Wat is de leukste windhond?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Nanna

Re: Wat is de leukste windhond?

Bericht door Nanna »

Nicoline schreef: 12 okt 2021, 10:54 Het lijkt me sowieso zeer onwaarschijnlijk dat een Barzoi een wolf kan grijpen 😂 veel te breekbaar en totaal gebrek aan bijtkracht lijkt me. Ja misschien ooit heel lang geleden en dan in een grote groep tegen 1 wolf.
Ja, altijd drie tegelijk. Een ‘sworra’.
Kijk even op 2:11
_Tiny_
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Hylos schreef: 12 okt 2021, 11:07
_Tiny_ schreef: 12 okt 2021, 10:42 Whippets had ik nooit zo op mijn netvlies. Vond het maar rare bibberhondjes die altijd kleertjes aan moeten. Maar door de verhalen van de liefhebbers hier ben ik om. Het zijn fijne, gezellige, zachte honden. Precies waar ik van hou. Een Whippet dus.
Er is toch niks leuker dan een hond die een trui of jas aan moet. :I: :mrgreen:
Mijzelf kennende heeft die hele hond binnen de kortste keer een grotere garderobe dan ik heb :LOL:
Ooooh kijk, die pyjama is leuk en die ook en dat huispak en die zomerjas ook en een winterjas kan ze niet zonder nou vooruit ook een herfstjas.
Mot maar niet :mrgreen: Ik ben nu al zo'n poedeltutje heb ik straks ook nog een kleertjeshond er naast lopen :engel:
Afbeelding
_Tiny_

Bericht door _Tiny_ »

Nanna schreef: 12 okt 2021, 11:09
Nicoline schreef: 12 okt 2021, 10:54 Het lijkt me sowieso zeer onwaarschijnlijk dat een Barzoi een wolf kan grijpen 😂 veel te breekbaar en totaal gebrek aan bijtkracht lijkt me. Ja misschien ooit heel lang geleden en dan in een grote groep tegen 1 wolf.
Arme wolf, geen schijn van kans :ugh:

Waarom werd er eigenlijk op wolven gejaagd? Was dat om het eigen vee te beschermen of was het een "sport"?
Afbeelding
Nicoline
Posts in topic: 3

Bericht door Nicoline »

Had idd even gegoogled en kwam op datzelfde filmpje uit, maar die honden lijken echt totaal niet op de Barzois die je nu ziet, deze zien er alweer wat breder en steviger uit. Maargoed zo is dat bij zoveel rassen, van een moderne Pyrenese berghond hoef je ook niet meer te verwachten dat ze de schapen echt kunnen beschermen. En ja beetje naar filmpje ook, arme wolf :(
Laatst gewijzigd door Nicoline op 12 okt 2021, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanne
Honden: 3
Welke: Chihuahua en Saluki
Contacteer:

Bericht door Sanne »

Ik vind het altijd zo gek om te lezen dat mensen absoluut geen Oosterse windhond willen. Ik ben zo gewend aan Zahra dat ik niet meer snap waarom ze nou zo apart/raar/moeilijk zou moeten zijn. Net als dat ik niet meer zie dat ze lange poten heeft. :engel: Alle andere honden hebben korte poten. :pffff:
Veertje

Bericht door Veertje »

Ik vind het prachtig om te zien hoe ze op volle snelheid over de baan racen, maar daar blijft het voor mij wel bij. Het uiterlijk trekt me gewoon niet en de meeste whippets die ik daar op de baan zie zijn zo overdreven braaf :? :lol: Misschien ooit als ik iets minder uitdaging zoek in een hond en loslopen voor mij niet meer zo hoog op het lijstje staat.
Zinodo schreef: 12 okt 2021, 11:23 (...)
Daarna sowieso een galgotje :I: een zwarte of een donkere brindle. Yesss :I:
(..)
Ik weet nog een zwarte galgo pup die een baasje zoekt :engel:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
** Angela **
Posts in topic: 2
Welke: Duitse herder

Bericht door ** Angela ** »

Sanne schreef: 12 okt 2021, 10:02
** Angela ** schreef:Geen
Onmogelijk! AfbeeldingAfbeelding
Ja sorry , ze spreken me echt niet aan
Vind ze niet mooi , smaken verschillen gelukkig 😉
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Zijn dat barzoi? Er staat greyhounds en ik vind ze er niet barzoi uitzien
Amarillo
Posts in topic: 1

Bericht door Amarillo »

Ja, dat zijn wel barzois. Kan zijn dat het een google translate dingetje oid is want ik heb van een Russin (die eigenaar is van een whippet :mrgreen: ) begrepen dat hun woord voor barzoi als ras tegelijk ook de verzamelnaam voor elke windhond is?
Afbeelding
_Tiny_

Bericht door _Tiny_ »

Dat zijn geen greyhounds hoor. Kijk maar naar de kopvorm. Echt barzoi. Die hadden vroeger sowieso niet dat weelderige haar.
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Leuk weet ik niet, ik ken de eigenschappen en karakters niet zo goed.
Mooi vind ik de Afghanen en de Saluki's.

