Barkley schreef: ↑10 apr 2022, 10:12
Zo. En nu 5 jaar slapen om de spanning en schrik weg te werken
Dat is inderdaad wel waar ik nu nog steeds de meeste behoefte toe voel, man wat is dat slopend, ik ben nog steeds een soort van total loss
Marc schreef: ↑10 apr 2022, 11:13
Dat is echt een heel ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest. Soms is dat niet te voorkomen. Ik denk dat hij zich inderdaad opgejaagd heeft gevoeld en op een bepaald moment maakt vluchten de angst groter en groter en is het voor zo'n hondje een kwestie van leven of dood en gaat hij super ver in ontkomen. Ik heb het zelf ook een keer gehad. Tom was heel erg trouw en liep absoluut niet weg. Tot ik in een onbewaakt ogenblik de flex liet vallen en die dus heel hard op hem af kwam door de vering. Hij ging rennen maar dat handvat vloog natuurlijk al ratelend over de grond achter hem aan. Elke keer als hij stopte kwam omdat die flex nieuw was dat ding op hem af met veel kabaal. En weg was hij weer. Goddank de struiken in dus kwam hij vast te zitten. Voor hetzelfde geld was hij ook helemaal weg geweest. Ongeluk zit in een klein hoekje en dit liep bij jullie goed af. Mazzel want zo'n kleintje is wel erg kwetsbaar voor jou en toch ook wel wilde dieren en obstakels. Wat een opluchting.
Je schrikt je rot ja, wat een geluk in jouw geval dat hij vast kwam te zitten.
Wilde dieren moest ik ook steeds aan denken, hij zou zo'n makkelijke prooi zijn
Lothian schreef: ↑10 apr 2022, 11:22
Wat ben ik blij voor jullie!
Fenomenaal zo'n speurhond. Echt heel indrukwekkend. En dat aan de hand van een broek die je moeder gedragen heeft...
Superknap, echt, ik vond het ondanks de aanleiding ook echt heel mooi om te zien hoe vastberaden hij op pad ging. Prachtige hond, kruising Rottweiler met een Grote Münsterlander was het.
Lothian schreef: ↑10 apr 2022, 11:22
Gemene opmerkingen over je broer tolereren we niet hoor, die heeft zo zijn best gedaan hem juist veilig te houden al werkte dat nu niet
Hij voelde zich ook zo rot en schuldig. Gelukkig ook voor hem liep het goed af, hij zou de eerste niet zijn die op die verrekte weg doodgereden wordt.
Inge O schreef: ↑10 apr 2022, 12:52
KNIP
Eigenlijk ben ik blij dat het niet gebeurd is terwijl hij gewoon bij jullie was, dan zou het erg moeilijk hebben kunnen worden om er weer op te vertrouwen dat hij los zou kunnen.
Wij hebben onze portie nu ook wel echt gehad met die 2 kilo wol op pootjes hoor, ik heb hem verteld dat zijn credits nu echt op zijn
we krijgen grijze haren van hem met al die fratsen
Freek leeft zijn leven weer gewoon verder alsof er niks gebeurd is
Célie schreef: ↑10 apr 2022, 13:20
Gelukkig is hij weer gezond en heelhuids thuis ik kon er vannacht slecht van slapen ook idiote dromen, kun je nagaan hoe druk je kan zijn met een forumhondje die je verder niet eens kent.
Die speurhonden van WIOA en Dogsearch zijn zo geweldig.
Ach
Je was ook nog eens niet de enige, ik kreeg zóveel berichtjes, haast niet meer te overzien maar wel heel lief
** Angela ** schreef: ↑10 apr 2022, 18:46
Wat fijn dat hij weer veilig thuis is
Lekker verwennen hoor , arme beestje moet ook doodsangsten hebben uitgestaan denk
Dat denk ik ook, hij reageerde ook pas na een seconde of tien toen Arno hem al in zijn armen had.
Arm klein manneke
Zamunda schreef: ↑10 apr 2022, 20:09
Ik wilde het gisteren niet zeggen maar nu hij veilig terug is kan het wel, ik vond vooral de combinatie zo zorgelijk: koud, klein hondje en ook nog nat van het zwemmen. Wat ontzettend fijn dat hij er zo goed vanaf gekomen is en wat super van die speurhond zeg, en dan Freek die heel fijn nog op dezelfde plek was en vanmorgen op jullie roepen kwam.
Dat spookte ook al steeds door mijn hoofd. Zo klein, geen grammetje vet aan zijn lijf en een vachtje dat zich in het water direct helemaal vol zuigt waardoor hij tot op de huid nat was. Ergens verstopt in een gebied vol klein wild omgeven door boerenweggetjes waar hard gereden wordt en een grote weg tussen dat gebied en het huis van m'n moeder. Niet dat ik verwachtte dat hij de weg zou weten maar toch.
Freek heeft ons eigenlijk de hele tijd moeten horen en kunnen ruiken, dat kan echt niet anders. Mijn ene collega heeft nota bene nog wel over die akker gelopen met Barrie, zij was er toch in gekomen en m'n andere collega moest piesen en heeft dat in nagenoeg hetzelfde hoekje als waar Freek zat gedaan. Als die oelewappper nou op zo'n moment gepiept had dan had hij niet in de vrieskou buiten hoeven blijven. Ik denk nu eigenlijk dat het hem dan in elk geval wel op dezelfde plek heeft gehouden, wachtend tot we terugkwamen en hem wel vonden maar blijkbaar te verlamd van angst om naar ons toe te komen.
Fenneke schreef: ↑10 apr 2022, 20:59
Ben je al een beetje bijgekomen?
Wel van de schrik gelukkig, nu de vermoeidheid nog maar dat komt goed.