hoe ga je om met

Susam
Posts in topic: 29
Welke: Podengo kruising

hoe ga je om met

Bericht door Susam »

Mijn buitenlandse hond (ik zeg dat er maar bij omdat er een stigma op rust bij sommige mensen) is niet gecastreerd en ik heb die eis ook uit het contract laten halen. Niet dat dat contract ook maar enige rechtsgeldigheid had of heeft, maar het werd een principe kwestie.
Nu hoor ik andere mensen zeggen dat ik het zwerfhonden probleem in stand houd door mijn hond niet te laten castreren (althans nog niet en wellicht nooit) maar dat vind ik bullshit.
Sambal is 2 jaar oud en is nog vol aan het puberen, maar ook wat onzeker en heeft al een heel stuk van zijn angsten overwonnen door rust en begeleiding en hij is eigenlijk nu pas de wereld aan het ontdekken. Zo ook de omgang met andere honden, eerder was dit veel te spannend voor hem.
We merken dat hij met name andere reuen heel eng vind en om de haverklap vliegt me het advies om de oren om hem te laten castreren. Alsof dit de oplossing is voor alle gedragsproblemen.
Sambal is maar 2 of 3 weken bij de moeder geweest en heeft nauwelijks idee van sociaal gedrag naar andere honden, gedraagt zich als een bulldozer, doet niet aan bogen benaderen en moet gewoon rustig de tijd krijgen om te leren hoe hij dit op een goeie manier kan doen. Uiteraard begrens ik speeltijd en haal hem ook uit situaties waarvan ik zie dat hij het nog niet aankan. Maar dan nog, de hele tijd krijg ik gefrons van jan en allemaal dat mijn chien de la rue niet gecastreerd is. Ik heb geen enkele zin aan iedereen op straat of in de oefenweide uit te leggen dat Sambal zijn hormoontjes juist nodig heeft om een stabiel ventje te worden, want uiteraard is ballen eraf de oplossing voor alles! Zo mag hij ook niet naar een opvang, want niet gecastreerd. We hadden een andere opvang, die echt super goed met zo'n gevoelige hond omgaat, maar ook daar zijn er inmiddels restricties voor niet gecastreerde reuen. Dan maar geen opvang, maar het begint me wel naar de keel te grijpen dan we zo gediscrimineerd en laatdunkend aangekeken worden omdat Sam intact is.
Heeft er nog iemand dit gevoel of deze ervaring en hoe gaan jullie hiermee om?

Afbeelding
Budkes
Posts in topic: 2
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Re: hoe ga je om met

Bericht door Budkes »

Ik heb 4 intacte reuen en nooit last gehad van deze onzin. Ze kunnen zonder problemen naar pension, indien nodig. Ik word er ook nooit op aangesproken. Maar ik kom dan ook niet op speelweides en ook niet op oefenweides. Geen enkel belang bij.
Geen idee hoe je het probleem van straathonden in stand houdt door hem niet te laten castreren?? Wat een onzin, je laat hem toch niet dekken. En gezien het feit dat hij een beetje onzeker is een goede keus hem niet te castreren. En wat een ander daar van vindt....lekker belangrijk.
Laatst gewijzigd door Budkes op 17 nov 2023, 07:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

