Veteranenhoek

Gebruik dit forumdeel om al je wensen kenbaar te maken. Wat zou je graag willen op dit forum? Meld het vooral in dit forumonderdeel!
Dagmar
Posts in topic: 16

Re: Veteranenhoek

Bericht door Dagmar »

tobi__ schreef: 13 sep 2021, 14:21 Ja, zou wel fijn zijn als er weer zo'n hoek komt. Ook met toelatingsregels, hoeven niet hetzelfde te zijn natuurlijk als op het andere forum. Misschien vooral dat je actief bijdraagt? Hoewel dat ook een ruim begrip is.
Ik zou nu gewoon een generaal pardon doen.
Daarna iedere drie maanden per poll voor iedereen boven een x aantal berichten en eenmaal door de commissie blijf je er in principe in.
Handmatig verwijderen heeft het vorige forum ook niets nuttigs gebracht, met twee gluurbuurmods en mensen die iedere 5 maanden 'wat erg" zeggen.
Afbeelding
thom
Posts in topic: 9
Honden: 1
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Dagmar schreef: 13 sep 2021, 14:22 "Herkenning, troost en ontspanning, dat is wat de lezer vindt in Mijn geheim.
Het blad wil een vriendin zijn voor het grotendeels vrouwelijke lezerspubliek"
En de mannen dan ? :ugeek:
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
Dagmar

Bericht door Dagmar »

thom schreef: 13 sep 2021, 14:30
Dagmar schreef: 13 sep 2021, 14:22 "Herkenning, troost en ontspanning, dat is wat de lezer vindt in Mijn geheim.
Die krijgen nu een gratis leesbril!
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Dagmar schreef: 13 sep 2021, 14:29
tobi__ schreef: 13 sep 2021, 14:21 Ja, zou wel fijn zijn als er weer zo'n hoek komt. Ook met toelatingsregels, hoeven niet hetzelfde te zijn natuurlijk als op het andere forum. Misschien vooral dat je actief bijdraagt? Hoewel dat ook een ruim begrip is.
Daarna iedere drie maanden per poll voor iedereen boven een x aantal berichten en eenmaal door de commissie blijf je er in principe in.
Handmatig verwijderen heeft het vorige forum ook niets nuttigs gebracht, met twee gluurbuurmods en mensen die iedere 5 maanden 'wat erg" zeggen.
Zoiets klinkt prima
Afbeelding
thom

Bericht door thom »

Dagmar schreef: 13 sep 2021, 14:32
thom schreef: 13 sep 2021, 14:30
Die krijgen nu een gratis leesbril!
Ja zeg, daarom heb ik geen 2 staaroperaties gehad.
Afbeelding
mijke
Posts in topic: 21

Bericht door mijke »

Ja ik ben voor. Iedere 3 maanden hoeft wat mij betreft niet, maar gewoon een aanvraag doen als je, ik roep maar wat, 250+ posts hebt en klaar.
twinkeltje
Posts in topic: 6

Bericht door twinkeltje »

niet mierenneuken thom jij hebt je eet hoekje al
Afbeelding
thom

Bericht door thom »

twinkeltje schreef: 13 sep 2021, 14:45 niet mierenneuken thom jij hebt je eet hoekje al
*gaat beteuterd in een hoekje zitten treuren*
Afbeelding
twinkeltje
Posts in topic: 6

Bericht door twinkeltje »

thom schreef: 13 sep 2021, 14:48
twinkeltje schreef: 13 sep 2021, 14:45 niet mierenneuken thom jij hebt je eet hoekje al
*gaat beteuterd in een hoekje zitten treuren*
Afbeelding
Afbeelding
Lieke
Posts in topic: 2
Welke: Roemeense straatschoffies

Bericht door Lieke »

Ik vind het automatisch toelaten van actieve HF-leden hier in een soortement vethoek niet erg eerlijk. Dat betekent dat oud-leden zoals ik die niet meer op het HF kwamen maar wel bekend zijn bij de meesten door een ballotagecommissie heen moeten vooraleer ze een keer de status 'echt lid' krijgen.
Afbeelding
Lunatic
Posts in topic: 1

Bericht door Lunatic »

mijke schreef: 13 sep 2021, 14:44
Ja ik ben voor. Iedere 3 maanden hoeft wat mij betreft niet, maar gewoon een aanvraag doen als je, ik roep maar wat, 250+ posts hebt en klaar.
Zoiets klinkt wel goed idd 👍
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Lieke schreef: 13 sep 2021, 15:09 Ik vind het automatisch toelaten van actieve HF-leden hier in een soortement vethoek niet erg eerlijk. Dat betekent dat oud-leden zoals ik die niet meer op het HF kwamen maar wel bekend zijn bij de meesten door een ballotagecommissie heen moeten vooraleer ze een keer de status 'echt lid' krijgen.
Daarom nu gewoon dat generaal pardon van Dagmar. Volgens mij is letterlijk iedereen die zich hier nu aanmeldt al lange tijd actief op HF dus mag iedereen hier direct door.
thom

