Nee joh. De risico's liggen bij hondjes als Bas. 5 kilo warrig licht haar en Guus bruin en hupsend door hoog gras. Jouw Glory is veel te groot om prooi te worden denk ik. Mijn honden worden opgetild en geschudblondie schreef: ↑30 mei 2022, 21:05Weet niet of je dat bedoeld, maar eergisteren troffen we een grote galgo aan tuig en ook dubbel gezekerd. De hond bleek ook net bij ze en uit buitenland, en alleen gewend aan "eigen ras"
Voor mijn gevoel liep deze zeer grote reu, wel bij iemand die wel ervaring met honden had en het gedrag. Maar merkte wel dat ik me niet veel zorgen maakte om Aki en Chara, maar het kleine formaat van Glory vond ik dus weer niet zo'n prettig idee in combi met die hond als deze teveel lijn zou krijgen of los zou schieten.
Best extreem, de wijsneus, de dopneus en de puntneus.
Re: Best extreem, de wijsneus, de dopneus en de puntneus.
- Zamunda
- Posts in topic: 11
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Wat apart. Toch? Is dat iets wat vaker voorkomt bij Afghanen of zouden de teven niet door de 'eigen' reuen gedekt willen worden, of waren de reuen niet doortastend genoeg?Marc schreef: ↑30 mei 2022, 22:31Wat zij wel deden is elk weekend naar Texel gaan. Daar mochten ze ook allemaal los en uren rennen en lopen op het strand. Misschien dat Afghanen hier iets tekort komen? Geen idee. Ze hadden alles. Ren show en stropershond gered uit een oude auto op een kamp. Kabul. De absolute heerser en koning van alle honden. Ze hadden ook gewoon meerdere reuen. En intacte teven maar die lieten zich niet dekken. Ze zeiden als ze het doen is het prima want de reuen zijn perfect en onverwant. Dus ik herken al die issues niet van het ras.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Deze waren verliefd op een boerenfox van de overkant. Die zou ze wel.mogen dekken. Dat zeiden de eigenaren tenminste altijd.Zamunda schreef: ↑30 mei 2022, 23:52Wat apart. Toch? Is dat iets wat vaker voorkomt bij Afghanen of zouden de teven niet door de 'eigen' reuen gedekt willen worden, of waren de reuen niet doortastend genoeg?Marc schreef: ↑30 mei 2022, 22:31Wat zij wel deden is elk weekend naar Texel gaan. Daar mochten ze ook allemaal los en uren rennen en lopen op het strand. Misschien dat Afghanen hier iets tekort komen? Geen idee. Ze hadden alles. Ren show en stropershond gered uit een oude auto op een kamp. Kabul. De absolute heerser en koning van alle honden. Ze hadden ook gewoon meerdere reuen. En intacte teven maar die lieten zich niet dekken. Ze zeiden als ze het doen is het prima want de reuen zijn perfect en onverwant. Dus ik herken al die issues niet van het ras.
- Desiree
- Posts in topic: 68
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Even een kleine update. Raya doet het bij de fokker hartstikke goed. Afgelopen weekend kreeg ik weer een update. Ze kan daar inmiddels een uurtje alleen zijn al zonder de tent af te breken of 5 blokken verder nog te horen te zijn.
Haar moeder komt elke week 1 of 2 dagen als haar baasje naar kantoor gaan en dan spelen en knuffelen ze wat af maar moeders geeft wel heel duidelijk grenzen aan(mogelijk ontbrak dat wat bij Droef en Izzy) en dat neemt ze prima aan en gaat weer verder met haar leven.
Ze loopt inmiddels ook zowel vast al los gewoon hele rondes naast de scootmobiel.
En ze heeft bedacht dat op het aanrecht staan heel normaal is. Fokker dacht dat ze alle gekheid wel een keer meegemaakt.
Hier heeft ze dat nooit gedaan maar het verbaasd me ook niet zo veel, ze is zo gek als een deur en zat hier geregeld vast in de krabpaal.
Wel ontzettend blij dat ik nog op de hoogte gehouden wordt over Raya ook al is ze dan niet meer hier in huis voel ik me toch nog een beetje betrokken en ondanks dat ik de fokker vooraf ook niet echt kon maar er wel een goed gevoel bij had is het toch altijd maar een gok.
Haar moeder komt elke week 1 of 2 dagen als haar baasje naar kantoor gaan en dan spelen en knuffelen ze wat af maar moeders geeft wel heel duidelijk grenzen aan(mogelijk ontbrak dat wat bij Droef en Izzy) en dat neemt ze prima aan en gaat weer verder met haar leven.
Ze loopt inmiddels ook zowel vast al los gewoon hele rondes naast de scootmobiel.
En ze heeft bedacht dat op het aanrecht staan heel normaal is. Fokker dacht dat ze alle gekheid wel een keer meegemaakt.
Hier heeft ze dat nooit gedaan maar het verbaasd me ook niet zo veel, ze is zo gek als een deur en zat hier geregeld vast in de krabpaal.
Wel ontzettend blij dat ik nog op de hoogte gehouden wordt over Raya ook al is ze dan niet meer hier in huis voel ik me toch nog een beetje betrokken en ondanks dat ik de fokker vooraf ook niet echt kon maar er wel een goed gevoel bij had is het toch altijd maar een gok.
