Onbetrouwbaar en agressief
Onbetrouwbaar en agressief
Ik wist het.
Vandaag of morgen loopt dat weer fout. Vriendin van me loopt weleens met twee Berners en een Sint Bernardkruising van een vriendin. De Berners zijn prima, de bernardkruising is een linke broeder. Hij is pas anderhalf en vier maanden geleden vanwege zijn agressieve gedrag gecastreerd.
Helpt natuurlijk geen fluit. het is een halve Sint Bernard en dat zijn nou eenmaal vaak onbetrouwbare idioten.
Het ergste is dat hij ook mensagressief wordt. Hij heeft de hovenier gebeten en een vriendin die over de vloer kwam, en het wordt allemaal goedgepraat. `Hij wou me bescherreme` en `het kwam door het luchtje wat ze op had` Ook ´gaat het steeds beter´.
Nee minse. Hij is aan het groeien in dat gedrag maar ze willen het niet zien. Die hele hond wordt ook NUL begrensd. Hij mag tegen iedereen opspringen en als je even staat te praten staat ie volcontinu te blaffen. En in plaats van die kutjoekel een slag tegen zijn bek te geven is het `we lopen maar door want hij wil niet stilstaan`
Gisteren zag ik ze om de hoek komen en ik vloog meteen vijftien meter van het pad af om ze alle ruimte te geven. Maar de Bernard trok zich uit zijn tuig en bedacht zich geen seconde. Hij stortte zich meteen op Gavi. Gelukkig was meneer Nanna er ook bij en wisten we hem al snel op afstand te houden.
Vriendin was er helemaal ontdaan van en belde me ´s avonds nog op. `ik snap er niks van, het ging zo lang goed´
HOE krijg ik in dat hoofd dat deze hond alleen maar aan het groeien is in dit gedrag en dat hij over een jaar of twee, drie (als ie lichamelijk en geestelijk volwassen is) ronduit gevaarlijk zal zijn. Zij denken alleen maar dat het beter gaat. Nee lieverd, je houdt hem uit de problemen en dat is heel wat anders dan dat het beter gaat.
En het is niet de eerste bernardkruising uit de buurt die onbetrouwbaar is. Paar maanden terug is een nog jonge teef ingeslapen omdat de situatie onhoudbaar werd.
En nu stortte hij zich op een flinke Deerhound die op zich goed weerbaar is (jammer alleen dat die lul niks terugdeed). Wat als hij de vijftien jaar oude Duitse staande te grazen neemt die langsgevibreerd komt?
Vandaag of morgen loopt dat weer fout. Vriendin van me loopt weleens met twee Berners en een Sint Bernardkruising van een vriendin. De Berners zijn prima, de bernardkruising is een linke broeder. Hij is pas anderhalf en vier maanden geleden vanwege zijn agressieve gedrag gecastreerd.
Helpt natuurlijk geen fluit. het is een halve Sint Bernard en dat zijn nou eenmaal vaak onbetrouwbare idioten.
Het ergste is dat hij ook mensagressief wordt. Hij heeft de hovenier gebeten en een vriendin die over de vloer kwam, en het wordt allemaal goedgepraat. `Hij wou me bescherreme` en `het kwam door het luchtje wat ze op had` Ook ´gaat het steeds beter´.
Nee minse. Hij is aan het groeien in dat gedrag maar ze willen het niet zien. Die hele hond wordt ook NUL begrensd. Hij mag tegen iedereen opspringen en als je even staat te praten staat ie volcontinu te blaffen. En in plaats van die kutjoekel een slag tegen zijn bek te geven is het `we lopen maar door want hij wil niet stilstaan`
Gisteren zag ik ze om de hoek komen en ik vloog meteen vijftien meter van het pad af om ze alle ruimte te geven. Maar de Bernard trok zich uit zijn tuig en bedacht zich geen seconde. Hij stortte zich meteen op Gavi. Gelukkig was meneer Nanna er ook bij en wisten we hem al snel op afstand te houden.
