Nannydog slaat toe

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Nanna

Re: Nannydog slaat toe

Bericht door Nanna »

Mensen willen geen muilkorf. Dan gaan ze dom staan mekkeren over dat Butcher zich nie meer kan ferdedige.
Gretha
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

CatnDog schreef: 13 okt 2023, 17:10
Diana schreef: 13 okt 2023, 17:07
Maart schreef: 13 okt 2023, 16:53 Mijn DA heeft deze week ook 1 over de vloer gehad. 2 galgo’s van hetzelfde huishouden zaten op pension een km verderop. 1 galgo had al een andere hond van hetzelfde gezin doodgebeten ruim een jaar geleden. Maar ze moesten perse samen zitten van de eigenaresse.
Je raadt het al, pension trof er ‘s morgen 1 ko aan. Gebeten in de keel en door zwelling gestikt. Ze hebben nog geprobeerd door de keel open te snijden hem te redden, maar helaas.
Eigenaren van het pension volledig in shock.
Eigenaresse is naar huis gekeerd en heeft de bijtende hond terug meegenomen. Ik had hem toch echt niet meer terug moeten hebben.
:cry:
Ook weer duidelijk zo'n geval dat je dan toch eigenlijk ook wel aan ziet komen? :ugh: In dit geval dus niet eens een 'dat doet ie anders nooit', maar 'dat heeft hij nog maar één keer eerder gedaan' of zo? :oeps: :19:
Ongelofelijk dat mensen zo met het leven van hun (of andermans) hond spelen.
Ik vermoed dat ze gewoon zoooo graag willen (hoopvol blijven) dat het werkt/toch gaat lukken? Als je zoveel van je beide honden houdt, staat het verstand even op de tweede plek.
Als je zoveel van je honden houdt zorg je toch dat zoiets nooit kan gebeuren. Dan zorg je ervoor dat je ze beiden kunt houden zonder dat ze gevaar lopen.
Tux en Bronco konden het prima samen vinden, nooit enige onenigheid geweest. Toch zijn ze nooit samen los alleen geweest. Nog geen 5 minuten.
Eten deden ze ook gescheiden in een gesloten bench. Geen speelgoed en geen kluifjes. Als ze wel iets te kauwen kregen, kregen ze dat in de bench.
Het is allemaal niet zo moeilijk, het kost alleen meer aandacht.

Dus nee, ik geloof niet dat deze mevrouw zo dol op haar honden was. Dan gooi je ze niet samen zonder toezicht in een kennel terwijl je weet dat één van de 2 in ieder geval in staat is een andere hond dood te bijten.
Afbeelding
Loraine
Posts in topic: 7
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

In de tijd dat wij een AmStaff, een Rottie en een JRT hadden werden ze ook gescheiden als we er niet bij waren.
De JRT vnl omdat ze niets in te brengen had als het fout ging, de andere 2 omdat de staff de ziekte van Addison had en daardoor enorme moodswings die hij op de rottie afreageerde.
Mijn moeder is weleens thuisgekomen vh boodschappen doen om daarbij het bloed tegen het plafond aan te treffen, dat was ook het punt dat ze besloot ze rigoureus te scheiden bij haar afwezigheid.
Desondanks klapte de staff nog weleens op de rottie en toen mijn moeders andere dochter aangaf zich niet meer veilig te voelen als ze alleen thuis was met de honden is de staff ingeslapen.
Een staff met dergelijke problemen is een tikkende tijdbom en herplaatsing was niet iets waar mijn moeder mee kon leven wetende dat het bij een beetje minder oplettendheid gierend uit de klauwen kon lopen.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Gonnie
Posts in topic: 23

Bericht door Gonnie »

