Hond erbij 2023

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Persistence
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Hond erbij 2023

Bericht door Persistence »

dre schreef: 26 okt 2022, 09:58
Zinodo schreef: 25 okt 2022, 19:44
dre schreef: 25 okt 2022, 16:46 Ik hoop het wel, een pupje van Kenzi staat deze zomer op de planning als alles goed mag gaan :cheer:
Oooh wat leuk zeg :I: :I:
Ik hoop het, met Kenzi weet je het nooit :engel:

Maar even serieus, die hond is zo leuk dat ik voor nu gewoon niet weet bij welke fokker leukere honden rondlopen.
Dus tja, dan maar eens een nestje doen als het ons gegund is.
Dit heb ik allemaal niet gelezen :schrik:

Geweldig! :cheer:
Afbeelding
Noor
Posts in topic: 2

Bericht door Noor »

Nee.... ons drietal is nu 12, 12 en bijna 11
Ik hoop dat ze er nog wat jaren zijn.
Wel erg " bang" voor het einde, ze zitten zo dicht op elkaar, nou zegt dat nog niet alles, maar toch 😑

Wat er eventueel hierna komt en waneer? Denk ik nog even niet over na. Kans is wel groot dat het geen JR zal zijn 😪
Afbeelding
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Jij ook al zeer dicht op elkaar liggende leeftijden @Noor.
Hier hetzelfde, al zijn die van mij een stuk jonger (Dívka wordt volgende week 6, Mahdu in januari) en mochten ze allebei hoogbejaard worden dan is de kans dat ze vlot achter elkaar wegvallen zeer aannemelijk. :ugh:
Nu verwacht ik eigenlijk dat Mahdu met zijn gezondheid wsl niet zo heel oud gaat worden en Dívka zie ik fluitend 15 jaar of ouder worden als ze zo doorgaat als nu (mankeert nooit wat).

De plannen zijn hier om tzt terug te gaan naar 1 hond, mss met een klein beetje overlap maar dat ligt aan de overblijvende hond of die een nieuwkomer nog trekt of liever de volledige aandacht etc voor zichzelf houdt.
Ben wel voorzichtig aan het rondkijken naar verschillende rassen, meer om te kijken of het bij me past en of fokkers ook weleens halfwas of volwassen honden uitplaatsen omdat ik geen puppymens ben maar wel graag een zorgvuldig gefokte hond zou willen mocht ik voor een rashond gaan.😊
Maar dat zal hopelijk voor 2028-2029 op zijn vroegst zijn.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Jay
Posts in topic: 1

Bericht door Jay »

Noor schreef: 26 okt 2022, 17:07 Nee.... ons drietal is nu 12, 12 en bijna 11
Wel erg " bang" voor het einde, ze zitten zo dicht op elkaar, nou zegt dat nog niet alles, maar toch 😑

Wat er eventueel hierna komt en waneer? Denk ik nog even niet over na. Kans is wel groot dat het geen JR zal zijn 😪
Waarom zou je na je drietal geen JR meer nemen ?
Hoop in ieder geval dat ze nog lang bij je zijn.

Pippa wordt binnenkort 9 jaar, die mag ook nog heel lang door. :smile:
Afbeelding
Noor

Bericht door Noor »

Jay schreef: 26 okt 2022, 17:40

Waarom zou je na je drietal geen JR meer nemen ?
Hoop in ieder geval dat ze nog lang bij je zijn.

Pippa wordt binnenkort 9 jaar, die mag ook nog heel lang door. :smile:
We willen, of eigenlijk mijn man vooral 🙂, terug naar 1 hond en hij wil liever geen JR meer, niet dat hij ze niet geweldig vind, maar een wat groter formaat heeft de voorkeur.

Maar zover is het nog niet. En ik weet niet of ik ooit zonder JR wil. Tijd zal het leren 😁

Oh kleine toevoeging, ik heb zelf vanaf 1999 jrt's , en van toen tot nu, honden welke ik zelf gefokt heb. Fokken doe ik al tijden niet meer, dus een nazaat zit er niet meer in ,ja via via van een andere fokker wel, maar dat is toch anders.
Mijn man heeft vele jaren met veel plezier ( en af en toe ongenoegen haha) mijn hobby geaccepteerd en er voor gezorgd, ik begrijp heel goed dat hij iets anders ook leuk vind. En ik vind ook meer leuk dan alleen de jrt.
Kan me alleen nu nog even niet zonder voorstellen, gelukkig hoeft dat nog niet 😇
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 5
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Noor schreef: 26 okt 2022, 17:48 Kan me alleen nu nog even niet zonder voorstellen,
Ik ook niet :( (jou bedoel ik hè).
Desiree
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Bericht door Desiree »

Sowieso niet. De aankomende 5 tot 7 jaar verwacht ik ook van niet. Roderick is er net en nog maar 4,5 maand, Izzy is 9 maar ik verwacht van haar dat ze gillend 16 jaar gaat worden. Droef is nu 7 en ik mag toch hopen dat hij de 10 jaar gewoon gaat halen en vanaf nu gewoon gezond en gelukkig graag.

Als Droef wegvalt komt er geen pup/hond bij denk ik zolang Izzy er nog is. Maar wie weet sta ik er dan anders in, ook afhankelijk van hoe Roderick uitgroeit. Als hij heel leuk met pups is en echt behoefte aan een wat actieve maatje heeft zou ik het nog overwegen, Izzy doe ik er geen plezier mee en zeker niet als ze ouder is verwacht ik zo.
Afbeelding
Eilfy

Bericht door Eilfy »

Nee zeker niet. Ik heb m'n handen nog vol aan Yukai en 3 vind ik sowieso echt de max voor mij alleen.
Afbeelding
~Choose what helps your heart bloom~
Nanna

Bericht door Nanna »

Nou ja, iets anders kan ook leuk zijn hoor. Zolang het geen pibbel of iets anders ‘stoers’ mot wezen is er toch keus zat in leuke honden.
Irma

Bericht door Irma »

Nee, er zal voor zover ik er nu insta, geen hond(je) meer komen na Beau. Hopelijk is hij er nog volgend jaar.
Jackira
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Bericht door Jackira »

Ik twijfel.

Man ziet me al aankomen denk ik met nog een hond erbij. Maar ik wil nog wel graag een pup. En hoe ouder ik word hoe minder handig dat is. Nu kan het nog. En ik wil graag Shira als mede opvoeder. Zij is nu 7 jaar en ik vind dat een goede leeftijd daarvoor. De honden zijn hier nu ruim 5, twee honden van 7 jaar en 1 van ongeveer 11 jaar.

Dat zou alleen betekenen dat we op een gegeven moment 5 honden hebben :schrik: terwijl we eigenlijk terug willen naar 2. Ik denk niet dat ik dat erdoor krijg hier. :F: Maar ik ga toch een poging doen.

En dan wil ik liefst een mastin/herder kruising of een witte herder. Dus groot ook nog. Terwijl we al 3 kalven en een gewone grote hond hebben. :schrik: Maar ik ben nu eenmaal een puppenmens en mijn laatste pup was ruim 5 jaar geleden.

Het komt ook omdat ik zelf ouder word. Anders had ik nog wel een paar jaar willen wachten. Maar het wordt mijn laatste pup denk ik.
AfbeeldingAfbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Jackira schreef: 30 okt 2022, 22:41 Het komt ook omdat ik zelf ouder word. Anders had ik nog wel een paar jaar willen wachten. Maar het wordt mijn laatste pup denk ik.
Heb ik net zo - hoewel het eigenlijk misschien al niet meer kan maar dat kan ik nog niet accepteren.
Jackira

Bericht door Jackira »

Inge O schreef: 31 okt 2022, 08:39
Jackira schreef: 30 okt 2022, 22:41 Het komt ook omdat ik zelf ouder word. Anders had ik nog wel een paar jaar willen wachten. Maar het wordt mijn laatste pup denk ik.

Heb ik net zo - hoewel het eigenlijk misschien al niet meer kan maar dat kan ik nog niet accepteren.
Dat niet accepteren kan ik me voorstellen. Ik wil echt nog graag een keer een pup. Maar het moet wel goed in de situatie passen voor mij en dat zijn 5 grote honden eigenlijk niet. En ik hoop dat de honden die ik heb heel oud worden, dat is belangrijker.

Dus waarschijnlijk wordt het hier wel nog een paar jaar wachten want met 5 honden uitlaatrondjes in de buurt buiten de loslooprondes om wordt echt teveel. Met kleine honden zou dat anders zijn denk ik.

Maar in jouw situatie is dat misschien wat makkelijker omdat je niet die uitlaatrondes hebt toch?
AfbeeldingAfbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Jackira schreef: 31 okt 2022, 11:55 Maar in jouw situatie is dat misschien wat makkelijker omdat je niet die uitlaatrondes hebt toch?
Oh ja, daar heb ik inderdaad totaal geen problemen mee, mijn probleem is vooral gevoelsmatig, dat ik morgen dood neer kan vallen en mijn honden misschien nooit geen goede thuis meer krijgen :ugh: .
En het feit dat ik alleen woon maakt het wat dat betreft allemaal nog extra lastig.
Jackira

Bericht door Jackira »

Inge O schreef: 31 okt 2022, 13:23
Jackira schreef: 31 okt 2022, 11:55 Maar in jouw situatie is dat misschien wat makkelijker omdat je niet die uitlaatrondes hebt toch?
Oh ja, daar heb ik inderdaad totaal geen problemen mee, mijn probleem is vooral gevoelsmatig, dat ik morgen dood neer kan vallen en mijn honden misschien nooit geen goede thuis meer krijgen :ugh: .
En het feit dat ik alleen woon maakt het wat dat betreft allemaal nog extra lastig.
Ja dat begrijp ik. Heb je geen mensen waar je van tevoren al afspraken mee kunt maken daarover?
AfbeeldingAfbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Jackira schreef: 31 okt 2022, 13:41
Inge O schreef: 31 okt 2022, 13:23
Ja dat begrijp ik. Heb je geen mensen waar je van tevoren al afspraken mee kunt maken daarover?
Heb ik al vaker geprobeerd maar dat is vooral mooi in theorie. In de realiteit werkt dat niet want situaties veranderen, en dat soort afspraken bijgevolg ook :( .
Ik heb wel dingen op papier voor de familie, mijn geld gaat het allereerste naar de honden om een goed pension te betalen (of opvangthuis) terwijl er naar nieuwe baasjes wordt gezocht.
Maar zekerheid heb ik daarover niet, en ook geen partner die dat van me kan overnemen zodat ik gerust ben.
Zamunda
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Nee, volgend jaar geen hond erbij. Nou was dat voor dit jaar ook helemaal niet de bedoeling maar dat liep anders (vorig jaar was het trouwens ook helemaal niet de bedoeling besef ik net, gaat goed hier :') ). Volgend jaar in elk geval echt niet. Ik vind vier best veel, zeker nu het anker/stabiele hoofd van m'n roedel weg is, ben wel benieuwd hoe volgend jaar de samenhang van de huidige roedel is.

Maar ik kijk en geniet lekker mee met alle voorpret en nieuwe aanwinsten hier.

Noor schreef: 26 okt 2022, 17:48We willen, of eigenlijk mijn man vooral 🙂, terug naar 1 hond en hij wil liever geen JR meer, niet dat hij ze niet geweldig vind, maar een wat groter formaat heeft de voorkeur.
Ah joh, een kleine hond als een JR merkt hij toch niks van, die schuif je er zo bij :mann: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
jenn90

Bericht door jenn90 »

Nope, 4 is echt wel Max en wil zelf echt wel minimaal 2 a 3 jaar hebben tussen honden voor er weer een pup komt.
Afbeelding
hakunamatata
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Ik mag hopen van niet. Suze kwijt en nieuwe hond Flore binnen 6 weken dood en daarna komst van Lizzy vond ik wel even genoeg. Ik hoop dat ik nu voor een aantal jaar voorzien ben :blauwoog:
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Heel misschien nog een nest van mira. Ze is dan 6 maar als tweede nest is daar niets mis mee en ik vond dat het de vorige keer goed ging.
Toch een andere terrier.

Echo wordt 2024 of 25 denk ik.
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

EchoMira schreef: 08 nov 2022, 23:37 Heel misschien nog een nest van mira. Ze is dan 6 maar als tweede nest is daar niets mis mee en ik vond dat het de vorige keer goed ging.
Toch een andere terrier.

Echo wordt 2024 of 25 denk ik.
Wat leuk! Ga je weer zo’n fijn feuilleton schrijven?
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Ik heb geen flauw idee.

Het andere nest was wel piek coronatijd en nu hebben we allemaal veel minder tijd. Dat gebeurt nooit meer.
Dat was zo´n unieke zomer die ik op zo´n unieke manier beleefd heb, dat kan niet twee keer.
En toch hoop ik dat het weer even leuk wordt en ik blijf ouwehoeren, dat was al helder.

Echo is in principe alles wat ik van een huisdierteef kan verwachten. Als je wil dat ze de schuur ratvrij houdt kan ze dat maar ze kan ook voorhoofd aan voorhoofd met wildvreemde oma´s knuffelen en ze is gezond en het wandelt leuk. En het vererft met een mooi lijfje en een schattig kopje.
Perfecte hondjes bestaan niet maar het is wel gewoon " Tens! Tens...across the board!" op zowel uiterlijk als gedrag als gezondheid. Niet heel wonderlijk want dat was ook het enige doel.

Natuurlijk wil je daar dan weer een pup van. Of nog zo´n leukerd als zus.
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Als ik weer in Beuningen ga trainen wil ik graag eens een praatje maken met jouw honden. En ze zien rennen natuurlijk.
Afbeelding
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Kwam vanochtend een whippetpup tegen. Licht gestroomd met wit. Tussen m'n benen door kroelen en hup weer een sprintje links en rechts.
Baasje is beetje een narrige man, hij heeft ook een ruwharige blue merle (dapple?) teckel. Zijn vorige whippet viel altijd enorm uit naar honden maar die heeft zichzelf op een stuk bamboe gespietst tijdens het rennen. Maar nu heeft hij dus weer een nieuw exemplaar. Ik vind ze ZO leuk.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ik kan altijd verliefd worden en ik denk zo nu en dan aan een hospice hond. Gewoon een stokoude Roemeen die het heerlijk vind om bij ons in de tuin te liggen. Zoiets. Maar ik heb twee van zulke geweldige flexibele honden dus ik durf er nauwelijks aan te sleutelen. Ik kan zo als ik zou willen 12 uur weg en ze geven er niks om. Ze lopen overal los en zijn 100% sociaal. Straks gooit een nieuwe hond alles overhoop.
Plaats reactie