Opzich valt dat wel mee. Als pup vond hij andere honden enorm spannend, maar dat is nu geheel weg. Hij is voorzichtig in nieuwe honden benaderen, maar dat is netjes. Voor de rest is hij eigenlijk niet zo snel onder de indruk. Harde geluiden of onverwachte situaties maakt hem allemaal niks uit. Als de deurbel bijv ook gaat, verwacht hij eigenlijk gezelligheid. Nooit aan slaan of andere onzekere uitingen.CatnDog schreef: ↑04 dec 2022, 19:42Ik vermoed dat Brego gewoon een gevoelig type is. Dat heeft veel voordelen, maar ook wat nadelen, zoals sneller van iets onder de indruk zijn en daar ook een tijdje in kunnen blijven hangen.Rosanne schreef: ↑04 dec 2022, 19:37 Ja hij loopt er al ruim 1,5 jaar zonder problemen overheen. Soms zelfs meerdere keren per dag. Maar inderdaad hoe jij het zou doen doe ik het ook inderdaad. Hij loopt aan de binnenkant bij mij en tussendoor met stem en voertje belonen als hij stappen maakt. Wij ontkomen er ook niet aan om de bruggen over te moeten. Hopelijk is het gewoon een staartje angstfase voor hem nog. Zou het anders echt niet kunnen verklaren.
Ik zou er persoonlijk geen voerbeloningen bij gebruiken. Het wandelen zelf is de beloning, het wandelen zelf is leuk. Zodra hij aan de overkant is... he het is hier leuk.
Van honden die met snoepjes leren wandelen, heb ik vaak gehoord dat ze de baas te slim af zijn en weigeren verder te wandelen zonder hun beloning. Gewoon met de stem. Yes, yes. Wat ben JIJ een knappe, dappere hond.
Ahh dat kan ik wel snappen inderdaad. Hij is gelukkig ook zonder voer wel te motiveren. Het is ook niet dat ik hem ga lokken, maar meer wanneer hij netjes mee wandelt. Net als met het naast leren lopen dat hij nog pup was af en toe een “yes” koekje en door. Nu heb ik voor t gewone wandelen ook geen voerbeloning meer nodig. Niet dat hij naast lopen zelf altijd nodig vind.