Pupprijs

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
_Tiny_
Posts in topic: 24
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Re: Pupprijs

Bericht door _Tiny_ »

mijke schreef: 13 aug 2022, 13:22 Nou het is in ieder geval duidelijk een lastige discussie met veel emoties 😜 Er komen bedragen voorbij die ik goed begrijp, maar ook kostenposten die ik zelf echt niet onder de 'kale' pupprijs zou rekenen. Ik denk dat het voor mijzelf vooral is dat ik er geen fijn gevoel bij zou hebben, als iemand puur voor het geld fokt. Omdat ik dan niet het gevoel heb dat het welzijn van de hond waarmee gefokt wordt op 1 staat, en ook omdat ik dan niet goed weet of ik de fokker wel kan vertrouwen aangaande inzicht in karakter en gezondheid van de ouderdieren, of of het ras wel bij mij zou passen. Op dezelfde manier als dat ik een verkoper ook niet geloof als hij zegt dat deze auto toch echt het beste voor mij is. Tegelijkertijd vind ik ook niet dat het puur liefdewerk moet zijn, je mag er best wat aan verdienen. Ergens tussen 'er iets aan verdienden' en 'het puur voor het geld doen' zit dus voor mij een grens, maar waar precies, dat vind ik nog steeds moeilijk te zeggen. En welke kosten je bij de totale pupprijs meerekent, zegt denk ik wel iets (maar vast ook niet bij iedereen hetzelfde) over aan welke kant van die onduidelijke lijn je zit. Dat je de kosten voor gezondheidstest en de dekreu, de dierenarts en voer voor de pups berekent in de kostprijs lijkt me niet meer dan logisch. Maar zelf zou ik de aanschafprijs en het voer of onderhoud van de teef niet meerekenen, dat vind ik raar. Alsof je die hond niet in de eerste plaats hebt voor je eigen plezier. Dan zit je voor mijn gevoel al snel een stuk dichter bij de verkeerde kant van de lijn. Dat je dan de winst die je bovenop de kale kostprijs maakt daarvoor gebruikt, vind ik dan wel weer iets anders.
Wat het zoals ik het zo lees dus ook nog lastiger maakt, is dat je de echte prijs eigenlijk pas zou kunnen berekenen als de pups allemaal verkocht zijn. Omdat je dan pas precies weet welke kosten je allemaal gehad had, en over hoeveel kopers je dat moet uitsmeren, en wat je daar bovenop dan nog een acceptabele winstmarge zou vinden. Terwijl de pupkopers dus juist van tevoren willen weten wat de prijs wordt, en er ook nog zoiets is als de markt, die bepaalt wat mensen er voor over hebben, of wat een normale prijs is waarvoor jouw ras wordt verkocht. Kortom, het lijkt me extreem ingewikkeld om een passende prijs te bepalen.
En daarnaast wordt wat mensen duur vinden ook nog bepaald door wat mensen te besteden hebben. Toen ik in de bijstand zat vond ik stamboompups sowieso al belachelijk duur en kon ik me echt niet voorstellen dat ik dat óóit voor een hond over zou hebben. Oor was gratis en eigenlijk alle dieren in mijn leven heb ik op één of andere manier gewoon gekregen of gevonden, of hooguit voor 100 gulden uit het asiel gehaald. Dat was toen mijn referentiekader. Nu is dat totaal anders, ik heb meer te besteden én ik heb meer eisen, dus nu heb ik gewoon 1050 voor Ranja betaald. En toch vind ik dat nog veel, het is bijna het duurste dat ik ooit gekocht heb. Het enige dat duurder was, maar niet eens heel veel, is onze auto 😅 Nu kan ik me weer niet voorstellen dat ik ooit 2000 euro voor een pup neer zou tellen, dat lijkt me echt afzetterij. Zul je zien dat ik over 20 jaar gillend van plezier 2500 euro voor eoa hippe kruising loop af te tikken 😜
Ja emoties ontkom je niet aan, want samen met de kinderen zijn die honden alles voor mij. Je trapt op mijn hart wanneer je daar commentaar op hebt.

Altijd pure kostprijs rekenen geeft ook rare situaties want dan zou elk nest wat anders kosten. Die eenling pup uit een keizersnee in het weekend wordt dan onbetaalbaar :LOL:

Wanneer ik zelf een hond wil betaal ik gewoon wat ze kosten. Natuurlijk moet je het geld wel hebben, maar als het er is geef ik het liever aan een pup uit. Een pup vind ik echt honderd keer leuker dan een vakantie en daar betalen mensen wel voor. Tien jaar geleden lag mijn limiet op 1000 euro. Maar alles wordt duurder dus poedels ook. Oscar koste 1300 en ik heb het met liefde betaald.

