Veteranenhoek

Gebruik dit forumdeel om al je wensen kenbaar te maken. Wat zou je graag willen op dit forum? Meld het vooral in dit forumonderdeel!
Gollum
Posts in topic: 2

Re: Veteranenhoek

Bericht door Gollum »

SuzanneS schreef: 14 sep 2021, 09:25
Gollum schreef: 14 sep 2021, 08:47 Ik vind ons kent ons ook erg leuk gevonden!
Het hoeft van mij echt geen elitair clubje te worden, wat mij betreft is iedereen welkom daar die iets wil schrijven wat ze liever niet openbaar opzoekbaar willen hebben.
Dat lijkt me een prima voorstel. En dan zelf ook op blijven letten wat je schrijft.
Ja precies, het blijft wel internet en ik kan me de 'lekdrama's' nog wel voor de geest halen.
Afbeelding
Elian
Posts in topic: 7
Honden: 2
Welke: Russische tzarin en een westjeutapets

Bericht door Elian »

Ik heb zelf in een actievere periode toegang tot de vethoek aangevraagd maar werd geweigerd. :lol: Sinds dat Mitzi dood is minder gepost, maar nu met Nika en het nieuwe forum wel van plan actief mee te posten. Zou leuk zijn om er hier wel in te mogen maar ook geen drama als het niet mag. ;)
Afbeelding
(Voorheen Tenmashi)
Nika de Russische straatmix & Thorin de västgötaspets
*Mitzi de Mechelaar † 18 januari 2019
Eilfy
Posts in topic: 3

Bericht door Eilfy »

Ik vind "Ons kent ons" echt een briljante naam, +1!

Qua toelating kan je voor nu de bekende oude-HFers toelaten en daarna een minimum aantal posts stellen die mensen moeten hebben gedaan (waarbij de modjes ook even kunnen kijken of dat niet alle posts een hoi of een smiley zijn om maar tot dat aantal te komen ;) Het hoeft van mij in ieder geval niet elitair of exclusief te worden, maar wel een plekje voor de mensen die wat meer toegewijd zijn aan het forum (fout woord maar kon ff niks anders bedenken)
Afbeelding
~Choose what helps your heart bloom~
Random

Bericht door Random »

Is het een idee om meer de nadruk te leggen op hoe lang je lid bent en minder op het aantal posts?
Sommige mensen kennen elkaar hier al langer dan 20 jaar, is het dan niet redelijk dat je minstens een jaar lid moet zijn en in die tijd in ieder geval structureel hebt bijgedragen door serieuze reacties en eigen topics, voor je bij 'ons' hoort en wat intiemere informatie over forummers en hun dieren te lezen krijgt?

Om inderdaad te voorkomen dat iemand in een maand of zo zoveel oh's en ah's plaatst om tot het juiste aantal reacties te komen? Scheelt ook tellen voor de moderators, na dat jaar kijkt iemand in vogelvlucht, of steekproefsgewijs de berichten door om te zien of iemand voldoet aan de norm.
Eilfy

Bericht door Eilfy »

kooi schreef: 14 sep 2021, 12:34 Is het een idee om meer de nadruk te leggen op hoe lang je lid bent en minder op het aantal posts?
Sommige mensen kennen elkaar hier al langer dan 20 jaar, is het dan niet redelijk dat je minstens een jaar lid moet zijn en in die tijd in ieder geval structureel hebt bijgedragen door serieuze reacties en eigen topics, voor je bij 'ons' hoort en wat intiemere informatie over forummers en hun dieren te lezen krijgt?

Om inderdaad te voorkomen dat iemand in een maand of zo zoveel oh's en ah's plaatst om tot het juiste aantal reacties te komen? Scheelt ook tellen voor de moderators, na dat jaar kijkt iemand in vogelvlucht, of steekproefsgewijs de berichten door om te zien of iemand voldoet aan de norm.
Ook een goede. Nadeel is wel dat je dan gaat krijgen dat mensen die dit forum pas wat later ontdekken, er straks dan niet inkomen terwijl ze wel op het HF actief waren. Dus ook die is niet helemaal waterdicht. Maar wellicht wel beter dan het aantal posts
Afbeelding
~Choose what helps your heart bloom~
Habibi
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Sheltie

Bericht door Habibi »

Even in groen, omdat ik dit niet als persoon maar als modje schrijf:

Er is een nieuw subforum aangemaakt, met voorlopig als werktitel ons kent ons.

Lees even goed de disclaimer die erbij staat.

We zijn nog bezig met de permissies. Als het goed is, is het op dit moment niet leesbaar voor gasten, bots en pas geregistreerde gebruikers.

Wel voor mods/beheer/geregistreerde gebruikers.

Maar er moet nog even uitgebreid gecheckt worden of dat ook echt allemaal klopt.
En er moet nog duielijkheid komen over wie er uiteindelijk toestemming krijgen en onder welke voorwaarden. Dat is nog niet volledig helder.

Maar het begin is er dus.

Afbeelding
Célie
Posts in topic: 10
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

O zie nu groene inbraak van Habibi

voor nu gewoon iedereen die lid is geweest van ouwe HF toelaten en dan straks 6 maanden lid en geregeld gepost hebben lijkt me het makkelijkste
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Eilfy schreef: 14 sep 2021, 12:36
kooi schreef: 14 sep 2021, 12:34 Is het een idee om meer de nadruk te leggen op hoe lang je lid bent en minder op het aantal posts?

Ook een goede. Nadeel is wel dat je dan gaat krijgen dat mensen die dit forum pas wat later ontdekken, er straks dan niet inkomen terwijl ze wel op het HF actief waren. Dus ook die is niet helemaal waterdicht. Maar wellicht wel beter dan het aantal posts
Toelaten is toch gewoon handmatig dus eenvoudig oude forumnaam doorgeven en klaar.
mijke
Posts in topic: 21

Bericht door mijke »

Ik vind een jaar lid zijn voor je er in mag echt insane lang. Ik vond een half jaar op hf eigenlijk al overdreven 😜 Wat mij betreft hoeft de drempel juist niet al te hoog. Het gaat mij er gewoon om dat je de mensen die je toelaat een beetje kent. En dan zegt het aantal posts meer dan de tijd die je lid bent.
Kruimel
Posts in topic: 1
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

mijke schreef: 14 sep 2021, 13:24 Ik vind een jaar lid zijn voor je er in mag echt insane lang. Ik vond een half jaar op hf eigenlijk al overdreven 😜 Wat mij betreft hoeft de drempel juist niet al te hoog. Het gaat mij er gewoon om dat je de mensen die je toelaat een beetje kent. En dan zegt het aantal posts meer dan de tijd die je lid bent.
Ja/nee. Als je 1x per maand een keer ergens "gecondoleerd" of 'schattig" bij zet, duidelijk. Maar als je dat 100x per maand doet en niks inhoudelijks te melden hebt, dan maar beter niet denk ik.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
_Tiny_
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Het was altijd de regel dat je actief én inhoudelijk mee moest doen op het forum voor je de vethoek in mocht. Iemand die alle nieuwelingen welkom heet maar nauwelijks mee doet in andere topic is dan wel actief maar niet inhoudelijk aanwezig en kwam er niet in. Vond ik eigenlijk een prima regel.
Afbeelding
Elian
Posts in topic: 7
Welke: Russische tzarin en een westjeutapets

Bericht door Elian »

Aan de andere kant, hoevaak zou dat nou voorkomen? Hoeveel mensen posten een maand lang alleen inhoudsloze comments om zich vervolgens wel aan te melden voor een besloten hoekje? Snap de voorzichtigheid wel hoor maar je kunt het toch nooit helemaal dichttimmeren (moet je niet willen ook) en het is niet alsof er een horde aan mensen staat te popelen om creatief met regelgeving om te gaan om wat prive gepraat van internetmensen te kunnen lezen. :P
Afbeelding
(Voorheen Tenmashi)
Nika de Russische straatmix & Thorin de västgötaspets
*Mitzi de Mechelaar † 18 januari 2019
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Elian schreef: 14 sep 2021, 16:53 Aan de andere kant, hoevaak zou dat nou voorkomen? Hoeveel mensen posten een maand lang alleen inhoudsloze comments om zich vervolgens wel aan te melden voor een besloten hoekje? Snap de voorzichtigheid wel hoor maar je kunt het toch nooit helemaal dichttimmeren (moet je niet willen ook) en het is niet alsof er een horde aan mensen staat te popelen om creatief met regelgeving om te gaan om wat prive gepraat van internetmensen te kunnen lezen. :P
Nou dat dus en als je zoveel moeite wil doen om te lezen wat voor kerstcadeau iemand krijgt dan heb je het verdiend hoor.
Pendrag