Budkes schreef: 17 nov 2023, 07:12 Ik heb 4 intacte reuen en nooit last gehad van deze onzin. Ze kunnen zonder problemen naar pension, indien nodig. Ik word er ook nooit op aangesproken. Maar ik kom dan ook niet op speelweides en ook niet op oefenweides. Geen enkel belang bij.
Geen idee hoe je het probleem van strathonden in stand houdt door hem niet te laten castreren?? Wat een onzin, je laat hem toch niet dekken. En gezien het feit dat hij een beetje onzeker is een goede keus hem niet te castreren. En wat een ander daar van vindt....lekker belangrijk.
we komen zo'n 3 x per week op een omheind speelveld omdat Sambal totaal niet los kan, hij is nog echt een ongeleid projectiel met enorm jachtinstinct, zodra er wild, vee, katten of wat dan ook zijn is hij weg en dat risico wil ik uiteraard niet nemen. We zijn nu hij een beetje geland is aan het trainen met een goeie recall en zo'n veld is daar perfect voor.
Ook om eens lekker te rauzen los van de lijn enz. Het liefst kwam ik er ook niet want de hoeveelheid idioten die zo maar honden bij elkaar knallen die bol staan van de stress onder het motto "laat ze maar lekker rennen dan zijn ze straks lekker moe" of "oh gooi ze maar bij elkaar hoor, lossen ze onderling wel op" moet ik echt van me af laten glijden.
De pensionnen hier in Limburg zitten knalvol en men kan zich blijkbaar permitteren honden uit te sluiten vanwege het intact zijn.
Ik zie zelf ook ECHT niet in hoe ik het zwerfhonden probleem in stand houd, integendeel, maar wie lacht niet als hij de mens beziet?!
Mijn coach/trainer en dierenarts zijn gelukkig ook niet voor castreren.
Het lijkt makkelijk om te denken lekker belangrijk maar als je steeds nee hoor vanwege intacte reu of toch veel aangesproken wordt, dan raakt het je toch op een gegeven moment. Niet dat ik daardoor het wel zou doen natuurlijk, maar ik vind mensen stom.
Maart
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Gewoon zeggen dat je het inderdaad wel een prima idee vindt om hún te castreren, dan stopt dat ongevraagde gemoei vast.
Mijn honden zijn niet gecastreerd (teef wel deels, baarmoeder is eruit, eierstokken niet) en die hebben tot nut toe in alle geval niet bijgedragen aan een straathonden populatie. Wat een domme redenering weer van die types.

Opvang gaat hier ook privé, de commerciële hier in de buurt zijn ook reteduur en vaak geen mechelse welkom, laat staan intact :neenee: Zo'n dergelijke professionals ontbreken dan überhaupt ook kennis genoeg om zelfs nog maar naar mijn honden te mogen kijken :pffff:
Laatst gewijzigd door Maart op 17 nov 2023, 07:24, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Susam

Bericht door Susam »

Zinodo schreef: 17 nov 2023, 07:15 Mijn 2 podenco's kreeg ik ook intact. Beide waren al geadopteerd in NL maar waren toen te jong voor castratie, en toen moesten ze met spoed spoed spoed weg. Toen zei ik prima, maar ik castreer niet zonder reden, take it or leave it. Bij Nomi ging de stichting akkoord, bij Doortje was het buiten de stichting om omdat het een hele slechte stichting betrof.
Ik heb Doortje drie jaar later alsnog gecastreerd omdat ze veel last had van hormoonschommelingen en nepzwangerschappen en wilde gewoon wekenlang niet uit de bench komen, ja dat was niet de bedoeling. Maar Nomi is gewoon nog intact.

Ik heb verder geen last van andermans opinie.🙃ik kom met vreemden uberhaupt niet zo ver dat ze hun opinie over mijn honden kunnen, wat nog mogen uiten. En als wel heb ik het niet gehoord. :lol1: maar echt, dat maakt je leven zo veel makkelijker. Die heilige opinies van tante Mies, hahahaha, ga toch fietsen. :F:

Opvang doen we niet aan, geen ervaring mee.
ik heb er blijkbaar meer last van dat ik dacht, misschien omdat ik al zo veel bakken ellende over me heen heb gehad toen ik in plaats van Nederlands of Belgisch gefokte huishonden, voor een buitenlander ging. Blijkbaar mag iedereen zijn ras of hond kiezen behalve ik?
Mijn stichting was puin. Hij zou 5 maanden oud zijn bij aankomst, geschatte leeftijd door twee onafhankelijke dierenartsen.... 10 weken. Te jong voor alles. Kijk mocht hij nou dat soort problemen krijgen, of medische oorzaken of wat dan ook, dan zal ik het ook doen, maar niet vanwege de onkunde of mongolerie van anderen. Alleen hoe dan rustig te blijven als je voor de tiende keer die onzin om je oren krijgt vind ik lastig.
Susam

Bericht door Susam »

Maart schreef: 17 nov 2023, 07:22 Gewoon zeggen dat je het inderdaad wel een prima idee vindt om hún te castreren, dan stopt dat ongevraagde gemoei vast.
Mijn honden zijn niet gecastreerd (teef wel deels, baarmoeder is eruit, eierstokken niet) en die hebben tot nut toe in alle geval niet bijgedragen aan een straathonden populatie. Wat een domme redenering weer van die types.

