moderatoren

Gebruik dit forumdeel om al je wensen kenbaar te maken. Wat zou je graag willen op dit forum? Meld het vooral in dit forumonderdeel!
Gudrun
Posts in topic: 10
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: moderatoren

Bericht door Gudrun »

_Tiny_ schreef: 27 sep 2021, 10:58
Hylos schreef: 27 sep 2021, 10:44 Het zou sowieso wat gek zijn dat mensen die al moderator zijn, weg moeten terwijl ze zelf willen blijven.
Ik snap de redenatie niet helemaal geloof ik. :P
Nee, ik snap dat ook niet. Ik ging er eigenlijk van uit dat de oude modjes bleven zitten en dat er alleen voor extra aanwas werd gestemd.

Maar ik denk trouwens dat 14 modjes ook prima werkbaar is hoor. Je bent sowieso een gemêleerd gezelschap nodig vanwege de verschillende invalshoeken, denk ik.
Grotendeels eens, enige nadeel wat ik zie is dat er, die paar keer dat er iets belangrijks beslist met worden, dat met een meerderheid moet gebeuren (vind ik dan weer) en je dan dus moet wachten tot er, in geval van 14 mods, 8 online zijn geweest die er het zelfde over denken.

Verder verkiezing omdat we zelf er voor gekozen hebben om mod te zijn en we er misschien niet de meest geschikte personen voor zijn.
mijke
Posts in topic: 26

Bericht door mijke »

Hylos schreef: 27 sep 2021, 11:05
mijke schreef: 27 sep 2021, 10:48
BieneMaya schreef: 27 sep 2021, 10:45

Dit vond ik dus ook ietwat vreemd 🤔
Ik kan die redenatie opzich wel volgen, zo heb je altijd vers bloed en heeft iedereen bij elke ronde dezelfde kansen. De vraag is of dat nodig is. Ik denk van niet, vooral als we zo minimaal gaan modereren zoals hier nu het plan is. Dan kun je net zo goed iedereen mod maken die dat wil.
Het strookt niet met elkaar.
Minimaal willen modereren maar wel een selectie willen houden van wie dat dan moet gaan doen.
Je krijgt er direct scheve gezichten van, iets wat hier niet hoorde.. toch?
Dat weet ik niet, daar ben je zelf bij natuurlijk. Áls je voor een beperkt aantal modjes kiest, dan is het wel eerlijk om de verkiezing nu te organiseren zoals het nu gedaan is, omdat de eerste modjes niet verkozen zijn.

Maar als je zo weinig gaat modereren als hier de bedoeling is, dan denk ik niet dat je heel veel hoeft te overleggen, en maakt het dus minder uit of de groep handzaam genoeg is. Dus dan kun je net zo goed iedereen die dat wil moderator maken, zonder verkiezingen.

Ik vind voor allebei wel wat te zeggen.
mijke

Bericht door mijke »

Gudrun schreef: 27 sep 2021, 11:04
Hylos schreef: 27 sep 2021, 10:44 Het zou sowieso wat gek zijn dat mensen die al moderator zijn, weg moeten terwijl ze zelf willen blijven.
Nee, ik snap dat ook niet. Ik ging er eigenlijk van uit dat de oude modjes bleven zitten en dat er alleen voor extra aanwas werd gestemd.

Maar ik denk trouwens dat 14 modjes ook prima werkbaar is hoor. Je bent sowieso een gemêleerd gezelschap nodig vanwege de verschillende invalshoeken, denk ik.
Grotendeels eens, enige nadeel wat ik zie is dat er, die paar keer dat er iets belangrijks beslist met worden, dat met een meerderheid moet gebeuren (vind ik dan weer) en je dan dus moet wachten tot er, in geval van 14 mods, 8 online zijn geweest die er het zelfde over denken.

Verder verkiezing omdat we zelf er voor gekozen hebben om mod te zijn en we er misschien niet de meest geschikte personen voor zijn.
Ik denk even hardop, maar aangezien het hopelijk zelden gaat gebeuren dat er belangrijke beslissingen gemaakt moeten worden, dan kun je het ook anders doen. Dat de mod die dan aanwezig is zegt van 'jongens, ik grijp nu even zo in, dan ga ik later met de rest overleggen of dat ok is of dat we iets anders willen doen'. Aangezien we hier veel op basis van vertrouwen willen doen kunnen we er misschien van uit gaan dat iedereen de beste bedoelingen heeft en het op die manier ook wel goed komt?
_Tiny_
Posts in topic: 6
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Je bedoelt dat het nemen van een beslissing dan te lang duurt? Misschien.
Aan de andere kant snap ik niet waarom iemand mod wil zijn als je toch al niet dagelijks even inlogd.
Modjes die 1 keer in de 14 dagen even langskomen, zoals op het oude forum ging, hoeft van mij hier niet.
Wanneer alleen actieve leden mod zijn moet het met een grotere groep ook vlot kunnen gaan.
Afbeelding
Rebble
Posts in topic: 1

Bericht door Rebble »

Ik vind dat er erg veel gediscussieerd en besproken wordt over iets waarvan de bedoeling is dat het amper gebeurt

Afbeelding
_Tiny_
Posts in topic: 6
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Hylos schreef: 27 sep 2021, 11:09 Degene met de minste stemmen juist ook maar mod maken.
Die liggen blijkbaar anders in de groep en zijn daarom juist misschien wel geschikter.

Als het alleen om technisch modereren gaat hoop ik dan men bij zichzelf na kan gaan of je dit kunt ja of nee.

