Boze hond

Mellow

Re: Boze hond

Bericht door Mellow »

Inge O schreef: 21 jul 2022, 18:14
Mellow schreef: 21 jul 2022, 17:26
Mijn vraag zou zijn "hoe reageert Karma dan, waarom reageert ze zo en hoe heb je dat voor elkaar gekregen?"
Ja, hahaha, nú wel :F: .
Wijsheid komt (een beetje) met de jaren he :proest:
Marc

Bericht door Marc »

Inge O schreef: 21 jul 2022, 13:04
Marc schreef: 21 jul 2022, 12:47 Ik corrigeer nooit en er staan geen consequenties op niet luisteren anders dan wat gemopper misschien.
En wat is mopperen dan anders dan corrigeren? Waarom wordt hier op het forum bij het woord 'correctie' altijd meteen gedacht in termen van tt en pakken slaag?

Ik snap het al 20 jaar niet en zal het nooit snappen, maar vind het eigenlijk nogal een teken van slechte wil bij iedereen die er alleen maar dat wil van maken.

Correcties zijn veel genuanceerder, zijn er ook veel subtieler en mits met de juiste opbouw tijdens opvoeding en training gebruikt én met de juiste timing kom ik zelfs meestal nog niet eens zover als gemopper (wat ik dan weer een heel onduidelijke en slecht getimede correctie vind).
Hou toch op zeg. Mijn honden zien gemopper niet als correctie want dat is wat frustratie van mij waar ze niet op reageren. Correcties lijken mij iets waar je hond op reageert.

Verder is het natuurlijk weer allemaal helemaal verkeerd. Alles wat ik hier zeg wordt de hele tijd verdraaid en bewust verkeerd geïnterpreteerd. Verder stel ik nergens wat jij insinueert over hoe ik of wij hier denken....pffff.

Ben er wel klaar mee nu. Het mijn account maar op hoor. Geen idee wat ik hier nog doe anders dan me non stop verdedigen tegen een stel vrouwen die blijkbaar alleen zichzelf graag horen en geen andere zienswijze kunnen accepteren zonder de persoon erachter af te fikken of duidelijk te maken hoe fout die alles toch ziet en doet.

Toedels....have fun verder
Laatst gewijzigd door Marc op 21 jul 2022, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
EchoMira
Posts in topic: 59
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Jezus, wat hangt er in de lucht vandaag?
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Isabel schreef: 21 jul 2022, 17:56 Ik weet dat een broer van hem is herplaatst vanwege toestanden richting zijn eigenaren.
Ik weet dat zij die hond hebben geslagen met bezemstelen en weet ik wat omdat ze wss geen andere manier kenden om hem te vormen.
Als ze toch die hond weg hebben gedaan mag ik de bezemstelen dan?
Dan ga ik hier even het een en ander verduidelijken.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 21 jul 2022, 21:30 Jezus, wat hangt er in de lucht vandaag?
Ach, de hoeveelste keer op die paar berichten die ik om die reden nog post is dit nu al? Eerst die, dan die, en nu Inge die me woorden in de mond legt en me gaat uitleggen dat ik het weer helemaal verkeerd doe en zie. Ik heb geen enkel issue met de honden. Vreemd want alles is iets dat ter discussie moet worden gesteld. Ik heb er dus geen zin meer in. Ik val niemand aan, zeg niks over een ander en toch dit? Ik merk dat ik me keer op keer weer wil verdedigen en dat is niet mijn ding 😉

Dus dan maar niet.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Oke. Ik weet niet hoe ik een account moet verwijderen maar als je sabine even een PB-tje stuurt dan doet ze het wel wanneer het uitkomt.
Kells
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Marc schreef: 21 jul 2022, 21:35
Ach, de hoeveelste keer op die paar berichten die ik om die reden nog post is dit nu al? Eerst die, dan die, en nu Inge die me woorden in de mond legt en me gaat uitleggen dat ik het weer helemaal verkeerd doe en zie. Ik heb geen enkel issue met de honden. Vreemd want alles is iets dat ter discussie moet worden gesteld. Ik heb er dus geen zin meer in. Ik val niemand aan, zeg niks over een ander en toch dit? Ik merk dat ik me keer op keer weer wil verdedigen en dat is niet mijn ding 😉

