Onbetrouwbaar en agressief
Re: Onbetrouwbaar en agressief
Waardeloos zo'n hond met een baasje die niet wil inzien wat ze heeft rondlopen. En lastig voor je vriendin. Misschien kun je in ieder geval beginnen om je vriendin aan te raden die hond niet meer uit te gaan laten. Als het mis gaat waar zij bij is ...
__Esmee
Ik vraag me dan weer af welke briljant het idee had om honden mensen te laten redden van bergkammen en ze booze toe te stoppen zwalkend in ijsregen de piek weer af
Oh, lees net dat het een schilder was die een tonnetje illustreerde.
Are you talking to me???EchoMira schreef: ↑29 sep 2021, 14:42Ja. Want dat is beter. Dat je dan om half drie snachts een spoeddierenarts nodig hebt.
Wat weet jij nou over waar ik loop en wanneer?
- Zamunda
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Nou lekker dan. Ik zou die vriendin wel even heel duidelijk maken dat hoe zij die hond ook ziet, dit niet veilig is en je wil dat ze ervoor zorgt dat die hond niet meer op de jouwe kan klappen.
Ik zie het voor me .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Je ziet niet altijd iedereen aankomen. Ik had het vanmorgen nog. Kwam ineens een Husky de bocht om. Gavi stond er meteen bij, leuk, een Husky! Gavi vindt trouwens alles leuk en hij maakt beleefd en rustig kennis. Dus het maakt niet veel uit. Maar als je een agressief joekel hebt wordt dat toch een ander verhaal.
Ik heb vroeger een Sint Bernhard gehad, die was wel lief. Alleen had hij soms de gewoonte om je te bespringen als je buiten liep. Zo liep ik eens in een winkelcentrum met hem toen hij me van achteren besprong en op me ging rijden.
Maar nooit iemand gebeten, mijn vader was hem zat en toen ik een keer niet thuis was heeft hij hem gewoon verkocht.
Kom ik thuis hond weg.
Tanja en Anne
- Gretha
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Ik heb het er ook niet op. Een heel klein gedeelte zijn vriendelijke honden, maar het grootste gedeelte alles behalve dat.Nanna schreef: ↑29 sep 2021, 13:15Ik wel. We hebben ook een fokker in de praktijk gehad die het toegaf. Veel Sinten zijn ronduit onbetrouwbaar.Persistence schreef: ↑29 sep 2021, 13:12 Ze snapt het pas als er echt een keer iemand goed gebeten wordt vrees ik.
Waarom dan? Ik ken ze niet als agressieve beesten.
Gelukkig zie je ze niet veel. Hier in de polder schijnt ook een jonge hond te lopen die naar alles uitvalt, hoorde ik van Kloesje. Ik hoop hem nooit tegen te komen.
Mensen vergelijken ze met Berners, maar hun karakter is totaal anders. Denk eerder aan een Rottweiler karakter.
-
- Posts in topic: 5
- Welke: Whippet en Lurcher
Ja. En ik ben het met je eens.
Gelul dat je met je valse hond over straat mag omdat je niet in het uitlaatuurtje loopt is dom gezwets.
Een gevaarlijke hond hoort achter een hek. Punt.
Lekker dan, wat zal je geschrokken zijn. Gewoon muilkorven, nu al mee beginnen dan is het straks ook niet “sielug”, dan kan hij er nu aan wennen. Want als zo’n anti trek tuig niet werkt met zo’n joekel, of het is een keer glad en je vriendin gaat onderuit, dan kan hij maar beter toch die korf omhebben. En ook omdat andere honden soms ook alsnog komen buurten, dan heb je niks aan een anti trek tuig. Of kinderen die eropaf rennen.
Of iemand anders loopt daar ook om dezelfde reden op die tijd met een gevaarlijke hond.
-
Ik vind een muilkorf ook niet genoeg.
Ook met een muilkorf wil ik geen gillende sint bernard op mijn whippet (in het nihile geval dat zo'n logge, schele kluns ze te pakken zou krijgen). Donder gewoon op met je geheel aan slechte keuzes.
Douw er maar een spuit in. Ik ben er alweer klaar mee.
Ook met een muilkorf wil ik geen gillende sint bernard op mijn whippet (in het nihile geval dat zo'n logge, schele kluns ze te pakken zou krijgen). Donder gewoon op met je geheel aan slechte keuzes.
Dit dus. Moet ik met ogen op steeltjes gaan lopen omdat jij een groot vals monster aan de lijn hebt zeker. De groeten.EchoMira schreef: ↑29 sep 2021, 19:50 Ik vind een muilkorf ook niet genoeg.
