Ja precies, het blijft wel internet en ik kan me de 'lekdrama's' nog wel voor de geest halen.
Veteranenhoek
- Elian
- Posts in topic: 7
- Honden: 2
- Welke: Russische tzarin en een westjeutapets
Re: Veteranenhoek
Ik heb zelf in een actievere periode toegang tot de vethoek aangevraagd maar werd geweigerd. Sinds dat Mitzi dood is minder gepost, maar nu met Nika en het nieuwe forum wel van plan actief mee te posten. Zou leuk zijn om er hier wel in te mogen maar ook geen drama als het niet mag.
Ik vind "Ons kent ons" echt een briljante naam, +1!
Qua toelating kan je voor nu de bekende oude-HFers toelaten en daarna een minimum aantal posts stellen die mensen moeten hebben gedaan (waarbij de modjes ook even kunnen kijken of dat niet alle posts een hoi of een smiley zijn om maar tot dat aantal te komen Het hoeft van mij in ieder geval niet elitair of exclusief te worden, maar wel een plekje voor de mensen die wat meer toegewijd zijn aan het forum (fout woord maar kon ff niks anders bedenken)
Qua toelating kan je voor nu de bekende oude-HFers toelaten en daarna een minimum aantal posts stellen die mensen moeten hebben gedaan (waarbij de modjes ook even kunnen kijken of dat niet alle posts een hoi of een smiley zijn om maar tot dat aantal te komen Het hoeft van mij in ieder geval niet elitair of exclusief te worden, maar wel een plekje voor de mensen die wat meer toegewijd zijn aan het forum (fout woord maar kon ff niks anders bedenken)
~Choose what helps your heart bloom~
Is het een idee om meer de nadruk te leggen op hoe lang je lid bent en minder op het aantal posts?
Sommige mensen kennen elkaar hier al langer dan 20 jaar, is het dan niet redelijk dat je minstens een jaar lid moet zijn en in die tijd in ieder geval structureel hebt bijgedragen door serieuze reacties en eigen topics, voor je bij 'ons' hoort en wat intiemere informatie over forummers en hun dieren te lezen krijgt?
Om inderdaad te voorkomen dat iemand in een maand of zo zoveel oh's en ah's plaatst om tot het juiste aantal reacties te komen? Scheelt ook tellen voor de moderators, na dat jaar kijkt iemand in vogelvlucht, of steekproefsgewijs de berichten door om te zien of iemand voldoet aan de norm.
Sommige mensen kennen elkaar hier al langer dan 20 jaar, is het dan niet redelijk dat je minstens een jaar lid moet zijn en in die tijd in ieder geval structureel hebt bijgedragen door serieuze reacties en eigen topics, voor je bij 'ons' hoort en wat intiemere informatie over forummers en hun dieren te lezen krijgt?
Om inderdaad te voorkomen dat iemand in een maand of zo zoveel oh's en ah's plaatst om tot het juiste aantal reacties te komen? Scheelt ook tellen voor de moderators, na dat jaar kijkt iemand in vogelvlucht, of steekproefsgewijs de berichten door om te zien of iemand voldoet aan de norm.
Ook een goede. Nadeel is wel dat je dan gaat krijgen dat mensen die dit forum pas wat later ontdekken, er straks dan niet inkomen terwijl ze wel op het HF actief waren. Dus ook die is niet helemaal waterdicht. Maar wellicht wel beter dan het aantal postskooi schreef: ↑14 sep 2021, 12:34 Is het een idee om meer de nadruk te leggen op hoe lang je lid bent en minder op het aantal posts?
~Choose what helps your heart bloom~
- Habibi
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Sheltie
Even in groen, omdat ik dit niet als persoon maar als modje schrijf:
Er is een nieuw subforum aangemaakt, met voorlopig als werktitel ons kent ons.
Lees even goed de disclaimer die erbij staat.
We zijn nog bezig met de permissies. Als het goed is, is het op dit moment niet leesbaar voor gasten, bots en pas geregistreerde gebruikers.
Wel voor mods/beheer/geregistreerde gebruikers.
Maar er moet nog even uitgebreid gecheckt worden of dat ook echt allemaal klopt.
En er moet nog duielijkheid komen over wie er uiteindelijk toestemming krijgen en onder welke voorwaarden. Dat is nog niet volledig helder.
Maar het begin is er dus.
- Célie
- Posts in topic: 10
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
O zie nu groene inbraak van Habibi
voor nu gewoon iedereen die lid is geweest van ouwe HF toelaten en dan straks 6 maanden lid en geregeld gepost hebben lijkt me het makkelijkste
voor nu gewoon iedereen die lid is geweest van ouwe HF toelaten en dan straks 6 maanden lid en geregeld gepost hebben lijkt me het makkelijkste
- Célie
- Contacteer:
Toelaten is toch gewoon handmatig dus eenvoudig oude forumnaam doorgeven en klaar.Eilfy schreef: ↑14 sep 2021, 12:36Ook een goede. Nadeel is wel dat je dan gaat krijgen dat mensen die dit forum pas wat later ontdekken, er straks dan niet inkomen terwijl ze wel op het HF actief waren. Dus ook die is niet helemaal waterdicht. Maar wellicht wel beter dan het aantal postskooi schreef: ↑14 sep 2021, 12:34 Is het een idee om meer de nadruk te leggen op hoe lang je lid bent en minder op het aantal posts?