Dus dan maar niet.
Joh, je kunt er ook voor kiezen om niet te reageren en gewoon meelezen. Dit is de eerste keer dat ik een reactie plaats in dit topic, want ik weet al hoe de vlag er bij hangt als ik inhoudelijk ga reageren.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Mellow

Bericht door Mellow »

Marc schreef: 21 jul 2022, 21:35

Dus dan maar niet.
Niet weggaan aub.
EchoMira schreef: 21 jul 2022, 21:44 Oke. Ik weet niet hoe ik een account moet verwijderen maar als je sabine even een PB-tje stuurt dan doet ze het wel wanneer het uitkomt.
Ik weet het wel en kan het ook maar ik doe het nog niet🙈🙈
Hopelijk denkt @Marc er morgen anders over 😅 :flower:
mijke
Posts in topic: 13

Bericht door mijke »

Dat hoop ik ook, niet weggaan hoor Marc!
thom
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Marc, niet vertrekken hoor, neem anders gewoon even een weekje pauze.
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
_Tiny_
Posts in topic: 5
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Marc schreef: 21 jul 2022, 21:29
Inge O schreef: 21 jul 2022, 13:04
Marc schreef: 21 jul 2022, 12:47 Ik corrigeer nooit en er staan geen consequenties op niet luisteren anders dan wat gemopper misschien.
En wat is mopperen dan anders dan corrigeren? Waarom wordt hier op het forum bij het woord 'correctie' altijd meteen gedacht in termen van tt en pakken slaag?

Ik snap het al 20 jaar niet en zal het nooit snappen, maar vind het eigenlijk nogal een teken van slechte wil bij iedereen die er alleen maar dat wil van maken.

Correcties zijn veel genuanceerder, zijn er ook veel subtieler en mits met de juiste opbouw tijdens opvoeding en training gebruikt én met de juiste timing kom ik zelfs meestal nog niet eens zover als gemopper (wat ik dan weer een heel onduidelijke en slecht getimede correctie vind).
Hou toch op zeg. Mijn honden zien gemopper niet als correctie want dat is wat frustratie van mij waar ze niet op reageren. Correcties lijken mij iets waar je hond op reageert.

Verder is het natuurlijk weer allemaal helemaal verkeerd. Alles wat ik hier zeg wordt de hele tijd verdraaid en bewust verkeerd geïnterpreteerd. Verder stel ik nergens wat jij insinueert over hoe ik of wij hier denken....pffff.

Ben er wel klaar mee nu. Het mijn account maar op hoor. Geen idee wat ik hier nog doe anders dan me non stop verdedigen tegen een stel vrouwen die blijkbaar alleen zichzelf graag horen en geen andere zienswijze kunnen accepteren zonder de persoon erachter af te fikken of duidelijk te maken hoe fout die alles toch ziet en doet.

Toedels....have fun verder
Dat vind ik echt heel jammer Marc, want jij schrijft altijd op niveau over honden.

Mijn poedels gaan trouwens dood wanneer ik op ze mopper, haha. Vinden ze echt vreselijk. Dus ik snap de vraag van Inge wel. Ik zie ook niet hoe je hier nu wordt "afgefikt en duidelijk gemaakt hoe fout je hier nu alles ziet en doet" . Maar als jij dat wel zo voelt is dat zo natuurlijk. Misschien ging er van alles aan vooraf wat ik gemist heb en was dit nu de druppel. Ik denk alleen wel dat je op een forum altijd misverstanden houdt en altijd dingen moet verduidelijken omdat mensen niet automatisch snappen dat wanneer mopperen voor jouw honden een correctie zou zijn jij dat echt wel had gezien. Net zoals mensen niet automatisch snappen dat Inge nooit een tt gebruikt. Dat hou je toch. Er wordt vanalles ingevuld door anderen. Dat hou je altijd.

