EchoMira schreef: ↑28 mei 2022, 22:17
Prima om te janken maar één keer is genoeg. Ze is goed onder de pannen en niet meer met jou bezig.
Waarom wou je er een hond bij?
Omdat ik graag weer activiteiten wil ondernemen met een hond en in een halfjaar 2 katten en een bejaarde hond die best veel verzorging nodig hadden heb moeten laten inslapen, dus er is nu gewoon een gat zeg maar. Voorheen deed ik met Droef veel dingen maar dat gaat gewoon niet echt meer en hij kan niet met grote reuen dus meestal zoek ik met hem dus de rust op. Hij wil wel actief doen hoor maar dan is het de avond al huilen met de pet op. Izzy is nooit zo super actief en sociaal geweest. Die gaat liever haar eigen gang en klapt in sommige situaties dicht.
Marc schreef: ↑28 mei 2022, 23:32
Vervelend. Ik zou er trouwens gewoon geen hond bij zetten. Je hebt een tweetal dat allebei apart is. Die hele kleine en dan een enorme reus van een bulldog. Dat is niet de handigste roedel aangezien ruzie niet kan. En ruzie en honden dingen worden erger met meer honden. Een koppel is zeer handig en prettig. Drie is toch twee van hetzelfde geslacht en jouw honden zijn best extreem. Zoals je al aangeeft. Neem Blondie die drie van hetzelfde type heeft. Prima. Maar jouw bulldog moet niet boos worden en die kleine moet juist geen boze teef tegenover zich krijgen. Ik zou zelf wachten tot er een niet meer is zodat je meer ruimte krijgt. Nu denk ik wel dat een whippet de beste keuze was voor nu hoor. En ik bedoel er ook niks verkeerds mee. Een reu kan niet echt denk ik en een teef is al snel flink de baas omdat jouw teefje zo klein is. Dus de dynamiek wordt hoe dan ook anders en er kan snel een probleem ontstaan.
Jammer dat ze zo.pittig was want ik vond haar beeldschoon en snap goed dat je het graag wilde.
Ik kijk wel hoe het loopt. Liefste zou ik meteen een nieuwe hond halen. Echter gaat we straks het huis flink verbouwen, dus we moeten straks geregeld weg om alles uit te zoeken, dus nu is niet helemaal ideaal. Maar we hebben nu wel al meer mogelijkheden want mijn vader wil schijnbaar erg graag oppassen(hij zit in een fase dat hij zich een beetje onbelangrijk voelt ten opzichte van mij en mijn partner dus hij baalde dat ik hem niet had gevraagd om op Raya te passen). Dit keer dan wel een pup want andermans ellende wil ik dus niet meer.
Er geen derde bij nemen ben ik niet met je eens, Opoe heeft hier ook bijna 2 jaar geleefd zonder enkel centje moeite. Het moet alleen wel een match zijn en daarbij wil ik gewoon geen risico nemen met bijten. Droef en Izzy mopperen ook heus wel eens op elkaar, maar dat is dan gewoon alleen maar mopperen. Dan vind Droef dat Izzy haar bek moet houden vaak omdat ze weer eens zit te krijsen om niks(meestal als we dus in de regen gelopen hebben):lol1: Andersom geeft Izzy hem ook wel een verbaal op zijn flikker omdat hij misschien toch iets te lomp was. 3 minuten laten liggen ze weer samen tegen elkaar op de bank.
Overigens durf ik prima een whippet reu bij Droef te zetten, kleinere reuen zijn voor hem echt totaal geen probleem. Reuen die hij kent als pup ook niet, zelfs niet als die nu groter dan hem zijn. Ik denk dat het beeld van Droef soms wat verkeerd over komt omdat zijn enige probleem bij grote (meestal) intacte volwassen reuen ligt maar hij heeft bijvoorbeeld naar de agressieve Hummer(ken je dat verhaal nog? Die franse bulldog) ook geen stap verkeerd gezet, die was dan wel gecastreerd en kleiner maar wel ouder en haalde dus wel een paar keer naar hem uit.
Gisteren vond Droef het wel gek dat we thuis kwamen zonder Raya, maar dat duurde maar een minuut of 10 gelukkig. Hij kon namelijk wel heel lief met haar spelen samen languit op de grond bek vechten en aan elkaar knabbelen, af en toe samen aan een touwtrekken als ze elkaar daarvoor uitnodigden. Izzy en Raya konden heerlijk kibbelen tegen elkaar en bokkensprongen maken.
Het was niet allemaal kommer en kwel, alleen het feit dat ze een hond heeft gebeten is voor mij gewoon te veel. Wat als ze straks wel alleen kan blijven en de bel gaat? Droef en Izzy rennen blaffend naar de deur dus dan is er opwinding en als Raya daarvan stress zou krijgen en zou uithalen dan weet ik oprecht niet wat er gebeurd, misschien valt het mee en ben ik te angstig maar ik zie dan voor me dat ze Izzy pakt en dat helemaal mis gaat of dat ze Droef pakt en Droef misschien wel terug pakt op zo'n moment. En dat is dan nog naast het feit dat elke plek waar Raya lag ze snepte naar de honden of de kat, die geen enkele intentie hadden om bij haar te komen want die boodschap hadden ze allemaal al begrepen maar toch bleef ze het doen en vervolgens begon ze het ook te doen als ze bij Droef ging liggen en hij wilde bewegen. Zo wil ik geen honden houden.