Ik vind een jaar lid zijn voor je er in mag echt insane lang. Ik vond een half jaar op hf eigenlijk al overdreven Wat mij betreft hoeft de drempel juist niet al te hoog. Het gaat mij er gewoon om dat je de mensen die je toelaat een beetje kent. En dan zegt het aantal posts meer dan de tijd die je lid bent.
- Kruimel
- Posts in topic: 1
- Welke: IJslandse honden
Ja/nee. Als je 1x per maand een keer ergens "gecondoleerd" of 'schattig" bij zet, duidelijk. Maar als je dat 100x per maand doet en niks inhoudelijks te melden hebt, dan maar beter niet denk ik.mijke schreef: ↑14 sep 2021, 13:24 Ik vind een jaar lid zijn voor je er in mag echt insane lang. Ik vond een half jaar op hf eigenlijk al overdreven Wat mij betreft hoeft de drempel juist niet al te hoog. Het gaat mij er gewoon om dat je de mensen die je toelaat een beetje kent. En dan zegt het aantal posts meer dan de tijd die je lid bent.
Het duo Olie en Bol
- _Tiny_
- Posts in topic: 4
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Het was altijd de regel dat je actief én inhoudelijk mee moest doen op het forum voor je de vethoek in mocht. Iemand die alle nieuwelingen welkom heet maar nauwelijks mee doet in andere topic is dan wel actief maar niet inhoudelijk aanwezig en kwam er niet in. Vond ik eigenlijk een prima regel.
- Elian
- Posts in topic: 7
- Welke: Russische tzarin en een westjeutapets
Aan de andere kant, hoevaak zou dat nou voorkomen? Hoeveel mensen posten een maand lang alleen inhoudsloze comments om zich vervolgens wel aan te melden voor een besloten hoekje? Snap de voorzichtigheid wel hoor maar je kunt het toch nooit helemaal dichttimmeren (moet je niet willen ook) en het is niet alsof er een horde aan mensen staat te popelen om creatief met regelgeving om te gaan om wat prive gepraat van internetmensen te kunnen lezen.
- Célie
- Contacteer:
Nou dat dus en als je zoveel moeite wil doen om te lezen wat voor kerstcadeau iemand krijgt dan heb je het verdiend hoor.Elian schreef: ↑14 sep 2021, 16:53 Aan de andere kant, hoevaak zou dat nou voorkomen? Hoeveel mensen posten een maand lang alleen inhoudsloze comments om zich vervolgens wel aan te melden voor een besloten hoekje? Snap de voorzichtigheid wel hoor maar je kunt het toch nooit helemaal dichttimmeren (moet je niet willen ook) en het is niet alsof er een horde aan mensen staat te popelen om creatief met regelgeving om te gaan om wat prive gepraat van internetmensen te kunnen lezen.
Voor mij is de kern van ons kent ons dat het niet via een zoekmachine te vinden is. Toegangseisen voor nieuwe leden is wat mij betreft niet zo spannend.
Tis but a scratch
- twinkeltje
- Posts in topic: 6
Ach als ze ergens in willen breken doen ze het toch wel
Ik vind hierna gewoon per poll vragen of er bezwaar is toch het handigst. Zonder standaard eisen.
Voel zelf maar een beetje aan of je bekend bent, daar gaat het toch uiteindelijk om.
Voel zelf maar een beetje aan of je bekend bent, daar gaat het toch uiteindelijk om.
Dat lijkt me echt vreselijk, dan wordt het gewoon een populariteitsdingetje.
Maar wie doet dat nou, puur om in dat hoekje te komen Als je dan 200 posts moet hebben ben je wel even bezig. Wat een toewijding!Kruimel schreef: ↑14 sep 2021, 16:24Ja/nee. Als je 1x per maand een keer ergens "gecondoleerd" of 'schattig" bij zet, duidelijk. Maar als je dat 100x per maand doet en niks inhoudelijks te melden hebt, dan maar beter niet denk ik.mijke schreef: ↑14 sep 2021, 13:24 Ik vind een jaar lid zijn voor je er in mag echt insane lang. Ik vond een half jaar op hf eigenlijk al overdreven Wat mij betreft hoeft de drempel juist niet al te hoog. Het gaat mij er gewoon om dat je de mensen die je toelaat een beetje kent. En dan zegt het aantal posts meer dan de tijd die je lid bent.
Ik heb nooit vetrouwen in dat soort openbare volksrechten
Ik vind het juist geen criterium, en het moet ook geen criterium worden. Ergo niet openbaar (weg)stemmen. Dat vind ik echt gênant.
- Anneke
- Posts in topic: 3
- Welke: Havanezer
Bedoelen jullie dat er gestemd moet worden of een gebruiker die zich aanmeld voor 'ons kent ons' toegelaten wordt?
Dat lijkt me vreselijk maar ook niet praktisch. Hoeveel stemmen moeten er in hoeveel tijd zijn voor er een beslissing genomen wordt?
Dat lijkt me vreselijk maar ook niet praktisch. Hoeveel stemmen moeten er in hoeveel tijd zijn voor er een beslissing genomen wordt?
Anneke en Bobbie
Ja zo begrijp ik het in ieder geval. Het lijkt mij ook erg omslachtig.
- _Tiny_
- Posts in topic: 4
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
We gaan niet stemmen hoor. Moet je dan echt in spanning gaan zitten wachten tot je wordt weggestemd? Hahahaha! Slecht idee.