Stille liefdes
-
Fabiola17
- Posts in topic: 7
- Honden: 3
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Re: Stille liefdes
Op de site staat dat Hendrika inmiddels is geadopteerd!
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
- annnie
- Posts in topic: 18
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Ze woont ook al een tijdje in mijn hoofd. Zie dan voor me hoe dat dier de hele dag braaf op dat kleed in de schuur ligt te wachten op 5 seconden aandacht. Als ik op de begane grond woonde had ik gereageerd. Ik hoop dat je toch contact krijgt. Ze heeft een bank en zo'n idiote fluffy donutmand nodigSandra&co schreef: 29 aug 2023, 22:25 Ik ga er ook niks voor betalen, mag ze de Bonzo-brokken en haar spulletjes op marktplaats flikkeren om nog geld te krijgen. Heb haar op Tiktok gevonden en denk inderdaad bepaald niet dat het een type is dat op mijn golflengte surft. Maar die hond zit in m'n kop.

- Kells
- Posts in topic: 4
- Welke: Ierse Setters
O dat is fijn!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- thom
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Inderdaad een hele leuke hond, maar niet het type hond voor ons. Bedankt.Zinodo schreef: 01 sep 2023, 10:08Oooooh*Esther schreef: 01 sep 2023, 10:00 https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... 953190d377
Ach, wat een poepie.@thom kijk dan. Niet jouw type niet jouw schmype, hij zou toch fantastisch bij jullie passen
![]()

Ons Portugese meisje Farah.
- Desiree
- Posts in topic: 11
- Welke: Boomer+Whippets
Dat klopt helemaal! Dit is een hond uit Roemenië en de stichting is niet helemaal eerlijk geweest over de poot van de hond. Bij aankomst bleek die nog verre van in orde terwijl ze hadden gezegd dat alles was geheeld en de hond nergens last van had. Of dat eventueel een onderliggende reden van herplaatsing is weet ik niet maar dit was het verhaal dat vlak na adoptie op facebook stond.
Beetje jammer, ik ben ook een klein beetje aan het zoeken ( heb me ook op een lijst laten zetten van een fokker hoor) maar dan zie je wat leuk kijk je terug in de geschiedenis, hebben ze een zware operatie gehad, waar niemand het meer over heeft nu. Na zuri ( ook al wist ik het van tevoren, heb ik het toch aardig zwaar gehad. ) en ik denk dat me mij heel veel mensen graag willen gaan voor een gezonde hond, waar zoveel mogelijk eerlijk de info over wordt gedeelt.

- Johnny Jones
- Posts in topic: 34
- Honden: 6
- Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen
Een hond hoeft voor mij niet altijd helemaal gezond te zijn, maar ik wil het wel vooraf weten als er gezondheidsproblemen zijn.
Het kan voorkomen dat de rescuer uit het land van herkomst niet helemaal transparant is geweest. Dan heb je als stichting een hartig woordje met ze te spreken en als het nogmaals voorkomt stop je de samenwerking.
Het laatste wat je als stichting wil is gedoe met een adoptant of een rel op Facebook.
Het kan voorkomen dat de rescuer uit het land van herkomst niet helemaal transparant is geweest. Dan heb je als stichting een hartig woordje met ze te spreken en als het nogmaals voorkomt stop je de samenwerking.
Het laatste wat je als stichting wil is gedoe met een adoptant of een rel op Facebook.
- Célie
- Posts in topic: 47
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Al in Nederland en geen adoptiekosten alleen een gouden mand. Door trieste omstandigheden van de huidige baas zoeken ze een nieuw huis

https://www.facebook.com/galgo.project/ ... 8t8K8txJVl
https://www.facebook.com/galgo.project/ ... 9vyg1SNqml

https://www.facebook.com/galgo.project/ ... 8t8K8txJVl
https://www.facebook.com/galgo.project/ ... 9vyg1SNqml
- CatnDog
- Posts in topic: 103
- Welke: Groenendaeler
Wat een bijzonder ras, nooit eerder gezien. Het lijkt een beetje op een kruising tussen een spaniel en een flatcoated retriever.
-
Nanna
- Johnny Jones
- Posts in topic: 34
- Honden: 6
- Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen
Wat een leuke honden zeg! Laat ik deze maar niet aan mijn man zien, dan wil hij er zoéén in plaats van Panda.
-
Nanna
Hahahaha!
die staat op het verlanglijstje van vriend. Er lopen hier in de buurt, of nouja, liepen, er hier twee. Eentje is overleden en de ander kom ik af en toe tegen. Hele kalme zoete honden. Maar het geluid wat er uit komt...
- galga's
- Posts in topic: 20
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Bij mij in de buurt woont zo'n Epagneul Bleu de Picardie. Portos. Hij woont vlakbij een druk bezochte wandelstrook. Toen hij een puppy was, werd iedereen gek van dat jachtfluitje. Portos moest natuurlijk loslopen en leren wanneer hij moest komen. Niet dat Portos luisterde... Hij zou naar jachttraining gaan, maar volgens mij zijn ze niet verder gekomen dan met een balletje gooien. Nu hij volwassen is, is het niet de meest vriendelijke hond. Hij heeft vooral een hekel aan andere reuen. En zijn domein moet verdedigd worden.
Lief en zacht? Portos niet in ieder geval.
Lief en zacht? Portos niet in ieder geval.

Hoezo nekloos?

Het is wel een meute hond, ook al zegt men dat hij beter onder controle te houden is dan de meeste meutehonden
Ik vin d de picard en de bleu de picardie beiden niet erg spannend om te zien, maar het zijn wel prettig honden om te hebben volgens ingewijden.

Nou ik kijk wel graag tegen iets moois aanZinodo schreef: 08 sep 2023, 17:09
Goed, uiterlijk is niet alles, als het verder de perfecte hond zou zijn....maar het is idd ook nog eens een meutehond.![]()
Gelukkig verschillen smaken, al zal ik zeker niet zeggen dat ik deze hond echt mooi vind.
Maar idd, meute hond. Dus nee liever niet.

-
Nanna
Mooi is maar ene vinger lang. Als jonge hond is het een slungel daarna drie jaar mooi en dan takelt het allemaal al weer af.
Ik vind zo veel honden prachtig, veel mooier dan die dweilen van mij. Maar nog in geen honderd jaar dat ik ze hoef met hun pracht.
Ik vind zo veel honden prachtig, veel mooier dan die dweilen van mij. Maar nog in geen honderd jaar dat ik ze hoef met hun pracht.
-
Nanna
-
Nanna
Nee, die had ik geeneens gezienZinodo schreef: 13 sep 2023, 17:10
Je bedoelt als opmerking op die hond die ik gepost had? Dat is een jämthund. Überhaupt geen wolfhond maar een spitz.
Ik vond dit gewoon puur een mooie hond. En dat met nul procent wolf.
Ik zag haar vanmorgen op facebook, outcross for life. Prachtig dier.
Dat snap ik niet.Nanna schreef: 13 sep 2023, 16:33 Nee, ik hoef geen Tamaskan.
Maar vind dit wel een serieus mooie hond. Nul procent wolf.
![]()
Als iets een wolfdog wordt genoemd dan zit er toch wolf in?
Prachtige honden trouwens.

-
Nanna
Het wordt geen wolfdog genoemd. Het is een Tamaskan.
De BEDOELING is wel dat het op een wolf lijkt maar dan met 0% wolf content.