hakunamatata schreef: ↑21 aug 2023, 21:54
Dat meen je. De beschrijving klinkt ook best als Lizzy, heel zacht. Als opvanger Alice al geplaatst was (waarom nog niet snap ik eigenlijk niet, ze is klein en 'schattig', piepjong en intussen erg makkelijk) dan had ik tegengehouden moeten worden. Maar ze heeft vast heel snel een plekje.
Ja, haar verhaal is best triest (eigenaar dus stervende en familie heeft de hond er uit gezet), maar ze is heel voorzichtig en lief. Met wandelen loopt ze ook echt netjes mee, maar fladdert wat om je heen. Het is ook maar een mini hoor, iets meer dan 10 kilo. Omgang met katten helaas niet bekend.
Ik heb vreselijk getwijfeld, maar ik werk echt veel momenteel en dat vond ik niet eerlijk nu. Vanaf november werk ik minder, maar zo lang kon ik haar niet bij ons laten zitten, dat is nog triester.
Sandra&co schreef: ↑29 aug 2023, 20:25
Het contact gaat als dikke stront door een trechter. Toen ik na 3 dagen nog geen antwoord had op m'n vraag of ze haar nog had en ik vervolgens vroeg of ze misschien al weg was, kreeg ik bijvoorbeeld terug "heb haar nog". Dat was het. 0 info. Frustrerend.
En toch beantwoord ze 75% van de berichten binnen 1 dag…
Erg geïnteresseerd lijkt ze niet, zou een beetje huiverig zijn voor de toestand van de hond eigenlijk.
Of het is iemand waarmee je gewoon niet op 1 lijn zit. Niet op jouw golflengte, zeg maar. Ik merk ook met aankopen dat iets soms gewoon super vlot verloopt. (Niet de aankoop van honden ) Geen problemen. Positief contact. Beide partijen enthousiast. En een andere keer: moeilijk, moeizaam. Gewoon geen klik, denk ik. Dat wil niet per definitie zeggen dat die mensen dus iets te verbergen hebben, ofzo. Misschien kwamen je berichten voor die persoon verkeerd verwoord op het verkeerde moment, etc. Ze denken gewoon anders dan jij en vinden andere dingen belangrijk.
Sandra&co schreef: ↑29 aug 2023, 22:25
Ik ga er ook niks voor betalen, mag ze de Bonzo-brokken en haar spulletjes op marktplaats flikkeren om nog geld te krijgen. Heb haar op Tiktok gevonden en denk inderdaad bepaald niet dat het een type is dat op mijn golflengte surft. Maar die hond zit in m'n kop.
Ze woont ook al een tijdje in mijn hoofd. Zie dan voor me hoe dat dier de hele dag braaf op dat kleed in de schuur ligt te wachten op 5 seconden aandacht. Als ik op de begane grond woonde had ik gereageerd. Ik hoop dat je toch contact krijgt. Ze heeft een bank en zo'n idiote fluffy donutmand nodig
Sandra&co schreef: ↑01 sep 2023, 10:14
Lijkt iets mis met die rechtervoorpoot? Verder een dótje!
Dat klopt helemaal! Dit is een hond uit Roemenië en de stichting is niet helemaal eerlijk geweest over de poot van de hond. Bij aankomst bleek die nog verre van in orde terwijl ze hadden gezegd dat alles was geheeld en de hond nergens last van had. Of dat eventueel een onderliggende reden van herplaatsing is weet ik niet maar dit was het verhaal dat vlak na adoptie op facebook stond.
Beetje jammer, ik ben ook een klein beetje aan het zoeken ( heb me ook op een lijst laten zetten van een fokker hoor) maar dan zie je wat leuk kijk je terug in de geschiedenis, hebben ze een zware operatie gehad, waar niemand het meer over heeft nu. Na zuri ( ook al wist ik het van tevoren, heb ik het toch aardig zwaar gehad. ) en ik denk dat me mij heel veel mensen graag willen gaan voor een gezonde hond, waar zoveel mogelijk eerlijk de info over wordt gedeelt.
Een hond hoeft voor mij niet altijd helemaal gezond te zijn, maar ik wil het wel vooraf weten als er gezondheidsproblemen zijn.
Het kan voorkomen dat de rescuer uit het land van herkomst niet helemaal transparant is geweest. Dan heb je als stichting een hartig woordje met ze te spreken en als het nogmaals voorkomt stop je de samenwerking.
Het laatste wat je als stichting wil is gedoe met een adoptant of een rel op Facebook.