Vriendin was er helemaal ontdaan van en belde me ´s avonds nog op. `ik snap er niks van, het ging zo lang goed´
HOE krijg ik in dat hoofd dat deze hond alleen maar aan het groeien is in dit gedrag en dat hij over een jaar of twee, drie (als ie lichamelijk en geestelijk volwassen is) ronduit gevaarlijk zal zijn. Zij denken alleen maar dat het beter gaat. Nee lieverd, je houdt hem uit de problemen en dat is heel wat anders dan dat het beter gaat.
En het is niet de eerste bernardkruising uit de buurt die onbetrouwbaar is. Paar maanden terug is een nog jonge teef ingeslapen omdat de situatie onhoudbaar werd.
En nu stortte hij zich op een flinke Deerhound die op zich goed weerbaar is (jammer alleen dat die lul niks terugdeed). Wat als hij de vijftien jaar oude Duitse staande te grazen neemt die langsgevibreerd komt?
- sabine
- Site Admin
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Re: Onbetrouwbaar en agressief
Ja das echt heel lastig. En zeker met zon kalf is dit soort agressie moeilijk te mannen. Treurig bovendien nog levensgevaarlijk ook, je zal door een kwaaie Sint gebeten worden. Das toch een iets andere wond dan een chagrijnige tokkel
Als ze dat maar doet dan. Kan ze daarna kijken hoelang ze er zin in heeft.
Ik zou zo'n muilkorf van desiree aanraden en een anti ontsnappingstuig met een borstring.
Ik ben trouwens ook zo echt stuk door zo'n achterlijk beest, daar hoef je geen geriatrische hond voor te zijn.
Lekker maatje ook voor dat gedrag, als ze hem houdt dan eindigt het ergens met een hoop tranen en een spuit denk ik.. misschien een gt aan raden, zou dat wat zijn?
Doodeng zeg!! En geen idee hoe je dat door laat dringen.
Ik neem het mijn vriendin overigens niet echt kwalijk hoor. Het is haar hond niet en ze is het ook niet gewend. Heeft zelf een Berner gehad die van goeiigheid niks waard was
Ze denkt het ‘met liefde’ op te lossen. Snapt het ook niet. Als ie bij haar logeert ligt ie toch lief in de tuin? Ja, leeuwen liggen ook lief in de dierentuin
Ze denkt het ‘met liefde’ op te lossen. Snapt het ook niet. Als ie bij haar logeert ligt ie toch lief in de tuin? Ja, leeuwen liggen ook lief in de dierentuin
hmm als zij alle keren zegt van het gaat beter dan ziet ze het wel, beter dan wat? wat gaat er niet goed dan? en ze houdt hem uit de problemen en straks gaat ze over straat, god verhoede dat het glad wordt dus ze ontkent het misschien, maar ik denk dat ze het wel weet hoor.. nu nog willen horen.., succes in ieder geval
Ze lopen nu heel vroeg in de ochtend als er nog niemand in de bossen is. En dan laten ze hem ook los….’er loopt nu toch niemand’ …straks is het donker en zie je niemand aankomen…
Laatst gewijzigd door Nanna op 29 sep 2021, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Persistence
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Ze snapt het pas als er echt een keer iemand goed gebeten wordt vrees ik.
Waarom dan? Ik ken ze niet als agressieve beesten.
Ik wel. We hebben ook een fokker in de praktijk gehad die het toegaf. Veel Sinten zijn ronduit onbetrouwbaar.Persistence schreef: ↑29 sep 2021, 13:12 Ze snapt het pas als er echt een keer iemand goed gebeten wordt vrees ik.
Waarom dan? Ik ken ze niet als agressieve beesten.
Mijn opa en oma hadden zo`n ding en die was ook niet echt heul betrouwbaar
Het zijn geen Beethovens..