Nouja, dit alles om te zeggen dat ik hoop dat je blijft. Want ik vind jouw bijdragen altijd echt iets toevoegen, het is vaak net een andere invalshoek en dat maakt een topic wel interessanter. Het zou jammer zijn als we dat nu zouden moeten missen.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Het is al goed. Ik had het gisteren gewoon helemaal gehad omdat ik merk dat iedereen er op uit is elkaar af te fikken. Ik schreef gewoon wat voor de TS en hoop ermee van dienst te zijn. Die moet toch doen wat ze zelf wil. En dan merk ik dat het allemaal weer op een lelijke manier moet onderling en dat er maar vooral duidelijk gemaakt moet worden hoe iemand alles verkeerd ziet. Ik zou een correctie als een afranseling zien of schokken met een TT en mijn gemopper als ze een keer niet komen als ik roep is ook een correctie blabla. Iedereen snapt prima wat in schrijf en gemopper is geen geschreeuw dus voor mijn honden absoluut geen correctie. Je kan dat ook allemaal vragen in plaats van invullen.

De mensen die elkaar steeds maar affikken kennen elkaar al 20 jaar via het forum. Dus die even normaal. Je weet hoe iedereen prima met zijn honden omgaat en ik ben er totaal niet op uit om meer dan mijn visie te delen ter hulpvaardigheid. Ik hoef niet de kenner, expert of wat dan ook uit te hangen. Probeer alleen iemand te helpen uit eigen ervaring.

Ik ben meer en meer wars van spelletjes en helemaal van woorden in de mond leggen of verdraaien om daar dan iets mee te bereiken. Dus prima en ik blijf heus wel maar gisteren wilde ik gewoon weg van dit soort gedoe. Ik heb er zo ontzettend niks mee en het bederft mijn humeur.
blondie
Posts in topic: 19

Bericht door blondie »

Maar het blijft natuurlijk een lastig iets, leren komen ten alle tijden zeker als ze los lopen en dan als de hond niet komt op een bepaalde manier daarin corrigeren om aan te geven dat ze direct moeten komen.

Ik heb zelf nu moeite om de aandacht van de dames te krijgen als we ze beiden (alledrie want Aak loopt ook los) los hebben.
Maar corrigeren als in grote mond geven, direct aanklikken en wat van ze eisen doe ik dus ook niet als ze eenmaal wel bij me komen. Dat gaat dan alleen maar averechts werken in de aanleer fase lijkt me.

Met Bluf (2,5 jaar) ging ik zwaaien met een bal, en uiteindelijk zat het direct reageren er wel in al heb ik na een maand of zes wel een fysieke correctie gegeven door haar na 2 kansen om te komen toch maar in de lijn te laten rennen en tikkie terug gegeven. Negatieve prikkel waarna ze dus verbaasd opkeek naar mij en ik haar weer kon roepen en belonen voor bij me komen.
Maar met een molosser ga je dat volgens mij ook niet doen.. die reageren dan wellicht toch net even anders dan een gemiddelde herder.

En bij de huidige dame van 9 maanden doe ik dat ook niet. Eerst aanleren wat komen betekent. Gisteren aan de flex van 8 meter dus maar met beide dames geoefend en met lekkers in de aanslag. Met name door dit topic besefte ik dat we te weinig deden aan aanleren in combi met belonen/stem en wat lekkers dus :roll:

Bij Aak is het gelukkig niet nodig, een enkele keer om te bekrachtigen dat het echt moet en dat doen we met het woordje NU!
Verder speel ik altijd in en geef ik de honden aan dat ik het waardeer als ze uit zichzelf contact maken. Ook de dames doen dat uit zichzelf tijdens lopen even een neusje tegen je hand aan of even ons recht aankijken, even wachten uit zichzelf dus helemaal prima en daar maak ik dan ook dankbaar gebruik van.
Gonnie
Posts in topic: 1

Bericht door Gonnie »

