hoe ga je om met

Nanna

Re: hoe ga je om met

Bericht door Nanna »

Monteer een springer op je fiets. Heb je je handen alvast vrij zodat je beide polsen ook nog erbij kunt breken. Handig!
Afbeelding
Susam
Posts in topic: 29
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

Rosanne schreef: 17 nov 2023, 11:04 Bij Brego ook wel eens de vraag gehad of dat mensen er al vanuit gingen dat hij gecastreerd was. “Hij is toch ook gecastreerd?” Ehm.. nee. “Waarom niet?” Waarom wel? Ehh ja, want anders worden ze dominant. Juist ja, het idee hangt hier heel erg dat castreren een vervanging is voor opvoeding.

Brego heeft ook een onzekere inborst, maar met zijn hormonen prima stabiel. Ik ga alvast niet snijden in een gezond lijf. En voor meer straathonden zorgen, die wij hier niet hebben, wat een onzin.

Ik snap het wel hoor dat je dat gezeur zat bent. Elke keer je moeten verklaren. Ik heb een grote herder, dus vooral de eerste twee jaar genoeg momenten van ene oor in andere oor uit gehad. Lekker laten gaan. Geniet van je hond, laat de rest maar in hun sopje gaar koken. 😊
dat hele dominant stuk is echt een absolute ramp. Sam springt af en toe wel eens bovenop de picknick tafel in de weide omdat hij het dan ff genoeg vind en daar overzicht heeft (doet ie heus niet op de kersttafel) en dan is het gelijk, zie je?! hij wil letterlijk boven je staan. Zucht....
Susam

Bericht door Susam »

Nanna schreef: 17 nov 2023, 11:34 Monteer een springer op je fiets. Heb je je handen alvast vrij zodat je beide polsen ook nog erbij kunt breken. Handig!
Afbeelding
hartstikke fijn! ik moet een compleet beschermend pak plus helm (maar die heb ik altijd op) ik kan maar beter al gelijk helemaal in het gips als bescherming dan! :lol1:
Susam

Bericht door Susam »

Zinodo schreef: 17 nov 2023, 11:38
Susam schreef: 17 nov 2023, 11:36
Rosanne schreef: 17 nov 2023, 11:04 Bij Brego ook wel eens de vraag gehad of dat mensen er al vanuit gingen dat hij gecastreerd was. “Hij is toch ook gecastreerd?” Ehm.. nee. “Waarom niet?” Waarom wel? Ehh ja, want anders worden ze dominant. Juist ja, het idee hangt hier heel erg dat castreren een vervanging is voor opvoeding.

Brego heeft ook een onzekere inborst, maar met zijn hormonen prima stabiel. Ik ga alvast niet snijden in een gezond lijf. En voor meer straathonden zorgen, die wij hier niet hebben, wat een onzin.

Ik snap het wel hoor dat je dat gezeur zat bent. Elke keer je moeten verklaren. Ik heb een grote herder, dus vooral de eerste twee jaar genoeg momenten van ene oor in andere oor uit gehad. Lekker laten gaan. Geniet van je hond, laat de rest maar in hun sopje gaar koken. 😊
dat hele dominant stuk is echt een absolute ramp. Sam springt af en toe wel eens bovenop de picknick tafel in de weide omdat hij het dan ff genoeg vind en daar overzicht heeft (doet ie heus niet op de kersttafel) en dan is het gelijk, zie je?! hij wil letterlijk boven je staan. Zucht....
:proest: :LOL:
die hebben gewoon nooit een podenco gezien.
hier weet echt niemand wat een podenco is. Mechelse herder pup is ie wel eens genoemd haha!
Nanna

Bericht door Nanna »

Zodra je een Puli hebt word je voor gek verklaard en sluipt men met een enorme boog om je heen.
Aanrader dus.
Susam

Bericht door Susam »

Nanna schreef: 17 nov 2023, 11:42 Zodra je een Puli hebt word je voor gek verklaard en sluipt men met een enorme boog om je heen.
Aanrader dus.
hier een dorp verder loopt een Puli, geweldig en die dreads waggelen zo heen en weer als ie loopt, kan ik uren naar kijken!
blondie
Posts in topic: 2

Bericht door blondie »

Susam schreef: 17 nov 2023, 11:32
GoldenGizmo schreef: 17 nov 2023, 08:58 :proest: Jouw ongecastreerde reu zou bijdragen aan het zwerfhondenprobleem? Volgens je profiel woon je in Limburg (Nederland of België?) Welk zwerfhondenprobleem? Zitten daar zo veel zwerfhonden, ondanks dat ik het nog nooit gehoord heb? Ik zou ze recht in hun gezicht uitlachen!