Opvang gaat hier ook privé, de commerciële hier in de buurt zijn ook reteduur en vaak geen mechelse welkom, laat staan intact :neenee: Zo'n dergelijke professionals ontbreken dan überhaupt ook kennis genoeg om zelfs nog maar naar mijn honden te mogen kijken :pffff:
eens! ^ ik vind het gewoon schokkend hoe veel mensen eigenlijk geen idee hebben en maar lukraak beginnen over intacte honden en dat zij de oorzaak van de hele wereldproblematiek zijn. Ik heb denk ik altijd een beetje het utopische idee gehad dat mensen zich wat zouden inlezen en scholen voordat men aan een hond zou beginnen, maar ik hoorde laatst bij de dierenarts van een assistente dat sommigen niet eens weten of ze een reu of een teef hebben. Dan vallen mij de schoenen en sokken uit.
Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Susam schreef: 17 nov 2023, 07:20
Budkes schreef: 17 nov 2023, 07:12 Ik heb 4 intacte reuen en nooit last gehad van deze onzin. Ze kunnen zonder problemen naar pension, indien nodig. Ik word er ook nooit op aangesproken. Maar ik kom dan ook niet op speelweides en ook niet op oefenweides. Geen enkel belang bij.
Geen idee hoe je het probleem van strathonden in stand houdt door hem niet te laten castreren?? Wat een onzin, je laat hem toch niet dekken. En gezien het feit dat hij een beetje onzeker is een goede keus hem niet te castreren. En wat een ander daar van vindt....lekker belangrijk.
we komen zo'n 3 x per week op een omheind speelveld omdat Sambal totaal niet los kan, hij is nog echt een ongeleid projectiel met enorm jachtinstinct, zodra er wild, vee, katten of wat dan ook zijn is hij weg en dat risico wil ik uiteraard niet nemen. We zijn nu hij een beetje geland is aan het trainen met een goeie recall en zo'n veld is daar perfect voor.
Ook om eens lekker te rauzen los van de lijn enz. Het liefst kwam ik er ook niet want de hoeveelheid idioten die zo maar honden bij elkaar knallen die bol staan van de stress onder het motto "laat ze maar lekker rennen dan zijn ze straks lekker moe" of "oh gooi ze maar bij elkaar hoor, lossen ze onderling wel op" moet ik echt van me af laten glijden.
De pensionnen hier in Limburg zitten knalvol en men kan zich blijkbaar permitteren honden uit te sluiten vanwege het intact zijn.
Ik zie zelf ook ECHT niet in hoe ik het zwerfhonden probleem in stand houd, integendeel, maar wie lacht niet als hij de mens beziet?!
Het lijkt makkelijk om te denken lekker belangrijk maar als je steeds nee hoor vanwege intacte reu of toch veel aangesproken wordt, dan raakt het je toch op een gegeven moment. Niet dat ik daardoor het wel zou doen natuurlijk, maar ik vind mensen stom.
O ik zou er een sport van maken de meest idiote antwoorden te verzinnen voor dat soort bemoeizuchtige idioten, het zou me totaal niet raken. Mijn vader had ook een Spaanse kruising met podenco die in den beginne niet los kon. Daarmee kwam ik ook op een omheind veld, maar alleen als er verder niemand was.
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

Zinodo schreef: 17 nov 2023, 07:28
Susam schreef: 17 nov 2023, 07:24
Zinodo schreef: 17 nov 2023, 07:15 Mijn 2 podenco's kreeg ik ook intact. Beide waren al geadopteerd in NL maar waren toen te jong voor castratie, en toen moesten ze met spoed spoed spoed weg. Toen zei ik prima, maar ik castreer niet zonder reden, take it or leave it. Bij Nomi ging de stichting akkoord, bij Doortje was het buiten de stichting om omdat het een hele slechte stichting betrof.
Ik heb Doortje drie jaar later alsnog gecastreerd omdat ze veel last had van hormoonschommelingen en nepzwangerschappen en wilde gewoon wekenlang niet uit de bench komen, ja dat was niet de bedoeling. Maar Nomi is gewoon nog intact.