Iemand die gewoon goed voor zijn honden is en waar de honden onderdeel van het gezin zijn zoals ze dat ook bij mij zijn mag wat mij betreft er best iets aan overhouden hoor. Ik vind dat niet vies ofzo.
Afbeelding
_Tiny_
Posts in topic: 24
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Dagmar schreef: 13 aug 2022, 15:35
_Tiny_ schreef: 13 aug 2022, 11:53
Ja natuurlijk zijn er broodfokkers maar dat zijn nooit de fokkers waar ik kom.
Ik keur mensen die (deels) van hun eigen fok leven niet af en ga gerust kijken of verwijs geïnteresseerden door.
Ik heb al genoeg vrienden.
Nee. Ik wil een fokker die met de honden omgaat zoals ik dat zelf doe. Dus onderdeel van het gezin zijn. Poedels en doodles zijn gezelschapshonden en horen niet in kennels gehouden te worden. Al helemaal niet als ze bevallen en zogen. Dat horen prinsesjes te zijn die vertroeteld worden. Net zoals mijn eigen honden. Voor de moeder van mijn hond is niet opeens het minimale goed genoeg. Vooral bij de doodles zijn er grote fokkers met alles in kennels. Nou, ik ga wel een deurtje verder.
Afbeelding
Dagmar
Posts in topic: 34

Bericht door Dagmar »

mijke schreef: 13 aug 2022, 13:22Maar zelf zou ik de aanschafprijs en het voer of onderhoud van de teef niet meerekenen, dat vind ik raar. Alsof je die hond niet in de eerste plaats hebt voor je eigen plezier. Dan zit je voor mijn gevoel al snel een stuk dichter bij de verkeerde kant van de lijn. Dat je dan de winst die je bovenop de kale kostprijs maakt daarvoor gebruikt, vind ik dan wel weer iets anders.
Dat betekent niet dat je kosten doorberekent, laat staan dat je die naar je koper toe zou moeten rechtvaardigen. Die betaalt graag of niet.
Het zou raar zijn bij de belasting je omzet in plaats van je winst op te geven. Niemand gaat onnodig belasting betalen op een hobby en voor die pup in de baarmoeder zit, is er al ruimschoots genoeg op binnengeharkt. Kom je ook nog eens onterecht uit op bedrijfsmatige fok, met alle gevolgen van dien.
Houdt snel op dan.
Als ik geen fokplannen had, zou ik niet dezelfde honden aanschaffen. Dat zegt niets over het plezier, dat had je zonder dat doel ook gehad in een gezellige asielfik.
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 9
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Tara schreef: 13 aug 2022, 15:24 Het is geweldig! Het mooiste vind ik nog dat ik in mijn honden hun voorouders terug zie. Op die manier zijn ze nog altijd een beetje bij me.
Precies dat. Daarom ben ik ook zo blij met mijn roedeltje.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
mijke
Posts in topic: 22

Bericht door mijke »

Dagmar schreef: 13 aug 2022, 16:09
mijke schreef: 13 aug 2022, 13:22Maar zelf zou ik de aanschafprijs en het voer of onderhoud van de teef niet meerekenen, dat vind ik raar. Alsof je die hond niet in de eerste plaats hebt voor je eigen plezier. Dan zit je voor mijn gevoel al snel een stuk dichter bij de verkeerde kant van de lijn. Dat je dan de winst die je bovenop de kale kostprijs maakt daarvoor gebruikt, vind ik dan wel weer iets anders.
Dat betekent niet dat je kosten doorberekent, laat staan dat je die naar je koper toe zou moeten rechtvaardigen. Die betaalt graag of niet.
Het zou raar zijn bij de belasting je omzet in plaats van je winst op te geven. Niemand gaat onnodig belasting betalen op een hobby en voor die pup in de baarmoeder zit, is er al ruimschoots genoeg op binnengeharkt. Kom je ook nog eens onterecht uit op bedrijfsmatige fok, met alle gevolgen van dien.
Houdt snel op dan.
Als ik geen fokplannen had, zou ik niet dezelfde honden aanschaffen. Dat zegt niets over het plezier, dat had je zonder dat doel ook gehad in een gezellige asielfik.
Ik volg je niet helemaal. Wat heeft de belasting er mee te maken? En wat is er binnengeharkt bij wie voor de pup in de baarmoeder zit?
mijke