En vervolgens vragen of zij ook gecastreerd zijn omdat ze anders bijdragen aan het overbevolkingsprobleem :zweep:

(en als het even kan, die veldjes vermijden op momenten dat daar andere mensen zijn. Misschien is er in de buurt ook iets wat je privé af kunt huren, en daar eventueel met een hond die goed matcht met die van jou afspreken?)
we hebben drie omheinde velden in de buurt, 1 met een volledige agility uitrusting, maar waarvan de omheining weer te laag is, jammer want daar is gewoon nooit iemand.
Ik denk meer aan de snuffeltuin in Genk en dat soort dingen? Ik woon in NL's Limburg, maar wel vlakbij Belgie alwaar we ook vaak naar een veld omheind met vijver gaan, daar heb ik dit soort dingen nooit!
Met de buitenlandse dame die het nieuwst kwam zijn wij ook uitgeweken naar een omheind veld, normaliter kwam ik er nooit maar omdat ik ook eens onze honden op een wat groter vlak los bij elkaar wilde laten interacten gingen we daarheen.
Maar niet als er andere honden op het veld waren. Idem met een afgesloten stuk met speeltoestellen, geen trek in andermans honden erbij als we zelf nog dingen aan het ontdekken waren.

Denk je dat hij over het lage hek zal springen? Je hebt hem toch al wat langer.. bij twijfel niet doen, maar na een x-aantal maanden weet je toch wel of ze bij angst weg willen schieten of dat ze nog bij je terug te roepen zijn lijkt me?

Castratie ding, ik heb 2 dames en die waren al geholpen. Ik vind het jammer ergens, honden die we hiervoor hadden waren en zijn allemaal intact gebleven. Niet dat ik fokplannen zou hebben gehad, maar ze zijn denk ik erg vroeg geholpen en dat vind ik gewoon jammer.
Voor nu is het achteraf gezien wel handig, 1 teef scheiden van intacte reu kon nog wel maar denk dat we een uitdaging hadden gehad.

Onze reu die we van pup af hebben is wel gewoon intact. Maar geen type voor een hondenspeelveld of mee met een uitlaatservice denk ik, dus ervaar ik daar geen issues van of mee.
Diana
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

blondie schreef: 17 nov 2023, 12:57 Denk je dat hij over het lage hek zal springen? Je hebt hem toch al wat langer.. bij twijfel niet doen, maar na een x-aantal maanden weet je toch wel of ze bij angst weg willen schieten of dat ze nog bij je terug te roepen zijn lijkt me?
Het gaat om een hond met veel jachtpassie. Die ziet dat hek niet eens meer als er aan de andere kant een konijn langs rent :mrgreen: Dus ik neem aan dat het daarom gaat?
Zo gaat dat bij Amy ook, alles tot 1.50 ziet ze überhaupt niet echt als een hek en ook voor 2 meter draait ze haar hand niet om als er iets te jagen valt aan de andere kant van het hek. En een hek met spijlen, daar wurmt ze zich doorheen. Dus je kunt wel zeggen dat het concept 'omheind veld' eigenlijk niet bestaat voor zulke honden.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 3

Bericht door Smoushond »

