Wat een knappe kerel is hij geworden
Het is ook wel een lastige leeftijd. Hopelijk wordt hij het komende jaar wat zekerder.
Onze Barrie! Long time no see - update pag. 26
- Yvette
- Posts in topic: 191
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Re: Onze Barrie! Long time no see - update pag. 26
Bedankt voor alle lieve complimentjes, ik zit ook vaak verliefd naar hem te kijken en kan dan bijna niet geloven dat hij echt van mij is
Maar ook Freek kan veel honden voor hem afleiden, ik neem Freek alleen bijna nooit meer mee omdat het te link voor Freek zelf is, ze zien er schattig uit samen maar hij is echt te klein en kwetsbaar. Freek heeft er een handje van om op Barrie af te rennen om hem uit te dagen of soms om Barrie weg te blaffen als hij dicht bij mij loopt en dat ging laatst drie keer mis op één wandeling, toen heb ik besloten dat dit gewoon een dom idee is.
Ik heb er nog wel vertrouwen in dat het beterd, hij heeft gewoon een hoop tijd nodig, m'n lekker grote, lompe kleuter.
Ja met een maatje er bij is een wereld van verschil, ik probeer dat ook regelmatig voor hem te regelen, dat helpt iig voor samen een hoop. Hij is nog steeds superdikke vrienden met broer Meeko, die twee zijn zo leuk samen!Alfilillo schreef: ↑24 feb 2023, 09:09 Hij is prachtig!
Wat betreft de onzekerheid, hij is pas 1,5 dus ik denk dat daar wel verbetering in zit. Loop je wel eens met een andere stabiele, wat meer zelfverzekerde hond waar hij het goed mee kan vinden? Dat kan helpen. En bij lompe types aanlijnen en ertussen gaan staan. Meestal zie je van verre al wat voor vlees je in de kuip hebt.
Het zou jammer zijn als je bijna geen ontspannen losloopwandelingen meer zou kunnen doen.
Maar ook Freek kan veel honden voor hem afleiden, ik neem Freek alleen bijna nooit meer mee omdat het te link voor Freek zelf is, ze zien er schattig uit samen maar hij is echt te klein en kwetsbaar. Freek heeft er een handje van om op Barrie af te rennen om hem uit te dagen of soms om Barrie weg te blaffen als hij dicht bij mij loopt en dat ging laatst drie keer mis op één wandeling, toen heb ik besloten dat dit gewoon een dom idee is.
Ik heb er nog wel vertrouwen in dat het beterd, hij heeft gewoon een hoop tijd nodig, m'n lekker grote, lompe kleuter.
Het zijn volgens mij ook honden die zelf ook niet perse heel zelfverzekerd zijn, soms denk ik dat zij dan denken Ha eentje die ik kan hebben! en zich dan laten gaan. Irritant wel, dat sowieso.Hondenpoot schreef: ↑24 feb 2023, 06:53Het lijkt ook wel of juist die lompe honden dan net los gaan bij onzekere honden.
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
- Hondenpoot
- Posts in topic: 16
Het zijn volgens mij ook honden die zelf ook niet perse heel zelfverzekerd zijn, soms denk ik dat zij dan denken Ha eentje die ik kan hebben! en zich dan laten gaan. Irritant wel, dat sowieso.[/quote]Hondenpoot schreef: ↑24 feb 2023, 06:53Het lijkt ook wel of juist die lompe honden dan net los gaan bij onzekere honden.
Dat herken ik wel. De grootste rotzakken zijn vaak de onzekere types. Net als bij mensen eigenlijk haha
- Frootje
- Posts in topic: 5
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Als ik Aloy zie (1 jaar, dus ook wel een lastige leeftijd voor haarzelf natuurlijk) en hoe onzeker zij vaak nog is, vraag ik me soms ook af of dat goedkomt. Maar ik weet dat zij heel erg op haar moeder lijkt en met Flora is dat ook goedgekomen, en ik zie soms toch ineens dat ze echt stappen zet. Bij haar slaat de onzekerheid vooral toe als een hond haar aankijkt (een beetje hypocriet is ze wel, ze mag namelijk zelf gráág loeren ) of blaft. Maar het zou me niks verbazen als zij ook veel tijd nodig gaat hebben, net als Barrie. Het komt vast nog wel goed. Ik zie trouwens zelfs in Froo en Mowin nog stappen op gebied van zelfvertrouwen en die zijn allebei ruim vijf jaar oud. Wijsheid komt met de jaren, misschien dat vertrouwen ook wel.
Wat leuk dat hij en Meeko het zo goed kunnen vinden samen! Echte familiebanden.
Wat leuk dat hij en Meeko het zo goed kunnen vinden samen! Echte familiebanden.
- Yvette
- Posts in topic: 191
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Ja iddHondenpoot schreef: ↑26 feb 2023, 21:46 Dat herken ik wel. De grootste rotzakken zijn vaak de onzekere types. Net als bij mensen eigenlijk haha
Ja dat heeft Barrie ook, van die Border Collies die hem heel eng aankijken Niet wetende dat hij zelf misschien nog wel enger kan kijken met zijn masker en oogkleur er bij
Afgelopen zondag heb ik een agility workshop met hem gevolgd bij een andere hondenvereniging, het ging me daarbij vooral om de ervaring om eens ergens anders te zijn. Voor hem de allereerste keer buiten trainen met nog een groep honden op het andere deel van het veld ernaast. Hij vond het superspannend maar we waren op tijd en hij kon toch redelijk rustig worden. Het trainen zelf ging helemaal niet verkeerd, ik ben supertrots op hem!!
Groetjes Yvette