Bericht door thom »

mijke schreef: 13 sep 2021, 15:18
Lieke schreef: 13 sep 2021, 15:09 Ik vind het automatisch toelaten van actieve HF-leden hier in een soortement vethoek niet erg eerlijk. Dat betekent dat oud-leden zoals ik die niet meer op het HF kwamen maar wel bekend zijn bij de meesten door een ballotagecommissie heen moeten vooraleer ze een keer de status 'echt lid' krijgen.
Daarom nu gewoon dat generaal pardon van Dagmar. Volgens mij is letterlijk iedereen die zich hier nu aanmeldt al lange tijd actief op HF dus mag iedereen hier direct door.
Precies !! We beginnen hier helemaal fris en opnieuw, bovendien is er nu nog helemaal geen veteranenhoek.
Afbeelding
Gudrun
Posts in topic: 7
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

mijke schreef: 13 sep 2021, 15:18
Ja vind ik ook... ligt anders voor echt nieuwe-nieuwe leden.
Wat zouden dan realistische toelatingsvoorwaarden voor nieuwe-nieuwe leden zijn?
Aantal posts?
Aantal eigen topic?
Aantal maanden actief?
Allemaal plus zelf aanvragen natuurlijk, misschien wil niet iedereen er automatisch in.
Dagmar

Bericht door Dagmar »

mijke schreef: 13 sep 2021, 14:44Ja ik ben voor. Iedere 3 maanden hoeft wat mij betreft niet, maar gewoon een aanvraag doen als je, ik roep maar wat, 250+ posts hebt en klaar.
Het idee daarachter was dat je het dan altijd weer opnieuw kunt proberen. Kan natuurlijk net zo goed op eigen initiatief.
En dan is het een beetje een evenement, heb je vast meer reacties :lol:
Ik roep ook maar wat :P

Het aantal berichten maakt me niet zo uit. Genoeg om jezelf kenbaar te maken en om een reden te hebben in die hoek te willen.
Daar kun je toch niet écht op selecteren, 500 x "zo schattig" onder een foto zegt ook niks.
90% van de stemmers geen bezwaar?
Afbeelding
Dirkje
Posts in topic: 3
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

🙈😂
Afbeelding
Dirkje
Posts in topic: 3
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Ben ik met je eens. Dat voelt niet goed.
Ik voel ook wel wat voor een generaal pardon waar Dagmar het over had en een minimum aantal berichten voor nieuwe leden die ná het generaal pardon lid zijn geworden.
Afbeelding
Gudrun
Posts in topic: 7
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Wolfsblut schreef: 13 sep 2021, 17:00
Dirkje schreef: 13 sep 2021, 16:29
Ik voel ook wel wat voor een generaal pardon waar Dagmar het over had en een minimum aantal berichten voor nieuwe leden die ná het generaal pardon lid zijn geworden.
Een generaal pardon geeft alleen maar onvrede voor de mensen die wel aan de gestelde voorwaarden hebben moeten voldoen. De drempel om iets "vertrouwelijks" mede te delen wordt hierdoor terecht in ernstige mate beperkt. Waarom de rollen omdraaien en na het generaal pardon kijken of de "nieuwen" wel voldoende berichten zullen plaatsen? Dat is de rollen omdraaien. Zoiets doe je natuurlijk altijd van te voren. Dan weet men over het algemeen wel wat voor vlees men in de kuip heeft. Je bent zeker geen tweede rangs lid als je niet per direct in de vethoek kan komen. Integendeel zelfs, maar om in de vethoek te komen moet je toch echt aan een aantal voorwaarden voldoen. Anders kun je net zo goed geen vethoek beginnen. Opvallend dat veel leden die lang niet meer op het HF geweest zijn voorstander zijn van een generaal pardon.
Ik zie er wel iets in... mensen die jaren en jaren geleden erg actief waren, weg gegaan zijn om diverse redenen maar ook echt al een lange geschiedenis hebben met het forum en nu terug zijn mogen er wat mij betreft in. Die hebben op het oude forum ook gelezen wat men toen in de vethoek schreef. Bij echte nieuwelingen ligt het natuurlijk anders. Ik denk dat we door alle jaren heen wel voldoende weten welk vlees we met hen in de kuip hebben ;-) .
thom

Bericht door thom »

Gudrun schreef: 13 sep 2021, 17:06
Wolfsblut schreef: 13 sep 2021, 17:00
Dirkje schreef: 13 sep 2021, 16:29

