Meeko de pup

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Nanna

Re: Meeko de pup

Bericht door Nanna »

Wat betreft Manu en de pup, laten gaan. Dan geeft ie een hijs, so what. Daar leer je van.
Gavi hier gaf de te opdringerige puppyteef hier een opsodemieter. Zag er trouwens heel indrukwekkend uit, hahahaha. Maar geen gaten hoor. En daarna was het respect en knicksjes alom.
Mellow

Bericht door Mellow »

Dan zou ik wel voor een ren gaan, voor als je er even niet op kan letten.
Zodat Meeko veilig zit en ook Manu 'veilig' blijft.
En dan bedoel ik dus veilig voor zijn eigen humeur. :F:
Voor de rest, neem het zoals het gaat.
Hoe meer je erover stressed, hoe meer dat overslaat naar de honden.
Relax :mann:
*Esther
Posts in topic: 5
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Een hijs is zeker niet erg maar als je bang voor gaten bent, zou ik voorzichtiger zijn. Maar je kent je eigen hond het beste.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 32

Bericht door Smoushond »

Ik zou zeggen als je de ruimte hebt neem zeker een ren. Ik heb er geen ruimte voor maar wil er wel ruimte voor gaan maken. Omdat Heavy Bertus ook véél te druk vind en Bertus is niet bang en hangt zo in haar staart ( dat ging wel goed toen er gebeurde niks )

Normaal gesproken zou ik het laten gaan maar Heavy vertoont een beetje raar gedrag de laatste tijd en dat zorgt ervoor dat ik wat voorzichtiger ben. Ze slikt prednison ik weet niet of het daardoor komt. Gelukkig de laatste pil vandaag gehad

Het belangrijkste is dat jij je goed voelt want dat voelt iedereen ook aan. Ik voel me rustiger bij af en toe samen onder begeleiding maar niet de hele tijd het samen maar laten uitzoeken
Afbeelding
Jackira
Posts in topic: 3
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Bericht door Jackira »

Een ren is denk ik wel makkelijk in het begin als je ook nog een baby hebt waardoor je wat afgeleid kunt zijn misschien.

Met Buck en Shira ben ik met Shira op mijn arm naar binnen gegaan en op de bank gaan zitten met Shira op schoot. Buck kwam uiteraard kijken en trok zijn lip op en wilde happen. Ik zei heel duidelijk (met mijn hand er ook voor) "nee, dat is van mij" en daarna liep hij weg en kwam ook direct weer terug om te kijken. Snuffelde even en hield wat meer afstand en ging daarna weer rustig ergens liggen.

Hij begreep vaak heel goed wat ik zei en luisterde daar ook naar.

Daarna heb ik het een beetje laten gaan maar wel in de gaten gehouden en haar op de grond gezet. Ze heeft een keer een koekje uit zijn bek gepikt, wat echt niemand durfde van de andere honden. Dat is haar 1 keer gelukt omdat hij dat niet verwachtte en de volgende keer dat ze dat dacht te gaan doen kreeg ze de wind van voren van hem. En dat was ook gelijk duidelijk. Ik liet ze ook samen uit en zo jong als ze was wist ze al dat ze niet om hem heen hoefde te stuiteren dus ze liep echt voorbeeldig mee :mrgreen:

Zij was al wel wat ouder, een week of 15.

Met Shira en Jack was het gelijk dikke mik. Ze gaf hem haar bal waar nooit andere honden aan mochten komen. Zo lief. Jack was toen ook nog maar 6 weken oud dus echt heel jong. ( buren hadden hem met 5 weken al ergens gekocht helaas)
Laatst gewijzigd door Jackira op 07 okt 2021, 11:37, 3 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Jackira
Posts in topic: 3
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Bericht door Jackira »

dubbel
AfbeeldingAfbeelding
Veertje
Posts in topic: 11

Bericht door Veertje »

