Raaf, Murf, Willem met Tess, Ayla, Eevee en Finn. Laatste foto's
- Zamunda
- Posts in topic: 48
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Raaf, Murf, Willem met Tess, Ayla, Eevee en Finn. Laatste foto's
Ravi mist vrouwelijke aandacht...
...en heeft achter mijn rug om besloten om dan zelf maar wat vrouwelijk schoon uit te nodigen . Eerst heeft hij Tess uitgenodigd om een week te komen logeren en vanmorgen liet hij ineens weten dat hij 'ohja' ook Ayla heeft uitgenodigd om hem een tijdje te komen vermaken .
Tess komt volgende week donderdag en Ayla twee dagen later . Ik ben erg benieuwd of ze er een feestje van gaan maken met z'n vieren.
...en heeft achter mijn rug om besloten om dan zelf maar wat vrouwelijk schoon uit te nodigen . Eerst heeft hij Tess uitgenodigd om een week te komen logeren en vanmorgen liet hij ineens weten dat hij 'ohja' ook Ayla heeft uitgenodigd om hem een tijdje te komen vermaken .
Tess komt volgende week donderdag en Ayla twee dagen later . Ik ben erg benieuwd of ze er een feestje van gaan maken met z'n vieren.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Re: Ravi mist vrouwelijke aandacht...
Weet Raaf wel waar hij aan begonnen is? Straks is hij na een week weer voor een hele tijd genezen van de vrouwen
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Dit.
Het arme schaap.
Heb je een leuke zomer voor de boeg en wordt er ineens een hele reut wijven naar binnen geschoven.
Gaan de teven niet matten?
Let op, straks wil hij vissen.
- Diana
- Posts in topic: 4
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Arlo vraagt of hij met Ravi mag ruilen, dan wel nadat de dames op bezoek zijn geweest En zo niet, dan heeft hij nog wel wat dames in de aanbieding om uit logeren te sturen
- Lothian
- Posts in topic: 5
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Die met dat happende eind zeker
Lucca wil ook wel bij Ravi logeren mits je die andere bitches even wegstuurt!
- Diana
- Posts in topic: 4
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ohjee... succes
- Zamunda
Haha, ja misschien valt het hem wel heel vies tegen, of mij. Ben benieuwd wie van ons eerder aan vakantie toe is dan. Van Ayla kreeg Raaf in elk geval nooit genoeg maar hij is weer een jaartje ouder natuurlijk, hij is niet meer de puber die hij was .
Maar Lucca mag er zeker bij hoor (na de dames), als ze de katten tenminste heel laat maar dat zal lieve Lucca wel doen toch ?
Het is de teven geraden niet te gaan matten . Maar ze kennen elkaar al (en wij en Raaf kennen Ayla), toen de dames eerder samen met hun bazen in een huis zaten waren ze goede vriendinnen. Uiteraard is dat een andere context dan straks bij mij, maar van Ayla weet ik ook dat ze heel conflictvermijdend is.
Liever even buurten bij de reeën die steeds vanuit de wei zijn jagershart op hol brengen denk ik .
Hahaha . Amy lijkt me wel wat hoor, die vind ik zoveel van Lais weghebben. Maar Arlo mag van mij ook komen , weet alleen niet wat Raaf daarvan gaat vinden maar dat moeten we dan maar even testen toch.
Nee die mag niet, ik ben toevallig net even klaar met happende uiteindes . Alhoewel dit wel een zeer bescheiden happend meisje is.
Maar Lucca mag er zeker bij hoor (na de dames), als ze de katten tenminste heel laat maar dat zal lieve Lucca wel doen toch ?
- Yvette
- Posts in topic: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Gezellig! Dat vraagt om veel foto's
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
Nikki wil wel met Raaf komen spelen en rennen
Of ze je katten met rust laat is een 2e maar denk bij jou wel.
Bij mijn zus laat ze de kat ook met rust namelijk
Na die 2 dames kan je zelf op vakantie
Of ze je katten met rust laat is een 2e maar denk bij jou wel.
Bij mijn zus laat ze de kat ook met rust namelijk
Na die 2 dames kan je zelf op vakantie
- HillieS
- Posts in topic: 8
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Wat een gezelligheid!