Ik heb verder geen last van andermans opinie.🙃ik kom met vreemden uberhaupt niet zo ver dat ze hun opinie over mijn honden kunnen, wat nog mogen uiten. En als wel heb ik het niet gehoord. :lol1: maar echt, dat maakt je leven zo veel makkelijker. Die heilige opinies van tante Mies, hahahaha, ga toch fietsen. :F:

Opvang doen we niet aan, geen ervaring mee.
ik heb er blijkbaar meer last van dat ik dacht, misschien omdat ik al zo veel bakken ellende over me heen heb gehad toen ik in plaats van Nederlands of Belgisch gefokte huishonden, voor een buitenlander ging. Blijkbaar mag iedereen zijn ras of hond kiezen behalve ik?
Mijn stichting was puin. Hij zou 5 maanden oud zijn bij aankomst, geschatte leeftijd door twee onafhankelijke dierenartsen.... 10 weken. Te jong voor alles. Kijk mocht hij nou dat soort problemen krijgen, of medische oorzaken of wat dan ook, dan zal ik het ook doen, maar niet vanwege de onkunde of mongolerie van anderen. Alleen hoe dan rustig te blijven als je voor de tiende keer die onzin om je oren krijgt vind ik lastig.
Ik begrijp je, het is moeilijk om naar te luisteren. Ik kreeg ook verwijtend advies om te castreren van, je raadt het nooit, mevrouw wiens hond er al voor de vierde keer aan mijn deur stond omdat ik loopse teven had. Die heb ik in haar gezicht uitgelachen. Doe toch eens even normaal. Maar ik snap je wel. Wat moet je ermee. Vooral als je niet binnen een paar seconden uit beeld kan verdwijnen.
Misschien vragen, enne, hoe is het verder met jouw ballen? Zitten ze jou ook zo dwars? :engel:
haha! ik wil wel even helpen met die ballen, ik kan er mooie kleuren mee maken, paars, blauw, rood, bloederig?! GOED IDEE! blegh!
Susam

Bericht door Susam »

Budkes schreef: 17 nov 2023, 07:26
Susam schreef: 17 nov 2023, 07:20
O ik zou er een sport van maken de meest idiote antwoorden te verzinnen voor dat soort bemoeizuchtige idioten, het zou me totaal niet raken. Mijn vader had ook een Spaanse kruising met podenco die in den beginne niet los kon. Daarmee kwam ik ook op een omheind veld, maar alleen als er verder niemand was.
wij ook veel als er niemand is en anders spreek ik wel af met honden waarvan ik weet dat hij het aankan en niet binnen een seconde gaat fietsen/rijden en bulldozeren en onder de tafel duiken.
Smoushond
Posts in topic: 3

Bericht door Smoushond »

Ik heb een reu van 2 jaar. En kreeg die vraag ook weleens. Mensen denken dat een jonge onstuimige hond rustiger wordt van een castratie. Mijn hond gaat als het goed is dekken dus dat is mijn antwoord 😉
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Nou, wat een onzin inderdaad, zolang jij jouw reu geen teef laat dekken - wat prima te voorkomen is - draag jij toch helemaal niets bij aan het zwerfhondenprobleem?
Eén van mijn Spaanse honden was ook niet gecastreerd en dat ging ik vanwege haar leeftijd en medische achtergrond ook niet meer laten doen. Zij is nooit gedekt hoor :engel: En dat geldt net zo voor mijn andere intacte teven.
In landen van herkomst leven honden vaak veel meer buiten zonder toezicht, ontsnappen nogal eens, etc. Dan snijdt die redenatie nog enig hout dat je door te castreren een oeps-nestje kunt voorkomen, hoewel je ook daar er gewoon voor kunt zorgen dat je loopse teef niet ontsnapt of tijdens een wandeling 'per ongeluk' gedekt wordt. Dat is mijn loopse teven in vijf jaar Spanje in ieder geval nog nooit overkomen :mann:

Gewoon niets aantrekken van die bemoeials dus, en als zowel jij, je dierenarts als je coach castreren geen goed idee vinden dan hoef je dat verder niet uit te leggen of aan dat besluit te twijfelen. Ik heb eerlijk gezegd nooit het gevoel dat ik mijn beslissingen aan wildvreemden moet gaan uitleggen of verdedigen.
Je zou altijd nog een sterilisatie kunnen overwegen, waarbij hij wel gewoon zijn hormonen houdt, maar wel onvruchtbaar wordt. Niet dat dat nodig is als je hem niet zonder toezicht bij loopse teven laat, maar de optie is er dus wel.
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