Een generaal pardon geeft alleen maar onvrede voor de mensen die wel aan de gestelde voorwaarden hebben moeten voldoen. De drempel om iets "vertrouwelijks" mede te delen wordt hierdoor terecht in ernstige mate beperkt. Waarom de rollen omdraaien en na het generaal pardon kijken of de "nieuwen" wel voldoende berichten zullen plaatsen? Dat is de rollen omdraaien. Zoiets doe je natuurlijk altijd van te voren. Dan weet men over het algemeen wel wat voor vlees men in de kuip heeft. Je bent zeker geen tweede rangs lid als je niet per direct in de vethoek kan komen. Integendeel zelfs, maar om in de vethoek te komen moet je toch echt aan een aantal voorwaarden voldoen. Anders kun je net zo goed geen vethoek beginnen. Opvallend dat veel leden die lang niet meer op het HF geweest zijn voorstander zijn van een generaal pardon.
Ik zie er wel iets in... mensen die jaren en jaren geleden erg actief waren, weg gegaan zijn om diverse redenen maar ook echt al een lange geschiedenis hebben met het forum en nu terug zijn mogen er wat mij betreft in. Die hebben op het oude forum ook gelezen wat men toen in de vethoek schreef. Bij echte nieuwelingen ligt het natuurlijk anders. Ik denk dat we door alle jaren heen wel voldoende weten welk vlees we met hen in de kuip hebben ;-) .
Dat denk ik ook.
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Dat denk ik ook Gudrun. De mensen die hier voor een generaal pardon zijn terwijl ze op HF niet meer in de vethoek kunnen, dat ben ik dus onder andere. Maar ik ben daar al lid sinds 2012, heb jaren in de vethoek gekund. Waarom zou ik er nu dan niet in mogen?

Het idee van een aanmelddrempel is toch, dat mensen dusdanig hebben meegepost op het forum dat ze min of meer vertrouwd zijn geworden. Dat je zeker weet dat je in ieder geval niet met een of andere rare stalker of spion of spambot of handelaar van doen hebt. Dus in die zin is de drempel die je opwerpt in zekere zin arbitrair. Of je daar nou 300+ posts of 3+ maanden actief van maakt, maakt niet zo heel veel uit. En een generaal pardon voor alle mensen die nu rechtsreeks van HF komen en daar actief mee hebben gedaan, ongeacht of ze daar wel of niet in de vethoek konden, schaadt die gedachte niet.
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Wolfsblut schreef: 13 sep 2021, 17:00Opvallend dat veel leden die lang niet meer op het HF geweest zijn voorstander zijn van een generaal pardon.
Ja. Jij kent ze niet, maar de meesten elkaar wel. Dat verjaart niet en dit forum is geen herhaling van wat er al was. Daarbij is de veteranengroep volstrekt willekeurig bijgehouden, omdat dat handmatig werd gedaan.
Op het moment zitten alleen de leden en de ledengroep hiero. De enige die voor een pardon is en nu tijdelijk geen vethoeklid was, is volgens mij Mijke. Ken je die? Heel opvallend ja :lol:

Je weet gewoon nog niet wie wie is, en ik ben nog wel een lijst voor je begonnen.

viewtopic.php?f=8&t=188
Afbeelding
Ramiek
Posts in topic: 1

Bericht door Ramiek »

Wolfsblut schreef:
Sanne schreef: 13 sep 2021, 12:07 Ik zou dat ook fijn vinden inderdaad, maar de toelating is wellicht nu wat lastig inderdaad. Of kijken naar het lidmaatschap op het oude HF misschien? Hoe lang iemand daar actief lid was en of die toen ook in de veteranenhoek zaten? En voor nieuwe leden een normale aanmeldprocedure net als bij het oude HF?
Een afgesloten stuk forum vrij houden voor de vethoek praat wat gemakkelijker als je weet dat niet iedereen kan meelezen. De oude vets per direct toelaten en alle anderen toelaten onder dezelfde voorwaarden als op het oude forum is prima.
Dit dus
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Dagmar schreef: 13 sep 2021, 17:15
Wolfsblut schreef: 13 sep 2021, 17:00Opvallend dat veel leden die lang niet meer op het HF geweest zijn voorstander zijn van een generaal pardon.
Ja. Jij kent ze niet, maar de meesten elkaar wel. Dat verjaart niet en dit forum is geen herhaling van wat er al was. Daarbij is de veteranengroep volstrekt willekeurig bijgehouden, omdat dat handmatig werd gedaan.
Op het moment zitten alleen de leden en de ledengroep hiero. De enige die voor een pardon is en nu tijdelijk geen vethoeklid was, is volgens mij Mijke. Ken je die? Heel opvallend ja :lol:

Je weet gewoon nog niet wie wie is, en ik ben nog wel een lijst voor je begonnen.

viewtopic.php?f=8&t=188
Trouwens, op het hf mag je toch ook direct weer de vethoek in als je er na een poosje toevallig eens uitgeknikkerd bent? 😅
Dagmar

Bericht door Dagmar »

mijke schreef: 13 sep 2021, 17:21 Trouwens, op het hf mag je toch ook direct weer de vethoek in als je er na een poosje toevallig eens uitgeknikkerd bent? 😅
Na een maand was net besloten toch, in plaats van vijf. Omdat vrijwel iedereen dat stom vond.
Wie wanneer werd geknikkerd was inderdaad puur toevallig als je de veteranenlijst bekijkt.
Afbeelding
Pendrag
Posts in topic: 2

Bericht door Pendrag »

Ik ben voor een generaal pardon nu. In de toekomst toelating op basis van actieve deelname. En verwijdering als iemand geen lid meer is.
Tis but a scratch
Plaats reactie