Veertje schreef: ↑30 apr 2022, 06:51
Echt geweldig om te zien. Goede manier om wakker te worden met zo'n filmpjes
Als ik dit zo zie dan ben ik heel blij dat ik de reis naar het noorden gemaakt heb. Ze heeft echt ook vakantie bij jullie (en Finn ook bij HM)
Ah wat fijn
. Ja ik kan oprecht zeggen dat ze het naar haar zin heeft, binnen zoekt ze af en toe nog een beetje naar haar plek maar ze vindt ook haar rust en gisteren heeft ze een paar keer liggen dromen dus ze kan ook echt ontspannen.
Verslagje van gisteren
Veertje heeft Tess vorig weekend gewassen en geblazen, sjonge wat een heerlijk luchtige vacht heeft ze zeg, zijdezacht ook. Maar er komt me een zand uit die hond, niet normaal
. Echt overal waar ze gelegen heeft ligt nu al een berg zand, maar dat wil natuurlijk ook wel met een langhaar die graag telkens even in het water staat en dan weer door de droge zandgrond in de tuin loopt
.
Ik weet wel weer dat ik een herder-herder in huis heb hoor
. Als ik in de tuin bezig ben dan speelt ze heerlijk met Murf maar ik moet me niet verplaatsen want dan komt ze meteen
voor m'n voeten lopen kijken waar ik naar toega
. Dat heeft o.a. tot gevolg gehad dat ze de waterstraal van de tuinslang recht in haar gezicht kreeg
. Ik stond namelijk te sproeien, keek even achterom om even aan de slang te trekken, daarbij ging mijn hand met het pistool ook wat heen en weer en toen ik weer naar voren keek zag ik nog net Tess verschrikt uit de waterstraal lopen
. Ze stond ook élke keer dat ik de slang verplaatste over de slang heen dus als ik aan die slang trok en omkeek zag ik haar weer tapdansen om de slang te ontwijken.
Vanmorgen vroeg bij de eerste plasronde van Murf vond ze het nog te vroeg om te spelen, Murf nodigde haar wel uit maar hij kreeg nul op rekest. Een uurtje later had ze er wel zin in en hebben ze heerlijk gespeeld samen, nu voor het eerst ook samen aan een touw sjorren en samen oprennen met ieder een stuk van het touw in de bek.
Raaf wil nu al gaan vissen geloof ik. Hij kijkt me echt aan van: ''Moet dat nou?". Ik denk dat Tess maar terug moet komen als ze weer loops is, dan denkt ie er vast héél anders over
.
Hij bemoeit zich gelukkig niet veel meer met het gespeel van Murf en Tess, dat is wel fijn want hij wilde het dan steeds opbreken. Als ik hem samen met Tess naar buiten neem spelen ze ook niet, voor hem was het na de ronde in wei op donderdag wel klaar geloof ik, dat had ik dus niet verwacht. Maar als ik even alleen met hem ga ballen is hij helemaal blij, lekker rennen, stuiterende ballen vangen en weer met een blije kop voor m'n voeten gooien. Ik ben wel erg benieuwd wat hij en Ayla ervan gaan maken.
Tess en Murf waren om half tien in de avond nog buiten aan het racen samen, ze hadden nog geen zin om naar binnen te komen
. Ik moest ze net wel even interrumperen want ze stonden samen te tetteren naar een hond die langsliep, haha die Tess met haar hoge stemmetje, het klinkt als een hussel
. Verder zag ik ze elke keer weer achter elkaar aan voorbij racen, die twee hebben elkaar echt helemaal gevonden
.
's Ochtends was Murf toch zó grappig (not)... Ik had een kussentje neergelegd voor Tess zodat ze tussen onze voeten in kon liggen en wie ging daar liggen voordat Tess de kans kreeg? Juist, onze grappenmaker
Even Tess in de gaten houden
Die ging toen maar aan de andere kant liggen, waar uiteraard geen kussen lag
Murf was uiterst tevreden over de uitkomst
Raaf lag ondertussen de prins uit te hangen op de bank met zijn nestje van dekens
Murf: Wil je spelen?!
Tess: Nee joh gek, we zijn toch binnen?! Daar gedraag je je rustig!
Samen buiten
En samen aan een touwtje
Sjorren
Raaf probeert het ook nog even...
...om dan toch maar af te druipen.
Tess lijkt wel moe
Met z'n drieën aan een vodje van een bal
Tess wacht het toch maar even af
Murf en Raaf even samen
Tess is even aaitjes komen halen
En dan mijn Willempie die weer ging graven
(zie kontje/staart midden in de foto)
Hij verdween zelfs zo lang in het hol dat ik wat dichterbij kon sluipen en hem kon kieken toen hij er weer uitkwam
Toen Willem klaar was moest Tess toch even inspecteren wat Willem gedaan had
En Murf ook
Hoi Willem!
Willem eindelijk weer vieze pootjes
Tess moe en voldaan, lekker aan het dromen
Raaf en Tess ook even sjorren, maar dat was meer voor het echie
Murf wil zo graag díe bal
Raaf: Welke, deze bal?
Die krijg je lekker niet
Mooi is ie hè
En Tess weer moe en voldaan, naast me op de bank