Bericht door Pendrag »

Voor mij is de kern van ons kent ons dat het niet via een zoekmachine te vinden is. Toegangseisen voor nieuwe leden is wat mij betreft niet zo spannend.
Tis but a scratch
twinkeltje
Posts in topic: 6

Bericht door twinkeltje »

Ach als ze ergens in willen breken doen ze het toch wel
Afbeelding
Dagmar
Posts in topic: 16

Bericht door Dagmar »

Ik vind hierna gewoon per poll vragen of er bezwaar is toch het handigst. Zonder standaard eisen.
Voel zelf maar een beetje aan of je bekend bent, daar gaat het toch uiteindelijk om.
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Dagmar schreef: 14 sep 2021, 18:06 Ik vind hierna gewoon per poll vragen of er bezwaar is toch het handigst. Zonder standaard eisen.
Voel zelf maar een beetje aan of je bekend bent, daar gaat het toch uiteindelijk om.
Dat lijkt me echt vreselijk, dan wordt het gewoon een populariteitsdingetje.
Kruimel schreef: 14 sep 2021, 16:24
mijke schreef: 14 sep 2021, 13:24 Ik vind een jaar lid zijn voor je er in mag echt insane lang. Ik vond een half jaar op hf eigenlijk al overdreven 😜 Wat mij betreft hoeft de drempel juist niet al te hoog. Het gaat mij er gewoon om dat je de mensen die je toelaat een beetje kent. En dan zegt het aantal posts meer dan de tijd die je lid bent.
Ja/nee. Als je 1x per maand een keer ergens "gecondoleerd" of 'schattig" bij zet, duidelijk. Maar als je dat 100x per maand doet en niks inhoudelijks te melden hebt, dan maar beter niet denk ik.
Maar wie doet dat nou, puur om in dat hoekje te komen 😅 Als je dan 200 posts moet hebben ben je wel even bezig. Wat een toewijding!
Dagmar

Bericht door Dagmar »

mijke schreef: 14 sep 2021, 18:59
Dagmar schreef: 14 sep 2021, 18:06 Ik vind hierna gewoon per poll vragen of er bezwaar is toch het handigst. Zonder standaard eisen.
Dat lijkt me echt vreselijk, dan wordt het gewoon een populariteitsdingetje.
Welnee, daar gaat het helemaal niet om. Heb een beetje vertrouwen.
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Ik heb nooit vetrouwen in dat soort openbare volksrechten 😆
Dagmar

Bericht door Dagmar »

mijke schreef: 14 sep 2021, 19:25 Ik heb nooit vetrouwen in dat soort openbare volksrechten 😆
Is populariteit voor jou een criterium?
Ik schat de oude vethoekgroep eigenlijk wel hoger in dan 16 jarige schoolmeisjes. Anders hoefde ik er ook niets te zeggen of lezen.
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Ik vind het juist geen criterium, en het moet ook geen criterium worden. Ergo niet openbaar (weg)stemmen. Dat vind ik echt gênant.
Anneke
Welke: Havanezer

Bericht door Anneke »

Bedoelen jullie dat er gestemd moet worden of een gebruiker die zich aanmeld voor 'ons kent ons' toegelaten wordt?
Dat lijkt me vreselijk maar ook niet praktisch. Hoeveel stemmen moeten er in hoeveel tijd zijn voor er een beslissing genomen wordt?
Afbeelding
Anneke en Bobbie
mijke

Bericht door mijke »

Ja zo begrijp ik het in ieder geval. Het lijkt mij ook erg omslachtig.
_Tiny_
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

We gaan niet stemmen hoor. Moet je dan echt in spanning gaan zitten wachten tot je wordt weggestemd? Hahahaha! Slecht idee.
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

mijke schreef: 14 sep 2021, 19:30 Ik vind het juist geen criterium, en het moet ook geen criterium worden. Ergo niet openbaar (weg)stemmen. Dat vind ik echt gênant.
:lol: Jaja.
Afbeelding
Plaats reactie