Oeps, ik zie dat ik bijna een jaar al niks geschreven heb in dit topic, time flies!
Inmiddels is hij een flinke kerel van 1,5 jaar oud! Superlief en natuurlijk nog steeds bloedmooi
We zijn lekker bezig met agility, dat is echt helemaal zijn ding, vanaf les 1 doet hij zo ontzettend hard zijn best, superleuk. Ik was een beetje benieuwd hoe hij het zou doen want gehoorzaamheid vond hij niet echt boeiend, hij deed alles voor een zesje. Maar zodra er actie aan te pas komt gaat ie helemaal aan en let hij supergoed op, echt genieten!
Buiten het trainen om wandel en fiets ik met hem maar nog steeds op plekken waar ik zo weinig mogelijk honden tegen kom of in de wijk waar iedereen z'n hond aan de lijn heeft want die onzekerheid is nog altijd erg aan de orde. Er zit wel verbetering in maar voornamelijk omdat we contacten voorkomen en daarmee dus ook slechte ervaringen. Met honden die we wel tegenkomen als ze los zijn is het in meer dan de helft van de gevallen toch iedere keer weer een teleurstelling, zeker Labradors moeten hem hebben, zodra hij zich onderdanig opstelt vliegen ze bovenop hem.
Dat vind ik wel nog steeds het allerlastigste, ik kan niet ergens echt ontspannen lekker gaan wandelen zoals ik altijd met al m'n andere honden heb gedaan. We vinden onze weg wel maar toch jammer. Ik hoop nog steeds dat het wel gaat lukken op termijn. Ik merk aan hem dat hij in z'n koppie erg laat volwassen wordt en lukt het pas de laatste weken om wat meer echte oefeningetjes te doen op straat bijvoorbeeld, hij kan nu meer aandacht geven aan mij ipv de omgeving.
Thuis met de kinderen is hij echt super, hij is zo leuk en lief met en voor ze, zodra er iemand op de bank zit dan ligt hij er naast. En als ze willen voetballen, sjorren of wat dan ook is hij ook altijd paraat, hij is de ideale vriend
Ik zal zo nog even wat foto's met m'n telefoon toevoegen