Hylos schreef: ↑27 sep 2021, 10:44
Het zou sowieso wat gek zijn dat mensen die al moderator zijn, weg moeten terwijl ze zelf willen blijven.
Ik snap de redenatie niet helemaal geloof ik.
Nee, ik snap dat ook niet. Ik ging er eigenlijk van uit dat de oude modjes bleven zitten en dat er alleen voor extra aanwas werd gestemd.
Maar ik denk trouwens dat 14 modjes ook prima werkbaar is hoor. Je bent sowieso een gemêleerd gezelschap nodig vanwege de verschillende invalshoeken, denk ik.
Grotendeels eens, enige nadeel wat ik zie is dat er, die paar keer dat er iets belangrijks beslist met worden, dat met een meerderheid moet gebeuren (vind ik dan weer) en je dan dus moet wachten tot er, in geval van 14 mods, 8 online zijn geweest die er het zelfde over denken.
Verder verkiezing omdat we zelf er voor gekozen hebben om mod te zijn en we er misschien niet de meest geschikte personen voor zijn.
Ik kan die redenatie opzich wel volgen, zo heb je altijd vers bloed en heeft iedereen bij elke ronde dezelfde kansen. De vraag is of dat nodig is. Ik denk van niet, vooral als we zo minimaal gaan modereren zoals hier nu het plan is. Dan kun je net zo goed iedereen mod maken die dat wil.
Het strookt niet met elkaar.
Minimaal willen modereren maar wel een selectie willen houden van wie dat dan moet gaan doen.
Je krijgt er direct scheve gezichten van, iets wat hier niet hoorde.. toch?
Dat weet ik niet, daar ben je zelf bij natuurlijk. Áls je voor een beperkt aantal modjes kiest, dan is het wel eerlijk om de verkiezing nu te organiseren zoals het nu gedaan is, omdat de eerste modjes niet verkozen zijn.
Maar als je zo weinig gaat modereren als hier de bedoeling is, dan denk ik niet dat je heel veel hoeft te overleggen, en maakt het dus minder uit of de groep handzaam genoeg is. Dus dan kun je net zo goed iedereen die dat wil moderator maken, zonder verkiezingen.
Het zou sowieso wat gek zijn dat mensen die al moderator zijn, weg moeten terwijl ze zelf willen blijven.
Nee, ik snap dat ook niet. Ik ging er eigenlijk van uit dat de oude modjes bleven zitten en dat er alleen voor extra aanwas werd gestemd.
Maar ik denk trouwens dat 14 modjes ook prima werkbaar is hoor. Je bent sowieso een gemêleerd gezelschap nodig vanwege de verschillende invalshoeken, denk ik.
Grotendeels eens, enige nadeel wat ik zie is dat er, die paar keer dat er iets belangrijks beslist met worden, dat met een meerderheid moet gebeuren (vind ik dan weer) en je dan dus moet wachten tot er, in geval van 14 mods, 8 online zijn geweest die er het zelfde over denken.
Verder verkiezing omdat we zelf er voor gekozen hebben om mod te zijn en we er misschien niet de meest geschikte personen voor zijn.
Ik denk even hardop, maar aangezien het hopelijk zelden gaat gebeuren dat er belangrijke beslissingen gemaakt moeten worden, dan kun je het ook anders doen. Dat de mod die dan aanwezig is zegt van 'jongens, ik grijp nu even zo in, dan ga ik later met de rest overleggen of dat ok is of dat we iets anders willen doen'. Aangezien we hier veel op basis van vertrouwen willen doen kunnen we er misschien van uit gaan dat iedereen de beste bedoelingen heeft en het op die manier ook wel goed komt?
Je bedoelt dat het nemen van een beslissing dan te lang duurt? Misschien.
Aan de andere kant snap ik niet waarom iemand mod wil zijn als je toch al niet dagelijks even inlogd.
Modjes die 1 keer in de 14 dagen even langskomen, zoals op het oude forum ging, hoeft van mij hier niet.
Wanneer alleen actieve leden mod zijn moet het met een grotere groep ook vlot kunnen gaan.
Hylos schreef: ↑27 sep 2021, 11:09
Degene met de minste stemmen juist ook maar mod maken.
Die liggen blijkbaar anders in de groep en zijn daarom juist misschien wel geschikter.
Als het alleen om technisch modereren gaat hoop ik dan men bij zichzelf na kan gaan of je dit kunt ja of nee.
.
Ik heb me juist opgegeven omdat echomira zei dat het juist niet om de knoppen gaat maar om het meepraten en input geven
Misschien is het handig om eerst even helder te hebben wat het doel is van deze modverkiezing
mijke schreef: ↑27 sep 2021, 11:19
Ik denk even hardop, maar aangezien het hopelijk zelden gaat gebeuren dat er belangrijke beslissingen gemaakt moeten worden, dan kun je het ook anders doen. Dat de mod die dan aanwezig is zegt van 'jongens, ik grijp nu even zo in, dan ga ik later met de rest overleggen of dat ok is of dat we iets anders willen doen'. Aangezien we hier veel op basis van vertrouwen willen doen kunnen we er misschien van uit gaan dat iedereen de beste bedoelingen heeft en het op die manier ook wel goed komt?
Nou, dat dus.
Ik zie geen beren op de weg en het kan op bovenstaande manier, áls er toch onverhoopt iets grandioos mis zou gaan waarbij snel(ler) ingrijpen noodzakelijk is.
En dan niet met slotjes/bans etc maar met overleg onderling en dat een mod dus aan heeft gegeven dat die overleg er komt.
Je bedoelt dat het nemen van een beslissing dan te lang duurt? Misschien.
Aan de andere kant snap ik niet waarom iemand mod wil zijn als je toch al niet dagelijks even inlogd.
Modjes die 1 keer in de 14 dagen even langskomen, zoals op het oude forum ging, hoeft van mij hier niet.
Wanneer alleen actieve leden mod zijn moet het met een grotere groep ook vlot kunnen gaan.
.. Dat de mod die dan aanwezig is zegt van 'jongens, ik grijp nu even zo in, dan ga ik later met de rest overleggen of dat ok is of dat we iets anders willen doen'.
.. Dat de mod die dan aanwezig is zegt van 'jongens, ik grijp nu even zo in, dan ga ik later met de rest overleggen of dat ok is of dat we iets anders willen doen'.
Wat is toch die fetish met ‘ingrijpen’
Ik denk dat je beter 'ik trek nu mijn muil even los' kan lezen
Wat is toch die fetish met ‘ingrijpen’
weet ik veel, het werd genoemd als reden om niet iedereen die dat wil mod te maken. Moet je niet bij mij zijn deze keer.
kooi schreef: ↑27 sep 2021, 10:03
Dat er wordt afgestapt van het idee dat iedereen moderator kan worden is te volgen. Maar waarom niet allen die zich ervoor aangemeld hebben?
Ik zie een paar buitengewoon prettige leden die vanwege minder aantal stemmen gaan afvallen en dat vind ik echt jammer.
Tot zover mijn inspraak.
Ja, dat zei ik dus ook al. Maar ja...word er geluisterd? Nee.
Dus nu moeten we weer coördineren dat iedereen even veel stemmen krijgt.
Als er een bepaald aantal modjes moet komen, en de aangemelden die willen graag, kan ik geen keuze maken, ik ken niemand en gun het iedereen.
ik zeg; random loten dan maar