Feta's Foxjes: uitgevlogen!

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
Zamunda
Posts in topic: 20
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Feta spam: Feta's Foxjes

Bericht door Zamunda »

Wat een zoete plaatjes weer zeg, niet normaal :I: .

Lekker dat Lanai zo geniet van het meerennen met de fiets en ook dat Feta weer wat tijd voor zichzelf neemt.

Tamara schreef: 09 apr 2022, 10:01Lanaitje heeft gisteren aan Tippie gesnuffeld; hij stond zo voor in de ren aan Lanai te snuffelen dat ik hem eruit heb gehaald en voor Lanai heb neergezet. De begroeting ging heel voorzichtig: Tippie nieuwsgierig snuffelen en Lanai naar mij kijkend terwijl ze af en toe aan Tippie snuffelde.
Noh! En Feta stond er niet bovenop?

Tamara schreef: 09 apr 2022, 10:01Haha, nee, voorlopig nog geen nest voor jou. Wie weet een nakomeling van Raaf als je hem als dekreu gaat inzetten, en uit dat nest een teefje nemen :I: Of van Murphy later, ook leuk! Je kunt alle kanten op.
Moet er wel iemand zijn met een leuke teef die hem wil gebruiken, ben wel benieuwd.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Tamara
Posts in topic: 90

Bericht door Tamara »

Inge O schreef: 09 apr 2022, 15:51
Tamara schreef: 09 apr 2022, 15:04 Mijn idee was: de pups slapen in het nest (werpkist) aan de rand, op het vetbed, en dan kunnen ze meteen als ze wakker worden op die plasbak. Hoeven ze niet ver te lopen, anders plassen ze onderweg. Maar de plasbak staat nu wel in het nest... ook niet het beste idee.
Ik snap het idee, maar zou dat - voor je eigen gemak en zeker dat van de puppies - even loslaten : dat 'onderweg plassen' ontkom je in het begin toch niet aan, het belangrijkste is hun intentie om het 'buiten' te willen doen, maar door die bak 'binnen' te zetten maak je hen vrees ik wat in de war :vaag: :mrgreen: .

Niet dat het allemaal zo nauw komt hoor, maar dat komen die eerste plasjes per ongeluk in de kist ook niet ;-) .

En misschien staakt Feta dan ook haar piesplekzoogbeurten :engel: .
Okay, ik heb het losgelaten. Vanochtend heb ik weer wat verbouwd en het 'nest'in het midden gelegd, mat aan beide uiteinden een toilet, zodat ze iig buiten het nest hun behoefte zouden kunnen doen. Eén van de pups, Slinger, doet het al op de wc.
Haha, ja, piesplekzoogbeurten, mooi gezegd :LOL: Ze probeert het ook van de plasmatjes te verwijderen :lol1:
Smoushond schreef: 09 apr 2022, 16:00 :I: :I: :I: :I: wat zijn ze toch snoezig ik zou de hele dag zitten zwijmelen
Ja, de dagen zijn te kort gewoon :I:
K@ren schreef: 09 apr 2022, 17:09 Nou wat een heerlijke foto's, ze zijn wel van het goed leven :I:
Het lijken soms net kooikerpupjes, maar toch ook weer niet.
Wat grappig dat ze soms op kooikerpupjes lijken. Een paar van de pupjes hebben ook een beetje van die Kooiker aftekeningen op hun kopje.
Zamunda schreef: 09 apr 2022, 20:24 Wat een zoete plaatjes weer zeg, niet normaal :I: .

Lekker dat Lanai zo geniet van het meerennen met de fiets en ook dat Feta weer wat tijd voor zichzelf neemt.

Tamara schreef: 09 apr 2022, 10:01Lanaitje heeft gisteren aan Tippie gesnuffeld; hij stond zo voor in de ren aan Lanai te snuffelen dat ik hem eruit heb gehaald en voor Lanai heb neergezet. De begroeting ging heel voorzichtig: Tippie nieuwsgierig snuffelen en Lanai naar mij kijkend terwijl ze af en toe aan Tippie snuffelde.
Noh! En Feta stond er niet bovenop?

