Voerton en voerbak

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Barkley
Posts in topic: 7

Voerton en voerbak

Bericht door Barkley »

Wij gaan binnenkort verhuizen en ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe voerbak en voerton. Nu heb ik de (12 kg.) zak in de keuken staan en schep daaruit maar ik ben verliefd geworden op een peperdure voerton en ben eigenlijk benieuwd naar jullie situatie - wat gebruiken jullie voor voerbak en eventueel voerton?
Nanna

Re: Voerton en voerbak

Bericht door Nanna »

Ik heb een Curver voerton. Grote maat. Bevalt prima.
En rvs hondenbakken in van die plastic neerzethouders.
Barkley

Bericht door Barkley »

Nanna schreef: 11 mei 2023, 14:41 Ik heb een Curver voerton. Grote maat. Bevalt prima.
En rvs hondenbakken in van die plastic neerzethouders.
Zo eentje waar je ook een klepje aan de bovenkant hebt? Die lijken me enorm praktisch.

Ik heb zelf ook RVS bakken met een stalen houder - gewoon zo'n basic gebeuren en waarschijnlijk komt dat ook wel weer terug. Maar vind het wel leuk om eens te kijken naar hoe andere forummers het hebben :)
Nanna

Bericht door Nanna »

Ja, klepje aan bovenkant. Heel handig.

Afbeelding
pioenroos
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

De grote zak gaat zo luchtdicht mogelijk in zo'n waterdichte ton met draaideksel. Ik vul daar elke 1 a 2 weken een kleinere bak mee. Ik voer maar weinig brok dus een zak gaat lang mee. Ik hoop door de grote ton niet te vaak open te maken het verser blijft.

Ik heb de ton hier vandaan: www.voertonnen.nl
Afbeelding
Marlett

Bericht door Marlett »

pioenroos schreef: 11 mei 2023, 14:52 De grote zak gaat zo luchtdicht mogelijk in zo'n waterdichte ton met draaideksel. Ik vul daar elke 1 a 2 weken een kleinere bak mee. Ik voer maar weinig brok dus een zak gaat lang mee. Ik hoop door de grote ton niet te vaak open te maken het verser blijft.

Ik heb de ton hier vandaan: www.voertonnen.nl
Zo doe ik het ook. Ik vind deze bak van Ikea wel fijn: https://www.ikea.com/nl/nl/images/produ ... 5.jpg?f=xl

4,2 liter, dus die hoef ik ook niet te vaak bij te vullen.
Hamilton
Posts in topic: 2

Bericht door Hamilton »

ooit op Pedigree punten, hun voertonnen gekregen, gaat 15/20 kilo in en heb er meerdere, ook voor snacks etc. Nisvan eet uit een rvs bak met grote steen erin om schrokken te voorkomen :smile: Sagan uit een klein rvs bakje
Afbeelding
Anneke
Honden: 1
Welke: Havanezer

Bericht door Anneke »

Ik ben wel benieuwd naar de voerton waar je verliefd op bent.

In het vakantiehuis hebben we zo'n zelfde als Nanna. Ik vind het onhandig, maar dat komt omdat de beker waarmee het voer opgeschept wordt niet door het klepje past en de bak eigenlijk te hoog is zodat je het altijd naar voren moet trekken om er iets uit te halen.
Maar goed, het is niet van ons maar van schoonzus en zwager voor hun hond.
Afbeelding
Anneke en Bobbie
hakunamatata
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Ik heb keramieke voerbakken. Maar dat is meer ontstaan doordat ik katten had die niet tegen rvs of plastic konden. Bij mijn ouders eten ze uit plastic of rvs voerbakken met zo'n rubbertje eronder. Wel kleine voerbakjes trouwens, want kleine hondjes en kleine porties. In een grotere voerbak lijkt het meteen zo'n treurig kleine portie.

Tip trouwens: als je een voerton gebruikt haal dan de brokken niet uit de zak. Gewoon met zak en al in de voerton zetten, dan blijven de brokken langer vers. En inderdaad, bij een grote zak voer is het ook beter om een kleinere voerton steeds bij te vullen uit de grote. Dan gaat de grote voerton minder vaak open waardoor de brokken ook weer langer goed blijven.

Zelf heb ik die grote van curver. Gebruik ik ook voor de kattenbakkorrels
Afbeelding
Afbeelding
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Barkley

Bericht door Barkley »

Anneke schreef: 11 mei 2023, 17:39 Ik ben wel benieuwd naar de voerton waar je verliefd op bent.

In het vakantiehuis hebben we zo'n zelfde als Nanna. Ik vind het onhandig, maar dat komt omdat de beker waarmee het voer opgeschept wordt niet door het klepje past en de bak eigenlijk te hoog is zodat je het altijd naar voren moet trekken om er iets uit te halen.
Maar goed, het is niet van ons maar van schoonzus en zwager voor hun hond.
geen hele sjieke hoor - maar de stapelbare gamma vittles vault. Het stapelbare en de opening aan de voorzijde spreken me erg aan. Het lijkt me ook praktisch dat ik er 12 kg in een keer in kan kieperen.