Afbeelding

Oh oh
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Diana schreef: 17 nov 2023, 13:04
blondie schreef: 17 nov 2023, 12:57 Denk je dat hij over het lage hek zal springen? Je hebt hem toch al wat langer.. bij twijfel niet doen, maar na een x-aantal maanden weet je toch wel of ze bij angst weg willen schieten of dat ze nog bij je terug te roepen zijn lijkt me?
Het gaat om een hond met veel jachtpassie. Die ziet dat hek niet eens meer als er aan de andere kant een konijn langs rent :mrgreen: Dus ik neem aan dat het daarom gaat?
Zo gaat dat bij Amy ook, alles tot 1.50 ziet ze überhaupt niet echt als een hek en ook voor 2 meter draait ze haar hand niet om als er iets te jagen valt aan de andere kant van het hek. En een hek met spijlen, daar wurmt ze zich doorheen. Dus je kunt wel zeggen dat het concept 'omheind veld' eigenlijk niet bestaat voor zulke honden.
Ok daar had ik overheen gelezen. Ik zat weer aan de gezapige honden van mezelf van nu te denken, die na gewenning en trainen wel bij de les zijn te houden.
Spelen met elkaar en met ons ook met onderdelen erbij geeft nu geen issue hier, ze zijn meer met ons en elkaar bezig dan met de omgeving. Dat ging niet vanzelf, Chara was erg op de katten en andere dieren, Glory ook erg op vogels en wild . maar hier is dat dus nu na ruim een jaar onder controle dus kunnen ze ook buiten hekken om gewoon los lopen. En binnen een hek zit ook ergens in hun mindset dat ze niet zomaar eroverheen gaan om van ons of bij de andere honden weg te gaan. Ging niet vanzelf, maar deels aangeleerd en deels dus die eigen bewustwording dat ze blijven bij wat zeker is voor ze.
En je weet dat ik ook een ander karakter heb gehad die wél in begin overal achteraan vloog. Mooie vind ik dan wel dat ik die ontzettend rap los had lopen zonder te weten dat ze dat in zich had :oeps:
Maar goed die had wel een tikkie baasgericht zijn in zich, dat ze toch wel terug kwam en niet vermist raakte. Met de buitenlandse dames stond ik er toch anders in vanwege bepaalde onzekerheden of gedrag/reactie die iets kon of kan oproepen.
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

blondie schreef: 17 nov 2023, 13:14
Diana schreef: 17 nov 2023, 13:04
Ok daar had ik overheen gelezen. Ik zat weer aan de gezapige honden van mezelf van nu te denken, die na gewenning en trainen wel bij de les zijn te houden.
Spelen met elkaar en met ons ook met onderdelen erbij geeft nu geen issue hier, ze zijn meer met ons en elkaar bezig dan met de omgeving. Dat ging niet vanzelf, Chara was erg op de katten en andere dieren, Glory ook erg op vogels en wild . maar hier is dat dus nu na ruim een jaar onder controle dus kunnen ze ook buiten hekken om gewoon los lopen. En binnen een hek zit ook ergens in hun mindset dat ze niet zomaar eroverheen gaan om van ons of bij de andere honden weg te gaan. Ging niet vanzelf, maar deels aangeleerd en deels dus die eigen bewustwording dat ze blijven bij wat zeker is voor ze.
En je weet dat ik ook een ander karakter heb gehad die wél in begin overal achteraan vloog. Mooie vind ik dan wel dat ik die ontzettend rap los had lopen zonder te weten dat ze dat in zich had :oeps:
Maar goed die had wel een tikkie baasgericht zijn in zich, dat ze toch wel terug kwam en niet vermist raakte. Met de buitenlandse dames stond ik er toch anders in vanwege bepaalde onzekerheden of gedrag/reactie die iets kon of kan oproepen.
Ja, en als het een combinatie is van die factoren is het nog een tikkeltje lastiger.
Meer of minder andere honden erbij maakt voor Amy niet uit, die is totaal niet met de andere honden bezig tijdens de wandeling, alleen maar met het eventueel spotten van beestjes.
Ik kan wel goed haar aandacht bij mij houden, maar dan moet je niet denken dat je wel even één seconde de andere kant op kunt kijken :mrgreen:
Afbeelding
Amarillo
Posts in topic: 1

Bericht door Amarillo »

