Vandaag of morgen loopt dat weer fout. Vriendin van me loopt weleens met twee Berners en een Sint Bernardkruising van een vriendin. De Berners zijn prima, de bernardkruising is een linke broeder. Hij is pas anderhalf en vier maanden geleden vanwege zijn agressieve gedrag gecastreerd.
Helpt natuurlijk geen fluit. het is een halve Sint Bernard en dat zijn nou eenmaal vaak onbetrouwbare idioten.
Het ergste is dat hij ook mensagressief wordt. Hij heeft de hovenier gebeten en een vriendin die over de vloer kwam, en het wordt allemaal goedgepraat. `Hij wou me bescherreme` en `het kwam door het luchtje wat ze op had`
Nee minse. Hij is aan het groeien in dat gedrag maar ze willen het niet zien. Die hele hond wordt ook NUL begrensd. Hij mag tegen iedereen opspringen en als je even staat te praten staat ie volcontinu te blaffen. En in plaats van die kutjoekel een slag tegen zijn bek te geven is het `we lopen maar door want hij wil niet stilstaan`
Gisteren zag ik ze om de hoek komen en ik vloog meteen vijftien meter van het pad af om ze alle ruimte te geven. Maar de Bernard trok zich uit zijn tuig en bedacht zich geen seconde. Hij stortte zich meteen op Gavi. Gelukkig was meneer Nanna er ook bij en wisten we hem al snel op afstand te houden.
Vriendin was er helemaal ontdaan van en belde me ´s avonds nog op. `ik snap er niks van, het ging zo lang goed´
HOE krijg ik in dat hoofd dat deze hond alleen maar aan het groeien is in dit gedrag en dat hij over een jaar of twee, drie (als ie lichamelijk en geestelijk volwassen is) ronduit gevaarlijk zal zijn. Zij denken alleen maar dat het beter gaat. Nee lieverd, je houdt hem uit de problemen en dat is heel wat anders dan dat het beter gaat.
En het is niet de eerste bernardkruising uit de buurt die onbetrouwbaar is. Paar maanden terug is een nog jonge teef ingeslapen omdat de situatie onhoudbaar werd.
En nu stortte hij zich op een flinke Deerhound die op zich goed weerbaar is (jammer alleen dat die lul niks terugdeed). Wat als hij de vijftien jaar oude Duitse staande te grazen neemt die langsgevibreerd komt?