Tamara schreef: 09 apr 2022, 10:01Haha, nee, voorlopig nog geen nest voor jou. Wie weet een nakomeling van Raaf als je hem als dekreu gaat inzetten, en uit dat nest een teefje nemen :I: Of van Murphy later, ook leuk! Je kunt alle kanten op.
Moet er wel iemand zijn met een leuke teef die hem wil gebruiken, ben wel benieuwd.
Ik ben ook heel benieuwd naar een eventueel toekomstig nestje van Raaf!

Feta stond er min of meer bovenop (ze was druk bezig met de andere pups), en keurde het goed. Het is nog best wisselend, soms mag Lanai komen kijken en snuffelen, en andere momenten wordt Lanai weer met een harde blik aangestaard door Feta. Lanai deinst dan netjes weer terug.
Afbeelding
mijke
Posts in topic: 16

Bericht door mijke »

Tamara schreef: 09 apr 2022, 10:12 Afbeelding

Afbeelding
Ik neem deze :hartjes:
Alfilillo
Posts in topic: 18
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Tamara schreef: 10 apr 2022, 11:28 Feta stond er min of meer bovenop (ze was druk bezig met de andere pups), en keurde het goed. Het is nog best wisselend, soms mag Lanai komen kijken en snuffelen, en andere momenten wordt Lanai weer met een harde blik aangestaard door Feta. Lanai deinst dan netjes weer terug.
Ohhh, ik vind dat moederinstinct zo waanzinnig mooi.
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

mijke schreef: 11 apr 2022, 13:40

Afbeelding
Goede keuze; dat is een lief gematigd reutje, Tippie. Hij is tevens fan van de camera. :)
Alfilillo schreef: 12 apr 2022, 13:19
Tamara schreef: 10 apr 2022, 11:28 Feta stond er min of meer bovenop (ze was druk bezig met de andere pups), en keurde het goed. Het is nog best wisselend, soms mag Lanai komen kijken en snuffelen, en andere momenten wordt Lanai weer met een harde blik aangestaard door Feta. Lanai deinst dan netjes weer terug.
Ohhh, ik vind dat moederinstinct zo waanzinnig mooi.
Is het ook zeker, en het is vooral mooi om dit bij je eigen hond te zien :I:
Dueros schreef: 12 apr 2022, 22:41

Afbeelding
Ik ook. Die blik! :I:
Het is een mooi pupke, die Tippie; ik waardeer zijn blik ook :I:

De pups zijn alweer bijna 4 weken! Deze leeftijd vind ik leuk: waggelende puppykontjes en oefenen met spel en steeds meer aandacht voor de rest van de wereld. Ik begin de karakters steeds beter te kennen... Koetje is ineens iedereen aan het uitdagen of omver aan het beuken; en Slinger raakt meer op de achtergrond als gangmaker en knuffelbeer. Elsa is een druifje die de kat uit de boom kijkt, en Anna is een stoere ontdekkingsreiziger; Jager zit er een beetje tussenin. En Tippie is gewoon een lief ding.

Ineens gaat het hard met aanvragen van de pups en ze zijn inmiddels allemaal besproken, behalve één teefje die ik nog voor mezelf open laat, want ik twijfel nog enorm of ik een derde hond wil. Nog niks staat vast, sowieso, want de eerste pupkopers moeten nog op puppybezoek komen, maar iedereen heeft een datum geprikt om te komen kijken in ieder geval. Zelf moet ik er daarna nog een goed gevoel bij hebben natuurlijk.

Het is echt genieten, en de dagen vliegen voorbij! Ik kan ook telkens niet wachten tot de pups wakker zijn om er weer heel even mee te spelen of te knuffelen.