Ik ben zeker geen voorstander van castratie maar ik begrijp wel dat een opvang waarbij ze in samengestelde roedel(s)(tjes) gehouden worden (dus niet afzonderlijk in eigen kennels) geen intacte reuen aanneemt. Reuen onderling die hun ballen nog hebben kunnen nu eenmaal zichzelf aan elkaar gaan meten, en ook al is die ene reu met ballen de allerliefste schattiepatattie, alleen het feit dat hij zijn nootjes nog bezit kan al een reactie van een andere (intacte) reu uitlokken. Als je als bedrijf de verantwoordelijkheid over andermans hond hebt, kun je die risicofactor gewoon niet nemen. Daarbij zeiken intacte reuen tegen elkaar op gewoon de inboedel onder, ook al doen ze dat thuis nóóóit.
Afbeelding
Rosanne
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Susam schreef: 17 nov 2023, 11:36

Hahaha serieus 🤣 Ja verloren zaak ik hoor het al, pure dominantie.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Cooper
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

Wat ik gemerkt heb is dat vooral bij reuen mensen een heel sterke mening hebben over het wel of niet laten castreren van de hond. Ik heb onlangs gekozen om wel (chemisch) te castreren. Ook dan moet je dekking zoeken om het commentaar dat je om de oren vliegt :schrik: . Kortom; doe gewoon waar jij je goed bij voelt dat is het beste :ok: .
Susam

Bericht door Susam »

ja precies, binnen aanhankelijk, buiten onafhankelijk. Hij snapt nu na veel trainen dat er nog een poepopruimmevrouw aan de andere kant van de lijn zit, maar dat is ie snel vergeten zodra hij een kat, vogel of wild ziet. Of blaadjes ziet ritselen. Hij kan overigens vanuit stilstand P's oor kussen en die oren zitten ongeveer op 1.95 meter.
Natalie

Bericht door Natalie »

Ik herken de discussie, deze wordt ook volop gevoerd in diverse Facebookgroepen over buitenlandse honden waar het standpunt vaak nog is dat een buitenlandse hond binnen x maanden na aankomst in NL gesteriliseerd of gecastreerd móet worden. Jouw hond in Nederland heeft natuurlijk geen enkele invloed op de populatie straathonden in land van herkomst dus dat argument slaat nergens op. Vaak gaat het erom dat er niet mee gefokt mag worden, maar daarvoor hoef je een hond natuurlijk niet te castreren. Vertel in zo'n Facebookgroep vooral niet dat je die ene regel in het contract hebt laten doorstrepen, want dan moet het wel een hele slechte stichting zijn geweest waarmee je in zee bent gegaan :Q: Ik heb die regel overigens niet laten doorstrepen, maar we hebben wel uitvoerig gesproken over het 'wanneer'. Ik heb eerlijk aangegeven dat ik een puberreu niet laat castreren, dat ik hem eerst fysiek en mentaal volwassen wil laten worden. En dat ik daarna wil bekijken of het überhaupt een goed idee is bij Abel. Ik heb nog steeds af en toe op een prettige manier contact met de stichting, ik heb hen zelfs nog om tips gevraagd tijdens onze zoektocht naar een tweede hond. Ze weten precies wat ik belangrijk vind en ze vertrouwen erop dat ik mijn beslissingen neem in het belang van de hond. Wat een ander verder van mijn keuzes vind, is totaal onbelangrijk.
Alfilillo
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Mijn geadopteerde teef is ook niet gecastreerd. Stond wel in het officieuze contract, maar niet gedaan. Tijdens de eerste twee jaar nooit iets van de stichting gehoord, maar vía een gemeenschappelijke vriendin hoorde de vrouw van de stichting dat Lily nog intact was en hing meteen aan de telefoon. Puur voor de vorm, want beter dan bij mij kan Lily het niet treffen. Alsof de stichting haar afneemt en een andere baas gaat zoeken :piew: . Ik kijk natuurlijk wel uit als ze loops is.
Van andere mensen krijg ik eigenlijk nooit commentaar. Ik heb me zelf wel eens schuldig gemaakt aan het afraden van op heel jonge leeftijd castreren :Q: . Dat bemoeien zal wel heel Nederlands zijn, want hier is het heel ongebruikelijk terwijl er toch heel wat afgeluld wordt :lol1: .
Afbeelding
Tamara/Bayko
Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]

