Voerton en voerbak
Voerton en voerbak
Wij gaan binnenkort verhuizen en ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe voerbak en voerton. Nu heb ik de (12 kg.) zak in de keuken staan en schep daaruit maar ik ben verliefd geworden op een peperdure voerton en ben eigenlijk benieuwd naar jullie situatie - wat gebruiken jullie voor voerbak en eventueel voerton?
Re: Voerton en voerbak
Ik heb een Curver voerton. Grote maat. Bevalt prima.
En rvs hondenbakken in van die plastic neerzethouders.
En rvs hondenbakken in van die plastic neerzethouders.
Zo eentje waar je ook een klepje aan de bovenkant hebt? Die lijken me enorm praktisch.
Ik heb zelf ook RVS bakken met een stalen houder - gewoon zo'n basic gebeuren en waarschijnlijk komt dat ook wel weer terug. Maar vind het wel leuk om eens te kijken naar hoe andere forummers het hebben
- pioenroos
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
De grote zak gaat zo luchtdicht mogelijk in zo'n waterdichte ton met draaideksel. Ik vul daar elke 1 a 2 weken een kleinere bak mee. Ik voer maar weinig brok dus een zak gaat lang mee. Ik hoop door de grote ton niet te vaak open te maken het verser blijft.
Ik heb de ton hier vandaan: www.voertonnen.nl
Zo doe ik het ook. Ik vind deze bak van Ikea wel fijn: https://www.ikea.com/nl/nl/images/produ ... 5.jpg?f=xlpioenroos schreef: ↑11 mei 2023, 14:52 De grote zak gaat zo luchtdicht mogelijk in zo'n waterdichte ton met draaideksel. Ik vul daar elke 1 a 2 weken een kleinere bak mee. Ik voer maar weinig brok dus een zak gaat lang mee. Ik hoop door de grote ton niet te vaak open te maken het verser blijft.
4,2 liter, dus die hoef ik ook niet te vaak bij te vullen.
ooit op Pedigree punten, hun voertonnen gekregen, gaat 15/20 kilo in en heb er meerdere, ook voor snacks etc. Nisvan eet uit een rvs bak met grote steen erin om schrokken te voorkomen Sagan uit een klein rvs bakje
- Anneke
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Havanezer
Ik ben wel benieuwd naar de voerton waar je verliefd op bent.
In het vakantiehuis hebben we zo'n zelfde als Nanna. Ik vind het onhandig, maar dat komt omdat de beker waarmee het voer opgeschept wordt niet door het klepje past en de bak eigenlijk te hoog is zodat je het altijd naar voren moet trekken om er iets uit te halen.
Maar goed, het is niet van ons maar van schoonzus en zwager voor hun hond.
In het vakantiehuis hebben we zo'n zelfde als Nanna. Ik vind het onhandig, maar dat komt omdat de beker waarmee het voer opgeschept wordt niet door het klepje past en de bak eigenlijk te hoog is zodat je het altijd naar voren moet trekken om er iets uit te halen.
Anneke en Bobbie
- hakunamatata
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Ik heb keramieke voerbakken. Maar dat is meer ontstaan doordat ik katten had die niet tegen rvs of plastic konden. Bij mijn ouders eten ze uit plastic of rvs voerbakken met zo'n rubbertje eronder. Wel kleine voerbakjes trouwens, want kleine hondjes en kleine porties. In een grotere voerbak lijkt het meteen zo'n treurig kleine portie.
Tip trouwens: als je een voerton gebruikt haal dan de brokken niet uit de zak. Gewoon met zak en al in de voerton zetten, dan blijven de brokken langer vers. En inderdaad, bij een grote zak voer is het ook beter om een kleinere voerton steeds bij te vullen uit de grote. Dan gaat de grote voerton minder vaak open waardoor de brokken ook weer langer goed blijven.
Zelf heb ik die grote van curver. Gebruik ik ook voor de kattenbakkorrels
Tip trouwens: als je een voerton gebruikt haal dan de brokken niet uit de zak. Gewoon met zak en al in de voerton zetten, dan blijven de brokken langer vers. En inderdaad, bij een grote zak voer is het ook beter om een kleinere voerton steeds bij te vullen uit de grote. Dan gaat de grote voerton minder vaak open waardoor de brokken ook weer langer goed blijven.
Zelf heb ik die grote van curver. Gebruik ik ook voor de kattenbakkorrels
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
geen hele sjieke hoor - maar de stapelbare gamma vittles vault. Het stapelbare en de opening aan de voorzijde spreken me erg aan. Het lijkt me ook praktisch dat ik er 12 kg in een keer in kan kieperen.Anneke schreef: ↑11 mei 2023, 17:39 Ik ben wel benieuwd naar de voerton waar je verliefd op bent.
maar ik kan echt geen 120 euro naar mezelf verantwoorden voor twee voertonnen
- Eefsel
- Welke: Golden retriever
- Contacteer:
Evelien en Maggie
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik heb deze vd Welkoop:
https://www.welkoop.nl/voerton-met-schr ... 0l_1323886
Past zo'n 30-35kg losse brokken in.