Hier weer wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

@Pioenroos: piemelzuigen, jaja, het gebeurt hier ook!
Afbeelding
Afbeelding
Asta
Posts in topic: 2

Bericht door Asta »

Ow die met dat uitgestoken tongetje :I:
mijke
Posts in topic: 16

Bericht door mijke »

Tamara schreef: 13 apr 2022, 14:13

Afbeelding
Goede keuze; dat is een lief gematigd reutje, Tippie. Hij is tevens fan van de camera. :)
Dan moet die maar bij jou blijven :mrgreen:
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Wat een mooie foto’s weer ,ik geniet ervan 🥰
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Leuk en spannend straks, alle pupbezoeken!
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Inge O
Posts in topic: 19
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Wel fijn dat er nu leuke geïnteresseerden komen voor de pups, ikzelf vind het genieten van een nest toch veel makkelijker als ik weet dat ze allemaal veilig en goed onder de pannen zijn.

En zet nu je genietknop maar extra aan want ze gaan hun leukste 2 weken in :I: .
Tamara

Bericht door Tamara »

Smoushond schreef: 15 apr 2022, 14:13 Wat een mooie foto’s weer ,ik geniet ervan 🥰
Leuk dat je mee geniet met behulp van de beelden :) Ik zal binnenkort eens nieuwe foto's maken; ik kom steeds minder toe aan foto's maken omdat naarmate de pups ouder worden ik meer met de pups aan het spelen en aan het knuffelen ben, dan leg ik mijn camera weer neer.
mijke schreef: 15 apr 2022, 14:12
Tamara schreef: 13 apr 2022, 14:13
mijke schreef: 11 apr 2022, 13:40 Ik neem deze :hartjes:
Dan moet die maar bij jou blijven :mrgreen:
Ja, Tippie had hier wel gepast hoor, maar ik wil bij nader inzien toch geen reutje erbij... ik weet niet, dat scheiden met loopsheid (al ben ik wel van plan om Fet misschien te laten castreren... maar dit is nog niet zeker). Drie van het vrouwelijke geslacht lijkt me op de een of ander manier fijner.
Tippie heeft vanochtend baasjes gevonden: een jong stel die in het groen wonen en jaren lang Jack Russells hebben gehad, dus hij gaat heel goed en mooi terecht komen; ik ben er blij mee.
Asta schreef: 13 apr 2022, 15:37 Ow die met dat uitgestoken tongetje :I:
Wat een ding he :I:
billy schreef: 15 apr 2022, 16:40 Ohhh om op te vreten zo leuk worden ze, ik geniet van je foto's. :I:
Bij sommige van de pups zie ik sterk de bouw van de Foxterrier; ik ben zo benieuwd hoe ze uitgroeien!
Zamunda schreef: 16 apr 2022, 08:23 Leuk en spannend straks, alle pupbezoeken!
Zeg dat! Je weet nooit hoe iemand live is nadat je ermee ge-appt of gebeld hebt. Tot nu toe gelukkig alleen maar positieve ervaringen met de twee pupkopers die tot nu toe zijn komen kijken en het is mooi om te zien hoe ze weg smelten bij het knuffelen van die pittige kleine pupjes van Feta.
Inge O schreef: 16 apr 2022, 08:45 Wel fijn dat er nu leuke geïnteresseerden komen voor de pups, ikzelf vind het genieten van een nest toch veel makkelijker als ik weet dat ze allemaal veilig en goed onder de pannen zijn.

