Danu (foto's)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
pioenroos
Posts in topic: 22
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: Danu (foto's)

Bericht door pioenroos »

Ik heb zo moeten lachen om Danu gisteren, dat moet ik even delen :mann:

We liepen samen met een wandelvriend langs de zeedijk. Lekker veilig want Westerschelde ene kant en dijk met lange stukken schapengaas andere kant.
Het was alleen laagwater dus dan valt er vaak wel wat te strandjutteren voor de liefhebber :engel:
Toen alle honden omstebeurt op precies dezelfde plek richting water gingen wisten we dan ook meteen dat er zeebanket te halen viel. Zeker Mies en de toller slaan een gratis maaltje niet over en luisteren niet meer als we te laat zijn. Flora eet geen rottende dingen maar zoekt graag mee om te verwijzen voor haar vrienden :hmmm:
Danu liep ook mee temidden van de driftig heen en weer lopende volwassenen. Ze léek niet echt te zoeken maar meer beetje rondkijken waar iedereen zich zo druk over maakte :scratch:

Maar opeens kwam juist Danu met iets in bek de dijk op :80: Ik roepen en ja hoor, keurig naar me toe en ik kreeg een halve vis in handen geduwd. :cheer: Kijk pioenroos, ik heb als eerste gevonden en gewonnen :cheer: Goed ben ik heb? :cheer:

Ik weet nu niet of dit braafheid of naïviteit was :LOL: Maar ik heb haar maar uitgebreid beloond en de rottende vis over hek gegooid. Mies en de toller hebben nog lang vertwijfeld gezocht naar het mysterieus verdwenen lekkere hapje :nocheer: :uitlachen:

Al is ze ook wel van het samen delen geloof ik. Flora logeert hier en samen kluiven en slapen met mama is toch wel het summum van geluk :hartjes:

Afbeelding

Mama en dochter spelen nu ook buiten veel met elkaar. Ik hoopte zo dat dat zo zou zijn. Floor speelde graag met Diem maar het laatste jaar wilde hij niet meer. Mies heeft buiten van alles te doen en zelden tijd voor spelen. Nu heb ik weer 2 speelmaatjes :smile:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 14
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Te zoet voor woorden :I: .
K@ren
Posts in topic: 5
Honden: 1

Bericht door K@ren »

Prachtig verhaal van die rotte vis :proest:
En wat is ze toch een schattig hondje :I:
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 9
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

