad. Tom was heel erg trouw en liep absoluut niet weg. Tot ik in een onbewaakt ogenblik de flex liet vallen en die dus heel hard op hem af kwam door de vering. Hij ging rennen maar dat handvat vloog natuurlijk al ratelend over de grond achter hem aan. Elke keer als hij stopte kwam omdat die flex nieuw was dat ding op hem af met veel kabaal. En weg was hij weer. Goddank de struiken in dus kwam hij vast te zitten. Voor hetzelfde geld was hij ook helemaal weg geweest. Ongeluk zit in een klein hoekje en dit liep bij jullie goed af. Mazzel want zo'n kleintje is wel erg kwetsbaar voor jou en toch ook wel wilde dieren en obstakels. Wat een opluchting.
Je schrikt je rot ja, wat een geluk in jouw geval dat hij vast kwam te zitten.
Wilde dieren moest ik ook steeds aan denken, hij zou zo'n makkelijke prooi zijn :ugh:
Lothian schreef: 10 apr 2022, 11:22 Wat ben ik blij voor jullie!
Fenomenaal zo'n speurhond. Echt heel indrukwekkend. En dat aan de hand van een broek die je moeder gedragen heeft...
Superknap, echt, ik vond het ondanks de aanleiding ook echt heel mooi om te zien hoe vastberaden hij op pad ging. Prachtige hond, kruising Rottweiler met een Grote Münsterlander was het.
Lothian schreef: 10 apr 2022, 11:22 Gemene opmerkingen over je broer tolereren we niet hoor, die heeft zo zijn best gedaan hem juist veilig te houden al werkte dat nu niet :vlinder:
:J: Hij voelde zich ook zo rot en schuldig. Gelukkig ook voor hem liep het goed af, hij zou de eerste niet zijn die op die verrekte weg doodgereden wordt. :schrik:
Inge O schreef: 10 apr 2022, 12:52 KNIP
Eigenlijk ben ik blij dat het niet gebeurd is terwijl hij gewoon bij jullie was, dan zou het erg moeilijk hebben kunnen worden om er weer op te vertrouwen dat hij los zou kunnen.
Wij hebben onze portie nu ook wel echt gehad met die 2 kilo wol op pootjes hoor, ik heb hem verteld dat zijn credits nu echt op zijn :lees: we krijgen grijze haren van hem met al die fratsen :schrik:
Freek leeft zijn leven weer gewoon verder alsof er niks gebeurd is :mrgreen:
Célie schreef: 10 apr 2022, 13:20 Gelukkig is hij weer gezond en heelhuids thuis ik kon er vannacht slecht van slapen ook idiote dromen, kun je nagaan hoe druk je kan zijn met een forumhondje die je verder niet eens kent.

Die speurhonden van WIOA en Dogsearch zijn zo geweldig.
Ach :roos: Je was ook nog eens niet de enige, ik kreeg zóveel berichtjes, haast niet meer te overzien maar wel heel lief :hartjes:
** Angela ** schreef: 10 apr 2022, 18:46 Wat fijn dat hij weer veilig thuis is
Lekker verwennen hoor , arme beestje moet ook doodsangsten hebben uitgestaan denk
Dat denk ik ook, hij reageerde ook pas na een seconde of tien toen Arno hem al in zijn armen had. :ugh: Arm klein manneke :cry:
Zamunda schreef: 10 apr 2022, 20:09 Ik wilde het gisteren niet zeggen maar nu hij veilig terug is kan het wel, ik vond vooral de combinatie zo zorgelijk: koud, klein hondje en ook nog nat van het zwemmen. Wat ontzettend fijn dat hij er zo goed vanaf gekomen is en wat super van die speurhond zeg, en dan Freek die heel fijn nog op dezelfde plek was en vanmorgen op jullie roepen kwam.
Dat spookte ook al steeds door mijn hoofd. Zo klein, geen grammetje vet aan zijn lijf en een vachtje dat zich in het water direct helemaal vol zuigt waardoor hij tot op de huid nat was. Ergens verstopt in een gebied vol klein wild omgeven door boerenweggetjes waar hard gereden wordt en een grote weg tussen dat gebied en het huis van m'n moeder. Niet dat ik verwachtte dat hij de weg zou weten maar toch.
Freek heeft ons eigenlijk de hele tijd moeten horen en kunnen ruiken, dat kan echt niet anders. Mijn ene collega heeft nota bene nog wel over die akker gelopen met Barrie, zij was er toch in gekomen en m'n andere collega moest piesen en heeft dat in nagenoeg hetzelfde hoekje als waar Freek zat gedaan. Als die oelewappper nou op zo'n moment gepiept had dan had hij niet in de vrieskou buiten hoeven blijven. Ik denk nu eigenlijk dat het hem dan in elk geval wel op dezelfde plek heeft gehouden, wachtend tot we terugkwamen en hem wel vonden maar blijkbaar te verlamd van angst om naar ons toe te komen.
Fenneke schreef: 10 apr 2022, 20:59 Ben je al een beetje bijgekomen?
Wel van de schrik gelukkig, nu de vermoeidheid nog maar dat komt goed. :cheer:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Yvette
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

En hier is ie hoor, Freek Vonk, terug van zijn avontuur en inmiddels ook weer lekker schoon en fris, zonder takjes, blaadjes, klitten en modder :I:

Afbeelding
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Freek weg gelopen! GRAVE N-BR

Bericht door EchoMira »

Yvette schreef: 11 apr 2022, 22:23
** Angela ** schreef: 10 apr 2022, 18:46 Wat fijn dat hij weer veilig thuis is
Dat denk ik ook, hij reageerde ook pas na een seconde of tien toen Arno hem al in zijn armen had. :ugh: Arm klein manneke :cry:

Ik twijfel er niet aan of mijn honden van me houden maar wel op hun eigen manier maar zouden ze me ook missen?
Zolang ze in de situatie zitten wel maar als ze al een uur rond aan het kijken zijn en niet meer. Dan zoeken ze gewoon naar bekendheid en oplossingen voor hun eerste problemen.
Heel veel instinct denk ik. Gewoon terug naar de sluwe sluipende wolf die vooral uit de problemen wil blijven.

Herkenning gaat dan vaak op geur. Zodra ze je ruiken beginnen ze te kwispelen en gaan de oren omlaag. Dan wordt het weer iemands hond.
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Ohh, dotloze korte-oortjesFreek, dat is mooi :I: .
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Yvette schreef: 11 apr 2022, 22:26 En hier is ie hoor, Freek Vonk, terug van zijn avontuur en inmiddels ook weer lekker schoon en fris, zonder takjes, blaadjes, klitten en modder :I:

Afbeelding
:I:
Afbeelding
moon-C

Bericht door moon-C »

Wat fijn dat hij weer thuis is :cheer:
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Yvette schreef: 11 apr 2022, 22:26 En hier is ie hoor, Freek Vonk, terug van zijn avontuur en inmiddels ook weer lekker schoon en fris, zonder takjes, blaadjes, klitten en modder :I:

Afbeelding
Oooooooooooooooooo de schat, gelukkig weer helemaal bijgekomen. En nu moet hij stoppen hoor met z'n Freek Vonk acties :lol1: :lol1:
Plaats reactie