En zet nu je genietknop maar extra aan want ze gaan hun leukste 2 weken in :I: .
Het begint echt nog leuker te worden, precies zoals je zegt :hartjes: Dat ravotten met elkaar en het bij mij op schoot kruipen het samen ontdekken, dat is prachtig om te zien.
Afbeelding
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Ze zien er super leuk uit, echt genieten!
Tamara

Bericht door Tamara »

Gudrun schreef: 17 apr 2022, 23:49 Ze zien er super leuk uit, echt genieten!
Dankje Gudrun! :)

Het is heerlijk met de pups. Ze zijn zo ondernemend en speels :I: Gisteren waren ze voor het eerst buiten in een binnentuin verderop, ze werden geknuffeld door de bewoners daar en hebben kort rond gescharreld in het gras. Ze schrokken wel enorm van blaffende honden in de verte, en toen schoten ze met zijn allen onder de doggyride. Ze kwamen al weer snel tevoorschijn om op schoot te kruipen.

In huis is het tussen het slapen door een groot feest. Slepen met speelgoed, bevechten, knuffels halen bij mij en met Feta spelen. Feta speelt heel lief met haar puppies, ik smelt weg wanneer ik daar naar kijk.

In het nest zijn de karakters erg uiteenlopend. Koetje is zeer pittig en herstelt snel van schrik. Hij is best een pestkop en speelt niet altijd even gezellig mee. Koetje wil alles meemaken en overal bij zijn. Ik had hem gisteren op schoot voor de TV omdat hij als enige in de ren liep te klooien en in poten van zijn nestgenoten zat te happen. Op schoot viel hij al snel in slaap.

Anna is van de teefjes de ontdekkingsreiziger, ze is ondernemend, en best een felle donder tijdens spel en stoeien. Ik word rustig wanneer ik haar vast heb en ze houd ook van knuffelen en op schoot liggen.
Elsa is timide en kijkt de kat uit de boom, maar als ze eenmaal los komt dan is ze een leuke lieve en speelse pup.
Jager, de witte pup, laat zich de kaas niet van het brood eten. Ze is introvert en afwachtend maar ook erg grappig en doet dingen op haar eigen manier.

Slinger, de reu met de donkere kop, is ieders speelmaatje en knuffelbeer. Hij speelt ook veel met Feta. Hij heeft best veel weg van haar karakter eigenlijk en heeft ook trekjes van haar zoals speelgoed naar een verzamelplek slepen.

Dan hebben we nog Tippie, dit pupje is gewoon een dotje. Conflictvermijdend, grappig, speels, leuke vrolijke uitstraling, ja, leuk pupje.

Tippie en Slinger hebben al een baasje gevonden en dat voelt voor mij ook meer dan goed. Die zwaai ik straks met een goed gevoel uit.
Voor Koetje komen er vandaag mensen kijken en volgend weekend krijgt Jager puppybezoek.

Dan blijven voor mij Anna en Elsa over om tussen te kiezen voor als ik zelf een pup wil aanhouden. Ik had er een heel verslag over geschreven... staat in conceptem denk ik. Ik zal er nog wel over schrijven, wat mijn overwegingen zijn. Een jong stel uit Den Haag die willen komen kijken voor een teefje weten van mijn twijfel tussen Anna en Elsa en of ik überhaupt een derde hond wil. Dus we kunnen samen nog uitgebreid overleggen wat het beste zou passen en waar de voorkeuren liggen.

Hier wat foto's:

Koetje voor de TV
Afbeelding

Anna

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slinger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tippie (de mini Sint Bernard)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Koetje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elsa

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slapende Jager en verkeerde tepel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 13
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Wat een rolmopsjes :LOL: fantastisch. Heel leuk om je beschrijvingen te lezen. Op basis daarvan ben ik van Koetje afgestapt :lol1: en nu verliefd op Tippie.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Wat een heerlijke grappige dotjes :I: !
Mizzsylver
Posts in topic: 9
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Zo vind ik ze het leukst :cheer:
Net wat steviger op de benen en ze niet om niks omvallen, alles aan het ontdekken, niet meteen in je bijten, samen spelen en met mama spelen.
Nog een week en dan hangen ze constant in je broekspijp, mouwen, haren enz :schrik: :mrgreen:
Afbeelding
Mellow

Bericht door Mellow »

Wat een lekker dikkerdjes :I:
Mizzsylver schreef: 18 apr 2022, 09:58 Zo vind ik ze het leukst :cheer:
Net wat steviger op de benen en ze niet om niks omvallen, alles aan het ontdekken, niet meteen in je bijten, samen spelen en met mama spelen.
Nog een week en dan hangen ze constant in je broekspijp, mouwen, haren enz :schrik: :mrgreen:
Bij het mechelse herder nest van een vriendin van mij gebeurde dit niet hoor.
Het teefje wat ze gehouden heeft doet het nu nog steeds niet.
Inge O

Bericht door Inge O »

Mellow schreef: 18 apr 2022, 10:13 Wat een lekker dikkerdjes :I:
Uitzonderingen bevestigen altijd de regel.

Hier geen Mechels maar ze veranderen rond de 5-6 weken wel in piranha's.
mosquito1980
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: DH

Bericht door mosquito1980 »

Leuke mini hondjes, allemaal zo tevreden :I:
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Wat schattig . Gefeliciteerd met Anna al weet je het zelf nog niet 😇
Afbeelding
Budkes
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Smoushond schreef: 18 apr 2022, 15:13 Wat schattig . Gefeliciteerd met Anna al weet je het zelf nog niet 😇
Haha je bent me net voor. Want Anna heeft zich al onder Tamara's huid genesteld. :J:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

In huis is het tussen het slapen door een groot feest. Slepen met speelgoed, bevechten, knuffels halen bij mij en met Feta spelen. Feta speelt heel lief met haar puppies, ik smelt weg wanneer ik daar naar kijk.
Oh, wat moet dat genieten zijn :I: .
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Lothian schreef: 18 apr 2022, 09:01 Wat een rolmopsjes :LOL: fantastisch. Heel leuk om je beschrijvingen te lezen. Op basis daarvan ben ik van Koetje afgestapt :lol1: en nu verliefd op Tippie.
Hahaha, die Koetje daar gaan ze de handen vol aan hebben straks. Ik waarschuw zijn toekomstige baasjes, een ouder echtpaar, er dagelijks voor, dus ze zijn alvast voorbereid :) Gelukkig hebben ze altijd pittige honden gehad, behalve in hun beginjaren, toen hadden ze Newfoundlanders. Ik vind het wel fijn dat ze wat gewend zijn qua hondengedrag.
Inge O schreef: 18 apr 2022, 09:15 Wat een heerlijke grappige dotjes :I: !
Dankjewel Inge. Ze beginnen nu cavia- af te raken en er komt meer vorm in hun lijfje. Behalve Elsa, die is nog wel een beetje een cavia :lol1: :I:
Het is langzaam aan begonnen hoor: haren happen, sokken uittrekken, schoenveters jagen, broekspijp trekken :lol1: :schrik:
Mellow schreef: 18 apr 2022, 10:13 Wat een lekker dikkerdjes :I:
Voor mechelse herders is dat dan wel bijzonder toch? Voor je vriendin wel fijn dat ze niet door de puppy bijt fase heen hoefde. :)
mosquito1980 schreef: 18 apr 2022, 11:47 Leuke mini hondjes, allemaal zo tevreden :I:
Dankjewel! Het is ontzettend leuk om de pups te zien uitgroeien tot mini hondjes :I:
Smoushond schreef: 18 apr 2022, 15:13 Wat schattig . Gefeliciteerd met Anna al weet je het zelf nog niet 😇
Budkes schreef: 19 apr 2022, 07:17
Haha je bent me net voor. Want Anna heeft zich al onder Tamara's huid genesteld. :J:
Hahaha, dat hebben jullie toch goed in kunnen schatten :)
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

De puppies zijn weer wat verder in de ontwikkeling en Feta is begonnen met opvoeden: als er te hard gestoeid wordt dan komt Fet zich ermee bemoeien en brengt de boel dan weer tot bedaring. Lanai moet niks van de pups hebben; ze loopt er tussendoor maar bemoeit zich niet met de pups. Soms zie ik dat ze een lipje op trekt en dan moet ze van mij in haar mand op de bank (want ik weet dat ze anders gemeen uit zou kunnen vallen en dit wil ik voorkomen). Soms snuffelt ze aan een pup, maar ze weet niet goed wat ze ermee moet. Ze vind het verder prima als er een pup bij haar op de bank ligt wanneer ik er een apart op schoot neem voor Tv avond of de ochtendkoffie.

