Waak en huishond aanschaffen
Re: Waak en huishond aanschaffen
Wat fijn dat ze een hond hebben gevonden
Nikki is ook een podenco maar toch enorm baasgericht.
Ze is stapel op mijn zoon, zodra ze die maar hoort staat ze al te wachten.
Ze vindt de andere honden erg leuk maar ze vindt mij leuker.
Luistert ook enorm goed en vindt samenwerken erg leuk.
Ze voldoet dus eigenlijk niet aan de rasbeschrijving
- Inge O
- Posts in topic: 15
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Nee, omdat er nog iets anders inzit .
- Alfilillo
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Eigenlijk is baasgericht niet het goede woord. Ik bedoelde eerder Will to please. Lily vindt ons allemaal heel erg leuk en belangrijk, belangrijker dan Alfil, maar behoefte om te pleasen heeft ze gewoon amper. Ze wil graag bij je zijn, maar dat is iets anders.Mellow schreef: ↑16 jul 2022, 15:03Nikki is ook een podenco maar toch enorm baasgericht.
Ze is stapel op mijn zoon, zodra ze die maar hoort staat ze al te wachten.
Ze vindt de andere honden erg leuk maar ze vindt mij leuker.
Luistert ook enorm goed en vindt samenwerken erg leuk.
Ze voldoet dus eigenlijk niet aan de rasbeschrijving
Guus is 70% podenco maneto en voldoet volledig aan de rasbeschrijving. Super trouw en baas gericht en ontzettend dominant en naar zijn hand zetterig in het gezin. Staan ze ook echt om bekend. En super goed met andere honden. Jaagt en ziet alles. Maar is gelukkig terug te roepen als je op tijd bent. De pekinees zie ik alleen als je hem onder druk zet. Dan kan hij snappen. En de York zie ik in zijn liefde voor ons en Bas. De Duitse herder in zijn waak en apporteerlust en zwemneigingen. De toypoedel zie ik niet maar misschien is hij daarom wat gevoelig en tuttig.
Leuk hoe je alles probeert toe te schrijven aan rassen terwijl je weet dat het onzin is in dit geval. Toch is de maneto bekend om zijn manipuleren en dominant gedrag en dat herken ik wel echt absoluut in hem.