CatnDog schreef: 13 okt 2023, 16:41
Célie schreef: 13 okt 2023, 16:39
CatnDog schreef: 13 okt 2023, 16:34
De hond wordt niet rustig omdat hij in de kill-modus zit i.p.v. dat hij eruit wordt gehaald. Bijvoorbeeld door de eigenares of door de agent. Even onder appel zetten.
Maar als de vrouw rustig wordt dan kan ze ook beter nadenken en dus zelf bedenken dat ze hem uit de situatie moet halen. Onder appel zetten als een hond zo is dat lukt denk ik niet hoor.
Ik had 'En weghalen' toegevoegd. :LOL: Dat is idd niet makkelijk gepiept.
Zeker door haar niet. Daarom had de agent de regie moeten pakken i.p.v. alleen te blijven zeuren dat ze rustig moet blijven. Hij had zelf allang moeten zien dat die hond wil gaan en niet luistert naar haar. Ook niet als ze rustig is.
Nou, hij heeft wel gelijk dat het geschreeuw van die vrouw het ook niet beter maakt.
Daar wordt die hond ook niet rustiger van. En misschien was hij wel bang dat die hond hem zou grijpen als hij de hond aanraakte.
Afbeelding

Tanja en Anne
Frootje
Posts in topic: 5
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Mizzsylver schreef: 13 okt 2023, 18:52 “Niemand helpt” staat er in de titel en dat is een quote van de man met het dode hondje. Die zit op dat hekje met z’n dode hondje in z’n armen, en hij zegt tegen die agent: “niemand helpt”
Iedereen is bang zegt die agent dan.
Het slaat dus niet op de agenten die niet helpen, ik vind dat die het prima aanpakken.
Nu weet ik zeker dat ik dat filmpje helemaal niet hoef te kijken. Ik word hier al emotioneel en kwaad van. Arme man, arm hondje. :( En dan krijgt de eigenaar die krokodil gewoon weer terug, dat zou ik als eigenaar van het doodgebeten hondje echt een klap in het gezicht vinden. En het is natuurlijk gewoon wachten op nummer twee die door toedoen van die hond het loodje legt of ernstig gewond op tafel bij de DA verschijnt. Na wat ik hier gelezen heb, heb ik er echt geen vertrouwen in dat dat goed gaat komen.
Jay
Posts in topic: 8

Bericht door Jay »

Frootje schreef: 13 okt 2023, 21:18
Mizzsylver schreef: 13 okt 2023, 18:52 “Niemand helpt” staat er in de titel en dat is een quote van de man met het dode hondje. Die zit op dat hekje met z’n dode hondje in z’n armen, en hij zegt tegen die agent: “niemand helpt”
Het slaat dus niet op de agenten die niet helpen, ik vind dat die het prima aanpakken.
Nu weet ik zeker dat ik dat filmpje helemaal niet hoef te kijken. Ik word hier al emotioneel en kwaad van. Arme man, arm hondje. :( En dan krijgt de eigenaar die krokodil gewoon weer terug, dat zou ik als eigenaar van het doodgebeten hondje echt een klap in het gezicht vinden. En het is natuurlijk gewoon wachten op nummer twee die door toedoen van die hond het loodje legt of ernstig gewond op tafel bij de DA verschijnt. Na wat ik hier gelezen heb, heb ik er echt geen vertrouwen in dat dat goed gaat komen.
Mizzsylver, in hoeverre pakken die agenten het prima aan, als de staffford alsnog het hondje dood bijt ?
Was er echt geen optie in het uitschakelen van de aanvallende hond ?

Ik vind het mega triest voor de eigenaar van het overleden hondje, en voor het hondje zelf. 😭
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik had die hele kuthond allang een pistool tegen de kop gezet en overgehaald.
Vanwege ‘een potentieel gevaarlijke situatie’.
Eigenaren later ingefluisterd dat wanneer ze weer zo’n klapkaak namen hetzelfde zou gebeuren. Met hen.
Rennendehond
Posts in topic: 6

Bericht door Rennendehond »

@Jay het hondje was zo te zien al dood toen de agenten aankwamen.
Jay

Bericht door Jay »

Rennendehond schreef: 13 okt 2023, 21:57 @Jay het hondje was zo te zien al dood toen de agenten aankwamen.
Oh, dat wist ik niet. Blijft ontzettend triest dit.
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 44
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Nanna schreef: 13 okt 2023, 21:47 Ik had die hele kuthond allang een pistool tegen de kop gezet en overgehaald.
Eigenaren later ingefluisterd dat wanneer ze weer zo’n klapkaak namen hetzelfde zou gebeuren. Met hen.
Daar zou de agent geen vrienden mee hebben gemaakt. Lees: gratis doodsbedreigingen van de bully loving community (en de familie van eigenares van de doodgeschoten hond over zich heen). Van de eigenaar van het dode hondje heeft hij niets te vrezen.