Tijdens speelkwartier in huis veranderen de pups zich in een tornado: zo levendig en snel gaan ze van kamer naar kamer, hollen en springen ze, en willen ze op schoot bij me, het liefst allemaal tegelijk. Het is mooi om mee te maken en ik kan me niet voorstellen hoe rustig en stil het over een paar weken gaat zijn in huis, of hoe 'rustig'het was hier voordat ze er waren.

De pups zijn inmiddels bijna allemaal gereserveerd en hebben een naam gekregen van hun baasjes. Voor twee pups (Jager en Elsa) moeten er nog mensen komen kijken, morgen en het weekend daarop komen ze op puppybezoek.

Dan blijft er alleen nog Anna over. Zij blijft nog even bij mij en Fet en Lanai. Ik vind haar prachtig, echt prachtig :I: Ze is ondernemend en altijd op onderzoek uit, een van de eerste die nieuwe dingen ontdekt. In nieuwe situaties, zoals een ritje in de doggyride is ze relaxed en laat alles over zich heen komen. Ze houdt van knuffelen en ligt helemaal slap in mijn armen als ik haar op pak voor een knuffel. Verder heeft ze enorm pittig randje; ze is tijdens stoeien niet een pup dat confrontatie uit de weg gaat en stoeit ook flink wat af met haar grotere broers.

Als ik puur op karakter moest kiezen welke er hier blijft dan zou het Slinger zijn; hij is onder mijn huid gekropen en ik ga hem straks enorm missen. Slinger is een knuffelbeer met hoofdletter K. Hij kijkt me vaak aan of het al knuffeltijd is en hij is de eerste die bij me op schoot klimt en meteen gaat nestelen voor aaitjes. Hij speelt even leuk met iedereen en hij speelt ook graag met zijn moeder. Ik weet niet wat het is, maar hij heeft iets waardoor hij mijn favorietje is. Maar ik wil bij nader inzien geen reu in de roedel, dat is denk ik puur persoonlijke voorkeur op het moment. Ook past hij perfect bij de baasjes die hem hebben uitgezocht (ik heb gewerkt met matches, en hij stond toevallig eerste keuze bij de baasjes waar hij naartoe gaat).

Dus het is Anna die hier blijft, maar of ik echt voor een derde hond ga kan ik nu nog niet beslissen. Dat ga ik straks in alle rust doen; ik kijk het een paar weken aan: gaat het samen met Lanai, vindt Feta haar leuk, hoe is het met drie honden voor mij? Dat zijn dingen om naar te kijken straks. Ook moet ik dan de tijd en ruimte willen en kunnen vrij maken om een pup op te voeden, en mijn ellenlange wandelingen aan passen op meer scharrel momenten en puppytempo. Het zijn dingen waar ik straks over na ga denken en ik kijk het aan. Hoe dan ook vind ik Anna een leuke en mooie en bijzondere pup, en ik vind het leuk dat ik sowieso nog een tijd van haar mag genieten :I:

Ik zal met 6 weken eens goede foto's maken en ook standfoto's maken met mijn camera. Hieronder wat telefoonfoto's. Ik maak steeds minder foto's en ben steeds meer met de pups aan het klooien als ze wakker zijn :lol1: Ik zal ook eens een filmpje plaatsen van de trekspelletjes die ze doen, dat is zo leuk om te zien.
Afbeelding
Plaats reactie