Finn haat pups ook. Allemaal. Zo sociaal als hij kan zijn naar volwassen honden, waar hij zich perfect aanpast aan wat ze wel/niet willen, zo asociaal is hij als het om puppies gaat. Ze mogen helemaal niks, niet kijken, niet lopen... Hij maakt geen gaten, maar is wel om iedere scheet heel boos. Hij gromt en duikt er gewoon bovenop :schrik: Met de komst van Tess heb ik nog gedacht, ik laat ze gewoon gaan, Tess leert daar van. Maar dat gecorrigeer om niks was niet fijn, voor Finn, voor Tess en voor mij. Met leasepuppy heb ik Finn dus gewoon naar mijn ouders gedaan. Voor 2 weken was de bedoeling, maar dat werden er 5. Ben daar een paar keer op bezoek geweest met pup en dat ging prima (als ik bleef opletten). Bij Finn trekt de boosheid ook weg als de pup iets ouder is. Ik weet nog steeds niet precies wat het is dat het dan opeens wel goed is, want dat is per pup weer anders. Ik laat hem gewoon niet meer bij jonge pups en merk aan Finn wel wanneer hij wel interesse heeft om kennis te maken.

Nu is Finn misschien iets handzamer om even uit logeren te doen dan Manu :Q: Maar dan zou ik wel een ren aanraden. Voor de momenten dat je dan even niet kan opletten, kan puppy daar lekker in. Kan hij Manu niet lastig vallen, hoeft Manu niks zelf uit te zoeken en pup leert meteen even 'alleen' zijn. Zo kan je Manu (en Uma) ook in huis even privé aandacht geven, zonder dat pup er met zijn snufferd bij komt staan en je toch weer je aandacht moet verdelen. Maar ook andersom kan je even een puppymomentje doen (spelletje, beetje trainen) zonder dat de andere honden mee komen doen.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Diana
Posts in topic: 22
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Puphatend is een groot woord, maar Mila houdt ook niet van drukke pups, zeker niet in haar persoonlijke zone en kan ook flink uit haar slof schieten als ze gestoord wordt wanneer ze ligt te rusten of te slapen of als een pup gewoon in haar ogen erg brutaal is.
Opvangpup Ceetje was behoorlijk druk en aanwezig, maar die had binnen 5 minuten hier al door dat hij Mila met rust moest laten, nog ruim voordat hij een snauw te pakken had. Bij mijn andere honden, zeker bij Amy, kon hij echt heel brutaal doen en zo bovenop haar springen als zij ergens lag te slapen, maar dat haalde hij echt niet in zijn hoofd bij Mila :mrgreen:
Ik zorgde er vooral de eerste week voor dat Mila met rust werd gelaten door Cee. Ceetje had genoeg afleiding van mijn andere honden die hem wel meteen leuk vonden, dus dat ging heel makkelijk en hij snapte heel snel dat hij bij Mila niets te zoeken had. Daarna hoorde Cee er gewoon bij en dan kan Mila ook alweer veel meer hebben. Hij heeft heus wel eens een snauw gekregen, maar Mila kan veel beter matigen als ze een beetje gewend is aan de nieuwe hond en ze over haar eerste walging heen is, dus dan blijft het gewoon bij een proportionele snauw en dat laat ik gaan.
Toen hij een maand of 4-4,5 was, begon Mila hem steeds leuker te vinden en speelden ze ook steeds vaker, dus het kwam vanzelf helemaal goed. Ook omdat Cee snapte hoe hij zich tegenover Mila moest gedragen en dat maakt bij haar echt een wereld van verschil.
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 59
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Manuma schreef: 07 okt 2021, 10:28Als iemand ervaring heeft met puphatende honden in huis met nieuwe pup: deel met mij! Ik wil dit graag goed aanpakken.
Geen puphaters hier (maar ook nooit eerder een pup gehad :') ) maar wel een Blijf Van Mijn Lijf-hond :gvd: . Juist daarom heb ik ook die ren. Dan kan pup eventueel uitkuren en kan ik voorkomen dat Raaf al een hekel aan pup krijgt alleen al omdat pup pup is.
Voor je zoon lijkt het me ook heel fijn als je een lekkere ren hebt, kun je hem (of Meeko :engel: ) even veilig wegzetten als Meeko wat bijterig wordt. Doe je Meeko op zo'n moment steeds in de bench dan denk ik dat dat niet echt goed gaat (veel te klein, veel protest).
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Manuma