Diana schreef: 17 nov 2023, 08:13 Nou, wat een onzin inderdaad, zolang jij jouw reu geen teef laat dekken - wat prima te voorkomen is - draag jij toch helemaal niets bij aan het zwerfhondenprobleem?
Eén van mijn Spaanse honden was ook niet gecastreerd en dat ging ik vanwege haar leeftijd en medische achtergrond ook niet meer laten doen. Zij is nooit gedekt hoor :engel: En dat geldt net zo voor mijn andere intacte teven.
In landen van herkomst leven honden vaak veel meer buiten zonder toezicht, ontsnappen nogal eens, etc. Dan snijdt die redenatie nog enig hout dat je door te castreren een oeps-nestje kunt voorkomen, hoewel je ook daar er gewoon voor kunt zorgen dat je loopse teef niet ontsnapt of tijdens een wandeling 'per ongeluk' gedekt wordt. Dat is mijn loopse teven in vijf jaar Spanje in ieder geval nog nooit overkomen :mann:

Gewoon niets aantrekken van die bemoeials dus, en als zowel jij, je dierenarts als je coach castreren geen goed idee vinden dan hoef je dat verder niet uit te leggen of aan dat besluit te twijfelen. Ik heb eerlijk gezegd nooit het gevoel dat ik mijn beslissingen aan wildvreemden moet gaan uitleggen of verdedigen.
Je zou altijd nog een sterilisatie kunnen overwegen, waarbij hij wel gewoon zijn hormonen houdt, maar wel onvruchtbaar wordt. Niet dat dat nodig is als je hem niet zonder toezicht bij loopse teven laat, maar de optie is er dus wel.
ja precies, hij heeft nog steeds een antiontsnappingstuig om vanwege potentieel lostrekken (bij wild) en het zou al heeeeel gek moeten lopen als hij een teefje zou kunnen dekken. Ik begrijp dat jij in Spanje woont? wat tof!
Susam

Bericht door Susam »

Smoushond schreef: 17 nov 2023, 07:51 Ik heb een reu van 2 jaar. En kreeg die vraag ook weleens. Mensen denken dat een jonge onstuimige hond rustiger wordt van een castratie. Mijn hond gaat als het goed is dekken dus dat is mijn antwoord 😉
haha die houden we erin!
GoldenGizmo
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

:proest: Jouw ongecastreerde reu zou bijdragen aan het zwerfhondenprobleem? Volgens je profiel woon je in Limburg (Nederland of België?) Welk zwerfhondenprobleem? Zitten daar zo veel zwerfhonden, ondanks dat ik het nog nooit gehoord heb? Ik zou ze recht in hun gezicht uitlachen!

En vervolgens vragen of zij ook gecastreerd zijn omdat ze anders bijdragen aan het overbevolkingsprobleem :zweep:

(en als het even kan, die veldjes vermijden op momenten dat daar andere mensen zijn. Misschien is er in de buurt ook iets wat je privé af kunt huren, en daar eventueel met een hond die goed matcht met die van jou afspreken?)
dre

Bericht door dre »

Budkes schreef: 17 nov 2023, 07:26 O ik zou er een sport van maken de meest idiote antwoorden te verzinnen voor dat soort bemoeizuchtige idioten, het zou me totaal niet raken.
Ik zoek nog steeds de mogelijkheid om Sixth Sense te gaan "Can you see me :80: "

Maar over het algemeen ontwijk ik mensen tijdens het wandelen en ga al helemaal het gesprek niet met ze aan, wees blij dat je nog een "goedendag" krijgt van me, ik loop hier voor mezelf en mijn honden, niet voor de rest van de wereld.

Ik heb 2 honden uit een buitenlands asiel, als mensen ernaar vragen krijgen ze een "kruising uit het asiel" te horen, niets aan gelogen en ik hoef mijn keuzes niet te verdedigen aan een wildvreemde, ga toch fietsen met je ongevraagde mening.
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Nou, ik heb altijd ongecastreerde teven gehad, twee van mijn vorige teven waren wel gecastreerd maar toen waren ze al ouder en hadden een baarmoederontsteking.
Ik laat niet in gezonde honden snijden.
Onze vorige vier honden waren tegelijk loops dus dat was makkelijk, er heeft er geen een pups gekregen toen ik dat niet wilde. Twee van de vier heb ik mee gefokt, maar de oudste heeft twee nestjes gehad en haar dochter een nestje, maar die nestjes waren gewild.
Als ik niet wil dat mijn honden gedekt worden gebeurt het ook niet.
Zijn we toch zelf bij.