.
Ik heb me juist opgegeven omdat echomira zei dat het juist niet om de knoppen gaat maar om het meepraten en input geven :lol:
Misschien is het handig om eerst even helder te hebben wat het doel is van deze modverkiezing :lol:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Als je je als mod aanmeldt krijg je er zo’n bak knoppen bij dat dat alleen al voor mij aanleiding zat is om het hele forum naar God te helpen.
thom
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Ik heb alvast de ballen verstand van techniek en knoppen. 😋😎
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
Mellow

Bericht door Mellow »

mijke schreef: 27 sep 2021, 11:19 Ik denk even hardop, maar aangezien het hopelijk zelden gaat gebeuren dat er belangrijke beslissingen gemaakt moeten worden, dan kun je het ook anders doen. Dat de mod die dan aanwezig is zegt van 'jongens, ik grijp nu even zo in, dan ga ik later met de rest overleggen of dat ok is of dat we iets anders willen doen'. Aangezien we hier veel op basis van vertrouwen willen doen kunnen we er misschien van uit gaan dat iedereen de beste bedoelingen heeft en het op die manier ook wel goed komt?
Nou, dat dus.
Ik zie geen beren op de weg en het kan op bovenstaande manier, áls er toch onverhoopt iets grandioos mis zou gaan waarbij snel(ler) ingrijpen noodzakelijk is.
En dan niet met slotjes/bans etc maar met overleg onderling en dat een mod dus aan heeft gegeven dat die overleg er komt.
Mellow

Bericht door Mellow »

_Tiny_ schreef: 27 sep 2021, 11:24

Je bedoelt dat het nemen van een beslissing dan te lang duurt? Misschien.
Aan de andere kant snap ik niet waarom iemand mod wil zijn als je toch al niet dagelijks even inlogd.
Modjes die 1 keer in de 14 dagen even langskomen, zoals op het oude forum ging, hoeft van mij hier niet.
Wanneer alleen actieve leden mod zijn moet het met een grotere groep ook vlot kunnen gaan.
Hier ook mee eens.
Nanna

Bericht door Nanna »

mijke schreef: 27 sep 2021, 11:19 .. Dat de mod die dan aanwezig is zegt van 'jongens, ik grijp nu even zo in, dan ga ik later met de rest overleggen of dat ok is of dat we iets anders willen doen'.
Wat is toch die fetish met ‘ingrijpen’ :roll:
Mellow

Bericht door Mellow »

Nanna schreef: 27 sep 2021, 12:48
mijke schreef: 27 sep 2021, 11:19 .. Dat de mod die dan aanwezig is zegt van 'jongens, ik grijp nu even zo in, dan ga ik later met de rest overleggen of dat ok is of dat we iets anders willen doen'.
Ik denk dat je beter 'ik trek nu mijn muil even los' kan lezen😂
mijke

Bericht door mijke »

Nanna schreef: 27 sep 2021, 12:48
weet ik veel, het werd genoemd als reden om niet iedereen die dat wil mod te maken. Moet je niet bij mij zijn deze keer.
mijke

Bericht door mijke »

Hylos schreef: 27 sep 2021, 11:23Nouja.. wat ik eigenlijk bedoel..
Anarchie en democratie zijn wel wat bijzonder of lastig om te willen combineren. :P
Haha! Anarchisten, verenigt u! :mrgreen:
malinois
Posts in topic: 5
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

_Tiny_ schreef:
Ik snap de redenatie niet helemaal geloof ik. Afbeelding

Eens
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Célie
Posts in topic: 17
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

EchoMira schreef: 27 sep 2021, 10:04
kooi schreef: 27 sep 2021, 10:03 Dat er wordt afgestapt van het idee dat iedereen moderator kan worden is te volgen. Maar waarom niet allen die zich ervoor aangemeld hebben?
Ik zie een paar buitengewoon prettige leden die vanwege minder aantal stemmen gaan afvallen en dat vind ik echt jammer.

Tot zover mijn inspraak. :lol:
Ja, dat zei ik dus ook al. Maar ja...word er geluisterd? Nee.
Dus nu moeten we weer coördineren dat iedereen even veel stemmen krijgt.
Ik kan verdomme die poll weer niet vinden :oops:
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Célie schreef: 27 sep 2021, 15:16 Ik kan verdomme die poll weer niet vinden :oops:
viewtopic.php?f=5&t=583
Mo-yi
Posts in topic: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Als er een bepaald aantal modjes moet komen, en de aangemelden die willen graag, kan ik geen keuze maken, ik ken niemand en gun het iedereen.
ik zeg; random loten dan maar
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 17
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

BieneMaya schreef: 27 sep 2021, 15:20
Célie schreef: 27 sep 2021, 15:16 Ik kan verdomme die poll weer niet vinden :oops:
viewtopic.php?f=5&t=583
Tenk joe :)
mijke

Bericht door mijke »

Zijn ze nu weer helemaal weg? Gaat lekker :lol:
Mellow

Bericht door Mellow »

mijke schreef: 27 sep 2021, 16:34 Zijn ze nu weer helemaal weg? Gaat lekker :lol:
Geduld, er wordt aan gewerkt Afbeelding Afbeelding
Gudrun
Posts in topic: 10
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

mijke

Bericht door mijke »

Mellow schreef: 27 sep 2021, 16:37
mijke schreef: 27 sep 2021, 16:34 Zijn ze nu weer helemaal weg? Gaat lekker :lol:
Geduld, er wordt aan gewerkt Afbeelding Afbeelding
geduld, wat is dat? 😇🤣
Angelique
Posts in topic: 2
Honden: 6
Welke: Husky Herder Hound
Contacteer:

Bericht door Angelique »

Rebble schreef: 27 sep 2021, 11:26 Ik vind dat er erg veel gediscussieerd en besproken wordt over iets waarvan de bedoeling is dat het amper gebeurt Afbeelding

Nou allemaggies dat dus idd :lol: :lol:
Afbeelding
Plaats reactie