De teven hebben elkaar al eens ontmoet. Toen ging het zo Een weekend in een klein vakantiehuis.
Dat is al even geleden, maar ik verwacht nog steeds geen gemat tussen die dames
- Zamunda
Nou morgen is het zover, dan komt Tess.
Ja ik ben benieuwd of ik dan aan vakantie toe ben, het is eigenlijk de bedoeling dat de honden gewoon elkaar bezig houden . Ayla blijft sowieso langer dan een week, dus voorlopig nog geen vakantie van Ayla .
Ik ga m'n best doen .
Nikki mag ook wel met Raaf komen rennen en spelen hoor .
Ja ik ben benieuwd of ik dan aan vakantie toe ben, het is eigenlijk de bedoeling dat de honden gewoon elkaar bezig houden . Ayla blijft sowieso langer dan een week, dus voorlopig nog geen vakantie van Ayla .
Oh dat moet ik haar ook nog eerst leren . Maar ze is geen kattenhater denk? Dan gaat het wel lukken.
Dat is inderdaad het idee, denk ook wel dat het gaat lukken maar met een logee die we nog niet kennen is het toch wel een beetje spannend, lang geleden ook dat we hier een onbekende hond (logee/opvanger) hebben gehad. Ayla is al vaker geweest dus dat zal sowieso wel loslopen, met Tess verwacht ik dat ook wel en anders passen we er wat mouwen aan.
- hakunamatata
- Posts in topic: 9
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Geen dank
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Na wat ik vanmiddag zag, gaat Raaf het wel naar zijn zin hebben met Tess. En daarna is hij inderdaad toe aan vakantie
Tess wil niet meer terug vrees ik
Tess wil niet meer terug vrees ik
- hakunamatata
- Contacteer:
ga ervoor Tess
Gelukkig wil Finn nog wel naar huis! Al doe ik mijn best hem daar over een week anders over te laten denken
Gelukkig wil Finn nog wel naar huis! Al doe ik mijn best hem daar over een week anders over te laten denken
- Yvette
- Posts in topic: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Leuk! Voor Tess dan toch, hopelijk ook snel voor Finn.
Groetjes Yvette
Ik heb Ayla nog maar niet verteld dat ook Tess er is. Dan wil ze vandaag al vertrekken Ze moet nog even wachten tot zaterdagochtend...
- hakunamatata
- Contacteer:
Finn vindt de katten nog wat spannend. Dit werd hem iets te intiem waarna hij heel voorzichtig naar de mand op de grond vertrok. Maar gaat goed hoor. We hebben al lekker gewandeld, hij heeft zelf al een balletje uitgezocht uit de speelgoedmand om mee te spelen, met Eevee gaat goed, we hebben geknuffeld
Alleen die katten zijn van die rare wezens. Wat Eevee totaal niet begrijpt. Je ziet haar kop steeds vol vraagtekens, het zijn gewoon haar kattenvrienden, da's toch heel normaal?
Alleen die katten zijn van die rare wezens. Wat Eevee totaal niet begrijpt. Je ziet haar kop steeds vol vraagtekens, het zijn gewoon haar kattenvrienden, da's toch heel normaal?
- Zamunda
Is het al tijd voor vakantie ?
Met Tess gaat het goed gelukkig. Toen Veertje wegging ging ze lekker verder met spelen met Murf, ze ging wel af en toe even zoeken en bij het hekje kijken maar ging dan toch weer spelen. Even later heb ik brokjes in het gras gestrooid en hebben Raaf, Murf en Tess lekker ervan gegeten.
Op dit moment ligt ze aan de voeten van man, op een kussentje. Misschien ook eindelijk moe. Ze is actief ! Als ze buiten is is ze eigenlijk altijd in beweging (ook thuis bij Veertje of haar ouders), die van mij gaan na een uur ofzo bij me liggen als ik in de tuin bezig ben maar Tess niet hoor, die heeft altijd wat te doen. En dat toonde ze nu dus ook, af en toe onderzoeken in stap maar verder steeds in een drafje of galopje hier en dan weer daar.