Bericht door mijke »

Tara schreef: 13 aug 2022, 16:35 Je moet het andersom zien: je maakt niet vooraf een staatje met alle gemaakte kosten en bepaalt dan de pupprijs. Je bepaalt eerst de prijs voor je pups en dan ga je achteraf terug rekenen welke kosten er in het nestje zijn gaan zitten. Dan is het aan jou wat je daarin meeneemt.
Ik ga echt niet het extra voer voor de teef of de koffie voor het bezoek daar bij optellen, dat is me teveel moeite. De kosten die ik maak aan extra verwarmen als je een winternestje hebt neem ik ook niet mee. De vrije dagen die er aan op gaan (en dat zijn er gerust wel wat) neem ik ook al niet mee.
Maar uiteindelijk zijn dat wel allemaal kosten die je maakt/investeringen die je doet.

Je weet pas welke kosten er in het nestje zijn gaan zitten op het moment dat de pups worden overgedragen aan de nieuwe eigenaar, niet eerder omdat alles wat er tot die tijd gebeurt voor jouw rekening komt als fokker. Dus je moet die prijs vooraf zo goed mogelijk proberen in te calculeren. Heb je geluk, dan hou je er wat meer aan over. Heb je pech, dan is het wat minder.
Ja dat begrijp ik, dat maakt het dus zo ingewikkeld (schreef ik net ook al 😉)
Dagmar
Posts in topic: 34

Bericht door Dagmar »

_Tiny_ schreef: 13 aug 2022, 15:46
Dagmar schreef: 13 aug 2022, 15:35
_Tiny_ schreef: 13 aug 2022, 11:53
Ja natuurlijk zijn er broodfokkers maar dat zijn nooit de fokkers waar ik kom.
Ik keur mensen die (deels) van hun eigen fok leven niet af en ga gerust kijken of verwijs geïnteresseerden door.
Ik heb al genoeg vrienden.
Nee. Ik wil een fokker die met de honden omgaat zoals ik dat zelf doe. Dus onderdeel van het gezin zijn. Poedels en doodles zijn gezelschapshonden en horen niet in kennels gehouden te worden. Al helemaal niet als ze bevallen en zogen. Dat horen prinsesjes te zijn die vertroeteld worden. Net zoals mijn eigen honden. Voor de moeder van mijn hond is niet opeens het minimale goed genoeg. Vooral bij de doodles zijn er grote fokkers met alles in kennels. Nou, ik ga wel een deurtje verder.
Ik denk er hetzelfde over, daarom heb ik het bij gebrek aan ook maar zelf gedaan. Mijn criteria zijn absoluut niet de norm, en je fokt zo nooit genoeg honden om in enige behoefte te voorzien of een op de lange duur levensvatbare populatie te behouden.
Het verschilt ook per ras, ik ga er niet vanuit dat je een heel sledehondenteam voor de tv hebt liggen, of dat die daar zelf behoefte aan hebben.
Die grote zijn in mijn geval de enigen die weinig verwante reuen importeren/beschikbaar stellen. Die wil ik graag zien. Of ik daar uiteindelijk wat mee doe, weet ik nog niet. De reu die ik al jaren op het oog had/heb, wordt verkocht aan zo'n grote fokker.
Waar ik heb gekeken of bekenden zijn geweest, is niets minimaals aan. Aan aandacht, voorzieningen en beweging ontbreekt het niet, maar met 4-5 nesten per jaar, honden die niet standaard binnen liggen en uitgefokte honden die herplaatst worden, hebben die fokkers natuurlijk niet dezelfde band als dat jij en veel anderen hier met hun honden hebben.
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Tara schreef: 13 aug 2022, 17:00 Het is ook wel ingewikkeld denk ik.
Niet alles is in geld uit te drukken tenslotte. ;-)
Met mijn laatste nestje had ik 24/7 een livestream op de puppyren, omdat we middenin de sterkste lockdown zaten en ik toch iedereen zoveel mogelijk wilde kunnen laten zien.
Nou, die hebben me zien poetsen en redderen hoor! :lol1:
Kan iedereen ook meteen zien wat je aantreft als je ‘s morgens beneden komt. :LOL:
Ohja, dat weet ik nog wel van mijn oom en tante :lol:
ellen en de birmanen
Posts in topic: 6

Bericht door ellen en de birmanen »

