Roderick 7 maanden

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Dirkje
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Roderick 5 maanden

Bericht door Dirkje »

Ik moet lachen om de foto’s. :LOL:
Hij is prachtig. :I:
Arme Droef met z’n groene oog. :roos:
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 4
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Desiree schreef: 14 nov 2022, 21:18
Zinodo schreef: 14 nov 2022, 21:16 Hij is bloedjesmooi maar hij kijkt wel alsof iemand hem net te hard heeft geknepen :engel:
Maar zo te lezen een heerlijk jong. :I:

Beterschap met Droef!
Hij kijkt vaak alsof hij net een lijn coke opgesnoven heeft :LOL:
:proest: :LOL:
En beterschap voor Droef
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Die tandjesfoto😂😂😂
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Wat een heerlijk beest.
Gretha
Posts in topic: 3
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Die ogen van hem, hij lijkt inderdaad helemaal strak te staan :LOL:

Beterschap en een dikke knuffel voor Droef :J:
Afbeelding
DoraFlora
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Cocker spaniel Labrador

Bericht door DoraFlora »

Wat een mooierd!
Storm, Roxy, Moppie
Onze upon a time, can happen anytime.
Afbeelding
Marlett
Posts in topic: 2

Bericht door Marlett »

Desiree schreef: 14 nov 2022, 21:13 (...) Thuis begint wordt hij langzamerhand ook steeds wat brutaler. Als in blaffen om aandacht, om een speeltje wat Droef en Izzy hebben maar ook buiten merk ik dat hij steeds meer durft. Dat leverde hem van de week een terechte snauw op. Gillen!! Daarna vond hij het maar een kuthond want waarom zou hij niet in zijn oren mogen tetteren en steeds langs hem rennen? Van Droef heeft hij vorige week ook de eerste snauw gehad want hij bleef maar doorgaan. Droef deed niks anders dan een brul geven dat hij gewoon ff zijn kop moest houden en dat hij dat speeltje niet zou krijgen. Uiteraard Roderick weer gillen want onrecht, 3 seconden later gaat hij gewoon weer door als hij de kans krijgt. :hmmm:(...)

Afbeelding
Weet je zeker dat 'ie 100% whippet is? :engel:
Afbeelding
galga's
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

Hij klinkt als een typische windhond pup: hyper :LOL:

Lees ik nou 'omheind veldje' in Hoorn??? Heb je meer info?
Afbeelding
katerke

Bericht door katerke »

Wat is hij toch prachtig. Arme Droef geef hem maar een dikke knuffel
Afbeelding
Desiree
Posts in topic: 37
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Bericht door Desiree »

galga's schreef: 16 nov 2022, 05:26 Hij klinkt als een typische windhond pup: hyper :LOL:

Hyper valt mij nog wel mee maar hij is wel creatief zeg maar. :LOL:

Er zijn 2 velden, de grootste is bij mij dus om de hoek. Als je je auto bij begraafplaats zuiderveld zet weet je zeker dat je plek hebt. Je kan ook op de charlotte van Pallandthof parkeren maar daar staat het soms aardig vol met bewoners. Het is denk ik een minuut of 5 lopen vanaf de begraafplaats. Hek is alleen niet super hoog, zelfs Droef kan er nog overheen springen kan ik uit ervaring vertellen :O:
Afbeelding

Er is nog een kleiner veld maar daar kom ik nooit want er is daar verder niet veel te doen en voor ons helemaal niet op een logische route + kleiner en een nog lager hek bij de Karwei in de buurt.
Afbeelding
Afbeelding
Desiree

Bericht door Desiree »

Eigenlijk hoort dit in de geluksmomentjes. Hij is begonnen aan het wisselen van zijn hoektanden. Nog heel even dan heeft hij niet meer zo'n scherp piranha bekkie. :LOL: Helaas hoektand niet gevonden maar wel een andere tand en een tand in stukjes, misschien was dat wel de hoektand.

