Onze Barrie! Long time no see - update pag. 26

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Zamunda
Posts in topic: 72
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Onze Barrie! Hij is er! - veel foto's pag 5

Bericht door Zamunda »

Oh ja, Barrie met zijn hekel aan opgesloten en in de auto zitten :LOL: . Wat een zoetje :F: . Maar fijn dat hij toch ook lekker is gaan slapen op je werk, klinkt goed. Ik ben ook heel erg benieuwd wat je verhaal van morgen/vandaag zal gaan worden, niet saai verwacht ik :') .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Ipanema
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT

Bericht door Ipanema »

Zo leuk jullie avonturen samen te lezen. Pups zijn nogal wat hè :mrgreen:

Maar wanneer ik je foto’s dan zie heb ik meteen zo’n er zelf nog eentje in huis te halen :I:
Yvette
Posts in topic: 191
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

We hadden vorig jaar natuurlijk ook Freek als pup en hoewel de fokker tegen ons zei dat het nogal een druk manneke met een eigen willetje was, vonden wij hem superbraaf. Ik zeg altijd hij is echt braaf geboren. Waar het verschil in beleving in zat tussen de fokker en ons dat weet ik niet maar ik gok dat het te maken had met onze ervaring met Cairntje Tobias, dat was ook een boef als pup. Freek is echt een appeltje eitje, zo braaf. Nu we Barrie in huis hebben weet ik het helemaal zeker! :lol1: Hij is echt braaf geboren. :engel:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Gister waren we weer werken, hij schrok weer eventjes van het geluid toen dat aan ging maar herstelde snel en ging lekker z'n eigen ding doen, beetje rondlopen, wat spelen met een knuffel. Vreemde honden inschatten van een afstandje. Hij besloot dat ie met een Golden dame wel graag kennis wilde maken en toen zij lief bleek probeerde hij dan toch ook de Riesenschnauzer maar, die bleek ook mee te vallen. Maar de Shih Tzu mix die hem zo zat aan te staren dat was echt een vreselijk eng monster. Het hondje in kwestie was helaas een beetje een nerveus typje dus daar konden we niet zo veel positiefs uit breien voor hem.
Barrie heeft ook ontdekt dat hij onder mijn trimtafel kan slapen (voor de time being natuurlijk :mrgreen:), hij bleef er zelfs liggen als ik de hond erop moest droogblazen, superknap en ook heel fijn.
's Avonds was hij wel echt moe weer, niet gek natuurlijk. De nachten gaan supergoed, hij slaapt echt als een roosje. Ik werd alleen een keertje wakker omdat hij zo lag te dromen. :hartjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag was ik vrij, ik had eigenlijk graag van alles willen gaan doen met hem maar hij was nog steeds moe en ik dacht twee keer naar school vandaag dat is ook niet niks, eerst maar eens kijken hoe hij dat doet. Het brengen van de jongens ging super, hij is echt dol op kinderen, hij liep daar rond te rennen alsof alle kinderen er speciaal voor hem liepen :LOL: :LOL: Thuis ben ik begonnen aan het verwerken van de pompoen die we van Zamunda hadden gekregen. Dat was me een joekel! De honden kregen ook een stukje natuurlijk maar ze hadden de hele keukenvloer onder gesmeerd, heerlijk hoor :mrgreen:
Daarna de kinderen weer opgehaald van school, dat was weer een succes, de juffen van m'n jongste zoontje werden er bij gehaald want iedereen moest Barrie zien! Zo schattig! Barrie vond alle aandacht superleuk. Alleen de iets oudere Stabij pup die er ook was vond hij echt niet leuk ondanks dat het hondje eigenlijk weinig tot niks deed en heel rustig was. Hij gaat gelijk neuzen happen en lelijk grommen :scratch:
Afbeelding

Afbeelding

Tot het eind van de middag hebben we niks gedaan, die twee keer tien minuten op school in combi met z'n drukke eerste dagen thuis maakte dat ik vond dat we echt even moesten relaxen. Ik had vanmorgen al tegen de jongens gezegd dat we geen speelafspraakjes gingen doen vandaag. En wat een heerlijkheid zeg, iedereen was zo zen vandaag, echt genieten!
Eind van de middag nog eventjes met de doggyride er bij naar de Zevenhuizerplas geweest, kon iedereen nog even de benen strekken. Het strandje vond Barrie fantastisch, de Golden Retriever die we tegen kwamen vond hij ook weer niks. Veranderde ook niet toen we een tijdje met die mensen stonden te kletsen, Barrie vond haar zoons wel erg leuk en vooral hun skateboard! :cheer: :lol1: alleen die hond... die hadden ze beter thuis gelaten :pffff:
Afbeelding
Groetjes Yvette
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 4
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

wat doet hij het goed! leuk om hem te volgen :I:
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 3
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Jezus. Aan de ene kant vind ik het echt een prachtige pup. Mooi diep masker en een leuk oog.
Verder prima in conditie.

