Wat zou ik over je moeten zeggen? Dat je inderdaad een zeurkous bent geworden die alleen maar over kinderen en veiligheid kan praten?
Is dat het grote risico?
Of dat ze mij een chronisch chagrijnige dikke kale pisnicht noemen? Alsof dat de eerste keer zou zijn.
Wat is nou precies het risico?
Dat het niet gezellig is? Ik vind het wel gezellig. Ik vind dit topic al gezellig.
Het gaat helemaal niet om kwetsuur. Het gaat om controle. Je wil grip nemen.
Maar die heb je allang. Je kunt beslissen om niet mee te doen maar het is nog veel handiger om gewoon te beslissen dat je het ziet voor wat het is. Iemand anders die een keertje tegen je tekeer gaat. Nou en?
De grootst mogelijke schade is je een diepe zucht slaakt en het andere forum open moet klikken.
Want je gaat me niet vertellen dat je ooit wakker hebt gelegen of een traan hebt gelaten over over wat mensen op een hondenforum zeggen.
Dat is gewoon niet zo.
Luister...mijke...dat het gezellig moet zijn is iedereen helder en iedereen is het er ook mee eens. En het is al gezellig. Daarom doe je mee. Toch?
En anders dan sommigen doen vermoeden laten mensen je echt gewoon met rust als je zegt dat je hier alleen maar voor de nieuwe hond bent en zelf niet de pittigste discussies opzoekt.
Ik zie oprecht de beer op de weg niet. Ja, een achtergelaten knuffel in de berm.
Ik heb alle respect voor hoe je in het leven staat. En al had ik dat niet, boeiend. Maar ik heb het wel.
Maar is jouw keuze voor een gezellig leven ook reden om de allerlaatste kiertjes dicht te gaan staan kitten? Dat is wat me verbaast.
Je onveilig voelen is vervelend. Meer dan vervelend soms.
Maar we hebben het nu over het forum. De onveiligheid is nogal...genuanceerd...zeg maar. Is dat ook teveel?
Of is het gewoon leuk om ergens te wauwelen over hoe gtraag je het gezellig hebt? Want dat mag ook. Sterker nog, dat is de essentie. Maar het is wel iets anders dan eindeloos doorgaan over dat er toch echt iets bedacht moet worden voor als dan wanneer er iemand een keer lelijk doet.
Dus.
Ik hoop dat je het snapt want ik ben niet goed in powerpoint.