Vanochtend tijdens wandeling een foto naast Izzy gemaakt en dan lijkt het toch wel al een heel hondje met zijn 9,8 kg. Izzy weeg 6,9, Hij heeft dus 3 kg meer lange poten dan Izzy op dit moment. :lol1:
Afbeelding
Afbeelding
galga's

Bericht door galga's »

Desiree schreef: 16 nov 2022, 11:11
galga's schreef: 16 nov 2022, 05:26 Hij klinkt als een typische windhond pup: hyper :LOL:

Er zijn 2 velden, de grootste is bij mij dus om de hoek. Als je je auto bij begraafplaats zuiderveld zet weet je zeker dat je plek hebt. Je kan ook op de charlotte van Pallandthof parkeren maar daar staat het soms aardig vol met bewoners. Het is denk ik een minuut of 5 lopen vanaf de begraafplaats. Hek is alleen niet super hoog, zelfs Droef kan er nog overheen springen kan ik uit ervaring vertellen :O:
Afbeelding

Er is nog een kleiner veld maar daar kom ik nooit want er is daar verder niet veel te doen en voor ons helemaal niet op een logische route + kleiner en een nog lager hek bij de Karwei in de buurt.
Afbeelding
Even bij Streetview gekeken en het hek is inderdaad niet erg hoog, max 1 meter? En alles is open er omheen. Het veld is te klein om in het midden te gaan staan, zodat ze niet richting hekken gaan rennen. Niet ideaal voor windhonden. Helaas. De hondendagopvang verhuurt hun speelveld niet meer, dus we zijn op zoek naar alternatieven. Mocht je nog iets anders horen, dan hoor ik het graag.
Afbeelding
Desiree

Bericht door Desiree »

galga's schreef: 16 nov 2022, 13:08
Desiree schreef: 16 nov 2022, 11:11

Afbeelding

Afbeelding
Even bij Streetview gekeken en het hek is inderdaad niet erg hoog, max 1 meter? En alles is open er omheen. Het veld is te klein om in het midden te gaan staan, zodat ze niet richting hekken gaan rennen. Niet ideaal voor windhonden. Helaas. De hondendagopvang verhuurt hun speelveld niet meer, dus we zijn op zoek naar alternatieven. Mocht je nog iets anders horen, dan hoor ik het graag.
Ik denk dat het hek rond de 1,20 zit inderdaad niet heel hoog. Wel volledig omheind. Een paar jaar terug hebben ze ook de waterkant omheind omdat de boer ernaast een beetje boos werd omdat er honden achter de schapen aan gingen daar. :schrik:

Misschien dat je wat kan regelen bij de Boxer club in Wognum? Die locatie wordt ook door een andere hondenschool gebruikt dus verhuren doen ze wel dan denk ik.
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 5
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Desiree schreef: 16 nov 2022, 13:06 Afbeelding
Wat een mooie foto van het zijaanzicht :I:
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Hebben galgo´s dan zo´n weinig plezier in bij de baas blijven?
Mijn honden nemen best afstand maar hekken over springen terwijl ze weten dat ik niet volg doen ze niet. En zeker geen 1,20.

Mijn honden springen uberhaupt nergens overheen. Heb ik ze expres niet geleerd.
Ja, wild- en veeroosters op de uitzonderplekken.
galga's

Bericht door galga's »

De Galgo's en de Afghaan blijven prima bij mij. Totdat ze wat zien aan de andere kant. Dan zijn ze niet betrouwbaar meer. Een hek van 2 meter heeft ze tot nu toe tegengehouden. Ik weet niet wat die Galgo's geleerd hebben, maar ik heb mijn Afghaan zeker niet geleerd om te springen. Toch doet ze het.

Op de renbaan staan een aantal heggen van een meter hoog en iets van 50 cm breed. Als we coursing training hebben, wordt de nephaas regelmatig achter die heggen langs getrokken. Er zijn aardig wat honden die er overheen springen dan. Ook whippets.

