Mijn buurhondje

ranetje
Posts in topic: 5

Re: Mijn buurhondje

Bericht door ranetje »

Marlett schreef: 13 okt 2022, 20:58
Valt daar nou nog een klacht over in te dienen bij een tuchtcollege oid? Of ben je bij voorbaat kansloos?

Dat geldkloppen vind ik wel echt irritant ja. Ik weet ook (nog) niet alles op het gebied van honden, dus ik informeerde afgelopen week over titeren en vaccineren.
Ja. Ja, titeren kon zeker.
"Maar dan heb je na drie jaar misschien wel meer kans dat je alsnog moet vaccineren en dan betaal je dus dubbel, of heb ik dat mis?"
Er volgde een moeilijk en vaag antwoord met uiteindelijk de suggestie om éérst te vaccineren en daarna te titeren. :scratch:
:LOL:
Laat maar ergens anders titeren :mrgreen:
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Marlett schreef: 13 okt 2022, 20:58
Nanna schreef: 13 okt 2022, 16:19 Soti. Veertien jaar oud.
Had een slecht gebit dus hop naar Evidensia. Ja, dat moest opgeknapt. Dus hondje onder narcose en aan de gang. Volgende dag had Soti het zichtbaar benauwd. Weer naar Evidensia. Opname.
En uiteindelijk euthanasie want ‘linkerhartkamer was sterk vergroot’.
Dat was dus niet vóór de narcose gezien?
Kostenplaatje 2000 euro.

Rattenbende.
Valt daar nou nog een klacht over in te dienen bij een tuchtcollege oid? Of ben je bij voorbaat kansloos?

Dat geldkloppen vind ik wel echt irritant ja. Ik weet ook (nog) niet alles op het gebied van honden, dus ik informeerde afgelopen week over titeren en vaccineren.
Ja. Ja, titeren kon zeker.
"Maar dan heb je na drie jaar misschien wel meer kans dat je alsnog moet vaccineren en dan betaal je dus dubbel, of heb ik dat mis?"
Er volgde een moeilijk en vaag antwoord met uiteindelijk de suggestie om éérst te vaccineren en daarna te titeren. :scratch:
Ik weet niet waar je woont maar ik kan je wel helpen aan een dierenarts die titert volgens de juiste protocollen. Ik laat mijn honden sinds een jaar of 8 titeren, maar niet bij onze vaste praktijk.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
EchoMira
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

ranetje schreef: 13 okt 2022, 16:22 Wat voel je je dan belazerd :ugh:
Dat treft. Het is namelijk precies wat er speelt.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Kipo schreef: 13 okt 2022, 20:03 Ik vraag me af of dat mag.
Dat vraag ik me helemaal niet af. Natuurlijk mag je geen hond in gijzeling nemen. Wat zullen we verdomme nou beleven?
Nee hoor. Ik sta gewoon met de poltie en de slotenboer aan de deur. En anders met een kettingzaag. Hier met die hele hond. Van mij.
annnie
Posts in topic: 1
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Wat een compleet bizar verhaal. Op basis van die beschrijving zou ik waarschijnlijk al de hond niet willen laten behandelen al was het gratis. De keuze tussen behandelen of euthanasie is toch nog altijd die van de eigenaar?
Afbeelding
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Wat een ontzettende geldwolven.
Afbeelding
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Wat vreselijk beide verhalen... overigens die chantage was ik snel klaar mee, ik pak de hond op en ga ergens anders heen, net zo makkelijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Tara schreef: 14 okt 2022, 08:51 Eigenlijk zou je hier eens een onderzoeksjournalist op moeten zetten. Als deze horrorverhalen kloppen, dan mag hier wel eens een klok over worden geluid. Dit soort dingen zijn toch volstrekt onacceptabel?
Vind ik ook. En als baasjes zou ik er zeker nog achteraan gaan, misschien dat ze niet nuchter konden nadenken vlak na het gebeuren, maar later word je alsnog ziedend toch?
Omega
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Bij Evidensia in Arnhem hebben ze Quinta er door gesleept toen ze bijna verdronken was. Ze zijn niet goedkoop dat is waar en dat voel je wel even. Maar ze hebben geen onderzoeken gedaan om de boel te rekken of weet ik wat.