En laat iedereen maar kletsen. Onze dierenarts, onze dierenkliniek heeft meerdere dierenarts ook weleens nieuwe, en die hebben het er dan weleens over, maar ik zeg altijd dat ik ze niet laat castreren. De laatste tijd wordt het ook niet meer gevraagd.
Maar van mij mogen ze het vragen hoor, ik zeg toch steeds nee. Als het medisch noodzakelijk is vind ik het al erg genoeg.
Afbeelding

Tanja en Anne
S.V.

Bericht door S.V. »

Ik heb het er gewoon niet over, mijn resque is niet gecastreerd, en het stond wel in het contract, maar ik doe zonder op de grote trom te slaan wat het beste is voor hem- ( ik hoeft en ga me er niet voor verantwoorden)ik laat anderen in hun waarde en ik verwacht die gunst trouwens niet terug want dan zou ik teleurgesteld worden ben ik bang. Mijn cane wattes is trouwens ook niet gecastreerd, :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Maart
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Susam schreef: 17 nov 2023, 07:26
Maart schreef: 17 nov 2023, 07:22 Gewoon zeggen dat je het inderdaad wel een prima idee vindt om hún te castreren, dan stopt dat ongevraagde gemoei vast.

eens! ^ ik vind het gewoon schokkend hoe veel mensen eigenlijk geen idee hebben en maar lukraak beginnen over intacte honden en dat zij de oorzaak van de hele wereldproblematiek zijn. Ik heb denk ik altijd een beetje het utopische idee gehad dat mensen zich wat zouden inlezen en scholen voordat men aan een hond zou beginnen, maar ik hoorde laatst bij de dierenarts van een assistente dat sommigen niet eens weten of ze een reu of een teef hebben. Dan vallen mij de schoenen en sokken uit.
De meeste weten inderdaad amper wat voor en achter bij een hond is. Ik kreeg gisteren nog opvoedkundige tips van iemand over mijn jongst. Binnen een week zijn ze gehoorzaam hoor! Ik heb aangeboden dat hij hem mee mocht pakken en na een week terug mocht brengen, volledig opgevoed uiteraard. Dan ineens waren die mens zijn ballen ook minder groot :Q:
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Rosanne
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Bij Brego ook wel eens de vraag gehad of dat mensen er al vanuit gingen dat hij gecastreerd was. “Hij is toch ook gecastreerd?” Ehm.. nee. “Waarom niet?” Waarom wel? Ehh ja, want anders worden ze dominant. Juist ja, het idee hangt hier heel erg dat castreren een vervanging is voor opvoeding.

Brego heeft ook een onzekere inborst, maar met zijn hormonen prima stabiel. Ik ga alvast niet snijden in een gezond lijf. En voor meer straathonden zorgen, die wij hier niet hebben, wat een onzin.

Ik snap het wel hoor dat je dat gezeur zat bent. Elke keer je moeten verklaren. Ik heb een grote herder, dus vooral de eerste twee jaar genoeg momenten van ene oor in andere oor uit gehad. Lekker laten gaan. Geniet van je hond, laat de rest maar in hun sopje gaar koken. 😊
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Nanna

Bericht door Nanna »

Als jouw hond zo gefixeerd is op wild is de kans groot dat hij nooit los zal kunnen.
Ik zou die velden links laten liggen en met hem gaan fietsen.
En een onzekere reu castreer je natuurlijk nooit. End of discussion.
Diana
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Susam schreef: 17 nov 2023, 08:22 ja precies, hij heeft nog steeds een antiontsnappingstuig om vanwege potentieel lostrekken (bij wild) en het zou al heeeeel gek moeten lopen als hij een teefje zou kunnen dekken. Ik begrijp dat jij in Spanje woont? wat tof!
Nou precies, gewoon laten praten dus en je niets van aantrekken. :mrgreen:

Ja, ik woon sinds vijf jaar in Spanje, en dat is inderdaad heel tof - beste besluit ooit! :lol1:
Mijn honden kunnen de rust, ruimte, prachtige natuur en het mooie weer hier, waardoor we hele dagen buiten leven, ook heel erg waarderen.
Afbeelding
Doyaquba
Honden: 2
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Mijn honden zijn intact, reu en teven. Voordeel is juist dat mijn reu om kan gaan met intacte teven want hij weet dat er toch niets gebeuren gaat. Heb er nooit opmerkingen over gehad van hondenmensen maar wel eens wat onwetende mensen die allemaal vooroordelen hebben over intacte reuen. Nouja dan leg ik uit dat opvoeding niet samenhangt met castratie en dat het voor de bespiering beter is als hij gewoon testosteron heeft en dan is het oke. Voor aanloopreutjes als ik met een loopse teef loop is het vooral het probleem van die mensen hoor. Ik laat mijn teef niet zomaar dekken dus ophalen of je hebt een probleem. Geen discussie. En meningen mag je bij jezelf houden :) Enige reden voor castratie is een BMO geweest bij een vroegere hond. De rest is altijd intact gebleven. En nooit oepsnestjes 😅 of zwerfhonden haha
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

Nanna schreef: 17 nov 2023, 11:05 Als jouw hond zo gefixeerd is op wild is de kans groot dat hij nooit los zal kunnen.
Ik zou die velden links laten liggen en met hem gaan fietsen.
En een onzekere reu castreer je natuurlijk nooit. End of discussion.
precies! ik ben wel de recall aan het leren omdat MOCHT ie ondanks dubbele zekering en de hele mikmak toch los komen, hij HOPELIJK komt, maar geen garantie. Ik denk ook dat ie nooit los kan. Ik vind dat ook niet erg. Fietsen is zeker een optie, maar pas over een poosje, we zijn nog aan het desensibiliseren (ik woon vlak bij de Duitse grens :F: ) en zodra hij wat meer aan alles is gewend, lijkt me dat leuk om te doen. (breekgelijkeenheup)
Susam

Bericht door Susam »

GoldenGizmo schreef: 17 nov 2023, 08:58 :proest: Jouw ongecastreerde reu zou bijdragen aan het zwerfhondenprobleem? Volgens je profiel woon je in Limburg (Nederland of België?) Welk zwerfhondenprobleem? Zitten daar zo veel zwerfhonden, ondanks dat ik het nog nooit gehoord heb? Ik zou ze recht in hun gezicht uitlachen!

En vervolgens vragen of zij ook gecastreerd zijn omdat ze anders bijdragen aan het overbevolkingsprobleem :zweep:

(en als het even kan, die veldjes vermijden op momenten dat daar andere mensen zijn. Misschien is er in de buurt ook iets wat je privé af kunt huren, en daar eventueel met een hond die goed matcht met die van jou afspreken?)
we hebben drie omheinde velden in de buurt, 1 met een volledige agility uitrusting, maar waarvan de omheining weer te laag is, jammer want daar is gewoon nooit iemand.
Ik denk meer aan de snuffeltuin in Genk en dat soort dingen? Ik woon in NL's Limburg, maar wel vlakbij Belgie alwaar we ook vaak naar een veld omheind met vijver gaan, daar heb ik dit soort dingen nooit!
Susam

Bericht door Susam »

dre schreef: 17 nov 2023, 09:01
Budkes schreef: 17 nov 2023, 07:26 O ik zou er een sport van maken de meest idiote antwoorden te verzinnen voor dat soort bemoeizuchtige idioten, het zou me totaal niet raken.
Ik zoek nog steeds de mogelijkheid om Sixth Sense te gaan "Can you see me :80: "

Maar over het algemeen ontwijk ik mensen tijdens het wandelen en ga al helemaal het gesprek niet met ze aan, wees blij dat je nog een "goedendag" krijgt van me, ik loop hier voor mezelf en mijn honden, niet voor de rest van de wereld.

Ik heb 2 honden uit een buitenlands asiel, als mensen ernaar vragen krijgen ze een "kruising uit het asiel" te horen, niets aan gelogen en ik hoef mijn keuzes niet te verdedigen aan een wildvreemde, ga toch fietsen met je ongevraagde mening.
ik dacht al aan Men in Black met dat pffffsshhh ding maar dan nadat ik hun neus in zes stukken gebroken heb!
Plaats reactie