Loba is mijn meest betrouwbare Galgo. Luistert prima. Maar ze is een keer in het centrum hier uit haar halsband ontsnapt toen er een kat langs rende. Gelukkig was het zondagochtend vroeg. Volledige waas voor haar ogen. Ze kwam weer terug, aan de overkant van de gracht, wilde naar ons toe racen en sprong gewoon de gracht in. Toen ik haar uit de gracht gehesen had, zag ze weer een kat en was ze er zo weer achteraan gegaan als ze de kans had gehad. Het heeft een kwartier daarna geduurd voordat ze weer tot zichzelf kwam. Ineens kwam ze er achter dat ze het toch wel koud had.
Dus ja, ik ben leuk genoeg, als ze hun lolletje weer gehad hebben.

De Boxerclub in Wognum is toch die langs de A7? Dat veld is omheind met slootjes en ligt naast andere weilanden.
Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 1

Bericht door Tineke »

Die ogen op sommige foto's :lol1:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Desiree

Bericht door Desiree »

Nog een weekje en dan is Roderick alweer 6 maanden.
Zijn puppy plasjes tussendoor hoeven niet meer want koud en saai. Zolang we de slaapkamer deur dichthouden is hij dan ook zindelijk, anders durft hij nog wel eens op bed te piesen. :oeps:

Hij begint nu langzamerhand wel wat te puberen, niet terug komen buiten, niet naar huis willen, alles is dan leuker dan naar huis gaan of een koekje halen. Zo ook op de hondenschool, waarop ik het advies kreeg om weg te rennen en ik al aangaf dat hij dan prima in staat is om zelf zijn zaakjes te regelen. Net als verstoppen, dan mag ik daar blijven zitten tot ik sterf van de honger denk ik. Maak jezelf leuk is het advies, dus daar sta je dan dansjes te doen voor je puppy die met een scheef oog kijkt zich afvragend of je wel helemaal lekker bent in je bovenkamer. :LOL:
Thuis is het net zo, blaffen omdat hij precies dat wil wat Izzy heeft en Izzy geeft hem helemaal niks. Bij Droef komt hij er nog wel mee weg, zeg je dan dat hij zijn kop moet houden en haal je het nog in je hoofd om op hem af te lopen dan rent hij gierend blaffend van het lachen rondjes door de woonkamer want wij zijn toch te langzaam. :LOL:

Buiten dat is het nog steeds een heerlijke hond, schat buiten zelf wel aardig in welke hond te vertrouwen is en wie niet, heeft wat vaste vrienden en vriendinnen, de mensen in de buurt lopen weg met hem want hij is enig! Is hij ook, maar vaak is het ook gewoon een eikel.

Met Izzy gaat het steeds beter in huis spelen ze nog steeds niet echt maar dat is meer omdat ik het zelf ook afkap, ze spelen het liefst 's ochtends heel vroeg of 's avonds laat en dat moet met gegil en geblaf van beide kanten. Buiten zoeken ze het maar uit met zijn tweeën. Met Droef is hij nog steeds beste vriendjes, elke dag wordt er meerdere malen woest gespeeld al Droef geeft soms wel grenzen aan en waar Roderick daar een paar weken terug nog overheen ging begint hij wel te snappen dat klaar ook echt even klaar is.

Inmiddels is er nog maar weinig hoogte verschil nog met Droef. Hij zit op de 50 a 51 cm schoft en vorige week woog hij nog 10,55 kg. Droef heeft een schoft van 53 cm en weeg 34,5 kg.

Bij deze even wat foto's van vanochtend waarbij Roderick het stront nog achter zijn oren had. :ugh:
Droef zijn blauwe oog ziet er wat gek rood uit, dat komt omdat hij nog steeds herstellende is van de kras op zijn hoornvlies door Roderick

Afbeelding

Droef wil graag iedereen uitdagen om dit truucje ook te doen :Q:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Hamilton

Bericht door Hamilton »

Heerlijk ventje :I: en al net zo ondeugend als mijn spriet. Zelfde hoogte en gewicht (6 maanden) 51 cm, 10,4 kg.
Genieten van zo totaal verschillende honden, al kan Sagan nog steeds alle potjes breken bij die Zweedse lummel :euh:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Desiree

Re: Roderick 6 maanden

Bericht door Desiree »

Vandaag is Roderick alweer 6 maanden. De oefeningen van de hondenschool staan op een lager pitje, daar heeft hij meestal geen tijd en aandacht voor. :mrgreen: Op de trainingen zelf doet hij het gezien zijn leeftijd nog steeds wel goed, op het hier komen na dan. Momenteel is de meest gebruikte commando thuis, laag, nee niet iedereen loopt hier voor jou en ga van die kast af! :LOL:

Vanochtend is hij weer gewogen en hij zit inmiddels op de 11 kg.

Van de week moest hij blijkbaar heel nodig plassen toen we uit bed kwamen, dat deed hij op de bank, met zijn veel te grote pyjama aan. Ik begon te mopperen dus hij sprong snel van de bank af en toen bleek dus dat hij in zijn pyjama had geplast, dat werd natuurlijk één grote zeikbende en toen ik hem uit begon te lachen hielp dat natuurlijk helemaal niet. :LOL:

Gisteren kreeg ik een filmpje van de oppas, er was een nieuwe pup en die had Roderick bestempeld als zijn beste vriend. Roderick leek tijdens het spelen ineens zo wijs al. Tot hij weer thuis was en met Droef is dan is hij wel echt weer een puppy nog.

Wederom weinig foto's maar zijn nieuwe truien willen hij wel even laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En lijden in stilte, wanneer hij besluit dat ik maar moet stoppen met werken om wat te gaan ondernemen.

Afbeelding
Afbeelding
Desiree

Bericht door Desiree »

Hylos schreef: 14 dec 2022, 19:07 Prachtige vent is het :I: :hartjes: :hartjes:
En hele mooie truien, daar mee kun je wel over straat Roderick!

Waar heb je ze vandaan? :mann:
https://www.facebook.com/dogsendjiggysmoda

Je moet er wel even geduld voor hebben. Om de prijzen laag te houden werkt ze in batches dus ze koop in aan de hand van bestellingen en maakt de bestelde kleuren dan in 1 reeks door.

Voor Izzy ga ik ook bestellen zodra de nieuwe kleuren bestelbaar zijn en Droef moet er ook gewoon 1 al is hij het daar vast niet mee eens. :LOL:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Die laatste foto😂😂😂
Herrrrkenbaar. Topsi deed dat ook. Dat je maar goed in de gaten hóe gigantisch ze leed.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Mira heeft dan al twee keer bij de voordeur staan staren en vervolgens grijpt ze in.
Desiree

Bericht door Desiree »

Dat lijden in stilte doet hij ook soms wel 10 x per dag. Hij heeft echt een vreselijk leven en een vrouwtje die zo traag als dikke stront is. :LOL:
Ik pak zijn jas om naar buiten te gaan en draai me om, dan staat hij dus alweer zo. Shit telefoon vergeten en even pakken, kom ik terug staat hij zo te wachten. Hij wil eten, dan staat hij zo. Droef of Izzy hebben iets dat hij wil hebben, dan gaat hij dus ook weer zo staan. En als dat niet helpt dan begint hij gewoon te blaffen en te joelen. :LOL:
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Blaffen mag Echo niet. Ik ben je bediende niet.
Maar hele hysterische tapdanssolo's bij de deur waar het om gaat mogen wel. Kijken en trippelen is genoeg.

6 maanden nu dus over een jaartje kan hij wel als dekreu toch? Of het jaar daarna?
Plaats reactie