De kliniek hier in de buurt ben ik weg gegaan omdat ze ook van die fratsen kregen om steeds nog wat te willen onderzoeken, nog een keer een afspraak enz. Steeds een andere dierenarts, de dingen die ze vertelden waren tegengesteld aan elkaar, niet echt goed voor het vertrouwen.
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Tara schreef: 14 okt 2022, 08:51 Eigenlijk zou je hier eens een onderzoeksjournalist op moeten zetten. Als deze horrorverhalen kloppen, dan mag hier wel eens een klok over worden geluid. Dit soort dingen zijn toch volstrekt onacceptabel?
Alberto Stegeman verkleed als hond?

Ik ken het natuurlijk, de afspraak om Niko in te slapen stond, hij was op, de normale ouwelullenkwaaltjes, hele dagen slapen, pijn en neurologische verschijnselen. Nog best wel vrolijk of een goede dag en langer dan dat moet je niet wachten.
En dan krijg je te horen dat ze die neurologische verschijnselen eerst een naam moeten geven, maar dat dat een diagnose van uitsluiten wordt.
Met een hond die binnen een week dood moet tig afspraken plannen die veel langer duren dan dat, met roesjes en bloedprikken. "Dan moet je hem maar herplaatsen" en "ik hoop dat hij de zorg krijgt die hij nodig heeft".

Het is schofterig, maar ik zou niet weten wat je er mee kunt. Niet in meegaan. Heb geen idee meer wie het was en wil het ook niet weten, maar met haar alleen staan in een donker steegje lijkt me nog steeds heerlijk.
Afbeelding
~Suzanne~
Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond

Bericht door ~Suzanne~ »

Loraine schreef: 13 okt 2022, 20:24 Ik weet een praktijk hier die een hond in gijzeling heeft genomen totdat de rekening betaald was.
Toen was ik er echt boos over maar met de informatie die ik nu heb (eigenaar was een notoire wanbetaler) kan ik het nog begrijpen ook.
Niet dat ik het alsnog goedkeur ofzo. 😉
Dat "mag" wel, al zou ik daar ook wat van vinden. Het staat namelijk meestal in de algemene voorwaarden van een kliniek.
En ik kan me voorstellen dat ze zoiets in heel uitzonderlijke gevallen ook zo doen; hond houden tot betaald is.

Als ik dit soort verhalen lees ben ik altijd wel blij met mijn DA...
Daar ben ik kind aan huis (da's meteen het slechte nieuws natuurlijk) en ik weet dat ik daar als het moet een betalingsregeling kan treffen. Nadeel: dat is niet de kliniek 'om de hoek' dus in noodsituaties zal ik daar niet terecht komen maar bij een kliniek hier in de buurt... ik hoop dat me dat nooit overkomt, als het echt gaat om leven en dood ;-((

Suzanne
Random

Bericht door Random »

Nanna schreef: 13 okt 2022, 18:38
Rebble schreef: 13 okt 2022, 18:26 je loopt met zo'n toegetakelde hond ook niet naar buiten op zoek naar een dierenarts die wel wil inslapen.
Moet jij eens opletten. Ik pak mijn hond op en ga naar een ander. Ik laat me door een stel geldbeluste klojo’s niet chanteren.
Dat dus.
Al zou ik eerst dreigen om met de hulp van mijn rechtsbijstandsverzekeraar een aanklacht in te dienen wegens wanprestatie en het veroorzaken van onnodig lijden, omdat ze mijn verzoek als rechthebbend eigenaar om euthanasie weigerden. En als ze dan nog weigerden dan inderdaad, beest in de auto en op naar de volgende d.a. Maar never nooit dat ik mijn dier afstond voor vivisectie, want dat is wat dat geklooi dan is.

En gewoon de reguliere rekening voor euthanasie, niks 1000 euro.

Oh en ik zou ze ook vertellen dat ik met dit verhaal naar de media zou gaan.
Random

Bericht door Random »

Omega schreef: 14 okt 2022, 09:02 Bij Evidensia in Arnhem hebben ze Quinta er door gesleept toen ze bijna verdronken was. Ze zijn niet goedkoop dat is waar en dat voel je wel even. Maar ze hebben geen onderzoeken gedaan om de boel te rekken of weet ik wat.