Tara schreef: 13 aug 2022, 17:00 Het is ook wel ingewikkeld denk ik.
Niet alles is in geld uit te drukken tenslotte. ;-)
Met mijn laatste nestje had ik 24/7 een livestream op de puppyren, omdat we middenin de sterkste lockdown zaten en ik toch iedereen zoveel mogelijk wilde kunnen laten zien.
Nou, die hebben me zien poetsen en redderen hoor! :lol1:
Kan iedereen ook meteen zien wat je aantreft als je ‘s morgens beneden komt. :LOL:
is alleen jammer dat ze de geur niet kunnen ruiken :mrgreen:
ik heb op elk nest 24/7 camera's hangen. dan hoor je aan het eind van de 8 weken dat ze niet wisten dat een nestje zoveel werk was en dat je zoveel moet schoonmaken.
ellen en de birmanen
Posts in topic: 6

Bericht door ellen en de birmanen »

Tara schreef: 13 aug 2022, 17:11 Ik vind het wel heel onaangenaam hoor, ik hecht echt wel aan mijn privacy. Maar je moet wat, en iedereen vond het hartstikke fijn.
hij staat bij mij alleen op het nest gericht en als ik merk dat ze de camera's draaien dan is het feest voorbij en doe ik ze uit. ook het geluid staat uit. maar ik heb het nog niet mee gemaakt. iedereen is veel te blij dat ze mee kunnen kijken en zo de puppen op zien groeien en zien ontwikkelen.
Inge O
Posts in topic: 38
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Tara schreef: 13 aug 2022, 17:00
Dat moet je je dan eens voorstellen bij een nest van 13 :engel: . Blij dat ik die vanaf de 4e week in het tuinhuis met grote 'boskennel' had, want zoveel puppen ergens in een huiskamer in een kleine puppyren, dat moet 's morgens echt onbeschrijfelijke toestanden geven en ook voor de pups pure horror zijn :schrik: .
blondie
Posts in topic: 4

Bericht door blondie »

Tara schreef: 13 aug 2022, 15:24 Het is geweldig! Het mooiste vind ik nog dat ik in mijn honden hun voorouders terug zie. Op die manier zijn ze nog altijd een beetje bij me.
Dat lijkt me ook mooi voor een fokker. Fokster van Bluf had dat ook voor ogen met de kennel en heeft wel een aantal generaties gehad.
mijke

Bericht door mijke »

Inge O schreef: 13 aug 2022, 17:29
Tara schreef: 13 aug 2022, 17:00
Dat moet je je dan eens voorstellen bij een nest van 13 :engel: . Blij dat ik die vanaf de 4e week in het tuinhuis met grote 'boskennel' had, want zoveel puppen ergens in een huiskamer in een kleine puppyren, dat moet 's morgens echt onbeschrijfelijke toestanden geven en ook voor de pups pure horror zijn :schrik: .
Een vriendin van een vriendin van mij had voor de lol haar mega grote hond laten dekken door een andere megagrote hond. Dertien mégapups. Geen werpkist gekocht of niks. Dat.... doet ze nooit weer :LOL:
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik zie nog de mevrouw voor me, op een clubmatch van een KC, met haar Drentse Patrijshond. Ze vertelde dat ze zo graag een dochter van die hond wilde en dus laten dekken. Dertien reuen😂😂😂😂😂😂😂😂
Ze had er nog steeds schrikogen van. Een tweede poging ondernam ze maar niet…
EchoMira
Posts in topic: 55
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

blacky schreef: 13 aug 2022, 11:45
EchoMira schreef: 13 aug 2022, 08:56 Schuldig voelen vind ik weinig zinnig maar er zijn makkelijker manier om op drie jaar aan 3000 euro te komen en ik vind het te weinig om er andere pupkopers voor te selecteren.
Nee hoor. Laat mijn geklooi met die honden nou maar gewoon voor de hobby zijn. Dan kan er niemand aan mijn motieven tornen.
wat was jou pup prijs dan? Kan zijn dat het al ergens staat hoor maar ben wel benieuwd.
750,- en dan lang gebleven ook nog.
1000,- had ik er ook wel voor gekregen denk ik maar voor mij was een eerste nest fokken meer een gewenste persoonlijke ervaring en voel ik net zo min de behoefte om daar geld uit te trekken als uit een ander evenement waar ik zulke persoonlijke gevoelens bij heb.
Dan had ik er in totaal 1 rug aan overgehouden. Nou daar ga ik de boel niet voor bijstellen, hoor.
Niets mis met geld maar sommige dingen gaan er gewoon niet over.