De agent ging nog even kijken of de arme man gewond was. Alsof die man in zat over zijn eventuele eigen verwondingen. Z'n hondje ligt dood in z'n armen. :gvd:
ranetje
Posts in topic: 28

Bericht door ranetje »

CatnDog schreef: 13 okt 2023, 22:11
Nanna schreef: 13 okt 2023, 21:47 Ik had die hele kuthond allang een pistool tegen de kop gezet en overgehaald.
Daar zou de agent geen vrienden mee hebben gemaakt. Lees: gratis doodsbedreigingen van de bully loving community (en de familie van eigenares van de doodgeschoten hond over zich heen). Van de eigenaar van het dode hondje heeft hij niets te vrezen.

De agent ging nog even kijken of de arme man gewond was. Alsof die man in zat over zijn eventuele eigen verwondingen. Z'n hondje ligt dood in z'n armen. :gvd:
Dat moet die agent wel, ook al kan het die man op dat moment niets schelen.
Een getuigenverklaring dat ook de man gewond is door die hond kan naderhand helpen als er een zaak van wordt gemaakt of als er schadevergoeding wordt geëist.
Afbeelding
Budkes
Posts in topic: 7
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

CatnDog schreef: 13 okt 2023, 17:08
ranetje schreef: 13 okt 2023, 17:05
CatnDog schreef: 13 okt 2023, 16:34
De hond wordt niet rustig omdat hij in de kill-modus zit i.p.v. dat hij eruit wordt gehaald. Bijvoorbeeld door de eigenares of door de agent. Even onder appel zetten. En weghalen.
Die hond zet je niet "even" onder appèl.
Dwangbuisje is op zo'n moment echt effectiever.
nee, ik had het al aangepast: en weghalen. :lol1:
Wat dat betreft was in de politieauto stoppen een prima oplossing.
Ik vind 'niemand doet iets' ook niet het juiste kopje bij het filmpje. Er wordt wel gehandeld, maar wel volgens bepaalde politieprotocollen.
Welke protocollen denk je dat er voor dit soort zaken zijn?
Die zijn er niet.
Ik vind het vooral jammer dat ze zich niet hielden aan het plan dat ze zelf hadden toen ze nog in de auto zaten, namelijk de hond taseren. En dan ook nog eens omdat dat k@twijf zich er bovenop gooide en riep niet taseren.

Voor hetzelfde geld hebben deze twee agenten nog nooit een hond van dichtbij gezien, dus verwachten dat ze een hond kunnen lezen om hem vervolgens onder appel te zetten is wel wat veel gevraagd. Dat die agent de hond overneemt en probeert om de eigenaresse rustig te krijgen vond ik wel een goede zet.. En dat ze niet meteen besluiten om de hond in de politieauto te zetten snap ik wel, ik denk dat hun ook overvallen werden door de gebeurtenis en niet direct wisten wat ze moesten doen.

Ik zelf had die Bull meteen getaserd en als die vrouw er niet af was gegaan haar erbij. Ik heb er met tranen naar zitten kijken, arme man door twee van die stomme mutsen zijn grote kleine vriendje kwijt. En ik vind het een schande dat ze die hond terug hebben gekregen. :devil:
Afbeelding
Gonnie
Posts in topic: 23

Bericht door Gonnie »

Budkes schreef: 13 okt 2023, 23:53
Ik vind 'niemand doet iets' ook niet het juiste kopje bij het filmpje. Er wordt wel gehandeld, maar wel volgens bepaalde politieprotocollen.
Die zijn er niet.
Ik vind het vooral jammer dat ze zich niet hielden aan het plan dat ze zelf hadden toen ze nog in de auto zaten, namelijk de hond taseren. En dan ook nog eens omdat dat k@twijf zich er bovenop gooide en riep niet taseren.