“ de sint bernard is een molosser, en dus een waak en verdedigings-ras, Veel molossers staan op de hoog risico-lijst. De sint bernard (nog) niet, maar wat niet is kan nog komen. Niet alle sint bernards zijn sociaal tegen andere honden, en van vreemde mensen die zo maar achterom komen, moeten ze al helemaal niets hebben. Als je dus een hond wilt die met alles en iedereen overweg kan, moet je zeker geen sb kiezen. Ook als je een hond wilt die perfect luistert, kom je bedrogen uit. Dit ras is gefokt om zelfstandig de Alpen-pas te bewaken en een sint bernard die perfect luistert is zeldzaam, zo niet onvindbaar. Ze bepalen zelf wel wanneer ze het nodig vinden om te luisteren.”
“ de sint bernard is een molosser, en dus een waak en verdedigings-ras, Veel molossers staan op de hoog risico-lijst. De sint bernard (nog) niet, maar wat niet is kan nog komen. Niet alle sint bernards zijn sociaal tegen andere honden, en van vreemde mensen die zo maar achterom komen, moeten ze al helemaal niets hebben. Als je dus een hond wilt die met alles en iedereen overweg kan, moet je zeker geen sb kiezen. Ook als je een hond wilt die perfect luistert, kom je bedrogen uit. Dit ras is gefokt om zelfstandig de Alpen-pas te bewaken en een sint bernard die perfect luistert is zeldzaam, zo niet onvindbaar. Ze bepalen zelf wel wanneer ze het nodig vinden om te luisteren.”
-
- Posts in topic: 5
- Welke: Whippet en Lurcher
God, zou ik weer hebben.
Lig ik in de lawine te kleumen. Komt de hele hond een keer aankakken, grijp ik naar het tonnetje rum om zijn nek, wordt ik in mijn klaften gebeten.
Lig ik in de lawine te kleumen. Komt de hele hond een keer aankakken, grijp ik naar het tonnetje rum om zijn nek, wordt ik in mijn klaften gebeten.
- Persistence
- Posts in topic: 3
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Klinkt niet heel gezellig idd.Nanna schreef: ↑29 sep 2021, 13:20 Het zijn geen Beethovens..
Vroegah bij een vriendin hadden ze er twee samen, een kort- en een langharige, daar kon je zo binnenlopen. Bij de opvolgers ook trouwens. Dat is wel een jaar of 15-20 geleden.
Oh is dat er zo eentje? "Ik loop op tijden en plekken dat er verder niemand is". Terwijl veel mensen op die tijden en plekken lopen om engerds uit de weg te gaan.
Wat zei ze dan, toen die hond op Gavi klapte?
Ik zou eerst proberen om met haarzelf te praten, maar weet niet in hoeverre ze dingen van jou aan gaat nemen (als in: in hoeverre ze jou als "expert genoeg" beschouwt om te luisteren. Dan sturen op een anti-ontsnappingstuig en een muilkorf...
Als ze niet wil luisteren dan zou ik toch voor ieder incident melding maken en de buren / buurt ook vragen ditzelfde te doen. Want dit gaat natuurlijk een keer gruwelijk fout
Als ze niet wil luisteren dan zou ik toch voor ieder incident melding maken en de buren / buurt ook vragen ditzelfde te doen. Want dit gaat natuurlijk een keer gruwelijk fout
~Choose what helps your heart bloom~
-
- Posts in topic: 5
- Welke: Whippet en Lurcher
Ja. Want dat is beter. Dat je dan om half drie snachts een spoeddierenarts nodig hebt.
Wat weet jij nou over waar ik loop en wanneer?
Ja snap ik dat je snel bent weggegaan. Ik ben zelf nogal van eerst opkroppen en dan *boem*. En dat ze dat agressieve loeder eens opvoeding moeten geven, omdat het zo fout kan gaan.