De kliniek hier in de buurt ben ik weg gegaan omdat ze ook van die fratsen kregen om steeds nog wat te willen onderzoeken, nog een keer een afspraak enz. Steeds een andere dierenarts, de dingen die ze vertelden waren tegengesteld aan elkaar, niet echt goed voor het vertrouwen.
Ja zo gaat dat vaak hè? Die volkomen tegenstrijdige ervaringen met dierenartsen. Bij onze kliniek zit een arts waar veel mensen niet bij terecht willen. En de kliniek hier in Klijndijk, weigerde mijn zusje 's chi te laten inslapen, terwijl dat mannetje met zijn 17 jaar en cushing en patella en dementie, echt op was. Die ging toen ook naar een andere d.a. ( eerder genoemde) Terwijl weer andere mensen zweren bij de kliniek in Klijndijk.

en dan het verhaal dat in dezelfde praktijk de ene d.a. mijn moeders hond niet wilde opereren aan haar melkklieren en zijn collega wel, terwijl de eerste arts haar 3 jaar later wél opereerde en ze 5 weken later moest inslapen. ( Nadat het advies met chemo aan de gang te gaan door mijn moeder was afgewezen).
jenn90

Re: Mijn buurhondjeg

Bericht door jenn90 »

Ik heb zelf gelukkig alleen maar positieve ervaringen met evidensia (Nieuwegein), Rally kwam na zijn operatie (eerste inwendige bloeding) bij hun terecht en ondanks er maar 1 persoon binnen mocht (Corona) mocht mijn vriend toch naar binnen om even rally een knuffel te geven voor we weggingen (moest een nacht daar in de opname blijven). Ze hebben me iedere keer netjes op de hoogte gebracht ook met de onderzoeken in de weken/maanden daarna en nadat ik daar weer was om nacontrole operatie te bespreken (halfjaar later was hij weer geopereerd) en het een slecht nieuws gesprek werd heb ik voor die hele afspraak niks te hoeven te betalen. Duur? Ja zeker… :-( maar mocht in de toekomst ik nog moet uitwijken naar een dierenziekenhuis kies ik toch nog weer voor hun.

Al heb ik helaas ook meerdere nare verhalen over andere evidensias gehoord :-(
Afbeelding
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Wat een afschuwelijk verhaal, je zal er maar staan met je aangereden hond...

En wat ben ik blij met mijn dierenarts...
Omega
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Ze gaven bij het dierenziekenhuis ook van tevoren een inschatting van de kosten en de keuze wel of niet behandelen en de keuze om evt. door te gaan naar Utrecht. Hoorde ook nog een telefoongesprek voor een andere hond, die kon behandeld worden ergens voor, kostenraming werd gegeven en ook de keuze aan de eigenaar om het wel of niet te doen.
Ik vind wat van de prijzen, imo kan het best wat minder, maar op zich is de ervaring goed.
Maar misschien ben ik duidelijk genoeg in mijn grenzen aangeven wat betreft mijn honden en behandelingen.
Afbeelding
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

als ik deze verhalen zo hoor ben ik zo blij met mijn dierenarts. hij woont in Amstelveen maar heeft de praktijk in Voorburg. schroomt niet om in het vrije weekend naar mij toe te komen om voor te doen hoe je sondevoeding moet geven aan een pasgeboren pup of wederom in het weekend een hond van ons te laten inslapen.
hij is niet goedkoop maar ik kan wel 24/7 op hem rekenen. opbellen als ik iets niet vertrouw. moet ik naar de spoeddienst (wij hebben de kring dierenartsen Den Haag) dan kunnen ze hem altijd bellen als ze mij niet geloven. kortom hij is voor mij goud net als de paraveterinaire die er werken.
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Inge O schreef: 13 okt 2022, 19:36
Rebble schreef: 13 okt 2022, 18:26 Mijn schoonzus vertelde vorige week dat de hond van een vriendin van haar aangereden was door een bus. Poot verbrijzeld, slagaderlijke bloeding en van alles van binnen kapot. Naar de spoedkliniek (evidensia) gegaan. Hond was er erg slecht aan toe, kostenraming kwam rond de €10.000 uit. Prognose was slecht en eigenaar wilde de hond in laten slapen maar dat gingen ze niet doen. Ze kon kiezen om het hele traject te doorlopen en te betalen of €1000,- betalen en afstand doen maar dan zou ze ook niet op de hoogte worden gehouden. Ze hebben voor het laatste gekozen. Maar dat vond ik dus echt schandalig, je loopt met zo'n toegetakelde hond ook niet naar buiten op zoek naar een dierenarts die wel wil inslapen.
:80: :80: :80:

Nog liever gooi ik hem met een molensteen om de hals in het water :jank: .
Precies. Voor hetzelfde geld hebben ze die hond alsnog in laten slapen, hebben ze toch aardig verdiend.
Afbeelding