Ja ik kan toch moeilijk eisen dat die joekel wordt afgemaakt :-D
Kan wel maar ik ben bang dat het einde vriendschap zou kunnen zijn , maar dat is het ook als dat beest een van je logees opvreet.. en ja ze moeten ook uit.. er loopt hier ook een hond die verre van leuk is en zolang er niets te zien is houden ze hem strak naast.. maar zodra die hond iets ziet gaat ie helemaal over de seik.. ik ga voor dat setje ook maar even een zij straatje in. Als ze hem maar vasthouden vind ik het wel best
- Persistence
- Posts in topic: 3
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Bedoel je nu eigenlijk wat je tegen je vriendin moet zeggen, of tegen de vriendin van je vriendin (de eigenaar van Bernard)?
Ben het ff kwijt.
- Mo-yi
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Dat he...ik vind het zelf heerlijk om door de bossen te struinen, maar ik loop wel relaxter bij meer open stukken, gewoon omdat ik dan meer overzicht heb en wat tijd om een tegemoetkomend "iets"wat in te schatten en eventueel om te draaien...in dichte bossen is dat vaak te laat en staan ze ineens voor je neusNanna schreef: ↑29 sep 2021, 18:31 Je ziet niet altijd iedereen aankomen. Ik had het vanmorgen nog. Kwam ineens een Husky de bocht om. Gavi stond er meteen bij, leuk, een Husky! Gavi vindt trouwens alles leuk en hij maakt beleefd en rustig kennis. Dus het maakt niet veel uit. Maar als je een agressief joekel hebt wordt dat toch een ander verhaal.
Ze lopen altijd samen dus allebei :angel:Persistence schreef: ↑30 sep 2021, 08:37Bedoel je nu eigenlijk wat je tegen je vriendin moet zeggen, of tegen de vriendin van je vriendin (de eigenaar van Bernard)?
Ben het ff kwijt.
Dan zou ik vragen.. app mij ff wanneer jullie gaan lopen want dan ga ik niet of ergens anders heen.
35 jaar geleden hadden de ouders van mijn beste vriendin al een st Bernhard als erf/ketting hond. Dat was ook een kwaaie. Die kon ook niet los op het erf hij luisterde alleen naar haar broer die hem dan ook altijd mee nam het veld in.Nanna schreef: ↑29 sep 2021, 13:15Ik wel. We hebben ook een fokker in de praktijk gehad die het toegaf. Veel Sinten zijn ronduit onbetrouwbaar.Persistence schreef: ↑29 sep 2021, 13:12 Ze snapt het pas als er echt een keer iemand goed gebeten wordt vrees ik.
Waarom dan? Ik ken ze niet als agressieve beesten.
Ik ken ze in het echt ook alleen maar zo.
Ik zou ze een goede GT aanraden en als dat niet werkt, dan maar inslapen, dit gaat anders nooit goedkomen
-
Ja dahag.
Ik app je wel een lijstje met waar ik je uberhaupt niet wil zien.
Je vreet je eigen betreurenswaardige keuzes maar.
"Ik mot een heule grote en ik ga hem niet opvoeden" lijkt me echt voldoende keuzeruimte. Het resultaat is voor jou, niet voor mij.
Huur maar een weiland met een hek er om.
Ik liep vandaag even een baantje achter een industrieterrein omdat ik daar toevallig was en de honden even moesten piesen.
Komt er zo'n beauceron met een nitwit langs. Aan een met twee witte knokkelvuisten aangetrokken slipketting en "Rustig! Farao RUSTIG!!! RUSTIGGG!"
Nou, Farao deed niet rustig. Een en al agressieve stress. En dan moet ik zo'n steunzolenvertegenwoordiger vertrouwen dat het goed komt? Ik haat zulke mensen echt.
Donder op met je stompzinnige gefaal.
Als hij uitglijdt over een plasje modder heb ik te dealen met die kuthond. Niet acceptabel.
- Gretha
- Posts in topic: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Niet om lullig te doen, maar waarom niet?
Bij een klapkaak had je waarschijnlijk geen seconde getwijfeld om zoiets te zeggen.
Dit apparaat is 4x zo groot en zwaar en je weet dat dit alleen maar erger ipv beter wordt.
Eisen is een groot woord, maar adviseren lijkt me wel handig.
Deze hond hoort niet op openbaar terrein.
Ik heb wel een gesprek gehad en gezegd dat ze hem beter thuis kunnen laten. Ze heeft een grote tuin dus dat zou prima kunnen. Tegen mijn Puli’s doet ie trouwens niks maar die kent ie ook al vanaf pup.
Als het op de hei ter sprake komt zegt iedereen wel “o die Bernard? Wat een kuthond”.
Ik sta er dus niet alleen in…
Als het op de hei ter sprake komt zegt iedereen wel “o die Bernard? Wat een kuthond”.
Ik sta er dus niet alleen in…