Bericht door Tamara/Bayko »

Mij interesseert het geen bal ( :F: ) wat mensen vinden van het feit dat mij hond niet gecastreerd is. Ik krijg er eerlijk gezegd ook nooit opmerkingen over. Bij een onzekere reu zoals Sambal ben ik het volledig met jou eens dat het beter is om hem intact te laten. Dat je daarmee zou meewerken aan het hondenoverschot is natuurlijk onzin zolang jij er gewoon, net als ik, braaf voor zorgt dat je reu zich niet voortplant. Dom commentaar moet je gewoon van je af laten glijden.
Groetjes van Tamara en een poot van Cody
Afbeelding

In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012
Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Je hebt te maken met dubbele discriminatie:
Je hebt een hond uit het buitenland. Daar vinden mensen wat van.
Je hebt een hond die intact is. Daar vinden mensen ook wat van.

Reken er maar gewoon op dat jij en je hond bij voorbaat overal de schuld van krijgt. :F:
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Ik heb een tegenvraag. Namelijk wat het je uberhaupt jeukt wat andere mensen vinden.

Georganiseerde opvang doe ik toch al niet want dat is net zulke hobbypoep als stichtingen zijn.
Priveopvang is beter, gratis en makkelijker te vinden dan een pension met ruimte als ik het nodig heb.

Wat Joke in de Uitlaatstrook allemaal vindt zal me oprecht jeuken en ik weiger het ook aan te horen.
Ik vind het bizar en heel erg bezopen om te denken dat je hond beter af is na een een geslachtsveranderende operatie. Dat zegt me dat je een totaal verworden disneydebiel bent die seks vies vindt en niet snapt wat het woord "beest" betekent. Dat loop ik toch ook niet tegen iedereen aan te oreren?
Mensen die ongevraagd tegen je praten moet je weg sturen omdat het ongewenste aandacht is en in 2023 is dat niet oke. Dus "Greet, ga naar huis. Ik heb je niet gevraagd wat je van de ballen van mijn hond vindt."
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik heb 2 oppashonden, 1 komt regelmatig en de andere 1x per jaar een paar weken.
Hiervoor heb ik ook verschillende logeetjes en oppashonden gehad maar nadat Dívka van mij werd stopte dat op de tweede hierboven genoemde na.
Simpelweg omdat ze vreemde honden doodeng vond.
Op het moment sta ik niet open voor een nieuwe oppashond, maar ik neem überhaupt geen intacte reuen aan omdat ik een intacte teef heb en geen zin heb in uitrekenen wanneer ze loops is, scheiden, ogen op steeltjes hebben etc.

Met mijn teef loop ik er zelf soms tegenaan dat andere hondeneigenaren vinden dat ik niet daar mag wandelen waar zij wandelen want hun hond luistert dan niet meer.
Simpelweg is dat niet mijn probleem.
Ik loop al niet tijdens drukke tijden, kom niet in losloopgebied wanneer ze loops is (überhaupt al zelden daarbuiten) en ze moet toch echt uit en haar lange wandeling hebben. :P
Maar datzelfde heb ik ook gehad toen ik alleen mijn (gecastreerde) reu had.
Die werd besprongen door een loslopende reu en de eigenaar kafferde mij vervolgens uit dat ik niet met mijn loopse teef daar moest lopen.
Heb hem opgetild en zijn buikje met overduidelijk een piemeltje laten zien en toen droop ze af met het schaamrood op haar kaken. :')

Overigens heb ik toen ik Dívka net had een discussie gehad met de dierenarts die vond dat ze geholpen moest worden.
Ik heb aangegeven dat ik me erover ingelezen had, dat ik niet wilde laten snijden in een gezonde hond die na castratie een ontzettende plofvacht ontwikkeld, gezien haar karakter ik daar geen goede uitkomst verwacht en dat wanneer het medisch noodzakelijk is ze alsnog onder het mes gaat.

