Grootste misverstand

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
ranetje
Posts in topic: 3

Re: Grootste misverstand

Bericht door ranetje »

Nicoline schreef: 29 sep 2021, 19:37
ranetje schreef: 29 sep 2021, 16:04
Nicoline schreef: 29 sep 2021, 06:12 Dat je als eigenaar van een pitbull of Stafford achtige vast iets verkeerd hebt gedaan in de opvoeding als ze niet goed met andere honden kunnen. Of sowieso ervan uit gaan dat er iets mis is gegaan, dat het een herplaatser is met een rugzakje, etc.
Hoor je dat vaak?
Dat je als eigenaar iets verkeerd hebt gedaan zou niet in mijn hoofd opkomen in zo'n geval.

Dat de baas zijn hond snapt en er rekening met zijn aard houdt vind ik juist top
Helaas wel, zal waarschijnlijk de invloed van Amerikaanse tv programma’s zijn. Mijn hond is best sociaal gelukkig maar dan hoor ik ook weer vaak dat ik “te bang” ben. Nee ik ben niet bang, maar ik weet dat het ontzettend fout *kan* gaan. Zijn ook vaak mensen die zelf gelukkig niet zo’n soort hond hebben, zal ook wel iets zijn van “beste stuurlui staan aan wal”.
Dat zit er zekert ook bij.
En de rassenkennis is natuurlijk ook niet zo heel erg groot bij veel mensen.
Kan je ook niet verwachten, denk ik.
Afbeelding
Nicoline
Posts in topic: 3

Bericht door Nicoline »

Precies, dit forum is niet echt een afspiegeling van hoe de meeste hondeneigenaren denken en hoeveel kennis van honden ze hebben. Toevallig terwijl ik daaraan dacht loop ik net met Colin buiten en zie ik een vrouw achter een auto vandaan komen met een slap hangend hondje in haar armen. Zo in het donker dacht ik dat er iets aan de hand was, hond aangereden ofzo. Dus ik vraag of alles goed gaat. “Ja hoezo? Ik mag m’n hond toch dragen?” “Ja dat mag, ik dacht alleen dat er iets gebeurd was” en vervolgens iets over dat er juist met mijn hond iets is, blijkbaar tilde ze daarom haar hond op. En Colin die stond er een beetje bij te kijken 😂. Snap ook wel dat mensen dan weer in de verdediging schieten als ze hun hond optillen, ik dacht alleen oprecht dat er een ongeluk was gebeurd. Maar dat soort dingen komen dus zelden voor in de praktijk.
Heleboelie
Posts in topic: 1

Bericht door Heleboelie »

Omdat het buitenlandertjes betreft; dat ze ziektes bij zich hebben en zielig zijn (dit blijven hardnekkige) :zweep:

Van Mozes toen hij pup was tot aan zijn bijna 16 jaar; 'oh, hij is zeker al oud he, zijn bek is helemaal wit' of 'oh, wat schattig... een labradorpuppy!'
Iets daar tussenin leek niet te kunnen :oohja:

Van Boelie vinden ze nog niet zoveel, zijn geopereerde poot roept wel veel vragen op.
Daarin is het grootste misverstand wel dat zijn geopereerde kant (die nu goed zou moeten zijn) vaak als de slechte kant word gezien, terwijl de 'goede poot' dus nog vaak uit de kom raakt.
Plaats reactie