Tess had natuurlijk uren in de auto gezeten dus toen ze hier aankwam was ze wel toe aan wat beweging dus hebben we haar eerst even lekker zelf de tuin laten verkennen. Daarna Raaf erbij en toen zijn we even de wei ingegaan.
Tess ging meteen poedelen
Verder was ze veel en blij aan het rennen. Veertje had al gezegd dat ze van rennen houdt en daar ik niks van gelogen, wat een actieveling. Raaf had het toen nog druk met wildspoortjes maar uiteindelijk kreeg ze toch zijn aandacht.
Hier zit ie achter Tess aan
Toen we terugliepen door de paddock ging Raaf AAN. Racen, racen en nog eens racen . En Tess kreeg er geen genoeg van om hem (via de binnenbocht) te achtervolgen.
Na een minuut of wat was Raaf helemaal uitgeput en sjeesde hij naar de vijver om te drinken en daarna niets meer te willen, stuk . Tess stond een beetje beteuterd te kijken want zij wilde graag nog verder rennen .
Toen heb ik Raaf lekker naar binnen gedaan en Murf naar buiten gelaten. Even met een hekje ertussen zodat mijn watje even kon wennen. Als snel wilde hij héél graag kennismaken dus bij elkaar gelaten. Heel bijzonder om te zien hoe Murf snel heel typisch reuenspel liet zien, zo heb ik hem nog nooit zien spelen.
Okee, hij is nog maar een halfwasje die niet zomaar alles meteen mocht van mevrouw Tess
Maar je kunt het toch proberen...
...dat je ego dan af en toe een deukje oploopt moet je dan maar op de koop toe nemen
Nadat hij ook op nog even z'n kop kreeg voor zomaar onder Tess haar rokken duiken waren de verhoudingen wel vrij duidelijk en waren ze belachelijk leuk samen. Mijn laatbloeiertje gaat zometeen ineens van pup naar puber, ben ik straks ineens mijn onschuldige puppie kwijt .
Hij voelde zich echt helemaal de man
Na het vertrek van Veertje af en toe even bij het hekje kijken
Maar Murf bleef zijn best doen om Tess het hof te maken
Even met z'n drieën bijtanken
Tess gaat weer even wat water opzoeken en Murf wijkt (zonder echt opdringerig te zijn) nauwelijks van haar zijde (Raaf is al lang uitgeteld)
Nadat ik brokjes gestrooid had heb ik Willem ook naar buiten gelaten. Tess had het te druk met brokjes snoepen om kennis te maken met Willem
Zoeken...
...en nog meer zoeken. Het valt wel in de smaak gelukkig bij kieskeurige Tess, hopelijk blijft ze zo goed eten
Samen zoeken
Na weer een hoop hofmakerij is Murf helemaal in zijn nopjes
Tess ook wel volgens mij
Hier waren ze even bij Willem gaan buurten
Met z'n vieren en uiteraard Murf vlakbij Tess
Eenmaal binnen ging ze na een kwartier liggen, uiteraard niet op een kussen of haar eigen dekentje, maar ik gok dat ze het gewoon nog warm had.
Tess is niet zo'n makkelijke eter dus man had haar eten in een slowfeeder gedaan . Maar ze vond het nog best leuk ook haha, ze deed goed moeite om haar eten allemaal eruit te krijgen
Toen ik Murf en Tess vanavond nog even mee naar buiten nam waren achter (of in) de wei een paar honden luid aan het keffen, ik gok de hussels van een boerderij verderop, die laten zichzelf altijd samen uit. Daar moest wel op geblaft worden vond Murf en toen ging Tess ook, ik dacht eerst dat het alsnog het gekef van de hussels was maar het bleek Tess met haar hoge stem . Later ging ze ook nog grommen/brommen en lager blaffen maar ook de hoge keffen kwamen er nog aan te pas. Zowel Murf als Tess bleven het niet vertrouwen en onrustig turen en steeds weer even blaffen dus toen heb ik ze maar weer naar binnen genomen, het was ook wel een mooie tijd voor avondrust.
Sindsdien ligt iedereen hier uitgeteld (en Tess dus aan de voeten van man) .