Bericht door Manuma »

Ren is dus een goed idee. Misschien toch maar bestellen of even halen. Onze zoon heeft al een ‘ren’. Grondbox noemen ze dat, ideaal :engel:
Ik dacht al dat pup daar eventueel wel in kon, zoon vindt het nu wat te saai worden. Ik kijk wel even aan hoe het gaat, Manu kan het ook fantastisch vinden. Hij is nogal een makke beer geworden met andere honden dus misschien ook wel met pups.

Ik ben zo benieuwd jongens! Nog 2 nachtjes! Morgen heb ik het heel druk dus die dag gaat natuurlijk voorbij vliegen.
Zondag mag hij gelijk mee naar de dogsurvival, dinsdag gaat hij mee naar stal en het paard en woensdag naar de kinderboerderij. We hebben over twee weken een weekend weg gepland staan met vrienden en hun kinderen. Daar zat ik wel even mee in m’n maag. Ik heb er ook niet superveel zin in want kinderen :mann: Sirene gevraagd wat ik nou het beste kan doen en zij zegt meenemen. Dus hij gaat mee. Arme Meeko :LOL: Ik dacht eerst dat het veel te veel zou gaan worden allemaal maar toen bedacht ik me dat ik Manu ook overal mee naartoe heb gesleept en die vond het nooit teveel of eng. Hij is nu ook een geweldige, angstloze hond dus wellicht geldt dat ook voor Meeko.
Hoe meer update van Sirene, hoe meer ik denk dat hij echt fantastisch bij ons past. Ik ben helemaal verliefd en kan echt, echt niet meer wachtennnnn.
Tamara
Posts in topic: 14

Bericht door Tamara »

Manuma schreef: 07 okt 2021, 21:38 Dus hij gaat mee. Arme Meeko :LOL: Ik dacht eerst dat het veel te veel zou gaan worden allemaal maar toen bedacht ik me dat ik Manu ook overal mee naartoe heb gesleept en die vond het nooit teveel of eng. Hij is nu ook een geweldige, angstloze hond dus wellicht geldt dat ook voor Meeko.
Hoe meer update van Sirene, hoe meer ik denk dat hij echt fantastisch bij ons past. Ik ben helemaal verliefd en kan echt, echt niet meer wachtennnnn.
Ja, gewoon mee nemen, zou ik ook doen. Net zoals jij met Manu hebt gedaan, heb ik Lanai ook overal mee naartoe genomen toen ze pup was. Je merkt vanzelf wel wanneer een pup dat niet fijn vindt. Bij Feta heb ik dit weer niet gedaan omdat ik gewoon meteen aan haar merkte dat ze bepaalde dingen, zoals de drukte van de stad, het niet heel leuk vond. Ze is nog steeds niet echt een terras hond die lekker onder de tafel gaat liggen terwijl ik op het terras zit. Terwijl Lanai vanaf pups af aan ALLES leuk vond waar ze mee naartoe gesleept werd. En als ze moe was sliep ze in de rugzak.
Afbeelding
Manuma

Bericht door Manuma »

Tetetetetetete papadapapadapapadaapaaaaa. Ik zit eindelijk en ik ben echt helemaal hyper.
Alle zooi ligt nog op puppyhoogte dus dat wordt straks nog even een rondje maken. De knaagdoos staat klaar, z’n slaapplekje. Zus gaat morgen rijden zodat vriend met onze zoon thuis kan blijven en ik alle aandacht op Meeko kan richten :I:
We mogen gelukkig redelijk vroeg komen dus ik hoef niet lang te wachten. :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Smoushond
Posts in topic: 32