Afbeelding

maar ik kan echt geen 120 euro naar mezelf verantwoorden voor twee voertonnen
Eefsel
Welke: Golden retriever
Contacteer:

Bericht door Eefsel »

Ikea heeft dit, lijkt wel een beetje op wat je zelf zag maar stuk goedkoper
Afbeelding
Evelien en Maggie
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Anneke
Welke: Havanezer

Bericht door Anneke »

Oh, handig zo'n opening aan de voorkant.
Afbeelding
Anneke en Bobbie
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik heb deze vd Welkoop:
https://www.welkoop.nl/voerton-met-schr ... 0l_1323886
Past zo'n 30-35kg losse brokken in.
Met zak lukt het me nooit om die in de ton te frotten.
Daarnaast heb ik een kleine opbergbak waar ruim 2kg brokken in passen, deze schep ik vol zodra hij leeg is.

Eten doen ze uit de rvs voerbakken met kunststof 'laagje' vd Wibra, ze zijn wijd en laag en dat vindt vooral Mahdu heel fijn want de smalle zijn wat hoger en dan drukt hij met zijn oogbollen op de rand. :schrik:
Hij eet ook heel slecht uit de meeste hogere voerbakken.
En nu ze bijna volledig op KVV staan wissel ik 1-2x per week af met een lickimat.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Fenneke
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Eefsel schreef: 11 mei 2023, 19:55 Ikea heeft dit, lijkt wel een beetje op wat je zelf zag maar stuk goedkoper
Afbeelding
Ik denk niet dat die luchtdicht afsluit? Die met de draaideksel wel.

Ik heb een grote curver bak en vul telkens een kleinere daarvan bij.
Rvs voerbakken
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Hamilton

Bericht door Hamilton »

Oh ja, voertonnen staan op zolder en in de keuken heb ik een 4 bakken afval systeem, waarvan in 2 bakken de brokken en dagelijkse snacks zitten.Deze bak wordt 1 x in de 3 a 4 weken bijgevuld.
Afbeelding
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Er staat een grote emmer met deksel in de kast voor het voer, maar de laatste tijd schep ik het gewoon rechtstreeks uit de zak. Die is hersluitbaar en zo'n zak van 12 kilo gaat hier twee weken mee. De bakken zijn van rvs en zitten in een lage standaard. Voor op vakantie heb ik kleinere rvs bakjes van Hunter met een rubberen rand aan de onderkant.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

Eefsel schreef: 11 mei 2023, 19:55 Ikea heeft dit, lijkt wel een beetje op wat je zelf zag maar stuk goedkoper
Afbeelding
die gebruik ik en ik vind ze ideaal. ik stort met gemak een zak van 18 kilo er in. bij mij krijgt het geen tijd om oud te worden met 6 honden.
de honden eten gewoon uit rvs bakken op standaard of ik strooi het uit in de tuin dat ze lekker kunnen zoeken.
Rennendehond

Bericht door Rennendehond »

Ik heb 2x deze en ze bevallen al jaren heel goed.
https://zizzoo.be/nl/honden_voer-en-dri ... lNEALw_wcB
Barkley

Bericht door Barkley »

Afbeelding
dat vind ik wel een goeie! de zak staat hier altijd open en ik voel me nu een eikel omdat Fred pech heeft met mijn achteloosheid :')
Ineke A

Bericht door Ineke A »

Maar als je die tonnen nou helemaal het einde vindt en er elke dag blij mee bent, heb je toch lol van je 120 euro?
Barkley

Bericht door Barkley »

Ineke A schreef: 12 mei 2023, 20:01 Maar als je die tonnen nou helemaal het einde vindt en er elke dag blij mee bent, heb je toch lol van je 120 euro?
ik heb er net 1 besteld, had een kadobon van bol.com, de tweede komt nog wel :bloos:
Ineke A

Bericht door Ineke A »

Leuk! Ik heb die van ikea gehad trouwens en ik vond het niks. Mijn honden maakten ze zelf oen voor een snack
Isabel

Bericht door Isabel »

Nanna schreef: 11 mei 2023, 14:48 Ja, klepje aan bovenkant. Heel handig.

Afbeelding
Dees heb ik ook, bevalt prima. Ook als ik de brokken er los in doe blijven ze gewoon goed.
Ik doe ook niet zo lang met een zak van 20 kg, dat krijgt hier de kans niet om in kwaliteit achteruit te gaan.
blondie

Bericht door blondie »

Ik had toe ik alleen brok voerde een blauwe ton met draaideksel droog binnen in een ruimte staan, zoiets
https://www.marktplaats.nl/v/tuin-en-te ... n-waterton

De blauwe dus die in deze advertentie op gereserveerd staan. Heb ik weggegeven aan buurman die de bix voor de paarden er goed in kon opbergen.

Omdat ik nu niet veel verbruik aan verse brok heb ik het in grote tupperware staan in een kast (samen met de blikken snacks en bakjes snacks, dus makkelijk klein handje eruit te halen. En de voorraad zit in een grotere bak a la tupperware in de trapkast. Geloof dat ik die bij Action vandaan heb. Lekker makkelijk vierkant en prima dus ergens onder te schuiven en te stapelen.

Maar toen ik grootverpakking voer had, ging dat dus in zo'n blauwe ton.
blondie

Bericht door blondie »

Voerbakken trouwens hier rvs, maar ik zet ze op de grond en twee maten, Aak een grote, Glory een kleine en Chara heeft een plastic antischrokbak.
Plaats reactie