-
- Posts in topic: 1
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Re: Ravi mist vrouwelijke aandacht... Tess is gearriveerd
Heerlijk verslag!
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
- Zamunda
Ah die Finn met de katten, Tess vindt ze ook nog eng, straks zijn ze allebei helemaal katproef . Toen veertje hier nog was en we in de keuken zaten stonden Mannes en Muis vanachter het hekje zeer geïnteresseerd te kijken, ook te neuzen en dan die pootjes tussen de tralies door .
Later kwam Charlie erbij en ik gok dat zij het was maar Tess stond op een halve meter en toen blies één kat, daar schrokken de andere twee zich het leplazarus van en toen renden ze alledrie al blazend en met dikke staarten weg .
En ze wisten het ook alledrie zeker: het was Tess haar schuld .
De katten zitten in de kamer en Tess in de keuken, Tess gaat telkens keurig mee van de keuken naar de zijdeur en vice versa, de laatste keer moest ik haar wel even helpen want Mannes en Muis stonden om haar heen, brrrrrr .
Haha die Ayla. Ik ben benieuwd wat ze ervan gaat vinden en wat het met de dynamiek gaat doen. Vandaag was nog best even wat 'managen' want Raaf was al lang uitgespeeld maar vond wél wat van het gespeel van Murf en Tess. Dus ik heb hem een keer naar binnen gedaan en een andere keer lekker even in de andere tuin gedaan en daar met hem gebald. Kan best zijn dat Ayla de balans komt herstellen, twee reuen en twee teven (ja Willem is er ook nog maar die mengt zich niet in het gedruis).
Heeft Ayla trouwens nog een beetje een baard gekweekt ?
Later kwam Charlie erbij en ik gok dat zij het was maar Tess stond op een halve meter en toen blies één kat, daar schrokken de andere twee zich het leplazarus van en toen renden ze alledrie al blazend en met dikke staarten weg .
En ze wisten het ook alledrie zeker: het was Tess haar schuld .
De katten zitten in de kamer en Tess in de keuken, Tess gaat telkens keurig mee van de keuken naar de zijdeur en vice versa, de laatste keer moest ik haar wel even helpen want Mannes en Muis stonden om haar heen, brrrrrr .
Haha die Ayla. Ik ben benieuwd wat ze ervan gaat vinden en wat het met de dynamiek gaat doen. Vandaag was nog best even wat 'managen' want Raaf was al lang uitgespeeld maar vond wél wat van het gespeel van Murf en Tess. Dus ik heb hem een keer naar binnen gedaan en een andere keer lekker even in de andere tuin gedaan en daar met hem gebald. Kan best zijn dat Ayla de balans komt herstellen, twee reuen en twee teven (ja Willem is er ook nog maar die mengt zich niet in het gedruis).
Heeft Ayla trouwens nog een beetje een baard gekweekt ?
Re: Ravi mist vrouwelijke aandacht... Tess is gearriveerd
Wat een leuke foto's heb je gemaakt! Ik ben het dus helemaal vergeten. Heb alleen het filmpje met één van de katten
Het was mooi om te zien hoe ze elkaar even moesten aftasten, op hun eigen manier en daarna over tot spelen. En dat Raaf en Tess toch heel anders spelen dan Tess en Murphy.
Ik vermoed dat Tess in de loop van de week ook wat minder actief is met al dat geren in jullie tuin. Zoveel ruimte is ze niet gewend. Dan hebben jullie ook rust
En wat fijn dat ze al wil eten. Man heeft goed zijn best gedaan zo te zien Ben benieuwd of ze snel de voeten inruilt voor op schoot hangen
Het was mooi om te zien hoe ze elkaar even moesten aftasten, op hun eigen manier en daarna over tot spelen. En dat Raaf en Tess toch heel anders spelen dan Tess en Murphy.
Ik vermoed dat Tess in de loop van de week ook wat minder actief is met al dat geren in jullie tuin. Zoveel ruimte is ze niet gewend. Dan hebben jullie ook rust
En wat fijn dat ze al wil eten. Man heeft goed zijn best gedaan zo te zien Ben benieuwd of ze snel de voeten inruilt voor op schoot hangen