Samen buiten zijn en een lijntje er aan.
"NEE" als hij wil starten op weg naar een jonge vogel.
Helaas werkt dat bij niet elke hond altijd.
Bij sommige geldt het verbodalleen als de baas er bij is
Samen buiten zijn en een lijntje er aan.
Dat verwacht ik niet nee. Maar ik heb er eerlijk gezegd ook geen zin in en puf voor om ook de hele dag nog eens in de tuin achter hem aan te sjouwen.
Wij hebben geen grote tuinen, dus die vergelijk heb ik niet als het gaat om een verdwaalde vogel of andere dieren in de tuin in dit huis.Cooper schreef: ↑24 jun 2023, 12:51 Zojuist weer een merel het leven moeten redden. Hij kwam er ineens mee aanzetten vanachter ons tuinhuisje. Ik denk dat ik hem maar een belletje om moet doen.
Merel zit nu bij te komen, ik hoop dat ie het red.
Ik zou het jammer vinden als Cooper niet meer lekker in de tuin kan struinen.
Vanochtend kon ik tijdens het wandelen het loslopen ook wel vergeten. Het stikte van de hazen en vogels. Balen dit.
Op zich vind ik het niet erg om hem aan de lijn te houden maar ik ben meer bang dat zo'n jonge hond zijn energie dan niet kwijt kan.
Ik zou wat aan dat aandacht vragen gaan doen en dan bedoel ik niet hem maar in de tuin zetten . Bertus is nu bijna 2 en die kan nu pas in de tuin zijn zonder dat ik erbij ben en dan nog ben ik in de buurt en kan ik hem zien en horen. Cooper is nog veel te jong om braaf te zijn in de tuin. Nu zijn het vogels maar had hij geen jachtinstinct dan waren het de tuinmeubelen of kussens of je plantenCooper schreef: ↑24 jun 2023, 14:46Dat verwacht ik niet nee. Maar ik heb er eerlijk gezegd ook geen zin in en puf voor om ook de hele dag nog eens in de tuin achter hem aan te sjouwen.
Hij heeft kennelijk een groot jacht instinct. Ik denk eigenlijk niet dat het überhaupt af te leren is. Voorkomen en mee leren leven lijkt mij eerder een optie.
Cooper vraagt ontzettend veel aandacht en daarom is het gewoon wel eens fijn als hij in de tuin kan struinen. Maar het moet niet ten koste gaan van de vogels.
Cooper schreef: ↑26 jun 2023, 12:36 De afrastering om de tuin te verkleinen is binnen . Eind van de week komt echtgenoot weer thuis en dan kunnen we 'm plaatsen. Ik hoop dat dat meer rust in de tent gaat brengen.
Ik ga ook strenger optreden. Ik ben zelf "te lief" en vind bepaalde dingen te snel sneu of zielig. Ik moet 'm meer duidelijkheid geven. En overdag meer mijn eigen ding doen en hem negeren als hij dan telkens om aandacht zeurt. Werk aan de winkel dus.