- Persistence
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Fijn om te horen dat het goed met haar gaat! Geeft toch een wat geruster gevoel denk ik.
-
- Posts in topic: 20
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Dat dient geen doel.Desiree schreef: ↑14 jun 2022, 20:04 Wel ontzettend blij dat ik nog op de hoogte gehouden wordt over Raya ook al is ze dan niet meer hier in huis voel ik me toch nog een beetje betrokken en ondanks dat ik de fokker vooraf ook niet echt kon maar er wel een goed gevoel bij had is het toch altijd maar een gok.
Kill your darlings.
Ik heb ook een week gejankt om een ierse setter. Prachtbeest.
Maar het paste gewoon niet.
Max, heette dat arme beest. Tenminste, dat had ik de eerste dag zo bedacht. Ik was net kakker geworden en vond een Ier wel leuk om mee te lopen.
Er was niets mis met hem maar ik kon net als jij gewoon niet vooruit met een risico op vechten.
Zoveel benul had ik nog wel, zeg maar.
Je hebt het netjes terug overgedragen. Nu is het voor jou gewoon klaar.
Vechten is sowieso vreselijk vind ik. En als het broeit en je hebt het al meegemaakt is het helemaal vervelend. Ik zou ook geen honden bij elkaar houden als er risico op vechten is. Als je dat kan wegnemen door de storende factor die er pas net is toch niet te houden altijd doen.
- Zamunda
- Posts in topic: 11
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Fijn dat ze het bij de fokker zo goed doet.
OS met dank aan Hakunamatata
- Desiree
- Posts in topic: 68
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Dat is absoluut zo. Maar het feit dat ik nog wel updates krijg maakt het wel voor mijn gevoel makkelijker. Ik snap het overigens ook dat mensen hier niet op zitten te wachten. De updates zouden natuurlijk ook tegen kunnen vallen.EchoMira schreef: ↑14 jun 2022, 20:52Dat dient geen doel.Desiree schreef: ↑14 jun 2022, 20:04 Wel ontzettend blij dat ik nog op de hoogte gehouden wordt over Raya ook al is ze dan niet meer hier in huis voel ik me toch nog een beetje betrokken en ondanks dat ik de fokker vooraf ook niet echt kon maar er wel een goed gevoel bij had is het toch altijd maar een gok.
Kill your darlings.
Ik heb ook een week gejankt om een ierse setter. Prachtbeest.
Maar het paste gewoon niet.
Max, heette dat arme beest. Tenminste, dat had ik de eerste dag zo bedacht. Ik was net kakker geworden en vond een Ier wel leuk om mee te lopen.
Er was niets mis met hem maar ik kon net als jij gewoon niet vooruit met een risico op vechten.
Zoveel benul had ik nog wel, zeg maar.
Je hebt het netjes terug overgedragen. Nu is het voor jou gewoon klaar.
Voor jou is het fijn om een goede terugkoppeling te krijgen. Al zou ik het persoonlijk verder nu wel loslaten... gaat goed bij de fokker nu en die zoekt verder naar een ander thuis.
Bij Bluf destijds heb ik ook getwijfeld of ze elders het niet beter zou hebben. Maar combi van factoren én dat ik misschien nooit zou komen te weten hoe het haar zou vergaan als ik haar uit handen had gegeven kon ik niet een plaats geven, dus domweg geen afstand van haar gedaan
Bedoel er niet mee dat je het niet had moeten doen hoor. Maar voor mij was het een afweging gebaseerd op andere factoren, niet dat de hond van toen en zij elkaar in of buiten huis elkaar het leven moeilijk maakten.
Dat zou voor mij ook echt een ding zijn, die eis had ik nu ook helder en ook uitgesproken naar mijn vriend en hij stond daar ook achter. Als we zouden merken dat er te veel spanning in huis zou zijn en we niet het gevoel zouden hebben dat het met een paar weken goed zou komen, dan hadden we het als een logeerpartij gezien en had ze teruggegaan naar de foster.
Maar weet wel dat een hond binnen no time in je hart kan gaan zitten.
Bij Bluf destijds heb ik ook getwijfeld of ze elders het niet beter zou hebben. Maar combi van factoren én dat ik misschien nooit zou komen te weten hoe het haar zou vergaan als ik haar uit handen had gegeven kon ik niet een plaats geven, dus domweg geen afstand van haar gedaan
Bedoel er niet mee dat je het niet had moeten doen hoor. Maar voor mij was het een afweging gebaseerd op andere factoren, niet dat de hond van toen en zij elkaar in of buiten huis elkaar het leven moeilijk maakten.
Dat zou voor mij ook echt een ding zijn, die eis had ik nu ook helder en ook uitgesproken naar mijn vriend en hij stond daar ook achter. Als we zouden merken dat er te veel spanning in huis zou zijn en we niet het gevoel zouden hebben dat het met een paar weken goed zou komen, dan hadden we het als een logeerpartij gezien en had ze teruggegaan naar de foster.
Maar weet wel dat een hond binnen no time in je hart kan gaan zitten.