Voor hetzelfde geld hebben deze twee agenten nog nooit een hond van dichtbij gezien, dus verwachten dat ze een hond kunnen lezen om hem vervolgens onder appel te zetten is wel wat veel gevraagd. Dat die agent de hond overneemt en probeert om de eigenaresse rustig te krijgen vond ik wel een goede zet.. En dat ze niet meteen besluiten om de hond in de politieauto te zetten snap ik wel, ik denk dat hun ook overvallen werden door de gebeurtenis en niet direct wisten wat ze moesten doen.

Ik zelf had die Bull meteen getaserd en als die vrouw er niet af was gegaan haar erbij. Ik heb er met tranen naar zitten kijken, arme man door twee van die stomme mutsen zijn grote kleine vriendje kwijt. En ik vind het een schande dat ze die hond terug hebben gekregen. :devil:
Precies, ik had echt niet geluisterd naar die eigenaresse en die hond gelijk getaserd. Die agent zei wel dat hij had gezien dat het hondje al dood was, maar die rothond heeft daarna ook die man nog een wond bezorgd, voor hetzelfde geld had hij die man nog erger gepakt.
En ik vond het ook goed dat die agent die vrouw rustig probeerde te krijgen. Schreeuwen jut de hond juist op.
Afbeelding

Tanja en Anne
Célie
Posts in topic: 58
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Jay schreef: 13 okt 2023, 21:31
Frootje schreef: 13 okt 2023, 21:18
Mizzsylver, in hoeverre pakken die agenten het prima aan, als de staffford alsnog het hondje dood bijt ?
Was er echt geen optie in het uitschakelen van de aanvallende hond ?

Ik vind het mega triest voor de eigenaar van het overleden hondje, en voor het hondje zelf. 😭
Het hondje was al dood toen de agenten aankwamen. Volgens mij is de hond trouwens een Amerikaanse bulldog geen stafford.
Célie
Posts in topic: 58
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Die zijn er niet.

Denk je niet dat die hond alleen maar woester was geworden als hij getaserd wordt? Ik heb wel eens filmpjes gezien dat het totaal geen effect (tenminste niet dat hij losliet) had bij zo'n soort hond.
Jay

Bericht door Jay »

@Célie, je hebt gelijk dat het een bulldog is. Ik zat in mijn hoofd met staffords omdat die nu in mijn wijk lopen.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Daarom is het maar goed dat dat spul nu verboden wordt.
Je hebt er niks aan. Het levert alleen maar ellende op.
blondie
Posts in topic: 10

Bericht door blondie »

Célie schreef: 14 okt 2023, 11:23
Die zijn er niet.

Denk je niet dat die hond alleen maar woester was geworden als hij getaserd wordt? Ik heb wel eens filmpjes gezien dat het totaal geen effect (tenminste niet dat hij losliet) had bij zo'n soort hond.
@Budkes Daar ben ik ook benieuwd naar, of zitten er verschillende standen op de taser dat het soms een tijdelijk verlammend effect kan geven?
blondie
Posts in topic: 10

Bericht door blondie »

Ik wil/durf het filmpje niet te kijken. De onmacht die je moet hebben als dit met je hond gebeurd of dat je het ziet gebeuren en je kunt nauwelijks iets doen om het geweld te stoppen..
Bij gemiddelde hond agressie heb ik nog wel iets in mijn hoofd wat ik zou doen als reactie, maar bij een aanval van dit type hond die een hond al vast heeft zou ik het echt niet weten.. denk er best wel eens aan, hoewel het hier redelijk meevalt. Is slechts een handjevol honden waarbij ik echt op mijn hoede ben en hoop die nooit los te treffen, of dat het lijntje eens op straat breekt/riem uit handen glipt als die hond(en) mijn honden in vizier hebben.
*Esther
Posts in topic: 9
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Dat had ik hetzelfde @blondie Ik hoorde het voordat ik het terugkeek. En dat laatste stuk dus geskipt. Het is ook mijn grootste angst. Wel alles er over gelezen en ik hoorde ook dat ze eerst die klotehond zouden taseren. Waarom niet gedaan. Mooi wat jij zei @Budkes die vrouw erbij. Die leren hier helemaal niets van, te dom om te poepen.
Afbeelding
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Diana schreef: 13 okt 2023, 17:07 Ongelofelijk dat mensen zo met het leven van hun (of andermans) hond spelen.
Ik heb gisteren deze (oude) documentaire van Zembla bekeken:

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... l-is-terug

Met o.a. de enge pro-pitbull lobby, maar ook o.a. Martin Gaus als 'expert'.
Het kwalijke dat je hier ziet is dat dus niet alleen de baasjes vol ongeloof reageren als hun goed opgevoede hond ineens iemand grijpt. Ook de 'experts' reageren vol ongeloof. Martin Gaus ontkent simpelweg dat 'zijn' heropgevoede pitbull kort daarna een vrouw heeft aangevallen.
Nanna schreef: 14 okt 2023, 12:02 Daarom is het maar goed dat dat spul nu verboden wordt.
Je hebt er niks aan. Het levert alleen maar ellende op.
Ik denk niet dat het spul opnieuw verboden wordt. De politiek durft daar echt niet aan. Ze hebben geen trek in nog meer bedreigingen.
Laatst gewijzigd door CatnDog op 14 okt 2023, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Budkes schreef: 13 okt 2023, 23:53 Welke protocollen denk je dat er voor dit soort zaken zijn?
Die zijn er niet.

Ik zit niet bij de politie, maar ik ga er wel vanuit dat er wel degelijk protocollen of richtlijnen zijn voor situaties met agressieve honden. Zoals: nooit twee vechtende honden (met de hand) uit elkaar proberen te halen, want dan is de kans groot dat je zelf gebeten wordt.
De taser hoort blijkbaar bij deze melding (ze rijden er op af, hebben een plan van aanpak?) en de agent liet zich tegenhouden door de eigenares.

Ik ga er vanuit dat deze agent wel vaker een hond van dichtbij heeft gezien. Agenten leven toch niet onder een steen? Dat ze honden perfect kunnen lezen, hoef je niet van hen te eisen, maar dit gedrag was nu ook niet echt subtiel.
Uiteindelijk kon hij wel inschatten dat de hond in het busje geplaatst kon worden.

Misschien dat hij op de mevrouw bleef hameren om rustig te zijn om zijn eigen onmacht maar te verhullen? Hij was immers niet overgegaan op taseren. Erg succesvol was zijn optreden niet. Leuk zal de agent het ook niet hebben gevonden allemaal.
Het is niet dat ik de agent per se als 'de grote boeman' wil aanwijzen. Het is alleen jammer hoe het is gelopen en ook jammer dat al die cliche's - het zijn de baasjes die de schuld krijgen (in dit geval: die hysterische dame) - met zo'n filmpje weer worden bevestigd.
Laatst gewijzigd door CatnDog op 14 okt 2023, 18:19, 7 keer totaal gewijzigd.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Zinodo schreef: 14 okt 2023, 17:08 Waarom geven we die fossiel nog aandacht eigenlijk?
Omdat hij in Nederland nog steeds te boek staat als expert.
Zodra er een onderwerp met honden is, wordt hij opgebeld om bij talkshows aan te schuiven en het even toe te lichten.
Rennendehond
Posts in topic: 6

Bericht door Rennendehond »

Budkes zit wel bij de politie dus als zij zegt dat er hiervoor geen protocollen zijn, geloof ik dat zo.

Ik vind je erg streng voor de agent, CatnDog. Hij maakt met die taser-opmerking wel dat die hond er ineens wél afgehaald kan worden. Daarna zorgt hij dat er meer afstand gecreëerd wordt, dat de eigenaresse niet meer hysterisch staat te brullen en besluit uiteindelijk de hond in de bus te doen zodra iedereen wat meer adem gehaald heeft en hij heeft kunnen zien hoe de hond zich tegen hen gedraagt. Hij vraagt ook vlak na aankomst of de hond ook agressief is tegen mensen. Ik kan me voorstellen dat zo’n bakbeest met een bek vol dood hondje en bloed wel indruk maakt en je daar niet snel je hand tussen steekt.