Met zak lukt het me nooit om die in de ton te frotten.
Daarnaast heb ik een kleine opbergbak waar ruim 2kg brokken in passen, deze schep ik vol zodra hij leeg is.
Eten doen ze uit de rvs voerbakken met kunststof 'laagje' vd Wibra, ze zijn wijd en laag en dat vindt vooral Mahdu heel fijn want de smalle zijn wat hoger en dan drukt hij met zijn oogbollen op de rand.
Hij eet ook heel slecht uit de meeste hogere voerbakken.
En nu ze bijna volledig op KVV staan wissel ik 1-2x per week af met een lickimat.
https://www.welkoop.nl/voerton-met-schr ... 0l_1323886
Past zo'n 30-35kg losse brokken in.
Met zak lukt het me nooit om die in de ton te frotten.
Daarnaast heb ik een kleine opbergbak waar ruim 2kg brokken in passen, deze schep ik vol zodra hij leeg is.
Eten doen ze uit de rvs voerbakken met kunststof 'laagje' vd Wibra, ze zijn wijd en laag en dat vindt vooral Mahdu heel fijn want de smalle zijn wat hoger en dan drukt hij met zijn oogbollen op de rand.
Hij eet ook heel slecht uit de meeste hogere voerbakken.
En nu ze bijna volledig op KVV staan wissel ik 1-2x per week af met een lickimat.
- Fenneke
- Welke: Witte herder en nu een hún
Ik denk niet dat die luchtdicht afsluit? Die met de draaideksel wel.
Ik heb een grote curver bak en vul telkens een kleinere daarvan bij.
Rvs voerbakken
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Oh ja, voertonnen staan op zolder en in de keuken heb ik een 4 bakken afval systeem, waarvan in 2 bakken de brokken en dagelijkse snacks zitten.Deze bak wordt 1 x in de 3 a 4 weken bijgevuld.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Er staat een grote emmer met deksel in de kast voor het voer, maar de laatste tijd schep ik het gewoon rechtstreeks uit de zak. Die is hersluitbaar en zo'n zak van 12 kilo gaat hier twee weken mee. De bakken zijn van rvs en zitten in een lage standaard. Voor op vakantie heb ik kleinere rvs bakjes van Hunter met een rubberen rand aan de onderkant.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- ellen en de birmanen
die gebruik ik en ik vind ze ideaal. ik stort met gemak een zak van 18 kilo er in. bij mij krijgt het geen tijd om oud te worden met 6 honden.
de honden eten gewoon uit rvs bakken op standaard of ik strooi het uit in de tuin dat ze lekker kunnen zoeken.
-
Ik heb 2x deze en ze bevallen al jaren heel goed.
https://zizzoo.be/nl/honden_voer-en-dri ... lNEALw_wcB
https://zizzoo.be/nl/honden_voer-en-dri ... lNEALw_wcB
Maar als je die tonnen nou helemaal het einde vindt en er elke dag blij mee bent, heb je toch lol van je 120 euro?
Leuk! Ik heb die van ikea gehad trouwens en ik vond het niks. Mijn honden maakten ze zelf oen voor een snack
Ik had toe ik alleen brok voerde een blauwe ton met draaideksel droog binnen in een ruimte staan, zoiets
https://www.marktplaats.nl/v/tuin-en-te ... n-waterton
De blauwe dus die in deze advertentie op gereserveerd staan. Heb ik weggegeven aan buurman die de bix voor de paarden er goed in kon opbergen.
Omdat ik nu niet veel verbruik aan verse brok heb ik het in grote tupperware staan in een kast (samen met de blikken snacks en bakjes snacks, dus makkelijk klein handje eruit te halen. En de voorraad zit in een grotere bak a la tupperware in de trapkast. Geloof dat ik die bij Action vandaan heb. Lekker makkelijk vierkant en prima dus ergens onder te schuiven en te stapelen.
Maar toen ik grootverpakking voer had, ging dat dus in zo'n blauwe ton.
https://www.marktplaats.nl/v/tuin-en-te ... n-waterton
De blauwe dus die in deze advertentie op gereserveerd staan. Heb ik weggegeven aan buurman die de bix voor de paarden er goed in kon opbergen.
Omdat ik nu niet veel verbruik aan verse brok heb ik het in grote tupperware staan in een kast (samen met de blikken snacks en bakjes snacks, dus makkelijk klein handje eruit te halen. En de voorraad zit in een grotere bak a la tupperware in de trapkast. Geloof dat ik die bij Action vandaan heb. Lekker makkelijk vierkant en prima dus ergens onder te schuiven en te stapelen.
Maar toen ik grootverpakking voer had, ging dat dus in zo'n blauwe ton.
Voerbakken trouwens hier rvs, maar ik zet ze op de grond en twee maten, Aak een grote, Glory een kleine en Chara heeft een plastic antischrokbak.