Mensen hebben altijd wel een mening, oordeel etc en als je naar iedereen moet luisteren kun je niets meer ondernemen met je hond.
Zoals ik je berichten tot nu toe lees ben je goed bezig dus ik zou zeggen dat je je niets moet aantrekken van al die bemoeials en lekker doorgaan zoals je nu doet. :pffff: :E:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Het is echt het gebrek van de ander.
Ik vind ook iets van een uitpuilende legging met blauw haar met een punt friet in hen hand. Maar dan ga ik er nog niet naar toe om het te zeggen.
Het rukt me echt geen zak wat iemand van mijn keuzes vind. Ik vind het raar dat je uberhaupt denkt dat ik nu naar je ga staan luisteren.

En dat redt me elke keer weer uit de brand. Ik hoef het niet omdat ik nee gezegd heb. Heerlijk!

Overigens vind ik dat het uitlaatpark juist veel beter zou lopen als het wel alleen maar echte teven en reuen waren. Heel gewoon de verhouding waar ze op geevolueerd zijn, zeg maar. Met je neopreutse eunuchcultus.
Josefien
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Even ter overweging, ik weet niet of je hier iets mee kunt, maar desalniettemin. Is het een optie om een hond erbij te nemen? Een stabiele, evenwichtige volwassen hond, die hem hem de kneepjes van het vak bijbrengt? Zodat hij alvast thuis leert, hoe hij zich buitenshuis dient te gedragen.........hondentaal en zo
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

EchoMira schreef: 17 nov 2023, 20:23 Ik heb een tegenvraag. Namelijk wat het je uberhaupt jeukt wat andere mensen vinden.

Georganiseerde opvang doe ik toch al niet want dat is net zulke hobbypoep als stichtingen zijn.
Priveopvang is beter, gratis en makkelijker te vinden dan een pension met ruimte als ik het nodig heb.

Wat Joke in de Uitlaatstrook allemaal vindt zal me oprecht jeuken en ik weiger het ook aan te horen.
Ik vind het bizar en heel erg bezopen om te denken dat je hond beter af is na een een geslachtsveranderende operatie. Dat zegt me dat je een totaal verworden disneydebiel bent die seks vies vindt en niet snapt wat het woord "beest" betekent. Dat loop ik toch ook niet tegen iedereen aan te oreren?
Mensen die ongevraagd tegen je praten moet je weg sturen omdat het ongewenste aandacht is en in 2023 is dat niet oke. Dus "Greet, ga naar huis. Ik heb je niet gevraagd wat je van de ballen van mijn hond vindt."
haha assertiviteit is soms ver te zoeken als je weer eens bullshit naar je kop krijgt. Prive opvang, het zal je verbazen, is hier vrijwel onmogelijk omdat alles knal en knalletje vol zit. En ik ook niet zo maar iedereen vertrouw, los van het feit dat Sambal geen model hond die alles perfect doet en ook nog eens mega persoonsgebonden verlatingsangst heeft. Krijg jij ergens prive opvang gratis? Ik betaal een vriendin 30 euro voor 4 uurtjes en nog is het vaak nee als ik het vraag! Tussentijds staat er chips en kan ze netflixen. Ik weet t niet hoor?
Susam

Bericht door Susam »

EchoMira schreef: 17 nov 2023, 22:19 Het is echt het gebrek van de ander.
Ik vind ook iets van een uitpuilende legging met blauw haar met een punt friet in hen hand. Maar dan ga ik er nog niet naar toe om het te zeggen.
Het rukt me echt geen zak wat iemand van mijn keuzes vind. Ik vind het raar dat je uberhaupt denkt dat ik nu naar je ga staan luisteren.

En dat redt me elke keer weer uit de brand. Ik hoef het niet omdat ik nee gezegd heb. Heerlijk!

Overigens vind ik dat het uitlaatpark juist veel beter zou lopen als het wel alleen maar echte teven en reuen waren. Heel gewoon de verhouding waar ze op geevolueerd zijn, zeg maar. Met je neopreutse eunuchcultus.
dit is een zalig forum en ik vind jullie allemaal leuk!
Plaats reactie