Lopen een paar Afghanen in dorp hier. En als ik ze zie lopen dan moet ik vol bewondering kijken. Die elegantie, die koppen en die oogopslag gewoon :I:
blondie

Bericht door blondie »

Sanne schreef: 12 okt 2021, 11:29 Ik vind het altijd zo gek om te lezen dat mensen absoluut geen Oosterse windhond willen. Ik ben zo gewend aan Zahra dat ik niet meer snap waarom ze nou zo apart/raar/moeilijk zou moeten zijn. Net als dat ik niet meer zie dat ze lange poten heeft. :engel: Alle andere honden hebben korte poten. :pffff:
Ik vind haar zo ontzettend mooi :I:
Eilfy

Bericht door Eilfy »

Qua uiterlijk vind ik de Saluki schitterend :I:

Maar qua karakter en wat bij mij past zou ik toch voor de Whippet gaan en als we dan toch gaan kruisen, een Silken Windsprite. Waarbij je grofweg het uiterlijk van de Saluki hebt maar meer het baasgerichte en willen werken van de Whippet erbij. Wie weet ooit...

Afbeelding

Overigens niet de meest mooie foto die ik kon vinden maar deze kreeg ik als afbeelding toegevoegd :mann:
Afbeelding
~Choose what helps your heart bloom~
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Een lurcher natuurlijk :lol1:

En ik ben weg van de whippet.
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 5
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ik vind de podenco (als halfwindhond) het leukst. Atletisch, actief, creatief, intelligent, sociaal, gevoelig, veel gevoel voor humor, superlief - voor mij zijn het ideale honden en ik vind ze vaak ook nog eens prachtig om te zien.
Omdat ik Arlo ook superleuk vind, denk ik dat galgo's mij ook wel liggen. Arlo is natuurlijk een kruising (waarschijnlijk met podenco), maar ik zie wel vaker galgo's die net als Arlo niet zo ingetogen en rustig zijn, maar actief en wat uitbundiger. Zo'n type zie ik hier best nog eens komen. Het zachtaardige, sociale, meegaande en aanhankelijke karakter vind ik in ieder geval erg prettig.
Afbeelding
Persistence
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Eilfy schreef: 12 okt 2021, 12:29 Qua uiterlijk vind ik de Saluki schitterend :I:

Maar qua karakter en wat bij mij past zou ik toch voor de Whippet gaan en als we dan toch gaan kruisen, een Silken Windsprite. Waarbij je grofweg het uiterlijk van de Saluki hebt maar meer het baasgerichte en willen werken van de Whippet erbij. Wie weet ooit...
Sluit ik me bij aan!
Podenco's trekken me qua uiterlijk wel mee aan dan whippets, maar vind het niet prettig als ze totaal hun eigen plan trekken, blijf maar een beetje in zicht. Dus ik denk dat ze niet echt bij me passen. Maar hier wordt je toch verliefd op:

Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Het fijne aan álle windhonden vind ik trouwens dat het nooit lompe bulldozers zijn. Het blijft altijd beheerst.
pioenroos
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Ik vind een saluki prachtig :I: Ik denk alleen dat ik ze net wat te gewichtig en afstandelijk van aard zou vinden.

Podenco's lijken me heerlijke clowns :lol1:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