pioenroos schreef: 01 jul 2022, 22:37
Zamunda schreef: 01 jul 2022, 22:04 Ooit wil ik een familieroedel!
Flora en Danu hebben de grootste lol samen :cheer: :hartjes:
Flora ook met haar dochter Vlinder van haar eerste nest, die is ze wekelijks blijven zien. De band onderling is zoveel vertrouwder en vanzelfsprekender lijkt. Danu en Vlinder spelen ook eindeloos samen.
Maar, ik ben tot nu toe wel blij als Flora na logeren van 2 of 3 nachten weer naar huis kan. Ik woon klein en het spelen houdt zelden vanzelf op en Mies begeleidt het graag vocaal :blauwoog: Ik vind het zelf wel prettig als ik iets meer regie kan hebben, zeker Flora ziet me gewoon niet staan zolang ze Danu nog zover kan krijgen tot spel :hmmm:
Liever haal ik Flora dagelijks op voor wandelen. Dan spelen ze niet continue en heeft Mies betere dingen te doen dan blaffen :mann:
Dat is dan wel beter ja, win-win zeg maar. Die bijzondere band lijkt me ook zo mooi, het is een heel andere dimensie eigenlijk. Mooi ook hoe de connectie er ook tussen Vlinder en Danu is.
Maar ik had het gepost (dat ik ooit een familieroedel wil) en toen bedacht ik me eigenlijk meteen. Als ik echt zo'n familieroedel zoals @Inge O zou willen dan moet je toch wel zo elke 4/5(?) jaar een nest doen. Heb je dan een ras/kruising waar grote nesten uitkomen dan zou het voor mij toch wel een grote zorg zijn om die pups elke keer weer fijn onder te brengen. Dus ik denk dat het er voor mij toch niet in zit. Voorlopig zou het voor mij al meer dan bijzonder genoeg zijn als ik een roedel zou hebben die zou bestaan uit honden die hier allemaal opgegroeid zijn, laten we daar maar eens mee beginnen.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Zamunda schreef: 03 jul 2022, 21:20 Als ik echt zo'n familieroedel zoals @Inge O zou willen dan moet je toch wel zo elke 4/5(?) jaar een nest doen. Heb je dan een ras/kruising waar grote nesten uitkomen dan zou het voor mij toch wel een grote zorg zijn om die pups elke keer weer fijn onder te brengen. Dus ik denk dat het er voor mij toch niet in zit. Voorlopig zou het voor mij al meer dan bijzonder genoeg zijn als ik een roedel zou hebben die zou bestaan uit honden die hier allemaal opgegroeid zijn, laten we daar maar eens mee beginnen.
Ja, zo zit ik hier ook vaak te mijmeren.
Oorspronkelijk was het plan niet zelf wat te houden uit nestje want Diem had een hekel aan pups. En ik wilde het toch zo graag meemaken. Maarja, toen viel Diem weg en kon ik wel een pup uitkiezen om te houden :hartjes:
Toen ook maar gelijk besloten geen 2de nest met Flora want een nest samen met een jonge en energieke Danu in mijn kleine huis is gekkenwerk voor mij :Q:
Plus, Mies blijkt totaal niet in staat om zich níet te bemoeien met iets in huis :')
Zelfs als Flora de jonge pups liet jengelen voor ze ging voeden stond Mies er met neus bovenop. En ook door ren heen moest er opgevoed worden :rambo: Ook nu wil ze persé Danu bijhouden. Ze is geslóópt 's avonds met haar 11jr.
Ik laat haar nu soms bij mijn moeder als ik met Danu en Flora wegga. Ze ligt dan een paar uur total loss te slapen :slaap2:
Dus, hoe leuk ook zolang Mies er is geen nestje met Danu. Teckels zijn vaak te eigenwijs om dood te gaan :P dus inderdaad de vraag of hier ooit een 2de generatie rond gaat lopen.
Los van de vraag natuurlijk of Danu fysiek en mentaal gezond en in balans opgroeit.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 03 jul 2022, 21:20 Voorlopig zou het voor mij al meer dan bijzonder genoeg zijn als ik een roedel zou hebben die zou bestaan uit honden die hier allemaal opgegroeid zijn, laten we daar maar eens mee beginnen.
Ik denk ook niet dat je daar verschil in merkt, jij dan, in jouw roedelsituatie : die is denk ik al intens en mooi genoeg. Dát er verschil is merk je maar als er in een familieroedel een niet-roedellid bijkomt. Door de jaren heb ik verschillende niet-wartjes gehad en mijn warten vonden die allemaal minder leuk dan hun eigen bende, zeker de teefjes mochten voor hun graag vertrekken. Er werd (tijdens hun jeugd) wel gespeeld en zo maar zeker met ouder worden werd de kloof tussen hen meestal alleen maar groter. Of dat lag aan het verschil in karakter of aan de andere band die ze met elkaar hadden - of met allebei - was natuurlijk niet te achterhalen.
Lothian
Posts in topic: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Fantastisch, dat verhaal van dat brave kind met haar rotte vis :I:
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 12
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Knappe Danu!
Afbeelding
pioenroos

Bericht door pioenroos »

:cheer:

Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ik vind het echt zulke leuke smakelijke hondjes. Dit is helemaal mijn type. Ik smelt van zwarte slungelige ruwharige hondjes. Zo'n lief snoetje ook. Maak er maar een ras van en dan neem ik er ooit een.🥰
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Het is gek, maar ik blijf Danu elke dag leuker vinden :hartjes: En álle pupjes uit het nest waren vanaf geboorte al de allerleukste pupjes ooit, ken je nagaan hoe leuk Danu nu is :mrgreen:
En ze is niet eens perfect :engel: Als iemand de handleiding heeft hoe een mute knop op een hond te bouwen krijg ik deze graag in mijn inbox :')

Het gaat super met Mies in huis. Soms wordt Mies een beetje moe van haar energie en liefde voor piepspeeltjes maar meestal zijn ze samen of iig tegelijk aan het rondklooien.

Ik verbaas met elke dag ook hoe graag Danu dingen samen doet. Dat ze haar gore kluif graag klemlegt onder mijn bil als ik geen zin heb 1 kant vast te houden is wel jammer :') Maar het plezier van samen bezig zijn vind ik heerlijk. Ze is ook zo zorgvuldig en voorzichtig. Eigenlijk nog maar heel zelden dat ze te hard is met bek ondanks de vlijmscherpe hoektandjes nog. En ze is ook niet opdringerig of fixerend. Als ik met iets bezig ben waar ze niet bij kan 'helpen' gaat ze zelf wat spelen/kluiven of staat ze met speel in bek geduldig toe te kijken.
Voor mij is ze de ideale combi van samen willen doen zonder dwingend of opgefokt zijn en zich zelf kunnen vermaken zonder mij uit oog te verliezen.

Overmorgen wordt ze alweer 4 maanden. Het gaat razendsnel en tegelijk lijkt het alsof ze hier al een jaar woont zo vertrouwt en moeiteloos is haar aanwezigheid.

Wat beeldmateriaal:

Mies vertelt graag vieze mopjes aan Danu :hmmm:
Afbeelding

Beetje klooien met de tuinslang
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:cheer:
Afbeelding

Mooie ogenAfbeelding

Mooi lijfje :vlinder:
Afbeelding

MIJN bal!
Afbeelding

Lekker spelen :balon:

Marc schreef: 04 jul 2022, 22:57 Ik vind het echt zulke leuke smakelijke hondjes. Dit is helemaal mijn type. Ik smelt van zwarte slungelige ruwharige hondjes. Zo'n lief snoetje ook. Maak er maar een ras van en dan neem ik er ooit een.🥰
Een ras was ik toch niet van plan, lange leven de volledige vrijheid van reu kiezen :P
Maar ik hoop wel met Danuutje ook een nestje te kunnen fokken, ooit.
Laatst gewijzigd door pioenroos op 09 jul 2022, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hondenpoot
Posts in topic: 2

Bericht door Hondenpoot »

Het is een enorm leuk gelukt nestje :I:
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Lothian
Posts in topic: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

pioenroos schreef: 09 jul 2022, 23:20 Afbeelding
Een muppet :lol1:
Afbeelding
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Lothian schreef: 09 jul 2022, 23:34
pioenroos schreef: 09 jul 2022, 23:20 Afbeelding
Een muppet :lol1:
:proest:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

pioenroos schreef: 09 jul 2022, 23:20 Het is gek, maar ik blijf Danu elke dag leuker vinden :hartjes:
Je méént het :19: ? Nee, daar geloven wij niets van :F: .
K@ren

Bericht door K@ren »

Wat een heerlijk beest :I: Fijn voor haar (en jou) dat ze zulke leuke speelmaatjes heeft :smile:
Afbeelding
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Ja, daar gaat mijn strenge opvoeding :jank:

Afbeelding
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 6
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Heel herkenbaar, Aloy kan dit ook zo goed. :hmmm: Moeilijk te weerstaan. Zeker als er nog een tweede schattig naast te zitten kijken die ook moeilijk te weerstaan is. Ze weten gewoon dat ze samen sterker staan hoor. :LOL:
HillieS
Posts in topic: 12
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

pioenroos schreef: 12 jul 2022, 22:07 Ja, daar gaat mijn strenge opvoeding :jank:

Afbeelding
:proest:
:I: :I:
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 9
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

pioenroos schreef: 09 jul 2022, 23:20Voor mij is ze de ideale combi van samen willen doen zonder dwingend of opgefokt zijn en zich zelf kunnen vermaken zonder mij uit oog te verliezen.
Heerlijk dat je zo van haar geniet en ze je zo goed past.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
K@ren

Bericht door K@ren »

pioenroos schreef: 12 jul 2022, 22:07 Ja, daar gaat mijn strenge opvoeding :jank:

Afbeelding
Och :I:
Afbeelding
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Poging prikkeren :Q:

Doei!
Afbeelding

Afbeelding

Deze nog net kunnen nemen :')
Afbeelding
Afbeelding
Omega
Posts in topic: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Afbeelding
Ook zoveel goede voornemens gemaakt om puppy op te voeden en hoe je het aan ging pakken? :LOL:
Het ging met Quinta niet anders en ik heb er niet eens een volwassen hond bij die het slechte voorbeeld geeft. :engel:
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 4
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

pioenroos schreef: 24 jul 2022, 13:49 Poging prikkeren :Q:

Doei!
Afbeelding
:LOL: :LOL: :LOL: