Dus je neemt er niet slechts 1 maar gewoon 3 en je laat ze niet alleen snachts maar je sluit ze gewoon met de schapen op in een stal of andere veilige plek als je ergens woont waar enorme roedels coyotes of wolven het op je schapen gemunt hebben. Dat is trouwens ook gewoon hoe het hoort. Geen idee waarom kuddehonden ineens alleen snachts ergens moeten blijven. Een kuddehond hoort zover de traditie gaat gewoon met een herder te lopen en puur ter afschrikking te werken. Blijkbaar is het tegenwoordig hondje offeren zodat je helemaal niet meer naar je schapen hoeft om te kijken. In Turkije en veel andere landen gaan schapen snachts de kraal in of de herder blijft erbij slapen. Helaas jutten ze daar de honden dermate op dat ze er op uit zijn om wolven te doden omdat het een soort pikverlengend bijeffect is van herder zijn inmiddels.EchoMira schreef: 06 dec 2022, 18:31 Ik vind het gewoon te gevaarlijk voor de hond zelf. Ik hou er niet van als dieren zulke risico's opgedrongen krijgen door ze eerst een bepaalde kant op te fokken en ze dan strategisch in te zetten.
Of dat nou mechelaars bij de ME, paarden in de military of waakhonden bij de kudde zijn.
Je wil toch ook niet dat je eigen hond snachts ergens met roofdieren aan het matten is dus wat is er dan zo ingewikkeld aan om het voor een andere hond niet oke te vinden?
Maar eens dus. Wie laat zijn hond nu alleen om tegen 16 coyotes vechten in de nacht? Goed baasje. Vast dol op die hond.