En daarnaast vind het echt wel een big hoor. Dit wordt een grote hond. Met eetlust.

Prachtig pigment!
Gudrun
Posts in topic: 7
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Heerlijke foto's en hij is mooi!
kan me voorstellen dat hij goed slaapt, zo veel indrukken op een dag, kan niet anders dan moe pupje 's avonds
Hij klinkt echt heel erg leuk!
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Och kijk hem dan! En hoe knap doet ie het op je werk :I: . En zo leuk hoe enthousiast hij wordt van de kinderen.

Oh hahaha, veel (smeer)pret al van de pompoen gehad dus :E: . Haha en blij met de skateboard :') .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
K@ren
Posts in topic: 13
Honden: 1

Bericht door K@ren »

Leuk verslag :D

Ik ben benieuwd hoe dit zelfde plaatje eruit ziet over 6 maanden :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

EchoMira schreef: 13 okt 2021, 22:22 Jezus. Aan de ene kant vind ik het echt een prachtige pup. Mooi diep masker en een leuk oog.
Verder prima in conditie.

En daarnaast vind het echt wel een big hoor. Dit wordt een grote hond. Met eetlust.

Prachtig pigment!
Dat klinkt bijna als een keurverslagje :mrgreen:
Maar inderdaad, hij groeit ook echt zo vreselijk hard, ik heb zelf al bijna het gevoel dat elke keer dat ik met m'n ogen knipper, hij groter is geworden, bizar bijna.

Het was me gelukkig al wel bekend dat hij waarschijnlijk een grote jongen wordt dus wat dat betreft geen probleem, ik wilde al heel lang een grote hond maar m'n man wilde altijd liever klein. Nou deze is nu ook heel klein toch? :LOL:
Eten hebben we zat en plaats ook, komt wel goed.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Gudrun schreef: 13 okt 2021, 22:30 Heerlijke foto's en hij is mooi!
kan me voorstellen dat hij goed slaapt, zo veel indrukken op een dag, kan niet anders dan moe pupje 's avonds
Hij klinkt echt heel erg leuk!
Af en toe denk ik wel zou het hem niet teveel zijn, het is wel echt een druk leventje zo maar hij hersteld nog steeds heel snel als hij iets spannend vond en aan m'n andere honden heb ik nooit wat gemerkt. Ik ga er vanuit dat hij er wel in mee zal groeien en tot die tijd probeer ik hem extra in de gaten te houden zodat zijn emmertje niet overloopt.

En ja hij is ook heel erg leuk, als hij zo voor me zit en me vragend aankijkt kan ik amper geloven dat ie echt van mij is :I: :I:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Zamunda schreef: 13 okt 2021, 22:41 Och kijk hem dan! En hoe knap doet ie het op je werk :I: . En zo leuk hoe enthousiast hij wordt van de kinderen.

Oh hahaha, veel (smeer)pret al van de pompoen gehad dus :E: . Haha en blij met de skateboard :') .
Ja leuk is dat hè, ik vraag me alleen wel af waarom mijn kinderen alleen spelen met kinderen die als de dood voor honden zijn, dat vind ik zo irritant. Dat ze dan niet luisteren ook als je ze verteld hoe ze wel met een hond om moeten gaan :lees:

Wij hebben zelf ook heerlijk pompoensoep gegeten vanavond! Nog voor twee keer eten soep in de vriezer en voor de honden ook twee pannen vol gekookt en ingevroren en ten slotte hebben ook de cavia's nog meegegeten van de steel met een stuk hart wat daar aan vast zat. Nogmaals bedankt dus! :E:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

K@ren schreef: 13 okt 2021, 22:51 Leuk verslag :D

Ik ben benieuwd hoe dit zelfde plaatje eruit ziet over 6 maanden :mrgreen:

Afbeelding
Dat was wel onze bedoeling om elke maand ofzo een nieuwe te maken ermee :lol1:

De rest ook bedankt voor de leuke reacties!
Sorry voor alle losse berichtjes, kon even niet handiger met m'n telefoon :flower:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Sekreetje
Posts in topic: 4

Bericht door Sekreetje »

Yvette schreef: 13 okt 2021, 23:39
En ja hij is ook heel erg leuk, als hij zo voor me zit en me vragend aankijkt kan ik amper geloven dat ie echt van mij is :I: :I:
Ah...🥰
Wat fijn dat het zo goed gaat.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 28

Bericht door Smoushond »

Wat heerlijk dat hij zo meedraait het klinkt als een leuk druk leven wat hij heeft
Afbeelding
Kruimel
Posts in topic: 6
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Hij is leuk :I: en mooi :I: wat een heerlijk hondje!
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Yvette schreef: 13 okt 2021, 23:35Het was me gelukkig al wel bekend dat hij waarschijnlijk een grote jongen wordt dus wat dat betreft geen probleem, ik wilde al heel lang een grote hond maar m'n man wilde altijd liever klein. Nou deze is nu ook heel klein toch? :LOL:
Eten hebben we zat en plaats ook, komt wel goed.
Hahahaha, goed geregeld :E: .