pioenroos schreef: 12 okt 2021, 13:30 Ik vind een saluki prachtig :I: Ik denk alleen dat ik ze net wat te gewichtig en afstandelijk van aard zou vinden.
Meestal niet naar ‘eigen’ hoor. Maar vreemden kunnen wel bekeken worden of ze zo beladen met stront de stort af komen :lol: Maar ergens vind ik dat ook wel weer fijn. Mijn Deerhounds (vooral Charles en nu ook Gavi) willen altijd iedereen zoenen en dat is soms wel een dingetje.., :LOL:
Gavi stond van de week een mountainbiker af te likken. Dat zal je met een oosterse windhond niet snel gebeuren.
Célie
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Galgo's
pioenroos
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Nanna schreef: 12 okt 2021, 13:34 Meestal niet naar ‘eigen’ hoor. Maar vreemden kunnen wel bekeken worden of ze zo beladen met stront de stort af komen Maar ergens vind ik dat ook wel weer fijn.
Niet alleen vreemden is mijn ervaring maar sommige mensen zijn en blijven ook stom. Als ik tenminste Diem als referentie neem. Hij heeft ook een scheut oosters bloed tenslotte.
Diem vindt mijn vader stom. Mijn vader is nogal van de oude stempel: een hond moet altijd luisteren en direct een commando uitvoeren, altijd :lees: Diem negeert hem natuurlijk compleet, gaat zich echt niet laten commanderen :piew:
En ook met mantrailen heeft hij voorkeuren. Ik snapte maar niet waarom hij soms de sterren van de hemel speurt en het soms compleet in de soep loopt. Blijkt hij dus gewoon de verkeerde kant uit te lopen bij bepaalde slachtoffers :goeie: De paar mensen die hij graag mag vindt hij altijd. De rest soms wel maar vaak mogen ze doodvallen van hem en gaat hij gewoon een wildspoortje uitwerken :mann:

Voor mij is hij inderdaad een gouden hond. Als er maar vertrouwen en gelijkwaardigheid is doet hij alles voor me. Maar, ik zou hem niet als enigst hond willen want ik wil ook gewoon eindeloos knuffelen en tutten met een hond op z'n tijd.
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Ik heb een zwak voor podenco's. Al zou ik niet durven zeggen of ze echt bij mij passen, maar ik zou het wel graag proberen. In de ideale wereld heb ik een Hollandse Herder en een Podenco, dat lijkt me nou een hele leuke combinatie!
Ally

Bericht door Ally »

Ik had een podenco en een mini podenco mixje met iets ratonero's en weet ik veel Spaans dorp mixje. De podenco was de allerzachtaardigste hond die ik ooit heb gekend. Daar zat werkelijk geen spat agressie in, maar er zat wel een eigenwijze neus op. Niet dat ze er echt vandoor ging maar je moest af en toe wel even wachten tot de dame klaar was met haar ding. Als ik weer aan een hond ga wordt het hopelijk weer een mix, iets als een hond (oer) hondenmixje met ratonero. Weer een Spaanse dorps kruising met een beetje van dit en dat, mooi licht gebouwd op snel en gezond.
Qua uiterlijk ga ik in katzwijm bij Barzois, echt jeetje wat een mooie honden. Saluki en azawakh ook trouwens, maar de barzoi is net weer een tikkie groter en dat maakt ze extra imposant.
Zamunda
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

pioenroos schreef: 12 okt 2021, 13:54En ook met mantrailen heeft hij voorkeuren. Ik snapte maar niet waarom hij soms de sterren van de hemel speurt en het soms compleet in de soep loopt. Blijkt hij dus gewoon de verkeerde kant uit te lopen bij bepaalde slachtoffers :goeie: De paar mensen die hij graag mag vindt hij altijd. De rest soms wel maar vaak mogen ze doodvallen van hem en gaat hij gewoon een wildspoortje uitwerken :mann:
OMG :LOL: :goeie:
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Veertje

Bericht door Veertje »

pioenroos schreef: 12 okt 2021, 13:54
Nanna schreef: 12 okt 2021, 13:34 Meestal niet naar ‘eigen’ hoor. Maar vreemden kunnen wel bekeken worden of ze zo beladen met stront de stort af komen Maar ergens vind ik dat ook wel weer fijn.
Niet alleen vreemden is mijn ervaring maar sommige mensen zijn en blijven ook stom. Als ik tenminste Diem als referentie neem. Hij heeft ook een scheut oosters bloed tenslotte.
Diem vindt mijn vader stom. Mijn vader is nogal van de oude stempel: een hond moet altijd luisteren en direct een commando uitvoeren, altijd :lees: Diem negeert hem natuurlijk compleet, gaat zich echt niet laten commanderen :piew:
En ook met mantrailen heeft hij voorkeuren. Ik snapte maar niet waarom hij soms de sterren van de hemel speurt en het soms compleet in de soep loopt. Blijkt hij dus gewoon de verkeerde kant uit te lopen bij bepaalde slachtoffers :goeie: De paar mensen die hij graag mag vindt hij altijd. De rest soms wel maar vaak mogen ze doodvallen van hem en gaat hij gewoon een wildspoortje uitwerken :mann:

Voor mij is hij inderdaad een gouden hond. Als er maar vertrouwen en gelijkwaardigheid is doet hij alles voor me. Maar, ik zou hem niet als enigst hond willen want ik wil ook gewoon eindeloos knuffelen en tutten met een hond op z'n tijd.
:LOL: :LOL:
Ik zou me doodlachen en ergeren tegelijk.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Plaats reactie