Heel eerlijk gezegd zou ik ze nog veel liever gratis weg geven want het is een gunst dat je een pup van me krijgt en je krijgt hem omdat ik die hond bij jou wil hebben maar dat is niet haalbaar.
Inge O

Bericht door Inge O »

EchoMira schreef: 13 aug 2022, 18:39 Heel eerlijk gezegd zou ik ze nog veel liever gratis weg geven want het is een gunst dat je een pup van me krijgt en je krijgt hem omdat ik die hond bij jou wil hebben maar dat is niet haalbaar.
En waarom deed je dat dan niet? Pas als je pups zo waren gegaan kan je argumenten hier voor vol aanzien.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik heb iets dat je voor vol aan kunt zien.
Houdoe.
Marc

Bericht door Marc »

Ik denk dat een hele hoge pupprijs juist echte hondenliefhebbers ervan weerhoudt om de hond te kopen. Die gaan dan naar een asiel of kiezen voor buitenlandse honden. Dat is in elk geval wel wat ik doe en de prijs is daar deels reden voor. Waarom zou ik 1700 euro voor een hond betalen als ik ook een hele leuke hond kan krijgen voor 300 euro? Ik zag laatst hele aantrekkelijke zwarte terriërs te koop. Niet raszuiver maar wel echt heel mooi. 950 euro. Nest van 7 pups. Dan haak ik wel af. Terwijl zo'n hondje een super leven zou krijgen bij ons.

De volgende combineren we met een heerlijke vakantie in Andalusië. Een lieve ongecastreerde bodequero is mijn plan. Verwacht dat ik er daar lokaal hooguit 150 euro voor hoef neer te leggen en keuze genoeg. Misschien neem ik er dan als er een nest zit wel een paar mee om ze hier weg te geven tegen kostprijs.

Ik zie honden als auto's. Nieuw zijn ze veel te duur en ze ontwaarden enorm in korte tijd. En overal zijn super goede tweedehands auto's te koop. Dus waarom zou je ik hemelsnaam een nieuwe kopen tegen een absurde prijs?

Eergisteren is me een golden Doodle aangeboden. Super mooie lieve hond en gratis. Omdat er te weinig mee gedaan wordt en die mensen gunnen de hond een beter leven. Ik doe het niet maar ik heb wel echt getwijfeld. Hij lijkt op een gouden briard en hij is zo prachtig en lief.
Mo-yi
Posts in topic: 15
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Marc schreef: 14 aug 2022, 08:35 Ik denk dat een hele hoge pupprijs juist echte hondenliefhebbers ervan weerhoudt om de hond te kopen. Die gaan dan naar een asiel of kiezen voor buitenlandse honden. Dat is in elk geval wel wat ik doe en de prijs is daar deels reden voor. Waarom zou ik 1700 euro voor een hond betalen als ik ook een hele leuke hond kan krijgen voor 300 euro? Ik zag laatst hele aantrekkelijke zwarte terriërs te koop. Niet raszuiver maar wel echt heel mooi. 950 euro. Nest van 7 pups. Dan haak ik wel af. Terwijl zo'n hondje een super leven zou krijgen bij ons.

De volgende combineren we met een heerlijke vakantie in Andalusië. Een lieve ongecastreerde bodequero is mijn plan. Verwacht dat ik er daar lokaal hooguit 150 euro voor hoef neer te leggen en keuze genoeg. Misschien neem ik er dan als er een nest zit wel een paar mee om ze hier weg te geven tegen kostprijs.

Ik zie honden als auto's. Nieuw zijn ze veel te duur en ze ontwaarden enorm in korte tijd. En overal zijn super goede tweedehands auto's te koop. Dus waarom zou je ik hemelsnaam een nieuwe kopen tegen een absurde prijs?

Eergisteren is me een golden Doodle aangeboden. Super mooie lieve hond en gratis. Omdat er te weinig mee gedaan wordt en die mensen gunnen de hond een beter leven. Ik doe het niet maar ik heb wel echt getwijfeld. Hij lijkt op een gouden briard en hij is zo prachtig en lief.
"Goldendoodle;Marktplaats op een prijs tussen de € 1500 en de € 2750. Je kunt ook bij een fokker terecht. De prijzen voor een pup bij een fokker liggen over het algemeen tussen de € 2500 en de € 3750. "

:80:
Afbeelding
Pyrnoah
Posts in topic: 4

Bericht door Pyrnoah »

Ik schrik gewoon van de prijzen die ik hier voorbij zie komen :schrik: Wij hebben voor Noah 5 jaar geleden 900 of 1000 euro betaald, dat weet ik niet meer precies.