Bericht door Smoushond »

Spannend 😃 het zal wel niet lukken maar probeer nog wat te slapen 🤣
Afbeelding
Yvette
Posts in topic: 39
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Heel veel plezier morgen!! :cheer:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Zamunda
Posts in topic: 59
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Manuma schreef: 08 okt 2021, 23:40 Tetetetetetete papadapapadapapadaapaaaaa. Ik zit eindelijk en ik ben echt helemaal hyper.
Alle zooi ligt nog op puppyhoogte dus dat wordt straks nog even een rondje maken. De knaagdoos staat klaar, z’n slaapplekje. Zus gaat morgen rijden zodat vriend met onze zoon thuis kan blijven en ik alle aandacht op Meeko kan richten :I:
We mogen gelukkig redelijk vroeg komen dus ik hoef niet lang te wachten. :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Hahaha, heb je nog geslapen :') ? Heel veel plezier met je prachtige Meeko :balon: !
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Annets
Posts in topic: 1

Bericht door Annets »

Veel plezier met het ophalen van Meeko. :cheer:
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
Amarillo
Posts in topic: 2

Bericht door Amarillo »

Spannuuund :cheer:
Afbeelding
Mellow

Bericht door Mellow »

Heel veel plezier met ophalen van Meeko :cheer:
Rosanne
Posts in topic: 7
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Heel veel plezier met je droom pupje. :I:
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
mijke
Posts in topic: 31

Bericht door mijke »

Is ie er al? :Q: :jump1: :jump1: :jump1:
Manuma

Bericht door Manuma »

Hij is er :cheer:
Wat was dat gek, ik had Meeko in m’n armen en hij mocht mee naar huis. In de auto eerst even piepen maar hij kalmeerde al snel en viel in slaap.
Eenmaal thuis kennis maken met Manu en Uma. Manu vond mij al gek doen en ik zag dat hij wat onzeker was. Toen hij Meeko zag was hij helemaal van slag en begon een beetje weg te sluipen. Uma begroette Meeko op haar eigen rustige manier en schonk er verder geen aandacht meer aan. We hebben even een stukje gewandeld terwijl ik Uma en Meeko samen aan de lijn hield en mijn zus Manu. Hij heeft wat gesnuffeld en Meeko heeft een hele poos Manu zijn voetstappen gevolgd maar ze hebben nog niet neus aan neus gestaan. Dat komt zo wel.

Meeko heeft nu al fans want veel van onze buren kwamen al kijken. Vriend zit nu vertederd naar een slapende Meeko te kijken. Onze zoon slaapt nu nog, die komt er zo nog bij. Dan zal Meeko daarna wel weer helemaal afgedraaid zijn :LOL:

Ik vind het vooral spannend maar ik ga er wel achterkomen hoe ik dit het beste manage. Manu en Uma moeten zo nog voor de lange wandeling maar ik kijk wel even of Meeko mee kan in de rugzak of dat ik hem toch nog even spaar.

Hij is zo leuk :I:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gonnie
Posts in topic: 2

Bericht door Gonnie »

Veel plezier met Meeko.
Afbeelding

Tanja en Anne
mijke
Posts in topic: 31

Bericht door mijke »

Oh ik ben echt verliefd op hem hoor! :I:
Sekreetje
Posts in topic: 12

Bericht door Sekreetje »

Ja, hij is er! 🥳 Kan me voorstellen dat het wel even spannend is. Succes met Manu, hopelijk gaat ook hij er de ook wel van inzien.
Afbeelding
Tamara
Posts in topic: 14

Bericht door Tamara »

:I: :I:

Thuuus! :cheer: :cheer:

Heel veel geluk samen! :flower: :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie