Het leg an de opfoeding
-
EchoMira
- Posts in topic: 13
- Honden: 3
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Re: Het leg an de opfoeding
Ik vind ze trouwens wel erg mooi
-
Nanna
Ik vlieg samen met je weg.
Moet niks van dat onbetrouwbare ongedierte hebben.
Moet niks van dat onbetrouwbare ongedierte hebben.
-
EchoMira
Al was het een labrador. Een pup die zo doet mag je houden. Grote genade.
-
Nanna
Daarom spelen wolvenreuen met pups die net uit het hol komen. Een pup die zich zo gedraagt wordt gedood. En terecht.
Maar goed. Wij staan natuurlijk weer te gillen van kaik es wat die klaine durref!
Maar goed. Wij staan natuurlijk weer te gillen van kaik es wat die klaine durref!
-
EchoMira
Maar die na 4 weken het hol nog niet uit durft krijgt ook niks van de teef.
Lekker he, gewoon er een beetje op losfantaseren wat wolven doen, wat wolven eten en wat wolven van bullepezen vinden.
Ondertussen wil ik niet meteen een wolf op de bank.
En ook geen dogo.
Lekker he, gewoon er een beetje op losfantaseren wat wolven doen, wat wolven eten en wat wolven van bullepezen vinden.
Ondertussen wil ik niet meteen een wolf op de bank.
En ook geen dogo.
-
Nanna
We hebben allemaal wolven op de bank. Gedomesticeerd, maar toch.
Verder heb ik graag een normaal bedrade.
Verder heb ik graag een normaal bedrade.
-
EchoMira
Of het normaal is zal me jeuken. Lief is wat ik wil. Gewoon aaien op het kopje door de buurman en gevoelig voor een teleurgestelde blik.
Blij als het leuk moet zijn, stil indien rustig.
Als ik halverwege de pampa in argentinie woonde wel, hoor. Niet in Vroomshoop.
Ik word al zenuwachtig van een hond die niet gewoon uitslaapt als ik het zeg. Doe maar gewoon even netjes luisteren en stil zijn.
Blij als het leuk moet zijn, stil indien rustig.
Als ik halverwege de pampa in argentinie woonde wel, hoor. Niet in Vroomshoop.
Ik word al zenuwachtig van een hond die niet gewoon uitslaapt als ik het zeg. Doe maar gewoon even netjes luisteren en stil zijn.
-
Nanna
Als ik op een kolchoz in Kamtsjatka woonde had ik hetzelfde moment nog een paar Kaukazen.
Het idee dat ik zuks er op na wil houden in mijn achtertuintje is bespottelijk. En bovendien oneerlijk naar die honden.
Het idee dat ik zuks er op na wil houden in mijn achtertuintje is bespottelijk. En bovendien oneerlijk naar die honden.
-
EchoMira
Ja. Jack russells. En ik wil geen hond met het karakter van een jack russell maar dan 20 of 30 kilo.Noor schreef: 14 nov 2023, 23:52 Ik heb nul komma nul met het ras.
Maar ik zie niet echt iets abnormaals hoor. Het is ook een erg kort filmpje.
Ik heb ook wel pupjes gehad in nesten welke dit probeerde,
Ik ben echt helemaal dol op een terrier maar gaan we nou het stuk chagrijn dat terrier heet een normaal karakter noemen?
Je bent rasblind, noor.
Dan is uitvallen en schreeuwen naar de buren van een totaal andere orde en wel degelijk een probleem.
-
EchoMira
Mira heeft trouwens amper hoeven corrigeren. En als ze het deed was het met een blik of een neuswip terug naar je plek.
Maar één nest is natuurlijk geen echte ervaring, dat weet ik.
Maar één nest is natuurlijk geen echte ervaring, dat weet ik.
Ik vind die moeder nog erg geduldig.
Toen Tama (een van de vorige Pinschers) een nest had en een pup zo deed kreeg die gelijk voor vijf stuivers.
Ze heeft die pup niet verwond, maar wel even laten weten dat ze er niet van gediend was.
Toen Tama (een van de vorige Pinschers) een nest had en een pup zo deed kreeg die gelijk voor vijf stuivers.
Ze heeft die pup niet verwond, maar wel even laten weten dat ze er niet van gediend was.

Tanja en Anne
-
Nanna
Bij teckels zag je het ook. Vechten tot aan de dood, en dat bij pups van zeven weken he. Uiteraard ruwharen, bij lang- en kortharen zag je het niet. En alleen de grote maat, standaard dus.
Ik weet nog dat ik dat toen al absurd gedrag vond en mezelf heilig bezwoer nooit aan ruwhaar standaard te beginnen. Dat zijn vaak minstens zulke klootzakken als pitbulls en zeker die uit werklijnen.
Ik weet nog dat ik dat toen al absurd gedrag vond en mezelf heilig bezwoer nooit aan ruwhaar standaard te beginnen. Dat zijn vaak minstens zulke klootzakken als pitbulls en zeker die uit werklijnen.
-
Nanna
In de buurt van Mierlo loopt iemand die heeft er twee. Altijd aangelijnd en hij schiet weg als ie mensen met honden ziet.
Dat zal wel niet voor niks zijn.
Ik bedank.
Dat zal wel niet voor niks zijn.
Ik bedank.
- CatnDog
- Posts in topic: 4
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Ik heb van een bull terrier-eigenaar een vergelijkbaar verhaal gehoord over de bull terrier. Dat die onterecht worden gezien als vechthonden (verward worden met pitbulls en aanveranten). Ik weet niet in hoeverre dat waar is.Kimmie schreef: 15 nov 2023, 12:03 Hierdoor wordt de argentijn in verband gebracht met vechthonden , wat helemaal niet bij een argentijnse dog hoort, het zijn honden die in Argentinië in grote roedels leven en jagen,, en hondagressie, of mens agressie is daarbij helemaal niet gewenst, nu zijn reuen niet altijd even aardig tegen sexe genoten,maar dat is ook wel bloedlijn gevoelig , hier zie je bv 3 reuen bij elkaar:
Waarom ik dit eigenlijk schrijf weet ik ook niet, de algemene mening is moeilijk veranderbaar...maar uit echte ervaring kan ik zeggen dat de dogo een zeer vriendelijke, gevoelige lieve hond is, met wel heel veel energie en behoefte aan beweging, en dat laatste schort er nog weleens aan bij mensen die deze honden aanschaffen en dan krijg je een opgefokte hond aan de lijn, met bijbehorend ongewenst gedrag, of dit nu werkelijk aan de hond te verwijten is??
Bedoel je de drie dogo's in het begin van het filmpje? Volgens mij is 1 daarvan een pup en ook nog eens een pup die zich erg onderdanig opstelt. Er is dus geen weinig reden voor de andere honden om daar negatief op te reageren.
Ik ben blij dat ik die hele club niet op straat tegenkom. Ze trekken vrijwel allemaal aan de lijn. Als ik met Zeno langs zou lopen werden ze allemaal vooruit naar ons toe gesleept. Niet zo gezellig meer.
Joh.Nanna schreef: 15 nov 2023, 10:42 Bij teckels zag je het ook. Vechten tot aan de dood, en dat bij pups van zeven weken he. Uiteraard ruwharen, bij lang- en kortharen zag je het niet. En alleen de grote maat, standaard dus.
Hier dan. Eentje die zeer behoedzaam kennismaakt en met alles overweg kan (tenzij ze aan de overkant not-friendly zijn, dan is hij pleite). Tien kilo droog aan de haak ruwhaar standaard klootzakkerij.
Iets met een uitzondering en een regel bevestigen zeker