Nanna schreef: 21 jul 2022, 11:48 Ben ook tijdens de wandeling met je hond bezig ipv met die eeuwige schijttelefoon.
Zorg ervoor dat je leuk bent. Soms een snoepje, stukje kaas. Een keer een spelletje. En gun die hond wat. Láát hem snuffelen en kijken ipv van continu HIERRR te krijsen.
Als ik met iemand oploop die ook een hond heeft kan ik echt doodmoe worden van dat constante geroep naar dat beest. Hou je muil gewoon.
Echt hè. Gerard loopt ook de hele wandeling Anne te roepen, en als hij haar niet ziet vraagt hij aan mij waar ze is. Ik eg dan altijd: In haar vel.

Als ik alleen loop met de honden houdt ze me heel goed in de gaten, maar met Gerard erbij denkt ze: hij wacht toch wel op mij.

We zijn nu in Oostenrijk. Tanja luistert als een tierelier, maar Anne doet wat ze wilt en daar wordt Gerard dan boos om, maar thuis loopt hij ook achter haar kont aan, dus moet hij het niet gek vinden dat ze doet wat ze zelf wilt.
Afbeelding

Tanja en Anne
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Isabel schreef: 21 jul 2022, 18:05 Afbeelding

Hij is niet altijd boos😊
Lieve kop heeft hij :)
Als het met de gedragstherapeuten die je hebt benaderd niet lukt, ik heb veel goede verhalen gehoord over Arvid van Putten, en anders misschien Jennifer Finkelnberg eens proberen (via facebook denk ik), ik ben wel echt fan van haar en wat zij met positieve training voor elkaar krijgt.
blondie

Bericht door blondie »

Ben erg benieuwd hoe de intake is gegaan vandaag en met name of ze op basis van kennismaken al inzichten hebben kunnen gegeven.
Isabel

Bericht door Isabel »

We zijn net terug.
Mattie zijn gedrag komt voort vanuit angst. Dat is positief in de zin van dat hij tijdens de intake al een deur op een kiertje had staan naar Wendy.
We gaan na de zomervakantie dus naar school😁.
Het was wel heel inspannend voor hem dus vandaag hoeft hij niets meer.
Vanaf morgen gaan we aan de slag met de tips en het huiswerk die we hebben mee gekregen.
Ik ben zo blij dat ik geweest ben èn dat ik hem niet heb laten castreren.
Kruimel
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Wat fijn om te lezen!
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Wat goed!
Heel veel succes.
Afbeelding
Cendy
Posts in topic: 5

Bericht door Cendy »

Fijn! Heel veel succes!
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

:ok:
Isabel

Bericht door Isabel »

Hij vond het zo gek dat er een mens was die hem niet aankeek of achteruit deinsde door zijn gedrag. Maar die gewoon koekjes bleef strooien/gooien.
Op het laatst stond ze een klein stukje voor het hek en ving hij de snackies zo op.

Zijn lichaamstaal is overduidelijk en ik ben blij dat er iemand met me mee heeft gekeken die dit bevestigd.
Ik was zelf al begonnen te geloven dat hij een boze hond was.
En nee, ik heb niet de illusie dat het een zondag middag naar het bos of gooi los op een verjaardag hond wordt en ja, ik blijf Mattie èn de rest van de wereld veilig houden.

Maar ik geloof wel dat we stappen gaan maken naar meer rust voor ons beiden.
Fenneke
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Fijn om te lezen. Ik hoop dat je bljft updaten hoe het gaat. En wat je doet om het goed te laten gaan.

Succes
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Marc

Bericht door Marc »

Komt goed. Klinkt goed en je doelen zijn ook al goed. Respect voor je toegewijd zijn aan hem.
Isabel

Bericht door Isabel »

Marc schreef: 23 jul 2022, 16:36 Komt goed. Klinkt goed en je doelen zijn ook al goed. Respect voor je toegewijd zijn aan hem.
Dankjewel voor je bemoedigende woorden :flower:

Ik ben blij met alle reacties en het meedenken, tips etc. die ik hier heb ontvangen.
Echt heel fijn om een klankbord te hebben.
Plaats reactie