Frootje schreef: ↑01 nov 2023, 19:13
CatnDog schreef: ↑01 nov 2023, 19:04Ik denk dat ik het ongelijkmatige van teven ook wel grappig zou vinden. Dat mieperige/aanstellerige af en toe. Soms ergens helemaal geen zin in hebben. Zeno heeft dat totaal niet. Die heeft altijd goede zin en die miept nooit.
Volgens mij zit het bij veel teven ook gewoon in het karakter en niet in de hormonen. Allebei mijn teven zijn echt teven. Froo is zo ongelijkmatig als de neten en echt een behoorlijke bitch en Aloy heeft een enorm sterke eigen wil en als ze ergens geen zin in heeft of iets eigenlijk niet wil op de manier waarop ik het wil kan ik het schudden.
Ik vind dat inderdaad ook leuk, ik moet vaak een beetje creatief denken.
Ik hou er ook van.
Fayah heeft ook altijd goede zin, dus een intacte teef staat zeker niet gelijk aan humeurigheid, dat komt in Fayahs woordenboek echt niet voor (bij Mila wel). Amy heeft dat ook helemaal niet, ook niet voor de castratie. Dat zijn gewoon allebei heel zachte, lievige hondjes die heel graag lief gevonden willen worden en daarvoor al alles zonder mokken doen. Maar van die doortrapte tevenstreekjes hebben ze wel, dat gaat Arlo allemaal volledig boven zijn pet
Die delft hier altijd het onderspit met die drie gewiekste teven.
Een heel sterke eigen mening en af en toe de kont flink tegen de krib gooien, is denk ik ook voor een heel groot deel ook karakter. Mila heeft dat heel duidelijk, Fayah en Amy niet zo, die zijn veel meegaander. Die hebben dat alleen met dingen die ze echt, echt niet leuk vinden of eng. Bij Mila is dat anders, die heeft gewoon overal een mening over.
Mila is pas een jaartje gecastreerd, ik denk niet dat dat typische tevengedrag en haar ongelijkmatige humeur nu op bijna 13-jarige leeftijd nog zullen verdwijnen
Dat hitsige reuengedrag vind ik zelf ook niet zo leuk, dus dat is wel een van de redenen dat ik liever teven heb. En reuen die al gecastreerd waren voordat ze bij mij kwamen.
Amoz werd overigens ook gecastreerd nog steeds hitsig van loopse teven, die dekte dan ook. Maar niet-gecastreerd was dat waarschijnlijk véél heftiger geweest en daar zou ik in combinatie met intacte teven in huis echt geen zin in hebben.