Ik geloof dat ik mijn zoektocht maar verleg naar marktplaats en stichtingen die honden uit het buitenland halen, want er zijn gewoon grenzen aan wat ik wil betalen voor een hond.
Inge O

Bericht door Inge O »

Tineke schreef: 14 aug 2022, 08:40 Extreem hoge prijzen leiden er enkel maar toe dat de broodfok er wel bij vaart.
In ieder geval bij dat ras of die kruising.
Exact, en dat is ook de reden dat ik mijn pupprijs zeer lang laag heb gehouden - in vergelijking met wat andere hovawartfokkers vroegen dan, in de ogen van anderen is alles te hoog dus 600 euro vast ook.
Ik zit nog steeds erg laag in vergelijking met de meeste andere fokkers, en ik heb me er zelfs naar geïnteresseerden al over moeten verantwoorden, dan krijg je dat ze het niet vertrouwen, want dat kan nooit goed zijn, zo'n goedkope pup :roll: .

En dat de prijs hoog zou moeten zijn om alleen gemotiveerde mensen te krijgen is de grootste lulkoek ever. Hoewel, toen laatst een broertje van Karma (2j.) is ingeslapen omdat de mensen de operatie van een elleboog (kapot door ongeluk) niet wilden/konden betalen zat ik wél even zo :boos: , en terugnemen kon ik ook niet meer want het was al gebeurd :( .
Mo-yi
Posts in topic: 15
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Ik zou alles ervoor over hebben als ik het had.
Laatst zei iemand ( niet hier ) voor een pup van een kleine 2000,- ( en heel speciaal was t nu ook weer niet ) "als je het er niet voor over hebt moet je er ook maar niet aan beginnen want ze kosten nu eenmaal geld"

Vond ik ook zo'n rare opmerking. Ik heb met Mo-yi en mn vorige honden ontzettend veel geluk gehad, ze zijn en waren allemaal kerngezond en fit en oud geworden ( en Mo hopelijk ook ). Veel kostten ze niet in aanschaf en de d.a mag ik ook voor afkloppen, om me heen zie ik toch wel meer ellende en daar wil je financieel ook rekening mee houden. Nu Mo-yi ouder wordt zit ik wel wat om me heen te kijken, niet voor nu, maar voor wie weet, en wat dan en waar dan. Maar veel valt wel af zo. Mijn eigen situatie is ook veranderd, toch kan ik een hond een prima leuk leven bieden.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Tineke schreef: 14 aug 2022, 10:00 De vraag is dan uiteraard of ze het niet wilde betalen of daadwerkelijk niet konden ;)
Ze konden het niet, alles wat boven de 1000 euro zat was op dat moment onmogelijk. Geloofde ik op zich wel (jong gezin met kleine kinderen, alleen de man aan het werk enz.) maar alles is relatief wat 'niet kunnen' aangaat, het gaat altijd om keuzes.
Nanna

Bericht door Nanna »

Of je koopt je hele rashond in Hongarije. Daar zitten prima fokkers.
Voor Panni en Csikasz heb ik respectievelijk 800 en 500 euro betaald. Csikasz was goedkoper vanwege haar witte borstvlek.
Ouders getest op ogen en HD en mooie kampioensouders. Fokster let erg op karakters.
Voor 35 euro vlieg je vanaf Eindhoven naar Boedapest. Kun je er als je wilt meteen een leuke vakantie aan vastknopen.
Een kennis van een vriendin heeft er een Engelse Bulldog gekocht. Ook 800 euro en met stamboom van een goede fokker. Het is een voor het ras mooie en functionele hond.
Wat betalen we hier voor een EB? Volgens mij zit dat al tussen de 2500 en 3000 euro.
Laatst gewijzigd door Nanna op 14 aug 2022, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik vind helemaal niet dat een duurdere pup dan ook meteen beter gefokt is en de rest actionmeuk vertegenwoordigt.
Wat maken jullie jezelf allemaal wijs om je beurs te vullen joh.

Hebben we ook bronnen waar aangetoond wordt dat duurder verkochte honden beter presteren en gezonder dan wel mooier zijn? Ik verneem die grafieken dolgraag.
Plaats reactie