-
Nanna
Of geen werklijn. Ze deden het namelijk niet allemaal. Maar met een Duits/Russische achtergrond vaak wel. We wisten van tevoren welke nesten problemen zouden geven op dat gebied.Miemot schreef: 15 nov 2023, 19:16Joh.Nanna schreef: 15 nov 2023, 10:42 Bij teckels zag je het ook. Vechten tot aan de dood, en dat bij pups van zeven weken he. Uiteraard ruwharen, bij lang- en kortharen zag je het niet. En alleen de grote maat, standaard dus.
Hier dan. Eentje die zeer behoedzaam kennismaakt en met alles overweg kan (tenzij ze aan de overkant not-friendly zijn, dan is hij pleite). Tien kilo droog aan de haak ruwhaar standaard klootzakkerij.
Iets met een uitzondering en een regel bevestigen zeker![]()
![]()
-
EchoMira
Leuke filmpjes! Ik blijf ze erg mooi vinden!Kimmie schreef: 15 nov 2023, 12:03 Een argentijnse dog is overigens een jachthond, wordt gebruikt bij jacht op wilde zwijnen in Argentinië
Dat het een jachthondenras is vind ik weinig geruststellend. Ze trekken wilde zwijnen uit elkaar en de Azawakh, ook een jachthond, is toch echt niet bijzonder vriendelijk.
Een jachthond is nog niet meteen een labrador.
Dat gezegd hebbende; de dogo's die ik in de loop der jaren tegen gekomen ben liepen gewoon los en waren inderdaad prima vriendelijk.
De algemene mening is dat het een witte pitbull is en die mensen lezen hier niet.Waarom ik dit eigenlijk schrijf weet ik ook niet, de algemene mening is moeilijk veranderbaar.
We hebben het er toch over? Waarom dan doen alsof je met een in beton gegoten oordeel te maken hebt?
Vind je ze zelf goed geschikt als uitlaatstrookdeelnemer?
Miemot schreef: 15 nov 2023, 19:16Joh.Nanna schreef: 15 nov 2023, 10:42 Bij teckels zag je het ook. Vechten tot aan de dood, en dat bij pups van zeven weken he. Uiteraard ruwharen, bij lang- en kortharen zag je het niet. En alleen de grote maat, standaard dus.
Iets met een uitzondering en een regel bevestigen zeker![]()
![]()
Dan waren mijn ruwharen ook uitzonderingen zeker
Twee uit showlijn (fanatieke jagers
Rabiaat op wild, maar verder niks aan problemen.

- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Welke: Teckel
Sarah en ik hebben ooit de liefste (forum) dogo Argentino ontmoet. Een regelrechte goedzak die heel voorzichtig en lief reageerde op spinnekop Sarah.
Hij is al enige tijd "daarboven" maar nog lang niet uit mijn hart.
Hij is al enige tijd "daarboven" maar nog lang niet uit mijn hart.
-
EchoMira
Ik vind ze ook heel mooi. Ik hou ook van pointers en whippets. Het is een thema. Kort, schoon haar en een beeldig kopje.
Ik hou er heel erg van. Ik zou ook best een dogo willen. Zoals ik ook best een staffie zou willen.
Maar dan verwacht ik niet dat ik ermee kan wat ik er nu mee kan.
Zijn ze eigenlijk een beetje gezond?
Ik hou er heel erg van. Ik zou ook best een dogo willen. Zoals ik ook best een staffie zou willen.
Maar dan verwacht ik niet dat ik ermee kan wat ik er nu mee kan.
Zijn ze eigenlijk een beetje gezond?
-
EchoMira
Wat voor soort ruimte?Kimmie schreef: 15 nov 2023, 22:03
Dat is een goede vraag...nee... maar dat is meer dat het hele hondengebeuren in de afgelopen 23 jaar wel veranderd is. En ik weet helemaal niet meer wat er nu aan Argentijnen gefokt wordt, en ik vind dat deze honden echt wel veel ruimte nodig hebben...
- CatnDog
Ondanks het grote aantal (intacte) honden, de gespannen lijnen en de drukke locatie (die wegen en al dat verkeer), vind ik dat het er vrij gemoedelijk aan toe gaat.Kimmie schreef: 16 nov 2023, 20:57 Ik moet zeggen, dat ik dit soort filmpjes wel heel bijzonder blijf vinden, maar vanaf 4 minuten zijn echt wel veel argentijnen bij elkaar te zien , echt ook wel heel mooie honden..:
-
EchoMira
Zijn we nou aan het wauwelen dat grote blokkige galerijbeulen juist superlief en gemoedelijk zijn?
Want als dat zo is neem ik meteen twee dogo's en een presa om mee naar de kinderboerderij te gaan. Gezellig!

Want als dat zo is neem ik meteen twee dogo's en een presa om mee naar de kinderboerderij te gaan. Gezellig!

- CatnDog
Nee. Maar er gaat gelukkig in het filmpje niets mis en het is toch 20 minuten lang veel dogo's en presa's en aanverwanten bij elkaar. Op veel moment had het mis kunnen gaan.EchoMira schreef: 17 nov 2023, 20:52 Zijn we nou aan het wauwelen dat grote blokkige galerijbeulen juist superlief en gemoedelijk zijn?
![]()