Ik vind het eerlijk gezegd allemaal niet zo slecht. Hij blijft in zijn woorden bij de situatie, toch? Ik wil het eigenlijk niet terugkijken :oeps:

Ik heb zelf een hond die ik in kill-modus heb zien gaan. Gelukkig niet bij een andere hond, maar wel bij een vogel. Die zet je niet onder appèl, een vreemde al helemaal niet. Sterker nog, ik heb hem toen even onder water geduwd omdat hij zo debiel was dat ik totaal niet meer door kwam. Ik had hem al een tijdje vast en hij bleef in een heel andere staat dan ik hem ken. Blind voor alles, alleen maar willen moorden. Ik wist echt niet wat ik moest doen om hem terug te halen.
Ik denk dat je dat niet begrijpt als je het nooit gezien hebt. Ik kan het me bij mijn Meeko ook niet op die manier voorstellen. Misschien bij een herder als ze de pakwerkman zien? Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar het is in elk geval een heel, heel hoge drive.
Je ziet ook bij de hond in het filmpje dat ze volledig tegenwerkt bij het weghalen. Die zet je echt niet “even” onder appèl als agent die net aan komt lopen. Misschien had die taser iets bij gedragen aan die debiele killerdrive uitschakelen, dat wel.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Rennendehond schreef: 14 okt 2023, 17:33 Budkes zit wel bij de politie dus als zij zegt dat er hiervoor geen protocollen zijn, geloof ik dat zo.

Ik vind je erg streng voor de agent, CatnDog. Hij maakt met die taser-opmerking wel dat die hond er ineens wél afgehaald kan worden. Daarna zorgt hij dat er meer afstand gecreëerd wordt, dat de eigenaresse niet meer hysterisch staat te brullen en besluit uiteindelijk de hond in de bus te doen zodra iedereen wat meer adem gehaald heeft en hij heeft kunnen zien hoe de hond zich tegen hen gedraagt. Hij vraagt ook vlak na aankomst of de hond ook agressief is tegen mensen. Ik kan me voorstellen dat zo’n bakbeest met een bek vol dood hondje en bloed wel indruk maakt en je daar niet snel je hand tussen steekt.

Ik vind het eerlijk gezegd allemaal niet zo slecht. Hij blijft in zijn woorden bij de situatie, toch? Ik wil het eigenlijk niet terugkijken :oeps:

Ik heb zelf een hond die ik in kill-modus heb zien gaan. Gelukkig niet bij een andere hond, maar wel bij een vogel. Die zet je niet onder appèl, een vreemde al helemaal niet. Sterker nog, ik heb hem toen even onder water geduwd omdat hij zo debiel was dat ik totaal niet meer door kwam. Ik had hem al een tijdje vast en hij bleef in een heel andere staat dan ik hem ken. Blind voor alles, alleen maar willen moorden. Ik wist echt niet wat ik moest doen om hem terug te halen.
Ik denk dat je dat niet begrijpt als je het nooit gezien hebt. Ik kan het me bij mijn Meeko ook niet op die manier voorstellen. Misschien bij een herder als ze de pakwerkman zien? Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar het is in elk geval een heel, heel hoge drive.
Je ziet ook bij de hond in het filmpje dat ze volledig tegenwerkt bij het weghalen. Die zet je echt niet “even” onder appèl als agent die net aan komt lopen. Misschien had die taser iets bij gedragen aan die debiele killerdrive uitschakelen, dat wel.
Je hoeft het niet terug te kijken, hoor. Het zijn nare beelden. Ik wil ze ook niet nog een keer zien. Misschien ben ik te streng voor de agent geweest. Dat kwam vermoedelijk ook mede door het kijken naar die nare beelden en de wanhoop die dat baasje moet hebben gevoeld. Daar word ik dan ook gewoon een beetje boos en verdrietig om.
Ik heb al twee of drie keer proberen uit te leggen dat 'onder appel zetten' werd aangevuld/vervangen met 'en weghalen'. Als ze in de kill-modus zitten, zijn ze inderdaad onbereikbaar. Maar dat is juist het enge: die kill-modus die erin zit en zomaar ineens naar voren kan komen.
Plaats reactie