Tanja en Anne
ranetje

Bericht door ranetje »

Omega schreef: 14 okt 2022, 10:12 Ze gaven bij het dierenziekenhuis ook van tevoren een inschatting van de kosten en de keuze wel of niet behandelen en de keuze om evt. door te gaan naar Utrecht. Hoorde ook nog een telefoongesprek voor een andere hond, die kon behandeld worden ergens voor, kostenraming werd gegeven en ook de keuze aan de eigenaar om het wel of niet te doen.
Ik vind wat van de prijzen, imo kan het best wat minder, maar op zich is de ervaring goed.
Maar misschien ben ik duidelijk genoeg in mijn grenzen aangeven wat betreft mijn honden en behandelingen.
Dat zal zeker meespelen :ok:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Evengoed raar om bij eigenaren die niet zo mondig zijn meteen over alle grenzen heen te gaan.
ranetje

Bericht door ranetje »

Nanna schreef: 14 okt 2022, 11:35 Evengoed raar om bij eigenaren die niet zo mondig zijn meteen over alle grenzen heen te gaan.
Ben ik met je eens.
Het lijkt net een gewoon ziekenhuis voor mensen.
Daar wordt ook alles uit de kast gehaald en moet alles geprobeerd worden tot het mislukt
Afbeelding
Kipo
Posts in topic: 3

Bericht door Kipo »

~Suzanne~ schreef:
Loraine schreef: 13 okt 2022, 20:24 Ik weet een praktijk hier die een hond in gijzeling heeft genomen totdat de rekening betaald was.
Toen was ik er echt boos over maar met de informatie die ik nu heb (eigenaar was een notoire wanbetaler) kan ik het nog begrijpen ook.
Niet dat ik het alsnog goedkeur ofzo. Afbeelding
Dat "mag" wel, al zou ik daar ook wat van vinden. Het staat namelijk meestal in de algemene voorwaarden van een kliniek.
En ik kan me voorstellen dat ze zoiets in heel uitzonderlijke gevallen ook zo doen; hond houden tot betaald is.

Als ik dit soort verhalen lees ben ik altijd wel blij met mijn DA...
Daar ben ik kind aan huis (da's meteen het slechte nieuws natuurlijk) en ik weet dat ik daar als het moet een betalingsregeling kan treffen. Nadeel: dat is niet de kliniek 'om de hoek' dus in noodsituaties zal ik daar niet terecht komen maar bij een kliniek hier in de buurt... ik hoop dat me dat nooit overkomt, als het echt gaat om leven en dood ;-((

Suzanne
Nee dat mag niet. Dierenartsen hebben geen retentierecht. Dus ze kunnen dat wel in hun algemene voorwaarden opnemen, maar volgens de wet mag het niet.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Precies. Voorwaarden en contracten moeten binnen het kader van de wet vallen anders zijn ze nietig.
Nanna

Bericht door Nanna »

ranetje schreef: 14 okt 2022, 11:41
Nanna schreef: 14 okt 2022, 11:35 Evengoed raar om bij eigenaren die niet zo mondig zijn meteen over alle grenzen heen te gaan.
Ben ik met je eens.
Het lijkt net een gewoon ziekenhuis voor mensen.
Daar wordt ook alles uit de kast gehaald en moet alles geprobeerd worden tot het mislukt
Allemaal geldkwestie. Je kunt wel zeggen van gaat u maar naar huis en er is niks meer aan te doen, maar dat levert niet op. Niet voor de arts en ook niet voor de dierenarts.
Daarom je poot stijfhouden. Nee, we gaan geen stamceltherapie doen op Fido. Al weet ik dat u dat aanbiedt in het pakket. Waarom niet? Omdat ik het Fido niet aan wil doen en ik ook het geld niet heb.
Dus als u zo vriendelijk zou willen zijn om Fido nu te euthanaseren, graag. En anders stap ik naar de concurrent die het wel doet. Met je gegraai.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Toen cleo tijdens een gebitsoperatie verder heen bleek te zijn dan ik dacht en de da daarover belde om te vragen wat te doen heb ik voor niet meer wakker laten worden gekozen. Sprak hij " het is een hond van 12. Daar kan ik verder niets over vinden" en dat vond ik al teveel.
Het is mijn hond, mijn keuze. Jij bent uitvoerend.
Plaats reactie