Yvette schreef: 13 okt 2021, 23:39En ja hij is ook heel erg leuk, als hij zo voor me zit en me vragend aankijkt kan ik amper geloven dat ie echt van mij is :I: :I:
Zo herkenbaar!

Yvette schreef: 13 okt 2021, 23:43Ja leuk is dat hè, ik vraag me alleen wel af waarom mijn kinderen alleen spelen met kinderen die als de dood voor honden zijn, dat vind ik zo irritant. Dat ze dan niet luisteren ook als je ze verteld hoe ze wel met een hond om moeten gaan :lees:
Dat heb je niet handig geregeld :') .

Yvette schreef: 13 okt 2021, 23:43Wij hebben zelf ook heerlijk pompoensoep gegeten vanavond! Nog voor twee keer eten soep in de vriezer en voor de honden ook twee pannen vol gekookt en ingevroren en ten slotte hebben ook de cavia's nog meegegeten van de steel met een stuk hart wat daar aan vast zat. Nogmaals bedankt dus! :E:
Haha, geweldig!
Afbeelding
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

7 pagina,s bijgelezen en wat is Barrie leuk!! :I:
Wat doet hij het goed met werk en meegaan enzo!
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

FILMPJE, KLIKKERDEKLIK

Freek en Barrie kunnen zo lief samen spelen, heel beheerst ook eigenlijk wel voor zulke jonge knullen. :cheer: :I:

Als het wilder wordt dan stop ik het af want Freek houdt hem door de dag heen ook kort, Barrie springt af en toe in zijn enthousiasme bovenop Freek maar dat doet hem pijn uiteraard. Het is bijna nooit nodig om het te stoppen hoor maar soms willen ze samen rennen door het huis en dat is niet handig. En zo braaf als Barrie is luistert hij daar dan ook naar :pffff:

In de ren gaat ook al steeds beter, hij gaat er graag zelf liggen als hij moe is en als ie dan slaapt is het geen probleem om ook even weg te lopen. Als ie wakker is dan wisselt het een beetje maar voor zo'n korte tijd dat hij hier is ben ik wel echt tevreden :ok:
Laatst gewijzigd door Yvette op 15 okt 2021, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Mellow

Re: Onze Barrie! Filmpje pag 7

Bericht door Mellow »

Gut, wat is Freek leuk :hartjes:
Wat speelt Barrie lief met hem :I:
Manuma

Bericht door Manuma »

Ahhh Freek, wat is ie schattig! :I: Barrie heeft zo’n sprekend koppie, je kan zien wat hij denkt. Echt leuk dat het zo goed gaat met die twee. Genieten :hartjes:
Inge O
Posts in topic: 40
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Nog zo'n genietpupje ( = pupje om van te genieten én genietend pupje), héérlijk :I: !
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Wat doen ze dat gezellig zeg en wat een schatje is Freek :I: . En die Freek zal over een paar weken wel denken: jij was toch ongeveer net zo groot als ik :? :mrgreen: .

Yvette schreef: 15 okt 2021, 09:48In de ren gaat ook al steeds beter, hij gaat er graag zelf liggen als hij moe is en als ie dan slaapt is het geen probleem om ook even weg te lopen. Als ie wakker is dan wisselt het een beetje maar voor zo'n korte tijd dat hij hier is ben ik wel echt tevreden :ok:
Fijn is dat :ok: .
Afbeelding
Borderbende
Posts in topic: 17
Honden: 4
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

Super om te zien hoe die pups op hun nieuwe plek landen. Hihihihi. Hij is al vast de kleinste niet meer thuis... hahahaha
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Jetski
Posts in topic: 10
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Wat spelen ze heerlijk met elkaar! :I:
Barrie gaat Freek al snel voorbij Kwa grootte.
Ben benieuwd over een half jaar ofzo. Barrie lijkt me straks echt zo 'n lieve grote broer te worden ipv dat ie Freek aan het touw de hele kamer door sleurt.
Afbeelding
Plaats reactie